Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Liesje: 24 dagen 09/07 - 31/07 LA - San Fran

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Liesje
Amerika-ontdekker

Reis Liesje: 24 dagen 09/07 - 31/07 LA - San Fran

Bericht door Liesje »

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik gaan van het jaar een rondreis maken in het Westen van Amerika.
Nu hebben we al een reisschema opgesteld maar tips en tricks zijn meer dan welkom!
Oorspronkelijk wilde ik eigenlijk ook graag Yellowstone toevoegen maar ik denk dat het niet zo een haalbare kaart is als we een aangenaam tempo willen behouden.
Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag 1: aankomst LA 18U18 dus huurwagen ophalen, iets eten en slapen.
DAg 2: LA: we zouden graag hollywood sign zien, walk of fame, Venice Beach, Santa Monica
(misschien is dit niet zo haalbaar in 1 dag maar we gaan dus niet de kustlijn doen en zouden dus wel graag deze plaatsen bezoeken)
Dag3: LA - palm springs (eventueel langs Joshua Tree NP)
Dag 4: Palm Springs - Scottsdale
DAg 5: Scottsdale - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Lake Powell
Dag 7: Lake POwell - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Mesa Verde (is dit de moeite om een stop te maken? want de afstand lijkt niet zo lang)
Dag 9: Mesa Verde - Moab (Arches)
Dag 10: Moab we willen graag gaan raften
Dag 11: Moab - Bruce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 13: Zion NP (willen graag RIver walk doen)
Dag 14: Zion NP - Las Vegas
DAg 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Death Valley
DAg 17: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 18: Mammoth lakes - Yosemite
DAg 19: Yoselite - Sequioa NP
Dag 20 Sequioa NP - San Francisco
DAg 21: San Fran
DAg 22: San FRan
Dag 23: SAn fran ochtendvlucht naar huis

Het zou tof zijn als jullie nog toffe plaatsjes kennen die we onderweg knn bezoeken.
Of als jullie eventuele tips hebben voor de nationale parken.
We wilden in zion the river walk gaan doen en in Yosemite eventueel een fietstocht.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Annelies
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Liesje: 24 dagen 09/07 - 31/07 LA - San Fran

Bericht door PSVwally »

Ik zou in dit tijdsbestek ook Yellowstone niet toevoegen maar je concentreren op het zuidwesten.

Ik je wel aanraden om je route bv eens in google maps uit te zetten. Er zitten wat vreemde ritten in. Ook moet je echt soms wat meer tijd op 1 plek blijven. Je wilt gaan fietsen in Yosemite. Wanneer dan vraag ik me af, want je hebt amper tijd voor dit park. Vergeet Sequoia NP zou ik zeggen, ook daar heb je gewoon te weinig tijd voor en zet die dag bij Yosemite. Dan is de route van dag 11 tot het einde wel ok. Ik zou dag 10 en 11 zelf wel iets anders indelen, maar het zou wel kunnen.

Overigens op dag 1 proberen om niet voor 22/23u te gaan slapen. Anders ben je om 4u al wakker de dag erna. Ik zou overigens misschien in Santa Monica of Hollywood overnachten en dan 2 nachten op dezelfde plek. Persoonlijk zou ik er nog een dag LA bijdoen en de rit op dag 3,4 en 5 anders indelen. Maar dat zijn eigen keuzes.
Dag 4 is zo'n zinloze rit. Vooral icm de dagen erna. Je hebt gewoon geen tijd voor Phoenix, of anders de dagen erna niet voor de parken.
Ik zou dag 4 al zo dicht mogelijk bij de grand canyon overnachten. Of als je Joshua Tree en evt tussen Needles en Seligman route66 meepakt minimaal tot Williams rijden.

Ik zou dus

Dag 1: Aankomst in LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - palm springs
Dag 4: Palm Springs - Williams (via joshua tree en route66)
Dag 5: Williams - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Mesa Verde
Dag 9: Mesa Verde - Moab (arches)
Dag 10: Moab Canyonlands/raften
Dag 11: Moab - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 13: Zion NP
Dag 14: Zion NP - Las Vegas
DAg 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - Death Valley
DAg 17: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 18: Mammoth lakes - Yosemite
DAg 19: Yosemite
Dag 20: Yosemite - San Francisco
DAg 21: San Francisco
DAg 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - naar huis
Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 »

Ik denk dat als je én Arches én Canyonlands wilt bezoeken en ook nog eens gaan raften, je beter Mesa Verde schrapt. Het is wel een leuk park, ook wat meer op de oude Indianen cultuur gericht dan op natuur, maar vergis je niet in de afstanden in het park. Die zijn behoorlijk groot. Ik weet het niet meer uit het hoofd, want het is 10 jaar geleden dat ik daar was, maar ik denk dat je vanaf de ingang nog zeker een uur moet rijden naar de bezienswaardigheden. Om het park echt te appreciëren moet je toch een van de Cliff dwellings bezoeken, dus niet gewoon sightseeing. Het kan wel, maar dan moet je zeker 's ochtends op tijd uit Monument Valley vertrekken zodat je nog voor de middag in Mesa Verde bent.
Arches en Canyonlands kan wel met 2 overnachtingen (maar dan zonder raften) maar 2 volledige dagen is eigenlijk toch wel beter. Wij waren er in 2013 maar 2 nachten en hadden toch liever een nacht langer gebleven.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wat je wil zien in LA kan je gerust op één dag doen.

Joshua tree ligt voorbij Palm Springs, als je dat wil combineren op dag 3 dan logeer je beter in 29palms, aan de andere kant.

In Scottsdale heb je niets te zoeken, dat is alleen een serieuze omweg om naar de GC te gaan. Als je in 29 palms slaapt kan je gerust van daaruit in één dag tot de GC.

Ik zou ook meer tijd voorzien voor Moab en Mesa Verde laten vallen.

Voor Yosemite en Sequoia heb je te weinig tijd. Ik zou Sequoia schrappen, dan heb je tenminste voor Yosemite voldoende tijd.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Hallo allemaal,

alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat inderdaad dat 1 dag LA voldoende is.
Ben er zelf al is geweest en ik vind er niet zo veel aan maar mijn partner is er nog ni geweest anders zou ik het gewoon overslagen.
De rest van de route had ik wat opgesteld via een combi van verschillende reisgidsen maar dat is precies niet altijd even goed ;-)
Ik ben is gaan kijken en scottsdale is inderdaad helemaal niet interessant als we het via maps bekijken.
Is het stuk tussen 29palms en Grand Canyon niet vrij lang want als ik zo zie is het 5u30 rijden...
Natuurlijk zouden we dan wel een extra dag uitsparen want dan knn we volgende doen:
Dag 1 LA aankomst
Dag 2 LA
Dag 3 LA - 29 Palms (iS het dan de bedoeling dat we dward door Joshua tree NP rijden?)
Dag 4 29 Palms - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Lake Powell
Dag 6: Lake POwell - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Mesa Verde (is dit de moeite om een stop te maken? want de afstand lijkt niet zo lang)
Dag 8: Mesa Verde - Moab (Arches)
Dag 09: Moab we willen graag gaan raften
Dag 10: Moab - Bruce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12: Zion NP (willen graag RIver walk doen)
Dag 13: Zion NP - Las Vegas
DAg 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
DAg 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 18: Yosemite NP
DAg 19: Yosemite - Sequioa NP

We knn de uitgespaarde dag dan in Yosemite opnemen.
Wat zouden jullie dan laten vallen Sequioa NP of Mesa Verde?
Of is het misschien eventueel een optie om de tioga pas in een dag te doen en Mammoth lakes laten vallen of is dit echt de moeite om te doen?
Alvast bedankt voor al jullie hulp!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Liesje schreef: Is het stuk tussen 29palms en Grand Canyon niet vrij lang want als ik zo zie is het 5u30 rijden...
Ik vind 5,5 uur niet lang, maar dat is heel persoonlijk. Je moet zelf kijken of je dat wilt rijden op een dag. Het lijkt mij aan te raden want die dag kun je beter ergens anders gebruiken.
Vanuit LA kun je naar de plaats Joshua Tree rijden, en dan door het park tot aan 29 Palms. Zie voor die route ons 2011/2012-verslag of ons 2002-verslag. In de zomer is het er erg heet, dus je zult niet veel buiten de auto zijn denk ik. Kijk eens op de kaart van het park op http://www.nps.gov/jotr (links onder).
Je kunt ook JT vergeten en al iets verder rijden vanuit LA. Want als je van 29Palms komt en maar 1 nacht GC hebt heb je voor de GC wel erg weinig tijd.
Kijk eens goed naar je route; je rijdt in het begin bijna elke dag weer verder. Ik zou ook eens een rustmoment inbouwen.
Voor Mesa Verde kun je naar ons 2008-verslag kijken. Of lees je in op http://www.ontdek-amerika.nl of http://www.nps.gov/meve. Het is geen kwestie van "een stop maken". Als je er iets wilt zien is een tour een aanrader of bijna een noodzaak. Je kunt het absoluut niet vergelijken met Sequoia NP - zie daarvoor ons 2013-verslag - dus je moet zelf kijken voor welk park je kiest. Ik zou ze zelf allebei overslaan want je hebt zelfs met die 2 dagen erbij nog weinig tijd overal.

In Zion is de Riverside Walk leuk om te doen, maar er zijn veel meer wandelingen (zie mijn wandelsite). Als je toch de Riverside walk doet, neem dan ook een stuk van de Narrows mee (denk aan waterdichte schoenen of schoenen die nat mogen worden).
Liesje schreef: Of is het misschien eventueel een optie om de tioga pas in een dag te doen en Mammoth lakes laten vallen of is dit echt de moeite om te doen?
Wat bedoel je met Tioga Pass in 1 dag? Dat heb je nu toch al? Of wil je in 1 dag van Death Valley naar Yosemite? Dan mis je erg veel onderweg; kijk eens wat je in DV wilt doen, wat je langs de Tioga Road wilt doen en of je tussen beide parken nog iets wilt doen (Alabama Hills. Bristlecone Pines forest, Mono Lake, Bodie).
Het gaat niet om Mammoth Lakes zelf maar om een tussenstop te hebben. Lee VIning is ook prima. Zie ons 2004-, 2006- en 2013-verslag voor de route van Las Vegas naar Yosemite. Met 2 tussenstops.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Deze route geeft je te weinig tijd voor de grand canyon. Je zou eigenlijk na deze rit nog een dag voor de Grand Canyon moeten hebben. Of je moet wel erg vroeg vertrekken uit 29 Palms. Eigenlijk zou je beter al minimaal tot Kingman moeten rijden op dag 3.
Ook voor Moab hou je gewoon te weinig tijd zeker als je wilt raften en Arches en Canyonlands wilt zien. Je kan overigens ook raften bij Page.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zou Palm Springs en Joshua Tree die tijd van het jaar vergeten. Gewoon naar Kingman rijden die dag en dan van Topock via Oatman naar Kingman. DVNP is 120+F dus je zou bv van Las vegas door DVNP naar Lone Pine kunnen rijden en dan de volgende dag naar Yosemite.
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

We hebben onze reis terug aangepast en ik denk dat het nu toch min of meer haalbaar moet zijn ;-):
Tip over deze plaatsen zijn altijd meer dan welkom;-)

Dag 1 LA aankomst
Dag 2 La
Dag 3 LA - Kingman
Dag 4 Kingman -Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon - Page
Dag 6: Page - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Moab
Dag 8: Moab (Arches / Canyonlands)
Dag 09: Moab Raften
Dag 10: Moab - Bruce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Zion NP
Dag 12: Zion NP
Dag 13: Zion NP - Las Vegas
DAg 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
DAg 16: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 17: Mammoth lakes - Yosemite
Dag 18: Yosemite NP
DAg 19: Yosemite - Sequioa NP
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Je hebt de route mooi aangepast.
Het blijft wel weinig tijd voor Arches en Canyonlands in Moab samen op 1 dag.
Probeer op dag 7 goed op tijd te vertrekken in MV, dan kan je bv nog Arches doen die namiddag. En dan tegen zonsondergang de wandeling naar Delicate Arch.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je weet toch dat van Yosemite Valley naar Seki en dan naar SF een behoorlijke omweg is en je zou best nog een extra overnachting kunnen gebruiken in Torrey tussen Moab en Brcye voor bv Capitol Reef, Goblin Valley en Little Wild Horse canyon.
Liesje
Amerika-ontdekker

Reisschema met dagplanning

Bericht door Liesje »

Hey allemaal,

Wij gaan in juli een rondreis maken in het Westen en we hebben een reisschema en een dagplanning opgesteld.
Uiteraard is het eerder leidraad dan een effectieve planning die "moet" uitgevoerd worden.
We willen onze vrijheid niet te hard beperken maar aan de andere kant willen we toch ook wel een beetje weten waarop en waaraan zodat we niet verloren lopen of hopeloos veel tijd zouden verspillen met ter plaatse nog alle uit te moeten zoeken.
Dus suggesties en opmerkingen zijn meer dan welkom.
De route ligt vrijwel vast dus daar zouden we niet veel meer aan willen veranderen.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Dag 1 09/07:
Brussels - New York JFK 10u20/12u40 met United Airlines
New York JFK - Los Angeles 14u45/18u18 met United Airlines

Aankomst Los Angeles: Ophalen van de huurwagen

Dag 2 10/07:
Los Angeles:
- Walk of fame
- Hollywood sign
- Warner Bros Studios (tickets check!) 10u40
- Venice Beach
- Santa Monica
-

Dag 3 11/07: Los Angeles- Kingman (494km) Via Oatman
- Oatman
- route 66
- Kingman

Dag 4 12/07: Kingman – Grand Canyon (274km)
Grand canyon:
- Desert view drive
- Rim trail
- suggesties

Dag 5 13/07: Grand Canyon - Page (175 km)
Page :
- Boattrip Lake Powell
- Glen Canyon dam
- Horseshoe Bend (zonsondergang
-
Dag 6 14/07: Page – Monument Valley (202km)
Antelope Canyon Tour 10u00

Monument Valley:
- Scenic drive

Dag 7 15/07 Monument Valley – Moab (234 km)
Canyonlands:
- Island in the sky Visitor center
- wandeling Mesa Arch.
- Rijden naar Grand View Point overlook
- Green river overlook
- Dead horse point: van daaruit wandeling 2,5km met verschillende uitkijkposten.

Dag 8: 16/07: Moab
Rafting in Grand Canyon

Dag 09: 17/07: Moab
Arches:
- Delicate Arche Trail
- Fiery Furnace Walk

Dag 10: 18/07: Moab-Bryce Canyon (434 km)
- Capitol Reef Park

Dag 11 19/07: Bryce Canyon-Zion National park (190 km)
Bryce Canyon:
- Navajo Loop trail
- Queens garden trail
- Peekaboo loop trail
- Scenic drive

Dag 12 20/07: Zion National Park
Zion NP:
- The Narrows
- Angels Landing Trail
-
Dag 13 21/07: Zion National Park-Las Vegas (266 km)

Dag 14 22/07: : Las Vegas
Las Vegas: (verspreid over de 2 dagen)
- Shoppen
- M&m’s shop
- MGM
- Freemont experience
- Stratosphere towers
- ...

Dag 15 23/07 Las Vegas-Death Valley (254 km)
Death Valley:
- Dates View
- Badwater
- Artist Drive
- Devil’s golfcourse
- Zabrinski Point
- ...
-

Dag 17 24/07 Death Valley- Mono Lake ** (371 km)
Mono Lake (overnachten Mono Lake)
Bodie (ofwel dag 17)

Dag 18 25/07 Mono Lake-Yosemite (168 km)
Yosemite: (verspreid over de 2 dagen)
- Glacier point
- Suggesties?

Dag 19 26/07 Yosemite

Dag 20 27/07 Yosemite - Sequoia NP (223km)
Sequioa NP:
- General Sherman tree
- Suggesties?

Dag 21 28/07 Sequioa NP - San Francisco (438 km)
San Francisco:
- Bike the bridge ;-p fietsen over de golden gate bridge
- China town & Little Italy
- Fisherman’s Warf
- Alcatraz?
- San Francisco Giants
- Alamo Square huisjes
- Cable Car
- Lombard street
- Zeehonden
- Golden gate Park
- Japanes Tea Garden (in golden gate park)
- Union Square
- ...
Dag 22 29/07 San Francisco
Dag 23 30/07 San Francisco
Dag 24 31/07 San Francisco:
San Francisco - Chicago ORD 11u00/17u10 met United Airlines
Chicago ORD - Brussels 18u05/09u20 (Za 01 Aug) met United Airlines

groetjes,

Annelies

Note moderator: Onderwerpen samengevoegd daar ze over dezelfde reis gaan
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vergeet mijn opmerking over te weinig tijd bij Moab in je andere topic maar. Je moet dan wel de snelste route pakken van Monument Valley naar Moab en niet bv via valley of the gods rijden. Ik zou wel onderweg een stopje maken bij gooseneck state park en over de moki dugway rijden trouwens.
Dag 4 12/07: Kingman – Grand Canyon (274km)
Grand canyon:
- Desert view drive
- Rim trail
- suggesties
Een stukje de bright angel trail naar beneden lopen. Niet te ver, maar ver genoeg om de drukte wat te ontlopen. Verder kun je makkelijk je dag volmaken hier hoor.
Dag 8: 16/07: Moab
Rafting in Grand Canyon
Ik neem aan dat je hier raften in de Colorado Rivier bedoelt ipv in de grand canyon?
Dag 10: 18/07: Moab-Bryce Canyon (434 km)
- Capitol Reef Park
Beetje dubbel gevoel over deze dag. Je zou eigenlijk vanaf Torrey namelijk over de prachtige [url=http://www.scenicbyway12.com/[/url] naar Bryce moeten rijden. Persoonlijk denk ik de mooiste weg van je vakantie. Alleen moet je daar wel een aantal uren de tijd voor nemen om ook een paar keer te stoppen en rond te kijken. Dit beperkt de tijd voor Capitol Reef enorm. Aangezien je niet in/bij dit park overnacht zou ik je bezoek aan Capitol Reef in dit geval erg kort houden.
Dag 12 20/07: Zion National Park
Zion NP:
- The Narrows
- Angels Landing Trail
Deze 2 op 1 dag doen kan wel, maar doe Angels Landing vroeg op de ochtend. Het kan erg warm worden en er is weinig verkoeling op deze wandeling.

Ik zou in Las Vegas zeker de stratosphere tower doen, maar vergeet zeker ook het bellagio niet. Overigens vind ik het MGM, behalve de grootte (lees: verdwaalfactor) niet zo heel erg bijzonder. Ceasars Palace met de forum shops, het fashion center en de 2 outletcenters zullen je shophart doen kloppen. In Las Vegas (mocht je niet alles willen lopen) kun je op de strip bij de meeste hotels gebruik maken van valet parking. Dan vind ik vaak makkelijke dan steeds door de hotels naar de parkeerplaats te moeten lopen. Dan geef je als je je auto ophaalt de chauffeur 2 dollar mee.
Dag 18 25/07 Mono Lake-Yosemite (168 km)
- Glacier point
- Suggesties?
En dan ook dag 19
Aangezien het lijkt dat jullie wandelaars zijn is misschien op dag 19 de panorama trail iets voor jullie? Dat is wel een flinke wandeling en ik durf zelf even niet te zeggen hoe het precies zit met de shuttlebus. Waar overnachten jullie in Yosemite? Ik zou dag 18 iig besteden aan de bezienswaardigheden langs de tioga pass en in de vallei. Hou er rekening mee dat de mariposa grove is gesloten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema met dagplanning

Liesje schreef: Dag 4 12/07: Kingman – Grand Canyon (274km)
Grand canyon:
- Desert view drive
- Rim trail
- suggesties
De Desert View Drive kun je het beste tot dag 5 bewaren, dan rij je er immers langs. Bekijk de kaart op de NPS-site eens.
Voor deze dag zou je naar Hermits Rest kunnen gaan; je kunt de shuttlebus pakken en zo nu en dan uitstappen, naar een uitzichtpunt lopen en de volgende bus pakken, of naar de volgende halte lopen. Kijk daarvoor eens in mijn 2011- en ons 2013-verslag.
Verder is het echt een aanrader om een stuk naar beneden te lopen. De South Kaibab Trail is erg mooi, maar de Bright Angel Trial is iets makkelijker te bereiken. waar overnachten jullie?
Liesje schreef: Dag 09: 17/07: Moab
Arches:
- Delicate Arche Trail
- Fiery Furnace Walk
Heb je de FF walk gereserveerd? Het is mooi om delicate Arch tegen zonsondergang te doen. Het kan er druk zijn dan, dus je moet o tijd arriveren om een parkeerplaats te kunnen bemachtigen.
Je kunt ook kijken of je de eerste of tweede avond in Moab naar Delicate Arch kunt gaan. Vergeet ook nirt om naar de Wiondows Sectie te gaan en naar Landscape Arch. Zie ons 20131-verslag daarvoor.
Liesje schreef: Dag 11 19/07: Bryce Canyon-Zion National park (190 km)
Bryce Canyon:
- Navajo Loop trail
- Queens garden trail
- Peekaboo loop trail
- Scenic drive
Probeer ook tegen de avond nog naar het park te gaan, ongeveer een uur voor zonsondergang. Dan zijn de kleuren van de hoodoos prachtig. Alle drie wandelingen lijkt me wat veel, maar je kunt zeker de Queens garden/Navajo combinatie doen.
Op weg naar Zion kun je in het park vlak voor de tunnel de Canyon Overlook Trail doen.
Liesje schreef: Dag 17 24/07 Death Valley- Mono Lake ** (371 km)
Mono Lake (overnachten Mono Lake)
Bodie (ofwel dag 17)
Ik zou zeker proberen Bodie al op dag 17 te doen, dan heb je de volgende dag helemaal voor de Tioga road. Ik neem aan dat je in Lee Vining overnacht? Ik dnek dat Mono Lake ook tegen de avond erg mooi is.
Liesje schreef: Dag 18 25/07 Mono Lake-Yosemite (168 km)
- Glacier point
- Suggesties?
Vergeet de tioga road niet. Zeker in juli is het daar aangenaam qua temperatuur, en het is er minder druk dan in de vallei. Er zijn prachtige wandelingen, zoals rond Tenaya Lake, naar Gaylor Lakes, Cathedral Lakes, etc. Zie daarvoor http://www.yosemtiehikes.com.
Overnacht je in de vallei? Als je niet de Panorama Trail zou doen, is de Mist Trail wel een aanrader, ook al is de Vernal fall in juli niet meer zo indrukwekkend als in het voorjaar. Je kunt ook in de vallei wandelen, of fietsen.
Liesje schreef: Dag 20 27/07 Yosemite - Sequoia NP (223km)
Sequioa NP:
- General Sherman tree
- Suggesties?
Kijk hiervoor eens in ons 2006- en 2013-verslag, ook voor Yosemite.

Marianne
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Bedankt Paul voor al de tips! Altijd super plezant om hulp te krijgen en zo de route kunnen verbeteren.the scenicbyway12 ziet er super mooi uit gaan we zeker in onze route opnemen. En Gooseneck state park en moki dugway zeker ook! En ik bedoelde inderdaad Colorado River om te raften we zouden willen gaan whitewater raften met Moab adventure center is een hele dag. Kost wel meer dan gewoon rafting op Colorado rivier maar hopen dan ook op iets meer spannende stukjes. Yosemite gaan we overnachten in El Portal Ik had ook al gelezen dat Maroiposa Grove dicht is daarom dat we toch beslist hebben om via Sequioa Np naar San Francisco te rijden is wel een omweg maar willen het toch gezien hebben.
Nog is super bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Annelies
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Horseshoe bend voor sunset zal zijn met de bend in de schaduw en de zon in je ogen.
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Hey Marianne eerst en vooral bedankt voor je reactie! Super om tips te krijgen. In Grand Canyon verblijven we aan de ingang in Tusayan. Misschien dat we dan wel voor de bright angel trailer gaan om gemakkelijk te beginnen; -) FF walk in Archer hebben we niet knn boeken was al volzet maar hoop ter plaatse de middagwandeling te knn boeken. Vermits we daar twee dagen op voorhand zijn zou dit te doen moeten zijn hopen we. Landscape Arch gaan we zeker toevoegen! Overloon trailer zullen we ook toevoegen en ik denk ook wel dat de 3 wandelingen in Bryce wat eel zullen zijn. We overnachten inderdaad in Lee Vinkng voor Mono Lake ben is benieuwd naar de zonsondergang daar! De Tiiga pass waren we van zin om te nemen. In Yosemite logeren we in El Portal in de Cedar loge. We zouden er wel graag een fietstochtje doen dus dat moeten we nog is goed bekijken. Super bedankt voor al je input onze reis begint meer en meer vorm te krijgen hoe sneller we knn vertrekken hoe beter!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet zo dat de Bright Angel Trail gemakkelijker is dan de South Kaibab Trail, maar dat de trailhead, het beginpunt van de wandeling, makkelijker te bereiken is. Vanuit Tusayan maakt dat echter niet veel uit. Ik geef de voorkeur aan de SKT, zeker als je maar een klein stukje gaat lopen, want die is wat afwisselender. Wij deden hem in 2013 bij zonsopkomst, dat is prachtig. Vanuit Tusayan kun je met de auto naar het visitor center rijden, en daar de bus nemen naar de SKT Trailhead. Dat is de oranje lijn, zie hier op blz 5 de busroute. Je kunt ook de Hiker's Express Shuttle nemen vanaf het visitor center.
Liesje schreef:De Tioga pass waren we van zin om te nemen.
Ja, dat begrijp ik :wink: , maar ik bedoelde dat je daar voldoende tijd voor moet nemen. De meeste mensen rijden er alleen maar langs, terwijl je er prachtige wandelingen kunt maken.
In Yosemite kun je in de Merced Grove en Tuolumne Grove ook sequoia's bekijken. Dan heb je niet die rit naar Sequoia. Waar overnacht je in Sequoia?

Marianne
Liesje
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesje »

Hey Marianne in sequoia np overnachten we in the River Inn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer