Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bissie: rondje Las Vegas - Los Angeles

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bissie
Amerika-newbie

Reis Bissie: rondje Las Vegas - Los Angeles

Bericht door Bissie »

Hoi,

Ik heb veel gelezen de afgelopen weken waaronder veel op dit forum en ben denk ik heel wat wijzer geworden.
Ik en mijn vriendin vertrekken over een aantal weken voor 21 dagen naar het westen van Amerika.
Ik wilde hier toch ff mijn route plaatsen om te kijken wat jullie ervan vinden en of er evt nog iets aangepast kan/moet worden volgens jullie. Alle tips zijn natuurlijk meer dan welkom.....

Dag 1: vlucht Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon (overnachten in Flagstaff of dichterbij Grand Canyon)
Dag 3: Grand Canyon - Page (Antilope Canyon + Horseshoe bend)
Dag 4: Page - Monument Valley (overnachten in Mexican hat of Blanding)
Dag 5: Blanding - Green River (Arches NP)
Dag 6: Green River - Bryce Canyon (Capitol Reef)
Dag 7: Bryce Canyon - Zion NP (overdag Bryce bezichtigen en tegen avond alvast stukje richting Zion rijden)
Dag 8: Zion NP
Dag 9: Zion NP - Las Vegas (EVT Valley of Fire bezichtigen)
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Bishop/Mammoth lakes (overdag door Death Valley heenrijden)
Dag 12: Bishop / Mammoth Lakes - Yosemite via Tioga road
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite - San Fransisco (evt later op de middag bezoek aan Alcatraz)
Dag 15: San Fransisco
Dag 16: San Fransisco - Monterey
Dag 17: Monterey - Santa Maria (evt s'morgens een walvissafari in Monterey)
Dag 18: Santa Maria - Anaheim
Dag 19: Anaheim (dagje Disney)
Dag 20: Terugvlucht (s'middags) LA - Amsterdam
Dag 21: Thuiskomst

Zoals gezegd, met tips en suggesties van jullie zijn we heel blij!

Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie en jullie tijd.

Mvg, Marcel & Chantal
Laatst gewijzigd door Bissie op 24 apr 2015, 04:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Rondje Las Vegas -Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Ga voor de Grand Canyon zeker niet in Flagstaff overnachten. Je zit best in het park of in Tusayan.

Dag 5 en 6 is veel te veel van het goede. Je doet heel veel kilometers en hebt amper tijd om iets te zien. Als je naar Moab gaat dan heb je daar minstens twee en een halve dag ter plaatse nodig. Arches bezoek je niet even zomaar en dan is er nog Canyonlands en Dead Horsepoint.

Zonde om zo maar even door Death Valley te rijden, je neemt er beter een overnachting. Tot Mammoth Lakes is een hele eind, en ook daar wil je nog wel iets zien.

TIOGA road ipv Tiago.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Bissie: rondje Las Vegas - Los Angeles

Bericht door PSVwally »

Ikvind het eerlijk gezegd een erg volle trip.

Zoals hierboven al wordt aangegeven zijn dag 5 en 6 fikse ritten en je gaat een hoop voorbij rijden onderweg. Voor al de parken rond Moab moet je echt een stuk rijden. Ik zou dit helemaal overslaan. Rij op dag 3 na het middaguur naar Monument Valley en op dag 4 naar Page.

Dag 11 kan wel als je in Lone Pine of Bishop overnacht. Mammoth Lakes is wat ver en dat geeft je nog minder tijd voor death valley. Maar met de overgebleven dag zou je ook nog een overnachting IN death valley kunnen plannen en dan de dag erna bv in Mammoth Lakes.

De walvistocht op dag 16 maken, want de dag erna rij je echt niet eventjes naar Santa Maria, daar doe je met alle bezienswaardigheden langs highway 1 het grootste deel vd dag wel over.

Verder heb je ook amper tijd in LA zelf in je route. Is Disney een must?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals hierboven ook gezegd is het erg vol. En daarbij zijn de overnachtingsplaatsen ook niet gunstig gelegen. Waarom naar Flagstaff voor de GC? Je rijdt om en je zit 1,5 uur rijden van het park vandaan. Niet handig, zeker niet als je daar een zonsopkomst of -ondergang wilt meemaken. Kijk eens op http://www.grandcayonlodges.com of http://www.visitgrandcanyon.com voor iets in het park, of probeer Tusayan.
Wanneer gaan jullie precies? Zit het Memorial Day weekend ook in jullie vakantie? En hebben jullie al iets gereserveerd?
Ik zou Moab overslaan en dan afhankelijk van waar jullie interesses liggen een extra dag bij de Grand Canyon of Page, of tussen Las Vegas en Yosemite doen.

Je kunt naar Dinsyland maar een dagje Universal zou ook leuk zijn. Of doe een tour bij Warner Bros en combineer dat met een halve dag strand.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Alcatraz wilt moet je dat zo snel mogelijk reserveren. Ter plekke lukt dat niet meer.

Marianne
Bissie
Amerika-newbie

Bericht door Bissie »

Hoi,

Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie en sorry dat mijn reactie een paar dagen liet wachten......druk, druk, druk :)

Ik heb best veel nagedacht (heb veel aan jullie reacties gehad!) en heb een 2 mogelijke andere routes verzonnen:

ROUTE 1:

Dag 1 : vlucht Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 : Las Vegas - Grand Canyon (overnachting in Tusayan!) dank voor goede tip
Dag 3 : Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4 : Monument Valley - Page (Antilope Canyon & Horseshoe Bend)
Dag 5 : Page - Bryce Canyon (overdag nog bij Page verblijven en in middag richting Bryce rijden)
Dag 6 : Bryce Canyon - Zion NP (overdag Bryce bezichtigen en tegen avond richting Zion rijden)
Dag 7 : Zion NP
Dag 8 : Zion NP - Las Vegas (EVT bezoek aan Valley of fire)
Dag 9 : Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bishop of Lone Pine (bezoek aan Death Valley)
Dag 11: Bishop - Yosemite (via Tioga road)
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Fransisco (later op de dag bezoek aan Alcatraz)
Dag 14: San Fransisco (wij dachten eraan om een fiets te huren om SF te bekijken of Hop on Hop off)
Dag 15: San Fransisco - Monterey
Dag 16: Monterey (dagje relaxen, hotel met zwembad en walvissafari)
Dag 17: Monterey - Santa Maria (of is andere plek in de buurt van Santa Maria leuker? Bv Santa Barbara?)
Dag 18: Santa Maria - Anaheim
Dag 19: Anaheim (dagje Disney)
Dag 20: terugvlucht in middag LA - Amsterdam
Dag 21: thuiskomst

ROUTE 2:

Dag 1 : vlucht Amsterdam - Las Vegas
Dag 2 : Las Vegas - Grand Canyon (overnachting in Tusayan!)
Dag 3 : Grand Canyon - Page (Antilope Canyon en Horseshoe Bend)
Dag 4 : Page - Monument Valley (mexican Hat overnachten)
Dag 5 : Monument Valley - Boulder (bezoek aan Capitol Reef)
Dag 6 : Boulder - Bryce Canyon (bezichtigen van Bryce)
Dag 7: Bryce Canyon - Zion NP (bezichtigen van Zion NP)
Dag 8 : Zion NP - Las Vegas
DE REST HETZELFDE ALS ROUTE 1

Graag zou ik nog een keer jullie mening en advies willen, bij route 2 ga je via een omweg van Monument Valley (via Capitol Reef) naar Bryce.

@ Paul, Disney lijkt ons wel leuk (en leuke afwisseling) en ben paar jaar geleden al een keer in LA geweest en vond het niet zo heel speciaal eerlijk gezegd.

@ Marianne, wij vertrekken 30 mei, dit is het weekend na memorial day weekend, is wel goede tip want tijdens mijn vorige reis zat ik tijdens memorial day weekend in Vegas en dit was niet echt fijn want het zal altijd wel druk zijn hier (zeker in weekenden) maar toen was het denk ik extra druk met veel feestende mensen.
Wij willen nu qua route zsm knopen door gaan hakken en hier en daar hotels en bijvoorbeeld ook Alcatraz gaan boeken want ik merk dat hotels al voller beginnen te raken. Grand Canyon zelf was bv al vol.

Als jullie nog tips hebben dan horen wij ze heel graag, want vorige keer hebben we hier veel aan gehad.

Groetjes Marcel en Chantal
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

@ Paul, Disney lijkt ons wel leuk (en leuke afwisseling) en ben paar jaar geleden al een keer in LA geweest en vond het niet zo heel speciaal eerlijk gezegd.
In principe zit je met Disney natuurlijk altijd wel goed, maar overdenk eens om bv juist wat te doen wat je hier niet hebt zoals Six Flags Magic Mountain, Universal Studio's of bezoek een filmstudio als Warner Brothers. Disney, al is het 2e park wel anders dan hier, heb je 'dichtbij' in Parijs ook. (En bezoek op een volgende trip Disneyworld in Florida :wink: )

Ik vind je route 1 prima. Bedenk alleen wel dat eind Mei dat dagje zwembad in Monterey wel eens tegen kan vallen qua weer. Ik zou er persoonlijk dan voor kiezen om dat dagje strand of tussen Santa Barbara en LA te houden of ergens aan de kust rond de buurt van Costa Mesa. Genoeg strand daar en betere temperaturen.
Ik zou ipv Santa Maria (of je moet in de Madonna inn in San Luis Obispo gaan zitten ;) ) eerder in Pismo Beach of Grover Beach overnachten. Santa Barbara. Sja, de een haalt het die dag makkelijk, de andere haalt dat qua tijd niet. Maar het is ook een leuke plek hoor.

In route 2 rij je tussen Monument Valley en Capitol Reef over de Ut95 wat een prachtige weg is en de dag erna over de ook al geweldige mooie UT12. Alleen heb je dan van dag 1 t/m 8 elke dag een verplaatsing en overal minder tijd de 1e week. Je geeft aan dat je al eerder in het zuidwesten bent geweest. Ben je toen ook bij Zion en Bryce geweest of alleen Las Vegas en California zeg maar? Je moet je bedenken of je nog eens naar Amerika wilt en bv een reis met de parken rond Moab erbij wilt maken. Dan zou je het stuk rond Capitol Reef ook voor een volgende reis kunnen laten zitten.

Ik zou persoonlijk gaan voor reis 1 en dan die volle dag Monterey of bij San Francisco zetten of die dag naar het zuiden trekken. Je kan bij een volle dag San Francisco erbij ook makkelijk een walvistocht doen als je de dag erna naar Monterey gaat. Dat kan in je route 1 ook makkelijk. Bedenk je dat je ook bij Santa Cruz of Moss Landing walvistochten kunt maken.
Bissie
Amerika-newbie

Bericht door Bissie »

Dank je, zo'n reactie helpt ons echt een eind op weg!

Welk park we gaan bezoeken kunnen we natuurlijk altijd nog zien want luggen volgens mij allemaal redelijk bij elkaar.

Ik had op voorhand zelf ook al mijn bedenkingen bij de temperatuur in Monterey, maar zag op http://www.klimaatifo.nl dat de gemiddelde temperatuur in juni 23 graden is ( wij zitten daar dan evt 13 en 14 juni) maar we moeten daar natuurlijk geluk (of pech) mee hebben.

Ik zag dat Santa Cruz, Moss Landing en Monterey heel dicht bij elkaar liggen.
Ik ga de optie Pismo en Grover beach zeker bekijken.

Ik ben inderdaar al eerder in het westen geweest masr heb toen alleen een rondje SF, LA, las Vegas gedaan en ben dus niet in Zion, Bryce, Page en Monument Valley geweest.

Ik denk dat we ook voor route 1 moeten gaan, is eenk ik allemaal stuk relaxter. Al hoorde ik dat die weg richting Capitol Reef inderaad zeer de moeite waard was.....maar deze moeten we denk ik voor later bewaren.

Groetjes Marcel en Chantal
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welk park we gaan bezoeken kunnen we natuurlijk altijd nog zien want luggen volgens mij allemaal redelijk bij elkaar.
Vergis je hier niet in zou ik zeggen. Puur qua afstand valt het misschien allemaal wel mee, maar met het verkeer in LA weet je het maar nooit. Voor Disney zou ik inderdaad echt in Anaheim gaan zitten en voor Knotts Berry Farm zou dat ook nog kunnen, maar voor Universal of Six Flags zou ik echt aan de noordkant van de stad blijven...evt Santa Monica.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik stem ook voor jouw route 1.

Kaartjes Alcatraz: http://www.alcatrazcruises.com/

Dag 16: met een walvistocht ben je al meer dan een halve dag kwijt, je zou in de namiddag nog Pacific Grove en 17-mile drive kunnen doen.
Dag 17: ik zou zeker niet in Santa Maria gaan zitten. Eerder iets in Cambria/Morro Bay/Pismo Beach. Santa Barbara is te ver.

LA: als je Disney doet, overnachten in Anaheim - als je Universal Studios doet, zou je in Santa Monica kunnen overnachten. Je kan daar 's avonds naar de pier wandelen of naar Third Street (winkel-wandelstraat) Ik heb daar al meermaals in Hotel Carmel by the Sea overnacht. Nog betaalbaar voor zijn locatie.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, in 2013 waren wij in California.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nog een stem voor route 1. Het extra stuk in route 2 is heel mooi en zeer de moeite waard. Het wordt echter naar mijn mening dan wel heel druk.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer