Mijn vriend en ik zijn van plan om volgend jaar een rondreis te maken door West-Amerika. We zijn er beide nog nooit geweest, dus we hebben het wat moeilijk met het inschatten van rijtijden, afstanden, tijd nodig om NP te zien, enzo. Vooraleer ik onze reis gedetailleerder begin uit te werken, had ik graag geweten of onze route wel haalbaar is.
We denken er aan om 25 dagen te gaan, ofwel in mei/ juni, ofwel in juni/ juli (cf. passen en wegen die al dan niet open zijn).
Voor de route hebben we ons wat gebaseerd op dit forum en op de voorbeeldreis die hier te vinden is (maar wel aangepast aan onze eigen wensen).
Dit is onze route:
D1 Heenvlucht
D2 San Francisco
D3 San Francisco – Monterey (tegen de latere namiddag vertrekken uit SF)
D4 Monterey (Whale watching) – Big Sur – Pismo Beach
D5 Pismo Beach – Santa Barbara – Los Angeles
D6 Los Angeles
D7 Los Angeles (Universal Studios of Disneyland)
D8 Los Angeles – San Diego
D9 San Diego (SeaWorld)
D10 San Diego – Palm Springs
D11 Palm Springs – via het Joshua Tree National Park – Phoenix
D12 Phoenix – via de Apache Trail – Sedona
D13 Sedona – via de Oak Creek Canyon – en een stukje op de route 66 – Grand Canyon (helikoptervlucht)
D14 Grand Canyon
D15 Grand Canyon – via Little Colorado River Gorge – en Horseshoe Bend – Page
D16 Page: antelope canyon + via agathla peak naar Monument Valley (evt. Horseback tour)
D17 Page – via Lake Powell– Bryce Canyon NP – Springdale
D18 Springdale – Zion NP – via de Valley of Fire Highway – Las Vegas
D19 Las Vegas
D20 Las Vegas – via Red Rock Canyon National Conversation Area – via de Tecopa Road – en de Old Spanish Trail Highway – Death Valley Junction
D21 Death Valley Junction – Death Valley NP – via Lone Pine met uitzicht op de Alabama Hills – Mammoth Lakes
D22 Yosemite NP
D23 Yosemite NP (evt. nog Mariposa Grove) – Sacramento
D24 Sacramento – Lassen Volcanic NP – San Fracisco
D25 Terugvlucht vanuit San Francisco
Wat denken jullie? Moeten we ergens dagen weglaten (cf. LA, SeaWorld SD) of toevoegen?
Is de route doenbaar? Veel extra tijd hebben we niet, het zou dan eerder inkorten/ weglaten worden.
Eens ik weet dat de route ok is - of als ik een nieuwe 'ok-route' heb opgezet, kan ik verder met mij inlezen en dergelijk meer om de reis verder voor te bereiden
Bedankt alvast voor tips!
Groeten,
Loezie88