Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RemEs: Juni 2016 LV - Yellowstone - LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RemEs
Amerika-newbie

Reis RemEs: Juni 2016 LV - Yellowstone - LV

Bericht door RemEs »

Hallo!

Wij zijn ons alweer aan het voorbereiden voor onze nieuwe vakantie in juni 2016 naar Amerika!
Deze keer gaan we dit met 4 personen doen met de auto, ongeveer in 20 dagen is de planning. ( exacte dagen is nog niet bekend)

Dit is tot nu toe onze globale route, we zouden graag willen weten wat jullie er van vinden en alle tips/opmerkingen zijn van harte welkom!
Ook leuke bezienswaardigheden horen we graag.

Alvast bedankt!

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page ( antylope canyon )
Dag 5: Page - Monument Valley
Dag 6: Monument Valley - Arches
Dag 7 : Arches - Dinosaur
Dag 8 : Dinosaur - Grand Teton
Dag 9 : Grand Teton - YellowStone
Dag10: Yellowstone
Dag11: Yellowstone - Lava Hotsprings
Dag12: Lava Hotsprings - Salt Lake City
Dag 13: Salt Lake City
Dag14: Salt Lake City - Capitol Reef
Dag 15: Capitol Reef - Bryce
Dag 16: Bryce
Dag 17: Bryce - Zion
Dag 18: Zion - Las Vegas
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Juni 2016 LV - Yellowstone - LV

Bericht door moon29 »

Leuke plannen!
Wij hebben een deel van je reis afgelopen jaar gedaan. Onder andere ook Bryce en Zion en omdat Zion veel groter is dan Bryce, zou ik je adviseren in Zion juist 2 nachten te blijven en in Bryce maar 1 nacht.
Een ander deel van je reisplannen gaan wij over 4 weken doen. Onder andere ook Yellowstone en Grand Teton. Daarvoor trek je nu te weinig tijd uit vrees ik. Vijf nachten voor die 2 parken samen is toch wel het minimum om alle bezienswaardigheden ingepland te krijgen is mijn ervaring met het plannen van mijn reis van dag tot dag.

In Arches, Dinosaur en Capital reef zijn wij niet geweest, dus daar kan ik niks over zeggen.

In Page zou ik behalve de antelope canyon zeker ook Horseshoe bend bekijken!!! Dit kost je maar een kwartier tot half uurtje, maar is zeer indrukwekkend! En ligt niet ver van Antelope Canyon af.

Verdere tips:
- Speel Myvegas voor gratis buffetten/shows/overnachtingen in Las Vegas
- the View hotel in Monument Valley!! (onvergetelijk uitzicht/zonsondergang/zonsopkomst vanaf balkon)
- Zion: wandeling door The Narrows!!

Succes en veel plezier met voorbereiden!

gr. Monique
gastxyz

Re: Reis Juni 2016 LV - Yellowstone - LV

Bericht door gastxyz »

Ik ga uit van het verblijf in hotels.

Dag 2/3: zou ik al naar de Grand Canyon rijden op dag 2 en de dag Las Vegas op het einde zetten. Uitrusten van elke dag een uurtje of 5 autorijden ;-)
Je bent vroeg wakker en vol energie, dus rijden...
Dag 4: Antelope Canyon. Vergeet ook Horseshoe Bend niet.
Dag 5: Is maar relatief kort stukje (uurtje of 2), dus je kan nog wat in Page doen. Of dag 4 wat langer bij GC verblijven en 's ochtends van deze dag Antelope Canyon bezoeken.
Dag 6: Arches. Moab kent ook nog Canyonlands NP. Heiligschennis om deze niet te bezoeken. Moab zou ik inplannen voor minimaal 1 volle dag, liever nog 2. Kan je b.v. ook nog Dead Horse Point State Park bezoeken en de UT-128 rijden.
Dag 7. Dinosaur heeft volgens mij maar 1 heel slecht hotel. Zou eerder in Vernal overnachten. Toch weer een uurtje of 4 rijden vanuit Moab. Vergeet niet het Dinosaur NM. Ik zou eerder voor het Canyon gedeelte gaan en niet voor de Quarry.
Dag 9/10. Yellowstone verdient 1 dag meer (op deze reis van 20 dagen, eigenlijk minimaal 2 dagen meer).
Dag 11. Lava Hot Springs moest ik opzoeken. Wat wil je daar doen? Kan makkelijk doorrijden naar SLC, en zo een dag winnen.
Dag 13. Zonde. Naar mijn persoonlijke mening.
Dag 14. Overnachting in Torrey.
Dag 15. De UT-12, een van de mooiste ritten in de VS.
Dag 16. Ik lees WEER naar de VS. Al eens eerder geweest? Een volle dag Bryce is prachtig en misschien dus een bewuste keuze. Maar zou ook met minder kunnen.
Dag 17/18. Probeer zoveel mogelijk tijd te vinden voor Zion. Prachtig park met veel wandelingen. En het parkeren en shuttlebus kost wat meer tijd dan b.v. bij Bryce. Overnachting in Springdale. Ik zou een volle dag Las Vegas ook opofferen voor een dag Zion.
Dag 19. Las Vegas - Huis
Dag 20. Huis

Het kan allemaal wel. Maar door zowel Page/Grand Canyon/Zion Bryce, Moab als Grand Teton/Yellowstone wordt 't allemaal zeer krap. Geen dag of 4 extra te vinden?
Ook zou je b.v. door vliegen naar SLC en weer vertrekken vanaf Las Vegas wat kunnen winnen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RemEs: Juni 2016 LV - Yellowstone - LV

Bericht door PSVwally »

Ja, je komt idd net wat dagen te kort. Yellowstone zo kort is echt zonde en voor Grand Teton heb je helemaal al amper tijd.

Ik zou ook Vernal als overnachtingsplek nemen, maar ik zou in Dinosaur NM juist alleen de quarry bezoeken. De Canyon is mooi, maar het zal bij lange na niet het hoogtepunt van de vakantie zijn. En vooral het einde rond Echo Point en Harpers Corner is mooi, maar daar moet je dan ook 100km of meer voor op en neer rijden. De quarry is leuk om eens rond te kijken bij die dinobotten, maar wrs heb je het na 30min/45min wel gezien.

Overigens ben ik het wel met Arno eens, dat Canyonlands niet bezoeken heiligschennis is, die uitzichten heb je nergens anders op je vakantie.
RemEs
Amerika-newbie

Bericht door RemEs »

Bedankt voor jullie reacties, hier kunnen we wat mee :-) Nu we dit hebben gelezen gaan we onze route zeker aanpassen, hieronder heb ik al een aantal suggesties verwerkt, ik ben benieuwd naar jullie reacties. Het aantal dagen staat overigens nog niet vast en het terugvliegen vanaf een ander vliegveld is ook een van de mogelijkheden waar we naar gaan kijken. Het spel MyVeas speelt Es ook en om loyalty points te verzamelen :-)

We zijn inderdaad eerder naar de VS geweest, vorig jaar in september ook naar het Westen (SFO naar Lax in 17 dagen via DV, LV). Afgelopen maart zijn we in Florida van Orlando naar Miami gereden. De manier van reizen vinden we erg fijn en er is ook nog zoveel te ontdekken..

Dag 1: Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon (Tusayan) (4 uur)
Dag 3: Grand Canyon - Page (2,5 uur) (bijv. Antelope canyon, Horseshoe bend)
Dag 4: Page (bijv. Antelope canyon, Horseshoe bend)
Dag 5: Page - Monument Valley - Moab (2,5 uur) (Bijv. Canyonlands NP, UT-128, Dead Horse Point State Park)
Dag 6: Moab (Bijv. Canyonlands NP, UT-128, Dead Horse Point State Park)
Dag 7: Moab - Vernal (4 uur)
Dag 8: Vernal - Grand Teton (5 uur)
Dag 9: Grand Teton
Dag 10: Grand Teton - YellowStone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone - Salt Lake City (4,5 uur)
Dag 14: Salt Lake City - Torrey (3,5 uur)
Dag 15: Torrey - Capitol Reef - Bryce (2,5 uur)
Dag 16: Bryce - Zion (1,5 uur) (UT-12)
Dag 17: Zion (o.a. The Narrows)
Dag 18: Zion - Las Vegas (2,5 uur)
Dag 19: Las Vegas
Er&D
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Er&D »

Jullie gaan heel veel zien (en rijden) in 18 dagen. Wil je de parken in Utah echt beleven door er ook mooie wandelingen te kunnen maken, dan is het misschien te veel.

Ik zou denk ik op dag 5 al naar Monument Valley rijden en daar de ondergaande zon meepakken. Horseshoe Bend kan je op dag 4 mogelijk nog doen (gc is ook 2 nachten /1 volledige dag waard, maar je moet kiezen)
Hebben jullie gedacht aan de wandeling naar The Wave? Voor ons een van de hoogtepunten van de vakantie in 2014. Dat kan evt. vanuit Page. Moet je wel het geluk hebben om ingeloot te worden. zodra je weet of de tickets hebt, kan je dan een definitief plan maken.

Zie ook onze reisverslagen:
2013 (oa Page) https://sites.google.com/site/vandenver ... francisco/
2015 (oa Yellowstone) https://sites.google.com/site/vegas2yellowstone/

2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In Page zou ik behalve de antelope canyon zeker ook Horseshoe bend bekijken!!! Dit kost je maar een kwartier tot half uurtje, maar is zeer indrukwekkend! En ligt niet ver van Antelope Canyon af.
Zeker wel gaan bekijken, maar dit ga je nooit redden in 15/30 min. Reken met het heen en teruglopen op minimaal ongeveer een uur.

Je tijd voor Moab blijft enorm beperkt. Het is overigens 2u rijden van Page naar Monument Valley en daar verlies je ook nog een uur omdat je door een tijdzone gaat. Dat uur win je pas weer terug als je van Zion naar Las Vegas terug gaat. Het is van Monument Valley nog ruim 2,5u rijden naar Moab. Als je via Gooseneck SP en de Moki Dugway gaat is het nog wat langer. Hou er rekening mee dat het vanaf Moab nog een kleine 45 min rijden is naar het Islands in the sky gedeelte van Canyonlands. Ik zie nu ook ineens alleen Canyonlands en Dead Horse SP staan en geen Arches meer? Eigenlijk kom je hier dus tijd tekort. Vooral als je dus ook Arches en de UT128 nog mee wil pikken.

Dag 15. Ik neem aan dat je wel via de mooiste route, de UT12 wilt rijden? Dan vergeet die 2,5u en reken op zeker een halve dag. Je moet gewoon af en toe even de auto uit op deze route.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
en de UT128 nog mee wil pikken.
Ik zou Ut-128 rijden op de dag dat je van Moab naar Vernal rijdt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Ut-128 rijden op de dag dat je van Moab naar Vernal rijdt.
Ik ook, maar niet als ze dag 5,6 & 7 zo plannen. Dan zou ik toch echt gewoon voor Arches of Canyonlands gaan en 's avonds de snelste weg naar Vernal pakken. Want nu is amper tot geen tijd voor Arches.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

In deze route zou ik geen volle dag in Page blijven.
Op dag 3 kan je nog Horseshoe Bend doen. Dag 4 bezoek aan Antelope Canyon en dan naar Monument Valley en daar overnachten.
De rit op dag 5 wordt dan korter zodat je die dag nog naar Canyonlands en Dead Horse Point kan.
Dag 6 is dan voor Arches en op dag 7 via de Utah 128 naar Vernal.

De Utah 12 doe je grotendeels op dag 15. Je hebt maar een klein stukje Utah 12 meer te rijden op dag 16.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
RemEs
Amerika-newbie

Bericht door RemEs »

Hallo

Hartelijk dank voor alle reacties, tips etc! Wij gaan ermee aan de slag:)

Groeten Remon en Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer