Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Siska: Rondreis SF-LA in november

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
siska
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Siska: Rondreis SF-LA in november

Bericht door siska »

Dag allemaal,

Ik ben onze reis aan het plannen die we in november gaan doen naar Californië ( deze reis gingen we 4 jaar geleden maken maar er is iets tussengekomen).
Aangezien het weer er anders is dan in de zomer heb ik onze reis toch een beetje aangepast. Voor ons is het belangrijk dat we enkele dagen kunnen rusten in Las Vegas en we willen ook naar Disneyland. Nu weet ik niet of je 4 dagen LA nodig hebt waarvan 1 naar Disney en of we met 1 dag in de grand canyon genoeg hebben. Wij zijn niet zo fervente wandelaars maar houden van de natuur. We zouden wel een helicoptervlucht doen in de GC en in de namiddag vertrekken naar Palm Springs of is het haalbaar door te rijden naar LA?
Ik heb wel mijn hotel voor LV en Zion vastgelegd.
Voor bryce vonden we het een beetje te koud.
Is LA ( nabij santa Monica) een goede vertrek plek om naar Disney te gaan ivm file?
Is het interessant om nabij santa monica te verblijven of is het beter ietsje verder en goedkoper, en er gewoon een dagtrip van maken?

1 AMS - SAN FRANCISCO
2 SF
3 SF-MONTEREY ( Walvistocht)
4 MONTEREY - SANTABARBARA
5 SB - DEATH VALLEY
6 DEATH VALLEY - LAS VEGAS
7 LV
8 LV
9 LV
10 LV - ZION
11 ZION - MONUMENT VALLEY
12 MV - GRAND CANYON
13 GC - PALM SPRINGS of kingman
14 ?
15 ?
16 ?
17 ?
18 LAX - AMS

Alvast bedankt.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Siska: Rondreis SF-LA in november

Bericht door ingrid14 »

Leuke plannen, zeker als je er 4 jaar op hebt moeten wachten.

De hotels die je al vastgelegd hebt, kan je die nog wijzigen?

Voor Disney ligt Santa Monica HELEMAAL niet goed. Kies een hotel in Anaheim, dan zit je vlak bij het park, en geen last van files.

Dag 4 Monterey - Santa Barbara is eigenlijk te ver voor 1 dag, houd er rekening mee dat het in november veel vroeger donker is.
Ook dag 5 is een rit van 6 u, geeft je weinig tijd voor Death Valley.
Ik zou hier een andere indeling doen:
Monterey - Morro Bay of Pismo Beach
Morro Bay of Pismo Beach - vb Santa Monica
Santa Monica - Death Valley

Persoonlijk vind ik het ook weinig tijd voor Zion.

GC-Palm Springs kan op 1 dag, maar LA kan ook.

Je zou ook volgende kunnen overwegen:
GC - Kingman
Kingman - Joshua Tree - Anaheim
Anaheim (Disney)
Anaheim - LA
LA
LAX - AMS

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
siska
Amerika-ontdekker

Bericht door siska »

Ik kan de hotels niet meer wijzigen.
Wij zouden van Monterey 's morgens vroeg vertrekken om op ons gemak de kust af te rijden en 's avonds aan te komen in santa Barbara. Ik had gekozen voor SB omdat dit een mooie badplaats was. Maar ik heb wel gemerkt dat de meeste mensen Pismo beach nemen. Maar van daaruit naar DV rijden is maar 30 min minder rijden. Wij zouden in death Valley maar pas in de late namiddag vertrekken naar Las Vegas.
Wat betreft Zion heb ik een hele namiddag voorzien. Het is soms moeilijk in te schatten wat er ons te wachten staat. We zijn beperkt in dagen en de vroege zonsondergang spelen een beetje mee in ons nadeel.
Ik zal het nog eens moeten bestuderen.
Ik had graag in LA een plaats gevonden die centraal ligt voor al onze uitstappen zodat we niet iedere keer moeten verhuizen. Wij vinden het rijden op zich niet zo erg.
Je tip van kingman zal ik zeker eens bestuderen.
Alvast bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom kan je de hotels niet meer wijzigen? Heb je via een reisbureau geboekt?

Kijk even goed of ze in November nog walvistochten in Monterey in de middag doen, anders moet je echt heel vroeg je bed uit om optijd in Monterey te zijn op dag 3

Dit op dag 4 doen is geen mogelijkheid, want dan is Santa Barbara veel te ver. Hou er rekening mee dat je niet alles kunt bekijken, ook omdat het vroeg donker is. En er zijn behalve in de steden geen verkeerslichten. Ik zie die 30 min minder rijden naar Death Valley niet helemaal? Het gaat niet om de rit naar DV, maar om de kustroute de dag ervoor. De route van Pismo of Santa Barbara naar Death Valley is ivm dat oersaai.

Zo'n dag 11,12,13 is eigenlijk ook veelste veel. Je zit al deze dagen enorm veel tijd in de auto. En als je naar Palm Springs zou gaan nog meer. Bryce overslaan vanwege de kou ( het lijkt me juist een geweldig park in de winter) kan, maar je mist ook Page en hebt doordat je en de helivlucht en evt. ook die dag nog naar Palm Springs of LA wilt erg weinig tijd voor de Grand Canyon. Ik zou ook uiterlijk tot Kingman rijden.
wij vinden het rijden opzich niet zo erg
Dat is nou net het probleem van LA. Je rijd niet, maar je staat stil in de file. LA is geen stad, maar een enorm gebied en Hillywood en Santa Monica en Anaheim zijn steden in dit gebied. De afstand tussen Disneyland en de Walk of Fame is ongeveer hetzelfde als je van Amsterdam naar Rotterdam rijd. Je kan daar makkelijk zomaar 2u of meer over doen.
Het stuk centraal tussen Disney, de kust en Hollywood wil je niet zitten. Vooral in de wijken tussen de 110en de 710 zijn wat bendewijken. Neem voor Disney 1 of 2 nachten Anaheim en voor de rest van LA elders.
siska
Amerika-ontdekker

Bericht door siska »

Zion kan ik niet meer wijzigen. Maar LV wel nog. Ik heb geboekt met expedia.
Ik denk dat ik een nacht LV laat vallen en de kustroute die ingrid voorstelt zal volgen. Zo heb ik santa Monica gezien en hoef ik op het einde niet meer te gaan. Als ik bryce wil doen moet ik kiezen om een dag minder LA te doen of geen disneypark te doen. Daar ben ik nog niet aan uit. Kan je op 1 dag de meest typische dingen van LA zien?
Alvast bedankt voor de goeie tips.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je had/kunt eigenlijk beter na de kustroute heel je LA plan doen en dan de enelaatste dag van Las Vegas naar LAX reizen waarvan je de volgende dag terugvliegt. Die kronkel met 2x LA aandoen is wat lastig.

01 naar San Francisco
02 San Francisco
03 SF - Monterey
04 Monterey - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Santa Monica (ochtend Santa Barbara, middag stranden Santa Monica/Venice bekijken overnacht in LA)
06 LA stad (hollywood, griffith observatory,downtown en 's avonds naar Anaheim)
07 LA - Disney, overnachten in Anaheim
08 LA - Death Valley
09 Death Valley - Zion
10 Zion (deze nacht had je al vast liggen)
11 Zion - Page
12 Page - Monument Valley
13 Monument Valley - Grand Canyon
14 GC - Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas
17 Las Vegas - LA
18 LA - naar huis
19 aankomst thuis
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou het bezoek aan LA eo tot het eind bewaren en van Cambria/Morro Bay direct naar Death Valley rijden en Santa Barbara overslaan.
siska
Amerika-ontdekker

Bericht door siska »

Zou deze planning beter zijn zodat we de kust route op ons gemak kunnen doen?
Ik denk misschien een tussenstop te doen in page zodat we niet direct in Zion moeten vertrekken en dat we in monument Valley niet te laat aankomen. Ik laat dan een dag LA vallen. Ik wil enkel eens Monica beach venice beach zien. En misschien het Hollywood sign en walk of fame. Mijn vlucht vertrekt pas om 16 uur, misschien kan ik 's morgens ook nog iets zien. Wij zijn vroege mensen. Onze bedoeling is om tijdens lange ritten te vertrekken om 7u of 8u aangezien het 's avonds vroeg donker wordt.

1 AMS - SAN FRANCISCO
2 SF
4 MONTEREY - MORRO BAY
5 MORRO BAY - DEATH VALLEY
7 LV
8 LV
9 LV
10 LV - ZION
11 ZION - PAGE
12 PAGE - MONUMENT VALLEY
13 MV - GRAND CANYON
14 GC - KINGMAN
15 KM - ANAHEIM
16 ANAHEIM
17 Anaheim - LA
18 LAX - AMS

Alvast bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De dag dat je vertrekt ga je echt niet veel meer kunnen doen. 16u vliegen is uiterlijk 13u op het vliegveld, dus 1230/1245 de auto inleveren. Ik weet niet waar je nou in LA wilt overnachten, maar met het verkeer daar wil je geen risico's nemen. Ik zou deze dag juist uitslapen. Laat uitchecken. Afhankelijk van waar je zit eerst een ontbijtje en dan evt nog een korte wandeling en dan zul je al naar het vliegveld moeten. Behalve evt. een openbaar park of stand is er om 7.00 in de steden nig niet zo heel veel te doen voor toeristen. Of je moet zonsopkomst willen vastleggen.

Zoals je het nu hebt zou het kunnen. Ik zou die nacht Page zeker houden. Vergeet daar niet de horseshoe bend en antelope canyon te bezoeken. Ik zou voor die laatste de lower antelope canyon bezoeken in de ochtend voor je naar Monument Valley gaat. Alsje daar wat in de middag aankomt heb je nog tijd zat om het te bekijken. Als je zelf de valley drive gaat rijden zorg dan voor een high clearance auto.

Ik weet niet hoe laat Disney sluit in November, maar persoonlijk zou ik daarna nog naar LA rijden. Waarschijnlijk zit je dan na de avondspits en je wilt niet vaststaan in de ochtendspits. Maar ik zou dat zelf dan ook wel weer laten afhangen van de hotelprijs natuurlijk.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Houd ook rekening met Thanksgiving and het daarop volgende weekend. Weet niet wanneer in november je er bent.
siska
Amerika-ontdekker

Bericht door siska »

Ok, ik denk dat ik er ben met mijn reisroute. Dankzij de nuttige tips, het heeft me veel geholpen.
Ik twijfel nog juist als ik in Morro bay moet slapen of Pismo beach. Welke is beter of mooier?
Ik heb beslist dat we geen disneypark zullen doen, anders mis ik te veel van LA. Ik doe ze nog wel eens in Orlando.
Ik vertrek op 10 november en kom terug op 27 november. Thanksgiving is op mijn 17de dag op donderdag 26 november.
Ik denk dat het dan beter is om dichtbij het hotel in Santa Monica te verblijven en de dag voordien hollywood en de rest te doen.

1 AMS - SAN FRANCISCO
2 SF
4 MONTEREY - MORRO BAY of Pismo Beach
5 MORRO BAY - DEATH VALLEY
7 LV
8 LV
9 LV
10 LV - ZION
11 ZION - PAGE
12 PAGE - MONUMENT VALLEY
13 MV - GRAND CANYON
14 GC - KINGMAN
15 KM - Joshua tree - Santa Monica
16 Santa Monica (bezoek Hollywood en de rest)
17 Santa Monica (bezoek pier en venice beach
18 LAX - AMS

Bedankt voor de tips
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Zo is de route wel haalbaar.

Morro Bay of Pismo Beach maakt niet veel uit.
Misschien eerder gaan voor Pismo Beach, dan is je rit de volgende dag iets korter.

Het zal wel druk zijn op de luchthaven voor je terugvlucht.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Morro Bay of Pismo Beach maakt niet heel veel uit inderdaad. Je zou het kunnen laten afhangen in welke plaats je een leuk hotel/deal kunt vinden.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer