Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SoWasRed: LV - SF - LA
Re: Reis SoWasRed: LV - SF - LA
Niemand meer opmerkingen of tips over onze route??
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Er klopt ergens iets niet in de nummering van je dagen. (de data zijn wel juist maar het dagnummer klopt niet)
De route is goed te doen alleen vind ik dat je erg lang onderweg bent om Joshua Tree te zien.
Ik zou het misschien uit de route laten en de Tioga Pass invoegen.
Maar dit heb je er misschien uitgelaten om geen risico te lopen dat deze nog afgesloten is?
05-06 GC - Lake Havasu (of als dit geen must is ergens rondom LV)
06-06 Lake Havasu - Mammoth Lakes
07-06 Mammoth Lakes - Yosemite
08-06 Yosemite
09-06 Yosemite - Sequoia
10-06 SeKi
11-06 SeKi - SF
Groetjes,
Ingrid
De route is goed te doen alleen vind ik dat je erg lang onderweg bent om Joshua Tree te zien.
Maar dit heb je er misschien uitgelaten om geen risico te lopen dat deze nog afgesloten is?
08-06 Yosemite
09-06 Yosemite - Sequoia
10-06 SeKi
11-06 SeKi - SF
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Scherp Ingrid! Dit moet het zijn:
19 mei - Dag 1 - Aankomst Las Vegas in de avond
20 mei - Dag 2 - Las Vegas
21 mei - Dag 3 - Camper ophalen en daarna nog een dag Las Vegas, evt bezoek Hoover dam.
22 mei - Dag 4 - Las Vegas --> Zion
23 mei - Dag 5 - Zion
24 mei - Dag 6 - Zion --> Bryce Canyon
25 mei - Dag 7 - Bryce Canyon
26 mei - Dag 8 - Bryce Canyon --> Capitol Reef
27 mei - Dag 9 - Capital Reef --> Arches (Moab)
28 mei - Dag 10 - Arches
29 mei - Dag 11 - Canyonlands
30 mei - Dag 12 - Moab --> Monument Valley
31 mei - Dag 13 - Monument Valley --> Page
1 juni - Dag 14 - Page (kans op inloting 'the wave')
2 juni - Dag 15 - Page --> Grand Canyon (Afhankelijk of we op 2 juni worden ingeloot voor 'the wave')
3 juni - Dag 16 - Grand Canyon (Helicoptervlucht geboekt)
4 juni - Dag 17 - Grand Canyon
5 juni - Dag 18 - Grand Canyon --> Lake Havasu (Of ineens door naar Joshua Tree)
6 juni - Dag 19 - Lake Havasu --> Joshua Tree
7 juni - Dag 20 - Joshua Tree --> Sequoia / Kings Canyon
8 juni - Dag 21 - Sequoia / Kings Canyon
9 juni - Dag 22 - Sequoia / Kings Canyon --> Yosemite (Hodgdon Meadow)
10 juni - Dag 23 - Yosemite
11 juni - Dag 24 - Yosemite --> San Francisco
12 juni - Dag 25 - San Francisco
13 juni - Dag 26 - San Francisco
14 juni - Dag 27 - San Francisco --> Route langs de kust richting LA
15 juni - Dag 28 - Route langs de kust richting LA
16 juni - Dag 29 - Santa Barbara
17 juni - Dag 30 - Santa Barbara --> Los Angeles
18 juni - Dag 31 - Camper inleveren in Los Angeles
19 juni - Dag 32 - Vertrek vanuit LA
Bedankt voor je aanvulling Ingrid, we zitten alleen met bepaalde vastigheden. We hebben (omdat het het laatste plekje was) Yosemite geboekt op 10 en 11 juni. Verder hebben we een loting staan van de wave in Page op 1 of 2 juni.
En om van Lake Havasu naar Yosemite naar Sequoia te gaan en vervolgens via Sequoia weer naar SF lijkt me niet heel erg handig...?
19 mei - Dag 1 - Aankomst Las Vegas in de avond
20 mei - Dag 2 - Las Vegas
21 mei - Dag 3 - Camper ophalen en daarna nog een dag Las Vegas, evt bezoek Hoover dam.
22 mei - Dag 4 - Las Vegas --> Zion
23 mei - Dag 5 - Zion
24 mei - Dag 6 - Zion --> Bryce Canyon
25 mei - Dag 7 - Bryce Canyon
26 mei - Dag 8 - Bryce Canyon --> Capitol Reef
27 mei - Dag 9 - Capital Reef --> Arches (Moab)
28 mei - Dag 10 - Arches
29 mei - Dag 11 - Canyonlands
30 mei - Dag 12 - Moab --> Monument Valley
31 mei - Dag 13 - Monument Valley --> Page
1 juni - Dag 14 - Page (kans op inloting 'the wave')
2 juni - Dag 15 - Page --> Grand Canyon (Afhankelijk of we op 2 juni worden ingeloot voor 'the wave')
3 juni - Dag 16 - Grand Canyon (Helicoptervlucht geboekt)
4 juni - Dag 17 - Grand Canyon
5 juni - Dag 18 - Grand Canyon --> Lake Havasu (Of ineens door naar Joshua Tree)
6 juni - Dag 19 - Lake Havasu --> Joshua Tree
7 juni - Dag 20 - Joshua Tree --> Sequoia / Kings Canyon
8 juni - Dag 21 - Sequoia / Kings Canyon
9 juni - Dag 22 - Sequoia / Kings Canyon --> Yosemite (Hodgdon Meadow)
10 juni - Dag 23 - Yosemite
11 juni - Dag 24 - Yosemite --> San Francisco
12 juni - Dag 25 - San Francisco
13 juni - Dag 26 - San Francisco
14 juni - Dag 27 - San Francisco --> Route langs de kust richting LA
15 juni - Dag 28 - Route langs de kust richting LA
16 juni - Dag 29 - Santa Barbara
17 juni - Dag 30 - Santa Barbara --> Los Angeles
18 juni - Dag 31 - Camper inleveren in Los Angeles
19 juni - Dag 32 - Vertrek vanuit LA
Bedankt voor je aanvulling Ingrid, we zitten alleen met bepaalde vastigheden. We hebben (omdat het het laatste plekje was) Yosemite geboekt op 10 en 11 juni. Verder hebben we een loting staan van de wave in Page op 1 of 2 juni.
En om van Lake Havasu naar Yosemite naar Sequoia te gaan en vervolgens via Sequoia weer naar SF lijkt me niet heel erg handig...?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de dagen voor Yosemite vastliggen kan het zo natuurlijk, maar de route via de Tioga Pass is veel mooier. Dus inderdaad eerst Yosemite, dan Sequoia (via de 180) en dan SF. Of je dan via Lake Havasu rijdt of via Las Vegas richting Lee Vining kun je dan nog bekkijken. Wellicht kun je op een andere dag iets vinden in Yosemite? Hodgdon Meadows ligt niet ideaal, misschien is of komt er iets vrij in de vallei of in Crane Flat. Ik zou dat in de gaten houden.
In de huidige route zou ik een dag minder GC doen en een dag extra Sequoia/Kings Canyon. Ik weet niet of je daar al een camping hebt. maar een nacht bij Cedar grove zou ook erg mooi zijn. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Denk eraan dat de 198 niet geadviseerd wordt voor campers (zie http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm).
Marianne
In de huidige route zou ik een dag minder GC doen en een dag extra Sequoia/Kings Canyon. Ik weet niet of je daar al een camping hebt. maar een nacht bij Cedar grove zou ook erg mooi zijn. Zie daarvoor ons 2013-verslag. Denk eraan dat de 198 niet geadviseerd wordt voor campers (zie http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/v ... ctions.htm).
Marianne
Waarom ligt dat niet ideaal? Dat is toch in het verlengde van de Tioga Pass (120)? En ik zie dat Crane Flat en de vallei nog steeds allemaal vol zitten. Bedoel je dan dat je dan bijvoorbeeld dagelijks de http://www.recreation.gov/ site in de gaten houd om te kijken of er iets vrij komt? Komt dat wel eens voor dan?!Martin & Marianne schreef:Hodgdon Meadows ligt niet ideaal, misschien is of komt er iets vrij in de vallei of in Crane Flat. Ik zou dat in de gaten houden.
Als ik je voorstel bekijk betekent dat dat we Joshua Tree moeten overslaan. Is dat niet iets dat we niet mogen missen?
En nog een klein vraagje. Hoe kan 't dat alle campgrounds in de mooiste parken al volgeboekt zijn (Yosemite en Zion bijvoorbeeld), maar dat er nog voldoende plek is in de Grand Canyon? Ik had verwacht dat die ook wel zo vol zouden zitten. Er is echter nog voldoende plek bij de Mather Campground en de North Rim Campground (welke heeft jullievoorkeur trouwens?)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor een eerste keer zeker de Mather aan de zuidkant. North Rim ligt aan de verkeerde kant
Ik vind het bij Google maps soms ook wel irritant dat er dan wel Grand Canyon village achter staat, maargoed dat is even goed opletten.
Het verschil tussen de Grand Canyon en Yosemite is dat het 2 totaal maar dan ook echt compleet verschillende parken zijn. Bij de Grand Canyon kun je langs de rand wandelen en evt een stuk naar beneden of een vlucht maken, maar dan heb je het ook wel gehad. Ben je er (aantal) keer geweest, dan heb je het ook wel gezien. In Yosemite kun je veel meer dingen doen en je zit in de bergen. En Yosemite ligt wat dat betreft ook ideaal voor weekendjes weg voor bewoners van de Bay Area en of Las Vegas en Los Angeles om vaker te doen. Een paar dagen out camping in Yosemite zal voor velen veel interessanter zijn dan de Grand Canyon.

Het verschil tussen de Grand Canyon en Yosemite is dat het 2 totaal maar dan ook echt compleet verschillende parken zijn. Bij de Grand Canyon kun je langs de rand wandelen en evt een stuk naar beneden of een vlucht maken, maar dan heb je het ook wel gehad. Ben je er (aantal) keer geweest, dan heb je het ook wel gezien. In Yosemite kun je veel meer dingen doen en je zit in de bergen. En Yosemite ligt wat dat betreft ook ideaal voor weekendjes weg voor bewoners van de Bay Area en of Las Vegas en Los Angeles om vaker te doen. Een paar dagen out camping in Yosemite zal voor velen veel interessanter zijn dan de Grand Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je daar zit moet je met de camper naar de vlalei. Dat is niet handig. Ik begrijp dat het lastig wordt om nog iets in de vallei te vinden, maar je zou dagelijks eens kunnen kijken of er annuleringen zijn. Ik weet niet of dat voorkomt en hoe vaak, maar de kans is er natuurlijk.SoWasRed schreef:Waarom ligt dat niet ideaal? Dat is toch in het verlengde van de Tioga Pass (120)? En ik zie dat Crane Flat en de vallei nog steeds allemaal vol zitten. Bedoel je dan dat je dan bijvoorbeeld dagelijks de http://www.recreation.gov/ site in de gaten houd om te kijken of er iets vrij komt? Komt dat wel eens voor dan?!Martin & Marianne schreef:Hodgdon Meadows ligt niet ideaal, misschien is of komt er iets vrij in de vallei of in Crane Flat. Ik zou dat in de gaten houden.
Het kan ook zijn dat er pklaatsen vrijkomen die nog niet zijn vrijgegeven omdat ze in een flood area liggen. Als de Merced River laag staat zullen die plaatsen op een gegeven moment ook vrij komen. zoek een op de NPS-sites welke campings dat betreft en check die dan zeker regelmatig (zie ook de FAQ op de NPS-site).
SoWasRed schreef: Als ik je voorstel bekijk betekent dat dat we Joshua Tree moeten overslaan. Is dat niet iets dat we niet mogen missen?
Ik denk dat Paul inderdaad gelijk heeft: de meeste mensen blijven langer in Yosemite, dus is het daar drukkker.SoWasRed schreef: En nog een klein vraagje. Hoe kan 't dat alle campgrounds in de mooiste parken al volgeboekt zijn (Yosemite en Zion bijvoorbeeld), maar dat er nog voldoende plek is in de Grand Canyon? Ik had verwacht dat die ook wel zo vol zouden zitten. Er is echter nog voldoende plek bij de Mather Campground en de North Rim Campground (welke heeft jullievoorkeur trouwens?)
En verdiep je eens in de GC: je vraag over Mather of de North rim laat zien dat je geen idee hebt van waar je naar toe gaat/wilt.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 02 mar 2015, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Ingrid,ingrid14 schreef:Er klopt ergens iets niet in de nummering van je dagen. (de data zijn wel juist maar het dagnummer klopt niet)
08-06 Yosemite
09-06 Yosemite - Sequoia
10-06 SeKi
11-06 SeKi - SF
Groetjes,
Ingrid
Deze route lijkt ons wel wat. Ik denk dat we onze geboekte plaats in Yosemite maar even los moeten laten. Dit geeft ons de optie om misschien toch door Death Valley te rijden en dan via Yosemite naar Sequioa.
Dit is een beetje wat we in gedachten hadden. Is dit reëel?
04-06 GC - Lake Havasu (of als dit geen must is ergens rondom LV)
05-06 Lake Havasu - Mammoth Lakes via Death valley
06-06 Mammoth Lakes - Yosemite
07-06 Yosemite
08-06 Yosemite - Sequoia
09-06 SeKi
10-06 SeKi - SF
Nog wel 2 vraagjes:
1. Met onze cruise america camper mogen we in juni wel door death valley heen. Maar is dit ook echt de moeite waard? Of zijn de risico's op panne toch te groot om dit te doen en kunnen we dit beter vermijden? We willen er alleen doorheen rijden en op enkele viewpoints even stoppen, verder geen wandelingen oid.
2. Is het geografisch niet beter om eerst sequoia te doen en daarna via Yosemite naar SF? Of zie ik het goed op google maps en is Sequoia niet goed bereikbaar via het oosten waar wij vanaf komen en is het daarom beter om eerst Yosemite te doen, daarna sequoia en daarna SF?
Groetjes
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Sequoia heeft geen ingang langs de oostkant.
Vandaar dus eerst via Tioga Pass naar Yosemite en vervolgens naar Sequoia en SF
Geen ervaring met een camper in DV.
Groetjes,
Ingrid
Vandaar dus eerst via Tioga Pass naar Yosemite en vervolgens naar Sequoia en SF
Geen ervaring met een camper in DV.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Ok, dank je voor het snelle antwoord.
Iemand wel een idee of Death Valley met een camper goed te doen is?
Iemand wel een idee of Death Valley met een camper goed te doen is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal van de temperatuur afhangen. Als je naar het westen rijdt heb je een behoorlijke klim als je het park uitrijdt. Verder zal het geen probleem zijn.
Van Lake Havasu naar ML via DV is echter veel te ver. Ook vanuit Las Vegas is het behoorlijk ver. En eerder stoppen betekent weer minder tijd voor Yosemite en daar heb je al weinig tijd.
Ik zou van de GC naar Las Vegas rijden en dan boven DV langs naar Lee Vining.
Niet ingeloot voor de Wave? Je zou al iets eerder richting Yosemite kunnen rijden, je hbt nu redelijk veel tijd bij Page en de GC.
Marianne
Van Lake Havasu naar ML via DV is echter veel te ver. Ook vanuit Las Vegas is het behoorlijk ver. En eerder stoppen betekent weer minder tijd voor Yosemite en daar heb je al weinig tijd.
Ik zou van de GC naar Las Vegas rijden en dan boven DV langs naar Lee Vining.
Niet ingeloot voor de Wave? Je zou al iets eerder richting Yosemite kunnen rijden, je hbt nu redelijk veel tijd bij Page en de GC.
Marianne
Ja, dat is dus een lastige beslissing...de optie die je geeft om boven DV om te rijden kan dan natuurlijk ook. We zijn helaas niet ingeloot voor de Wave dus dat geeft ons weer wat ruimte gelukkig. We willen best wat eerder naar Yosemite rijden maar het is gewoon een heel lang stuk van de GC naar (Yosemite) Mono Lake. Begrijp ik het goed dat jij dan weer een tussenstop zou maken in Las Vegas? Is Red Rock Canyon dan niet een leuker alternatief aangezien we dan al in LV zijn geweest?
31 mei - Dag 13 - Monument Valley --> Page (oa. Horseshoe Bend)
1 juni - Dag 14 - Page (Antelope Canyon geboekt)
2 juni - Dag 15 - Page --> Grand Canyon
3 juni - Dag 16 - Grand Canyon
4 juni - Dag 17 - Grand Canyon --> ???? Richting Lee Vining
5 juni - Dag 18 - ??? --> Lee Vining
Hoe zou je bovenstaande planning aanpassen aangezien je zegt dat we in Page en GC redelijk veel tijd ingepland hebben? We willen in Page absoluut de Antelope Canyon doen en in GC staat een helicoptervluicht op t programma
. Kun je op één dag GC doen inclusief een helicoptervlucht?
Maar de grote vraag blijft dus: Wat is de leukste route voor ons van GC naar Yosemite. Waar ga ik de tussenstop maken aangezien de rit van 8-10 uur naar Lee Vining veel te lang is. Is een tussenstop in Red Rock Canyon niet leuk misschien?
Dank voor alle reply's trouwens, super fijn!
31 mei - Dag 13 - Monument Valley --> Page (oa. Horseshoe Bend)
1 juni - Dag 14 - Page (Antelope Canyon geboekt)
2 juni - Dag 15 - Page --> Grand Canyon
3 juni - Dag 16 - Grand Canyon
4 juni - Dag 17 - Grand Canyon --> ???? Richting Lee Vining
5 juni - Dag 18 - ??? --> Lee Vining
Hoe zou je bovenstaande planning aanpassen aangezien je zegt dat we in Page en GC redelijk veel tijd ingepland hebben? We willen in Page absoluut de Antelope Canyon doen en in GC staat een helicoptervluicht op t programma

Maar de grote vraag blijft dus: Wat is de leukste route voor ons van GC naar Yosemite. Waar ga ik de tussenstop maken aangezien de rit van 8-10 uur naar Lee Vining veel te lang is. Is een tussenstop in Red Rock Canyon niet leuk misschien?
Dank voor alle reply's trouwens, super fijn!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via Las Vegas is gewoon het snelst, daarom noemde ik dat. Maar Red Rock Canyon kan ook natuurlijk. Of Pahrump. Vreselijke plaats maar er schijnt wel een mooie camping te zijn. Beatty kan ook.
Bekijk eens wat mogelijkheden met googlemaps. Voor de Grand Canyon moet je Grand Canyon Village invoeren.
Antelope Canyon (welke wil je doen?) kost niet veel tijd, nog geen halve dag. Wij deden de Lower toen we van MV naar Page reden (zie ons 2008-verslag). Je kunt die dag al aardig wat doen. Dus je zou een nacht minder Page kunnen doen. Maar een volle dag daar is ook wel lekker, zeker als je ook naar Lake Powell wilt. en een volle dag GC zou ik zo houden, zeker met die helikoptervlucht. Ook zonder vlucht vind ik een volle dag wel mooi, maar dat vindt niet iedereen nodig. Het is maar net wat je er wilt doen, waar je interesses liggen. Kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor een volle dag GC.
Marianne
Bekijk eens wat mogelijkheden met googlemaps. Voor de Grand Canyon moet je Grand Canyon Village invoeren.
Antelope Canyon (welke wil je doen?) kost niet veel tijd, nog geen halve dag. Wij deden de Lower toen we van MV naar Page reden (zie ons 2008-verslag). Je kunt die dag al aardig wat doen. Dus je zou een nacht minder Page kunnen doen. Maar een volle dag daar is ook wel lekker, zeker als je ook naar Lake Powell wilt. en een volle dag GC zou ik zo houden, zeker met die helikoptervlucht. Ook zonder vlucht vind ik een volle dag wel mooi, maar dat vindt niet iedereen nodig. Het is maar net wat je er wilt doen, waar je interesses liggen. Kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor een volle dag GC.
Marianne
Inmiddels zitten we nu al in onze laatste week, maar wat was het fantastisch!!! We zitten nu in Buellton op een mooie campground en vertrekken vandaag richting LA, onze laatste stop. Eerst nog een dagje Santa Barbara. In LA hebben we gisteren een RV park geboekt, Balboa RV Park, hopelijk is dat nog een prettige plek om de vakantie af te sluiten.
Weet iemand hoe we ons het beste en makkelijkst in LA kunnen verplaatsen? De afstanden zijn nog best groot. Is het makkelijk om daar met een bus of een metro door de stad te gaan? We willen vanuit de campground iig nog naar Hollywood en de Walk of Fame. Verder zitten we een beetje met het volgende: we moeten onze camper sochtends om 9.00 uur inleveren in LA en dan staan we daar met koffers en al. We moeten dan nog bij ons hotel zien te komen (nabij LAX). Onze ervaring met een taxi (in Vegas...) zijn niet zo goed wat betreft de kosten. Zijn er andere alternatieven waar jullie ervaring mee hebben??
Weet iemand hoe we ons het beste en makkelijkst in LA kunnen verplaatsen? De afstanden zijn nog best groot. Is het makkelijk om daar met een bus of een metro door de stad te gaan? We willen vanuit de campground iig nog naar Hollywood en de Walk of Fame. Verder zitten we een beetje met het volgende: we moeten onze camper sochtends om 9.00 uur inleveren in LA en dan staan we daar met koffers en al. We moeten dan nog bij ons hotel zien te komen (nabij LAX). Onze ervaring met een taxi (in Vegas...) zijn niet zo goed wat betreft de kosten. Zijn er andere alternatieven waar jullie ervaring mee hebben??
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Balboa ligt bij van Nuys airport, niet echt in LA. Als ik de tripadvisor sites en de eigen website moet geloven doet die eigenaar heel veel voor zijn klanten en rijdt hij elke morgen naar de metro. Oftewel, vanaf nirth Hollywood station zul je het zelf moeten uitzoeken. Nu is dit het begin vd redline en kun je hiermee naar Universal studios, de walk of fame en downtown La. Als je bv nog naar santa monica wilt zou je dus beter je camper kunnen pakken.
Er zal toch wel een shuttlebus rijden tussen LAX en de camperverhuurder? Overigens heb ik dan wel een vraag? Je levert de camper in en moet dan naar het hotel? Wat ga je die dag dan nog doen?
Er zal toch wel een shuttlebus rijden tussen LAX en de camperverhuurder? Overigens heb ik dan wel een vraag? Je levert de camper in en moet dan naar het hotel? Wat ga je die dag dan nog doen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2418 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties