Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Loezie88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?

Bericht door Loezie88 »

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar een rondreis te maken door West-Amerika. We zijn er beide nog nooit geweest, dus we hebben het wat moeilijk met het inschatten van rijtijden, afstanden, tijd nodig om NP te zien, enzo. Vooraleer ik onze reis gedetailleerder begin uit te werken, had ik graag geweten of onze route wel haalbaar is.

We denken er aan om 25 dagen te gaan, ofwel in mei/ juni, ofwel in juni/ juli (cf. passen en wegen die al dan niet open zijn).
Voor de route hebben we ons wat gebaseerd op dit forum en op de voorbeeldreis die hier te vinden is (maar wel aangepast aan onze eigen wensen).

Dit is onze route:
D1 Heenvlucht
D2 San Francisco
D3 San Francisco – Monterey (tegen de latere namiddag vertrekken uit SF)
D4 Monterey (Whale watching) – Big Sur – Pismo Beach
D5 Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles
D6 Los Angeles
D7 Los Angeles (Universal Studios of Disneyland)
D8 Los Angeles – San Diego
D9 San Diego (SeaWorld)
D10 San Diego – Palm Springs
D11 Palm Springs – via het Joshua Tree National Park – Phoenix
D12 Phoenix – via de Apache Trail – Sedona
D13 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D14 Grand Canyon
D15 Grand Canyon – via Little Colorado River Gorge – en Horseshoe Bend – Page
D16 Page: antelope canyon + via agathla peak naar Monument Valley (evt. Horseback tour)
D17 Page – via Lake Powell– Bryce Canyon NP – Springdale
D18 Springdale – Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D19 Las Vegas
D20 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley Junction
D21 Death Valley Junction – Death Valley NP – via Lone Pine met uitzicht op de Alabama Hills – Mammoth Lakes
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP (evt. nog Mariposa Grove) – Sacramento
D24 Sacramento – Lassen Volcanic NP – San Fracisco
D25 Terugvlucht vanuit San Francisco

Wat denken jullie? Moeten we ergens dagen weglaten (cf. LA, SeaWorld SD) of toevoegen?
Is de route doenbaar? Veel extra tijd hebben we niet, het zou dan eerder inkorten/ weglaten worden.

Eens ik weet dat de route ok is - of als ik een nieuwe 'ok-route' heb opgezet, kan ik verder met mij inlezen en dergelijk meer om de reis verder voor te bereiden :-).

Bedankt alvast voor tips!

Groeten,
Loezie88
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Loezie88: route voor 25 dagen - Haalbaar?

Bericht door PSVwally »

Ik zou eerlijk gezegd gelijk de laatste dagen van je vakantie vergeten. Rij van Yosemite terug naar San Francisco en laat Sacramento en Lassen zitten. De tijd daarvoor is gewoonweg te kort.

Ik zou een paar aanpassingen maken.
Allereerst heb je als je in Mei zou gaan voor de kustroute van Monterey naar Pismo Beach maar een halve dag. Dat is erg weinig. Reken er op dat je uiterlijk pas rond 13u weg kunt rijden na de walvistocht. Ik zou uiterlijk tot San Simeon rijden en dan denk ik met alle stops onderweg dat je dag al klaar zal zijn.

Ik zou een keuze maken tussen Phoenix of Joshua Tree NP. Als je voor Joshua Tree kiest doe dit dan op dag 10 en rij de dag erna naar Sedona. Jammer van de Apache trail, maar die dag kun je elders nog goed gebruiken. Dag 17 en 18 geven je echt te weinig tijd voor zowel Bryce als Zion.
Rij van de Grand Canyon naar Monument Valley en overnacht daar of bv in Mexican Hat. Dan de dag erna Page. Dan naar Bryce en daar overnachten. Dan minimaal 1 nacht in Springdale.

Ik snap dag 20/21 ook niet helemaal. Maak keuzes zou ik zeggen. Dag 21 death valley doen en doorrijden naar Mammoth Lakes is teveel. Zeker als je onderweg ook nog de Alabama Hills wilt aandoen.

De Mariposa Grove zal ook volgend jaar nog gesloten zijn.

Zijn jullie wandelaars? Parken als yosemite en zion hebben mooie wandelingen, maar die nemen wat tijd in beslag. Daar zou je beide makkelijk ook een dag langer kunnen doorbrengen.
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Bedankt Paul.

Ik kijk om je tips toe te passen op de planning.
We wandelen beide wel graag. Dus ik probeer een volle dag in Zion te blijven dan.
Ik heb de laatste dagen ook veranderd naar een extra volle dag Yosemite en dan meteen door naar SF.

Bedankt alvast!
Ik pas het allemaal wat in :-)
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Houd een volle dag SF tot op het einde en zet dit niet in het begin. De eerste dag ben je toch vroeg wakker en dan kan je direct de baan op. Aankomend op SFO kan je dan ook een (goedkoper) hotel in die buurt nemen.

Je kan dan de Whale Watching ook vervroegen wat je meer tijd geeft voor de kustroute.

Voor de rest vind ik het eerste deel wel vrij goed, maar vanaf de Grand Canyon gaat het mijn inziens de mist in.
- Route 66 vind ik hier niet echt op zijn plaats.
- Waarom twee overnachtingen GC? Tenzij je echt wil gaan wandelen in de Canyon is dat niet nodig
- in MV overnacht je best, dit staat beter tussen GC en Page in.
- Even heen en terug naar Bryce is ook zonde, veel beter met een overnachting nabij of in Bryce
- Zion verdient meer tijd, zeker als je ook nog eens Valley of Fire onderweg naar Vegas wil doen.
- één volle dag Vegas is niet veel, je komt ook al vrij laat aan.
- Wat ga je in Death valley Junction gaan zoeken om te overnachten ?
- Vergeet Sacramento
- vergeet Lassen Volcanic
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Het gedeelte van de Death Valley Junction was nog min of meer een zoektocht hoe ik dat zou oplossen :-).

Sacramento hoeft voor mij ook helemaal niet, ik zag het eerder als tussenstop in de route.
Wat Lassen Volcanic NP betreft, zou ik het wel heel spijtig vinden om dit niet te bezoeken.

Ik zal nog eens bekijken wat ik kan aanpassen om het er in te houden...

Bedankt alvast.
Stof tot nadenken!

Ik neem je tip van de GC ook mee.

Groetjes!
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Ik twijfel bvb. nog of SeaWorld/ Universal studios of Disneyland wel beide bezocht moeten worden.

Zo'n dingen kunnen even hard meevallen als tegenvallen...

Keuzes maken dus :-)
En daar ben ik niet goed in... :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lassen ligt erg uit de route. Wij zijn er in 2006 geweest, misschien heb je iets aan dat verslag. Als je daarheen wilt kun je het beste in juli gaan omdat er anders nog sneeuw kan liggen. Maar op zich zou ik liever in juni gaan, en dan Lassen laten vallen.
Die tijd kun je beter voor Zion en Bryce gebruiken.

De pretparken zijn allemaal heel verschillend. Ze kosten allemaal een volle dag. In plaats van Universal zou je voor een korte studiotour kunnen kiezen bij bijvoorbeeld Warner Bros. Disneyland heb je bij Parijs ook, dus als je moet kiezen zou je dat als eerste kunnen laten vallen.

Marianne
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Bedankt allemaal.

Voorlopig heb ik de route als volgt aangepast:
D1 Heenvlucht
D2 San Francisco – Monterey (whale watching)
D3 Monterey – Big Sur – San Simeon/ Pismo Beach
D4 San Simeon/ Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles
D5 Los Angeles
D6 Los Angeles (Universal Studios of Disneyland)
D7 Los Angeles – San Diego
D8 San Diego (SeaWorld)
D9 San Diego – Joshua Tree NP – ?
D10 ? – Sedona
D11 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D12 Grand Canyon – via Little Colorado River Gorge – en Horseshoe Bend – Page
D13 Page (Antelope canyon + via agathla peak naar Monument Valley (evt. Horseback tour))
D14 Page – via Lake Powell – Bryce Canyon NP
D15 Bryce Canyon NP – Springdale
D16 Springdale – Zion NP
D17 Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D18 Las Vegas
D19 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D20 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D21 Yosemite NP
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP – San Francisco
D24 San Francisco

Na Joshua Tree NP moet ik nog eens kijken tot waar we het best rijden.
Lassen Volcanic NP heb ik - met spijt in het hart - uit de reis gelaten. Ik heb een extra dat Yosemite ingelast en SF op het einde gezet. Op die manier is er wat meer tijd voor de kustroute, zoals gezegd werd.
Ik heb de dagen van Zion en Bryce ook opgesplitst, zodat voor beide parken meer tijd is.

Voorlopig dus deze route nu :-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een mooie route zo. Ik zou zelf van de GC naar MV rijden, daar overnachten, en dan naar Page. Dat kost je minder tijd, en je ziet de rotsen bij zonsondergang.

Mariane
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Zoiets dan:

D12 Grand Canyon – Monument Valley
D13 Monument Valley – Agathla Peak – Page (Antelope Canyon)
D14 Page (Horseshoe Bend) – via Lake Powell – Bryce Canyon NP
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Heel mooi zo hoor. Ik vind zelf een stad als San Francisco aan het eind van de reis altijd een mooie afsluiter na alle natuur. Wij gaan volgend jaar ook eindigen in San Francisco en ondanks dat ik er al voor de vierde keer kom, kijk ik er zeker weer naar uit.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou eerlijk gezegd als je van MV naar Page gaat die dag Horseshoe bend en het meer aandoen. En dan de ochtend voor je naar Bryce gaat antelope canyon (de lower) doen.

Hou er wel rekening mee dat als je in mei gaat diverse (de meeste) walvistocht rederijen alleen 's morgens varen. Dus je moet even goed uitzoeken hoe dat precies zit. Het zou wel makkelijk zijn dat op de middag van dag 2 te kunnen doen. Hou er ook rekening mee dat je last kunt hebben van zeemist en je misschien ('s ochtends) vooral op de dag dat je de kustroute gaat rijden weinig ziet.

Verder zou ik na een bezoek aan Universal of Disney al naar San Diego rijden. Vooral als dat heel laat op de avond is. Dan heb je heel dag 7 voor San Diego en kun je ook nog wat van de stad zien en la jolla bv.

In death valley heb je 3 hotels. Van oost naar west, Furnace Creek Ranch, Stovepipe Wells en Panamint Springs Resort.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooi op tijd begonnen met de voorbereiding en daardoor genoeg tijd meerdere opties te bekijken. :thumbup: Mocht Joshua Tree geen must zijn, kijk dan eens naar een route met begin in Phoenix en eindigend in San Diego.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je hebt al goed aan je route gewerkt.
Mogelijke overnachtingsplaats voor dag 9 bij Joshua Tree NP: Twentynine Palms of het stadje Joshua Tree

Ik zou zoals Old Faithful al voorstelde eens kijken voor een route met vertrek in Phoenix.
Je kan dan wel via Apache Trail naar Sedona.

Je hebt dan ipv SF aan het einde San Diego, ook wel mooi om daar je reis af te sluiten.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Bedankt allemaal!

Ik begin graag vroeg genoeg aan de voorbereidingen. Toch zeker van de route, dat geeft mij altijd het meeste stress ;-).

Bedankt voor de tips. Ik bekijk de mogelijkheden!
Loezie88
Amerika-ontdekker

Bericht door Loezie88 »

Voorlopig heb ik nu deze route:

D1 Heenvlucht
D2 San Francisco – Monterey (whale watching)
D3 Monterey – Big Sur – San Simeon/ Pismo Beach
D4 San Simeon/ Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles
D5 Los Angeles
D6 Los Angeles (Universal Studios of Disneyland)
D7 Los Angeles – San Diego
D8 San Diego (SeaWorld)
D9 San Diego – Joshua Tree NP – Twentynine Palms/ Joshua Tree
D10 Twentynine Palms/ Joshua Tree – Sedona
D11 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D12 Grand Canyon – Monument Valley
D13 Monument Valley – Agathla Peak- Lake Powell – Horseshoe Bend – Page
D14 Page (lower antelope canyon) – Bryce Canyon NP
D15 Bryce Canyon NP – Springdale
D16 Springdale – Zion NP
D17 Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D18 Las Vegas
D19 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley NP
D20 Death Valley NP – via Lone Pine – Mammoth Lakes
D21 Yosemite NP
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP – San Francisco
D24 San Francisco

Ik kijk nog om eventueel vanuit Phoenix te starten :-).
Pim2015
Amerika-ontdekker

Bericht door Pim2015 »

Mijn eerste indruk: veel zien, maar erg druk in het middenstuk. Uiteraard is het persoonlijk, maar ik vond het tijdens onze reis erg prettig om niet na een paar uur rijden ook dezelfde dag nog van alles te "moeten" omdat je de volgende dag alweer vroeg weg moet (omdat je die middag op de bestemming ook weer vanalles gepland hebt). Mijn tips:

1) Plan een dag in SF aan het begin om wat te acclimatiseren. Ben blij dat ik niet met mijn jetlag direct de volgende dag door het drukke verkeer van SF hoefde te navigeren... :)

2) In Monument Valley hebben we direct om 08:00 (na het kijken van de zonsopkomst vanuit onze cabin aan de rim, aanrader!) het pad met de auto gereden, zo goed als verlaten en lekker koel, stukken beter dan het na aankomst vanuit de GC te doen.

3) Ik vond de Angel's landing trail in Zion een van de hoogtepunten van de reis, niet voor iedereen weggelegd, maar een volle dag Zion is wel aan te raden (tenzij je genoegen neemt met 's avonds een rondje met de shuttle of in Bryce vroeg weg gaat, daar hebben wij in de ochtend voor vertrek gelopen omdat we ook maar 1 nacht Bryce hadden).

4) Ik vond overnachten in Lee Vining (ipv Mammoth Lakes dan) erg prettig want vlakbij de Tioga pas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Pim2015 schreef: Ik vond overnachten in Lee Vining (ipv Mammoth Lakes dan) erg prettig want vlakbij de Tioga pas.
Bedoel je dat aanraadt in Lee Vining te overnachten in plaats van in ML? Het ligt wel beter maar de keus aan motels is daar vrij beperkt. Waar heb je overnacht en hoe is dat bevallen?
Wij zaten dit jaar in de Tioga Pass Resort. Dat ligt net buiten het park. Erg mooi gelegen dus, en we hebben er geweldig gegeten. Een aanrader voor mensen die aan het eind van de dag er langs rijden en in Lee Vining of ML overnachten Het restaurant is verschrikkelijk klein, maar de porties zijn verschrikkelijk groot. Je kunt tegen bijbetaling van 5 dollar een maaltijd delen en dan krijg je toch beide een house salad.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

1) Plan een dag in SF aan het begin om wat te acclimatiseren. Ben blij dat ik niet met mijn jetlag direct de volgende dag door het drukke verkeer van SF hoefde te navigeren... :)
Dit is nu net wat ikzelf (en toch nog wat anderen) afraden. Hoezo "Jetlag"? Je bent de eerste dag gewoon heel vroeg wakker en kan direct de baan op. Dit geeft trouwens ook de mogelijkheid om te kiezen voor een "goedkoper" hotel dat niet in het centrum ligt en al in de richting van Monterey ligt, eventueel zelfs aan de kust. Ben je de volgende dag vroeg in Monterey voor de Whale Watch tour.

Goed begonnen is half gewonnen !!!
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

1) Plan een dag in SF aan het begin om wat te acclimatiseren. Ben blij dat ik niet met mijn jetlag direct de volgende dag door het drukke verkeer van SF hoefde te navigeren...
Ik vind dit wat dubbel. Voor mensen die een rondje maken zou ik juist wel dag 2 vertrekken, bv naar Yosemite of Monterey wat beide niet extreem lange ritten zijn. Je bent normaal gesproken erg vroeg wakker en kunt dus ook erg vroeg weg.
Verder zou ik in SF overigens de auto lekker laten staan en alles te voet en met het OV doen ipv de auto te pakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer