Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Alexandra.v: Road trip Vegas en National parks

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RudydG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Alexandra.v: Road trip Vegas en National parks

Bericht door RudydG »

Even inpikken,
Wij hebben onze eerste Usa ervaring ook op korte tijd moeten doen, typisch rondje westen, en we hebben veel gereden, maar ook enorm genoten. We kregen op voorhand ook te horen dat we weinig zouden zien en veel rijden, maar dit is allemaal enorm tof verlopen, als je van het rijden kunt genieten ;-)
Over je reisroute, we hebben al die plaatsen ondertussen al gezien, ook al een paar keer Bryce en Zion, als je er eentje mist, niet erg, je hebt er nog zoveel meer, dat je er waarschijnlijk nog wel eens terug gaat.
Persoonlijk is er maar een plaats tegengevallen voor ons, Denver, daar zouden we geen minuut meer in steken nu. Hadden er vorig jaar 2 gepland, maar na 4 uur waren we er al weer weg.
Ik beschouw West-Usa als een van de mooiste naturen, met als voordeel dat er een westerse cultuur heerst, en je er dus een heerlijk relaxt vakantiegevoel krijgt.
Let wel op voor Vegas, bij onze eerste reis hadden we 1 dag ingepland (want we gingen dan wel alles gezien hebben, ondertussen gaan we voor de 5de keer op rij, nu 12dagen ;-) You love it or you hate it.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Alexandra.v »

Hallo! Nog even reageren hier :)

RudydG, bedankt voor je antwoord! Zie het 'snelel rondje' al wat meer zitten door jouw positieve ervaringen :D Denver doen we voornamelijk omdat we een rustplaats nodig hebben en er daar vrienden van één persoon van ons reisgezelschap wonen waar wij kunnen verblijven. En wat betreft Vegas, nu eens proeven, en misschien later eens langer!

Heb net het goede nieuws ontvangen dat we een extra dag hebben, waardoor we ons schema ietwat konden veranderen. Heb zoveel mogelijk rekening proberen houden met alle nuttige tips die hier al voorbij kwamen, super bedankt daarvoor!

1. 6 juli: Topeka - Albuquerque (lang stuk, maar met 3 frisse chauffeurs gaan wij er het beste van maken)
Overnachting: bij vrienden
2. 7 juli: Albuquerque - Page
Horseshoe bend
Overnachting: ?? Misschien Wahweap campground ??
3. 8 juli: Page - Grand Canyon
Page: Lower Antelope Canyon
Grand Canyon: view points onderweg + zonsondergang
Overnachting: Mather Campground (tent)
4. 9 juli: Grand Canyon - Las Vegas
's morgens vroeg uit de veren om de zonsopgang te zien; in de voormiddag de South Kaibab trail tot Cedar ridge, ergens in de namiddag vertrekken naar Las Vegas
Overnachting: Excalibur ("gratis" kamer gekregen -> awesome)
5. 10 juli: Las Vegas
6. 11 juli: Las Vegas - Zion NP (- Bryce Canyon)
Via US-9 nemen + Canyon Overlook trail (+ nog een korte hike?)
Overnachting: Dixie national forest, Pine Lake Campground (ietwat te snel geweest met een boeking daar - maar is nu ook weer geen ramp)
7. 12 juli: Bryce Canyon
Hike (moet nog opzoeken welke)
Overnachting: Ruby's (hier veranderen we dus waarschijnlijk 's morgens van Pine lake Campground naar Ruby's, zodat we inderdaad ook eens van een zonsopkomst of zonsondergang kunnen genieten! Thx voor de tips!)
8. 13 juli: Bryce - Denver
Overnachting: bij vrienden
9. 14 juli: Denver - Kansas City
10. 15 juli: Kansas City - Brussel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is wat vreemd dat je voor het kleine Bryce in zo'n drukke route een volle dag uittrekt. Daar heb je aan 1 dag voldoende. Het zou mooi zijn als je de Pine Lake zou veranderen in een overnachting in Zion. Misschien bij aankomst in Zion kijken of er op South CG in Zion een plek is en dan die Pine Lake laten vallen? Dat kost je wel iets extra, daar is toch wel overheen te komen lijkt me.

Marianne
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Hallo Marianne!

Misschien heb je wel gelijk... Ik denk dat het zo'n 20-40USD is (reservering + annuleringskost), wat gedeeld door 2 of 3 uiteindelijk wel te doen is... Ik zal het eens voorstellen aan de rest :). Zijn alle campings bij Zion FCFS? De reserveerbare campings zullen intussen wel al vol zitten waarschijnlijk...

Alexandra
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij kost de camping 13 dollar en een annulering 10 dollar. Het is het een of het ander, niet allebei.
Je kunt Watchman reserveren. Je kunt dat vinden op de NPS-site of op recreation.gov.

Marianne
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Ja Watchman zit vol (wat te verwachten was). Ik zal die annuleringskosten dan eens controleren. Dan nemen we misschien een FCFS camping :wink:

Op dit moment ben ik gewoon al blij dat we het schema toch een beetje hebben kunnen omgooien en die extra dag hebben, waardoor we toch al iets relaxter zullen zijn!

Ik vroeg me nog af, Marianne, vind jij zelf dat Ruby's Inn bijvoorbeeld te verkiezen is boven de North & Sunset Campground in Bryce? Of eerder die andere? Met een tentje heb ik liever dat we wat 'beschut' staan voor de buren (al is dat bij de meeste campgrounds natuurlijk sowieso al niet echt helemaal het geval), en van de foto's bij Ruby's lijkt het toch redelijk kaal en open en bloot...

Alexandra
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben een paar keer bij Ruby's gestaan met de tent. De eerste keer was prachtig, maar sindsdien is de camping erg uitgebreid. Ik denk niet dat het nu erg aantrekkelijk is om daar met een tent te staan, ik zou liever in het park kamperen. Is ook goedkoper denk ik. En je loopt vanaf de camping zo naar de rim. :thumbup:

Marianne
Alexandra.v
Amerika-ontdekker

Intussen terug in België (jammer genoeg...)!

Uiteindelijk is ons reisschema redelijk goed meegevallen. Wel hadden we op onze route vaak last van zwaar onweer, wat soms voor wat vertragingen zorgde. Vegas vonden we eigenlijk helemaal niets, en Zion daarna was een echte verademing, blij dat ik deze er toch nog heb bijgenomen. Daar hebben we wel besloten om Bryce te laten vallen en een extra nachtje in Zion te blijven (Zion Canyon Campground, aan de rivier, net buiten het park). In onze route naar Denver hebben we dan de scenic route genomen en even gestopt bij Bryce om het toch nog eens gezien te hebben.

Ik zou zo terug willen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer