Ik sluit me dus aan bij het advies van Pim2015 om eerst een dagje bij te komen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?
Ik denk wederom dat dit persoonlijk is. Ook wij vinden het heerlijk om een dag te acclimatiseren en bij te komen van de reis. Niet iedereen is hetzelfde en gelukkig ook maar niet
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is ook per persoon denk ik heel verschillend. Wij zijn de eerste dag altijd onwijs vroeg wakker en gaan dan liefst op tijd op stap. Maar ´s avonds kakken we enorm in, dan liggen we echt om half acht soms al op bed. Per dag schuiven die tijden wel op, maar de eerste dagen zijn we echt enorme ochtendmensen.
Onze terugslag komt meestal op de derde of vierde dag, vandaar dat we volgend jaar maar een paar dagen in Palm Springs gaan relaxen op die dagen
Onze terugslag komt meestal op de derde of vierde dag, vandaar dat we volgend jaar maar een paar dagen in Palm Springs gaan relaxen op die dagen
Persoonlijk inderdaad. Mijn advies zou zelfs zijn om na aankomst nog even naar Monterey (of in de buurt, Seaside of Marina) te rijden. Scheelt je een (dure) overnachting in de buurt van SF en je bent 's ochtends meteen waar je moet zijn.
Ritje van anderhalf uur, vrijwel alsmaar rechtdoor snelweg rijden over de 101, 156 en dan de 1. Als je de stad in gaat ben je ook zeker een half uur aan het rijden, en dat moet je de volgende dag weer terug.
Ritje van anderhalf uur, vrijwel alsmaar rechtdoor snelweg rijden over de 101, 156 en dan de 1. Als je de stad in gaat ben je ook zeker een half uur aan het rijden, en dat moet je de volgende dag weer terug.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar ben ik het absoluut mee eens. Wij logeren de eerste nacht ook buiten San Francisco, in ons geval is het maar drie kwartier, maar toch. Scheelt je heel veel geld aan een hotel en je bent al lekker ´s morgens voor de drukte de stad uit.
Als je Monterey te ver vindt, is zeker Gilroy een optie. Kan je ook meteen alles wat je nodig hebt inslaan bij Walmart Supercenter daar.
Als je Monterey te ver vindt, is zeker Gilroy een optie. Kan je ook meteen alles wat je nodig hebt inslaan bij Walmart Supercenter daar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad heel persoonlijk. Wij vinden het ook wel prettig om de dag na de vlucht meteen vroeg te vertrekken. Maar als je - zoals wij dit jaar - wat oponthoud hebt met je vlucht, kan dat je hele planning in de war gooien. Maar geen ruimte op het laatst is ook niet handig; als er dan iets gebeurt kun je je vlucht missen; met een laatste dag SF heb je nog een kleine buffer voor onvoorziene zaken.
Marianne
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook voor de terugvlucht houden wij altijd een dag ruimte in ons schema hoor. Soms wordt er zo strak gepland dat ik er echt eng van word.
Klopt, ik vond het erg relaxt, inderdaad een heel klein plaatsje, maar prima voor een nachtje. Wij zaten in El Mono motel, ook erg simpel, gedeelde douche en wc en een klein kamertje, maar heel pittoresk met een tuin en een zitje voor iedere kamer. Bovendien kon je er lekkere broodjes en koffie kopen voor weinig geld. Volgende dagen reden we de Tioga pas op en hadden daar de hele dag voor.Martin & Marianne schreef:Bedoel je dat aanraadt in Lee Vining te overnachten in plaats van in ML? Het ligt wel beter maar de keus aan motels is daar vrij beperkt. Waar heb je overnacht en hoe is dat bevallen?
Wat betreft doorrijden of niet: zoals anderen ook al aangaven vind ik het persoonlijk erg fijn om na een lange reis niet direct de volgende dag door te moeten, zeker als je een land voor het eerst bezoekt. Dat zal ook een verschil zijn met degenen die al tig keren in de VS of misschien zelfs het zuidwesten zijn geweest.
Zelfde geldt ook voor wat ik zie als "racen": iedere dag door naar iets anders, waarbij de weg zelf ook totaal volgepakt is met activiteiten en dingen te zien ("van X naar Y, doen we onderweg nog een hike en als we aankomen kunnen we nog...", dat idee
That would be the definition of a road trip..Pim2015 schreef: Zelfde geldt ook voor wat ik zie als "racen": iedere dag door naar iets anders, waarbij de weg zelf ook totaal volgepakt is met activiteiten en dingen te zien ("van X naar Y, doen we onderweg nog een hike en als we aankomen kunnen we nog...", dat idee).
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Niet iedereen vindt dat fijn, roelb.
Wij hadden voor forumbegrippen een redelijk relaxed schema. Zelf vonden wij het nog te druk en te gehaast achteraf gezien.
Ieder het zijne.
Wij hadden voor forumbegrippen een redelijk relaxed schema. Zelf vonden wij het nog te druk en te gehaast achteraf gezien.
Ieder het zijne.
That is not the definition of a roadtrip:
Volgens mij is dit forum bedoeld om ervaringen en tips uit te wisselen en mijn ervaring uit diverse grote reizen is dat teveel willen zien en geen rust nemen de ervaring uiteindelijk niet ten goede komt. Daar waarschuw ik mensen graag voor en geef ook graag tips om daar vorm aan te geven (zoals een extra dag SF), vervolgens is het aan hen om er wel of niet iets mee te doen...
Ik zie hier nergens iets staan over zoveel mogelijk in zo min mogelijk tijd zien?A road trip is a long distance journey on the road. Typically, road trips are long distances traveled by automobile; especially RVs.
Volgens mij is dit forum bedoeld om ervaringen en tips uit te wisselen en mijn ervaring uit diverse grote reizen is dat teveel willen zien en geen rust nemen de ervaring uiteindelijk niet ten goede komt. Daar waarschuw ik mensen graag voor en geef ook graag tips om daar vorm aan te geven (zoals een extra dag SF), vervolgens is het aan hen om er wel of niet iets mee te doen...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is hoe je het zelf beleefd natuurlijk. Veel mensen blijven 2x een halve en 1 volle dag in Yosemite, maar met alle bezienswaardigheden en wandelingen kan je dat eigenlijk nooit in die tijd bekijken. De kustroute tussen LA en SF op 2 dagen. Als je echt overal even wilt stoppen heb je volgens mij minimaal een week nodig. Zelfde voor de steden SF en LA. Dat kan je nooit in 2 dagen allemaal zien.
Ik heb zelf op de heenvlucht naar het westen nooit last van een jetlag. Ga gewoon lekker om een uur of 23 naar bed en wordt tussenn 7 en 8 wakker. Die 8 a 9u slaap heb ik hier ook nooit, dus dat is al veel. Afhankelijk van hoeveel dagen vakantie ik heb en of het een rondje of one way trip wordt kies ik om ergens te blijven of om gelijk op pad te gaan. Ik kan me eerlijk gezegd bv met kinderen wel voorstellen om eerst een dagje ergens te blijven om rustig aan op te starten. Maar er zit ook wel een verschil als je bv start in SF om het kleine stuk naar Monterey te rijden, of het iets langere stuk naar Yosemite, als dat je op LA vliegt en op dag 2 direct een monsterrit naar de Grand Canyon zou maken.
Ik heb zelf op de heenvlucht naar het westen nooit last van een jetlag. Ga gewoon lekker om een uur of 23 naar bed en wordt tussenn 7 en 8 wakker. Die 8 a 9u slaap heb ik hier ook nooit, dus dat is al veel. Afhankelijk van hoeveel dagen vakantie ik heb en of het een rondje of one way trip wordt kies ik om ergens te blijven of om gelijk op pad te gaan. Ik kan me eerlijk gezegd bv met kinderen wel voorstellen om eerst een dagje ergens te blijven om rustig aan op te starten. Maar er zit ook wel een verschil als je bv start in SF om het kleine stuk naar Monterey te rijden, of het iets langere stuk naar Yosemite, als dat je op LA vliegt en op dag 2 direct een monsterrit naar de Grand Canyon zou maken.
Helemaal mee eens. Elke roadtrip bestaat nu eenmaal uit het maken van keuzes. Je kunt nooit alles doen en zien, daar kun je een heel leven mee vullen. En waar de een er voor kiest om zich te beperken tot een klein aantal locaties maar daar de diepte in te gaan is de ander meer een generalist. Of heeft andere voorkeuren. Mijn motto is wel: hoe meer je vooraf plant, hoe efficienter je je vakantie kunt benutten. En die vakantiedagen aan de andere kant van de plas zijn nu eenmaal schaarser dan de voorbereidingsdagen thuis.
Voor wat betreft het voorbeeld van Yosemite: ik vind het zelf een erg c.q. te druk park. Zelfs op de meest strenuous hikes kom je relatief veel andere mensen tegen. Zelf zoek ik het dan liever wat zuidelijker in de Sierra Nevada - Kings Canyon NP of de John Muir Wilderness. Maar voor een eerste trip wil je er natuurlijk gewoon geweest zijn en de highlights hebben gezien. En dan lijkt mij een volle dag voor een lange hike (Upper falls?), en twee halve dagen voor de highlights in de valley op zich voldoende. On the bright side: zo hou je ook nog wat over (Half Dome bv) als je er weer een keer terugkomt.
Na aankomst een stukje rijden zie ik zelf nooit als een probleem. De snelwegen staan dagelijks vol met mensen die na een lange werkdag, met misschien wel meer dan 10 uur volle concentratie en hard werken, nog anderhalf uur of langer terugrijden naar huis. Been there, done that, 5 dagen per week, jaren achter elkaar. Dan moet anderhalf uur highway na 10 uur chillen en uitrusten in een vliegtuig toch geen issue zijn?
Voor wat betreft de jetlag ben ik het met PSVWally eens. Op de heenweg ook nooit last van gehad. Gewoon lekker relaxen in het vliegtuig, proberen om nog een paar uurtjes weg te doezelen, en je komt net zo fit aan als dat je weg ging. Niet te laat naar bed en de volgende ochtend ben je weer helemaal bij. Heb je echt problemen met slapen in een vliegtuig? Probeer dan wellicht een melatonine-pilletje. Maar maak het je vooral relaxed: earplugs of goede noise cancellers, blinddoekje, schoenen uit, wat lezen of een filmpje en dan heb ik vanzelf altijd wel voldoende micro-sleeps om uitgerust aan te komen.
Voor wat betreft het voorbeeld van Yosemite: ik vind het zelf een erg c.q. te druk park. Zelfs op de meest strenuous hikes kom je relatief veel andere mensen tegen. Zelf zoek ik het dan liever wat zuidelijker in de Sierra Nevada - Kings Canyon NP of de John Muir Wilderness. Maar voor een eerste trip wil je er natuurlijk gewoon geweest zijn en de highlights hebben gezien. En dan lijkt mij een volle dag voor een lange hike (Upper falls?), en twee halve dagen voor de highlights in de valley op zich voldoende. On the bright side: zo hou je ook nog wat over (Half Dome bv) als je er weer een keer terugkomt.
Na aankomst een stukje rijden zie ik zelf nooit als een probleem. De snelwegen staan dagelijks vol met mensen die na een lange werkdag, met misschien wel meer dan 10 uur volle concentratie en hard werken, nog anderhalf uur of langer terugrijden naar huis. Been there, done that, 5 dagen per week, jaren achter elkaar. Dan moet anderhalf uur highway na 10 uur chillen en uitrusten in een vliegtuig toch geen issue zijn?
Voor wat betreft de jetlag ben ik het met PSVWally eens. Op de heenweg ook nooit last van gehad. Gewoon lekker relaxen in het vliegtuig, proberen om nog een paar uurtjes weg te doezelen, en je komt net zo fit aan als dat je weg ging. Niet te laat naar bed en de volgende ochtend ben je weer helemaal bij. Heb je echt problemen met slapen in een vliegtuig? Probeer dan wellicht een melatonine-pilletje. Maar maak het je vooral relaxed: earplugs of goede noise cancellers, blinddoekje, schoenen uit, wat lezen of een filmpje en dan heb ik vanzelf altijd wel voldoende micro-sleeps om uitgerust aan te komen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik slaap amper tot niet in een vliegtuig, maar ik beschouw het als een stapavond van vroeger, alleen dan met wat minder alcohol haha.
Ik maak wel een roadbook met wat er onderweg allemaal te doen is, maar ik plan zo weinig mogelijk en kijk per dag gewoon wat ik wil/kan doen. Zaken als Alcatraz bv moet je gewoon ver vooraf boeken, dus daar kun je nooit op de dag zelf nog iets aan beginnen, maar de meeste dingen bekijk ik op de dag zelf. Verder zit er ook wel degelijk een verschil tussen voor/na seizoen en het drukke hoogseizoen natuurlijk. Daar moet je bijna alles al vooraf boeken, terwijl je in de andere seizoenen als je wilt nog vrij veel vrijheid en bonnefooi zaken kunt doen.
Ik maak wel een roadbook met wat er onderweg allemaal te doen is, maar ik plan zo weinig mogelijk en kijk per dag gewoon wat ik wil/kan doen. Zaken als Alcatraz bv moet je gewoon ver vooraf boeken, dus daar kun je nooit op de dag zelf nog iets aan beginnen, maar de meeste dingen bekijk ik op de dag zelf. Verder zit er ook wel degelijk een verschil tussen voor/na seizoen en het drukke hoogseizoen natuurlijk. Daar moet je bijna alles al vooraf boeken, terwijl je in de andere seizoenen als je wilt nog vrij veel vrijheid en bonnefooi zaken kunt doen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe iemand zich voelt na een lange reis, is natuurlijk ook heel persoonsgebonden. Persoonlijk heb ik altijd erg veel last van het tijdverschil, niet zozeer van de vermoeidheid van de reis zelf. Ik kan goed ontspannen in het vliegtuig, doezel best regelmatig weg en (ja, we zijn verwend) genieten van de luxe van BC.
Maar ik weet inmiddels wel dat ik gewoon een dag of vijf nodig heb voor ik weer op een redelijk normale tijd wakker word en ´s avonds niet al voor 10 uur het loodje leg. In het begin vocht ik er tegen, tegenwoordig geven we er gewoon aan toe. Maar, ten eerste zijn we geen 20 meer (ik ben bijna 50, manlief 58) en hebben we beide diabetes. Ik gebruik een insulinepomp en mijn hele ritme gaat natuurlijk op z´n kop. Dat heeft vast ook zijn invloed.
Iedereen ervaart het anders, maar wij bouwen altijd wel de tijd in om eens een dag minder te doen, een stukje in de route af te snijden omdat Albert een slechte dag heeft (hij heeft nog een andere chronische ziekte die veel van hem eist) en leveren bijvoorbeeld volgend jaar de dag voor vertrek de auto of camper al in. Dan staat alles gepakt en gezakt en gaan we nog een dagje stad doen (volgend jaar San Francisco, met de BART).
Maar ik snap wel dat niet iedereen ons oude-van-dagen-tempo volgt. Hoeft ook niet
Maar ik weet inmiddels wel dat ik gewoon een dag of vijf nodig heb voor ik weer op een redelijk normale tijd wakker word en ´s avonds niet al voor 10 uur het loodje leg. In het begin vocht ik er tegen, tegenwoordig geven we er gewoon aan toe. Maar, ten eerste zijn we geen 20 meer (ik ben bijna 50, manlief 58) en hebben we beide diabetes. Ik gebruik een insulinepomp en mijn hele ritme gaat natuurlijk op z´n kop. Dat heeft vast ook zijn invloed.
Iedereen ervaart het anders, maar wij bouwen altijd wel de tijd in om eens een dag minder te doen, een stukje in de route af te snijden omdat Albert een slechte dag heeft (hij heeft nog een andere chronische ziekte die veel van hem eist) en leveren bijvoorbeeld volgend jaar de dag voor vertrek de auto of camper al in. Dan staat alles gepakt en gezakt en gaan we nog een dagje stad doen (volgend jaar San Francisco, met de BART).
Maar ik snap wel dat niet iedereen ons oude-van-dagen-tempo volgt. Hoeft ook niet
-
Loezie88
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dag Pim, bedankt voor je reactie! Mijn vriend vond het inderdaad ook vreemd dat we meteen vertrokken. Maar Monterey is niet zo heel ver en het lijkt mij leuker om af te sluiten met SF (na al het natuurpracht).Pim2015 schreef:
1) Plan een dag in SF aan het begin om wat te acclimatiseren. Ben blij dat ik niet met mijn jetlag direct de volgende dag door het drukke verkeer van SF hoefde te navigeren...
We vertrekken 's morgens vanuit MV, eventueel pas ik het nog aan/ er nog in. Ik moet dit even bekijken.Pim2015 schreef:2) In Monument Valley hebben we direct om 08:00 (na het kijken van de zonsopkomst vanuit onze cabin aan de rim, aanrader!) het pad met de auto gereden, zo goed als verlaten en lekker koel, stukken beter dan het na aankomst vanuit de GC te doen.
Ik dacht dat ik er nu uiteindelijk toch een ganse dag verbleef? Springdale ligt er vlakbij en we blijven er 's avonds ook opnieuw overnachten. Dus dan heb ik normaal een volle dag in ZionPim2015 schreef:3) Ik vond de Angel's landing trail in Zion een van de hoogtepunten van de reis, niet voor iedereen weggelegd, maar een volle dag Zion is wel aan te raden (tenzij je genoegen neemt met 's avonds een rondje met de shuttle of in Bryce vroeg weg gaat, daar hebben wij in de ochtend voor vertrek gelopen omdat we ook maar 1 nacht Bryce hadden).
-
Loezie88
- Amerika-ontdekker
Hoi!roelb schreef:Persoonlijk inderdaad. Mijn advies zou zelfs zijn om na aankomst nog even naar Monterey (of in de buurt, Seaside of Marina) te rijden. Scheelt je een (dure) overnachting in de buurt van SF en je bent 's ochtends meteen waar je moet zijn.
Ja, ik was iets in die zin van plan ook. Ik moet de vliegtuigtickets nog boeken (ik heb nog even - maar ik wou eerst de route hebben). En afhankelijk van het aankomstuur, was ik eigenlijk van plan om direct door te gaan... dan kan je daar even bekomen.
-
Loezie88
- Amerika-ontdekker
Ik hou dit in mijn achterhoofd!nieuwenoord schreef:Daar ben ik het absoluut mee eens. Wij logeren de eerste nacht ook buiten San Francisco, in ons geval is het maar drie kwartier, maar toch. Scheelt je heel veel geld aan een hotel en je bent al lekker ´s morgens voor de drukte de stad uit.
Handige tip van beide!
Bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mocht je nou erg laat aankomen dan is het vaak rond het vliegveld ook nog betaalbaar overnachten.
Je hebt inderdaad 1.5e dag Zion, dus voldoende tijd om daar rond te kijken en bv Angels Landing, Observation Point en/of een deel van the Narrows te doen. Lekker de auto bij het hotel in Springdale laten staan en de shuttlebus pakken. Werkt allemaal heel handig daar. Dat zouden ze misschien wel in meer parken zo moeten doen.
Verder wordt het gewoon een mooie trip wat ik zo zie hoor. Nu hopen dat de drukte wat meevalt en dat het weer meewerkt.
Je hebt inderdaad 1.5e dag Zion, dus voldoende tijd om daar rond te kijken en bv Angels Landing, Observation Point en/of een deel van the Narrows te doen. Lekker de auto bij het hotel in Springdale laten staan en de shuttlebus pakken. Werkt allemaal heel handig daar. Dat zouden ze misschien wel in meer parken zo moeten doen.
Verder wordt het gewoon een mooie trip wat ik zo zie hoor. Nu hopen dat de drukte wat meevalt en dat het weer meewerkt.
-
Loezie88
- Amerika-ontdekker
Nu, om even heel vervelend te doen...
Ik heb nog een optie B - route opgesteld. Zonder San Diego en SeaWorld en met Sacramentoen Lassen Volcanic NP. De rest blijft allemaal (min of meer) gelijkaardig.
Optie A: zoals hier al besproken werd
D1 Heenvlucht
D2 San Francisco – Monterey (whale watching)
D3 Monterey – Big Sur – San Simeon/ Pismo Beach
D4 San Simeon/ Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles
D5 Los Angeles
D6 Los Angeles (Universal Studios of Disneyland)
D7 Los Angeles – San Diego
D8 San Diego (SeaWorld)
D9 San Diego – Joshua Tree NP – Twentynine Palms/ Joshua Tree
D10 Twentynine Palms/ Joshua Tree – Sedona
D11 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D12 Grand Canyon – Monument Valley
D13 Monument Valley – Agathla Peak- Lake Powell – Horseshoe Bend – Page
D14 Page (lower antelope canyon) – Bryce Canyon NP
D15 Bryce Canyon NP – Springdale
D16 Springdale – Zion NP
D17 Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D18 Las Vegas
D19 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D20 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D21 Yosemite NP
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP – San Francisco
D24 San Francisco
D25 Terugvlucht vanuit San Francisco
Optie B: met Sacramento en LV NP
D1 Heenvlucht
D5 Los Angeles
D7 Los Angeles – Palm Springs – Joshua Tree NP – Twentynine Palms/ Joshua Tree
D8 Twentynine Palms/ Joshua Tree – Sedona
D9 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D10 Grand Canyon – Monument Valley
D11 Monument Valley – Agathla Peak- Lake Powell – Horseshoe Bend – Page
D12 Page (lower antelope canyon) – Bryce Canyon NP
D13 Bryce Canyon NP – Springdale (Zion NP)
D14 Zion NP
D15 Springdale – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D16 Las Vegas
D17 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D18 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D19 Yosemite NP
D20 Yosemite NP - evt. 's avonds al doorrijden naar Bridgeport.
D21 Bridgeport – Sacramento – Redding
D22 Redding – Lassen Volcanic NP – Redding
D23 Redding – San Francisco
D24 San Francisco
Alles wordt in optie B wat naar boven geschoven doordat ik niet langs San Diego hoef te gaan. Ik heb de dagen die verschillen in een kleurtje gezet.
De reden dat ik twijfel, is vooral of SeaWorld wel de moeite is om te doen... zeker als we al willen walvissen gaan kijken in Monterey. Dat lijkt mij net iets spectaculairder. Plus in LA zouden we ook Universal Studios doen... Snap je?
Groetjes!
Sorry dat ik terug even moeilijk doe
Ik heb nog een optie B - route opgesteld. Zonder San Diego en SeaWorld en met Sacramentoen Lassen Volcanic NP. De rest blijft allemaal (min of meer) gelijkaardig.
Optie A: zoals hier al besproken werd
D1 Heenvlucht
D5 Los Angeles
D7 Los Angeles – San Diego
D8 San Diego (SeaWorld)
D9 San Diego – Joshua Tree NP – Twentynine Palms/ Joshua Tree
D10 Twentynine Palms/ Joshua Tree – Sedona
D11 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D12 Grand Canyon – Monument Valley
D13 Monument Valley – Agathla Peak- Lake Powell – Horseshoe Bend – Page
D14 Page (lower antelope canyon) – Bryce Canyon NP
D15 Bryce Canyon NP – Springdale
D16 Springdale – Zion NP
D17 Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D18 Las Vegas
D19 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D20 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D21 Yosemite NP
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP – San Francisco
D24 San Francisco
Optie B: met Sacramento en LV NP
D1 Heenvlucht
D5 Los Angeles
D7 Los Angeles – Palm Springs – Joshua Tree NP – Twentynine Palms/ Joshua Tree
D8 Twentynine Palms/ Joshua Tree – Sedona
D9 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D10 Grand Canyon – Monument Valley
D11 Monument Valley – Agathla Peak- Lake Powell – Horseshoe Bend – Page
D12 Page (lower antelope canyon) – Bryce Canyon NP
D13 Bryce Canyon NP – Springdale (Zion NP)
D14 Zion NP
D15 Springdale – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D16 Las Vegas
D17 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D18 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D19 Yosemite NP
D20 Yosemite NP - evt. 's avonds al doorrijden naar Bridgeport.
D21 Bridgeport – Sacramento – Redding
D22 Redding – Lassen Volcanic NP – Redding
D23 Redding – San Francisco
D24 San Francisco
Alles wordt in optie B wat naar boven geschoven doordat ik niet langs San Diego hoef te gaan. Ik heb de dagen die verschillen in een kleurtje gezet.
De reden dat ik twijfel, is vooral of SeaWorld wel de moeite is om te doen... zeker als we al willen walvissen gaan kijken in Monterey. Dat lijkt mij net iets spectaculairder. Plus in LA zouden we ook Universal Studios doen... Snap je?
Groetjes!
Sorry dat ik terug even moeilijk doe
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je met die walvistocht net als wij 2 bultruggen van 100m ziet denk ik dat je die orkas in Seaworld toch imposanter vind. Lastige keuze die je denk ik toch echt beter zelf moet maken
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4346 Weergaves
-
Laatste bericht door Ashley123!
-
- 4 Reacties