Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roland_83: rondreis westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roland_83
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis roland_83: rondreis westkust

Bericht door roland_83 »

Hallo mensen, samen met m’n vriendin ga ik in september naar de westkust, voor het eerst. 26 dagen in totaal!
Vliegtickets zijn geboekt, nu de rest nog. De bedoeling is dat we met een huurauto rondrijden.
Heb een dagindeling gemaakt, op basis daarvan gaan we straks hotels boeken etc.
Graag zou ik van ervaringsdeskundigen horen of dit een beetje logisch is wat ik bedacht heb, of dat er zwakke plekken ofzo in zitten.
Schiet er maar op, van jullie kritiek kan de reis alleen maar beter worden! :thumbup:

Dag 1: Schiphol > Los Angeles, aankomst namiddag
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles > San Diego
Dag 5: San Diego
Dag 6: San Diego > Palm Springs
Dag 7: Palm Springs > Lake Havasu
Dag 8: Lake Havasu > Grand Canyon Skywalk > Flagstaff/Williams
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Williams > Monument Valley > Page
Dag 11: Page/Lake Powell
Dag 12: Page > Bryce NP > Springdale (of omgeving)
Dag 13: Springdale > Zion NP > Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas > Sequoia NP > Hotel in opgeving SeqNP
Dag 17: Omgeving SeqNP > Yosemite Park
Dag 18: Yosemite Park en omgeving
Dag 19: Yosemite Park > San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco > Monterrey
Dag 22: Monterrey > Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara > Los Angeles
Dag 25: Los Angeles, ’s avonds terugvlucht
Dag 26: Aankomst Schiphol
kaartje met de route
kaartje met de route
2015 California, Arizona, Utah, Nevada
2016 New York City, Washington DC, Florida
2019 Colorado, Utah, Hawaii
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis roland_83: rondreis westkust

Bericht door ingrid14 »

Je hebt al een mooi begin gemaakt.

De Skywalk kost je veel tijd (en erg veel geld). Het is een beetje een tourist trap.

Verder heb je enkele dagen in de route die veel te vol zijn.

Probeer bij de GC zelf te overnachten. Williams is nog 1 u rijden naar de rand.
Kijk voor een lodge in het park (vb Bright Angel of Maswik Lodge) ofwel een hotel in Tusayan (15 min rijden)

Dag 7: Palm Springs > Joshua Tree > Lake Havasu of Kingman
Dag 8: Lake Havasu of Kingman > Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon > Monument Valley (vm nog bij GC, rond 13 u richting MV)
Dag 10: Monument Valley > Page (je bent nog voor de middag in Page, dus bezoek deze dag het meer, de dam en Horseshoe Bend)
Dag 11: Page - 's ochtends Antelope Canyon - Bryce (nm bezoek aan Bryce)
Dag 12: Bryce NP > Springdale (of omgeving) (ochtend eventueel nog iets in Bryce + nm bezoek aan Zion)
Dag 13: Springdale > Zion NP > Las Vegas
Dag 15: Las Vegas > Death Valley > Lone Pine
Dag 16: Lone Pine > Yosemite (via Tioga Pass)
Dag 17: Yosemite Park
Dag 18: Yosemite Park > Sequoia NP
Dag 19: Sequoia > San Francisco
Dag 21: San Francisco > Monterey
Dag 22: Monterey > Cambria of Morro Bay (je komt hier langs het mooiste stuk Hwy 1, veel stops dus en een zeer kronkelige weg)
Dag 23: Cambria of Morro Bay > Santa Barbara

Verdere bemerkingen:
Ik zou de volle dagen LA aan het einde zetten om rustig je reis af te sluiten, de eerste dag ben je waarschijnlijk erg vroeg wakker door de jetlag, dus ga dan al meteen rijden.

Afhankelijk van het uur van aankomst in LA zou je nog die dag naar San Diego kunnen rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou zelf de Skywalk overslaan en idd direct doorijden naar de South Rim. Je betaald $80 pp, waar je bij de south rim alleen entree betaald per auto en daar kan je met alle parken die je aandoet beter een America the beautiful pas voor aanschaffen.

Ingrid heeft een mooie route. Wel zou ik 1 dag vd kustroute afhalen. Overnacht in Monterey en de dag erna in Pismo Beach of omgeving en rij dan de dag erna via Santa Barbara door naar LA. Zet dan die ene dag bij de Grand Canyon, Page of Zion, afhankelijk van hoe je die dagen in wilt delen.

Let even op dat je in die route dat bij Lee Vining op dit moment de tioga pass nog gesloten is en google maps je dus vanaf death valley via de zuidkant laat rijden.
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

Dank je wel alvast! Dit weekend ga ik aan de route sleutelen met jullie tips in het achterhoofd. Skywalk laten we dan inderdaad zitten. Kom er snel op terug :mrgreen:
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

Zo, heb alles eens uitgebreid bestudeerd! Dank Ingrid voor je vele suggesties, is inderdaad een behoorlijke verbetering van de route, dus we nemen veel dingen over! :thumbup: Dan kom ik hierop uit:

Dag 7: Palm Springs > Joshua Tree > Lake Havasu
Dag 8: Lake Havasu > Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon > Monument Valley
Dag 10: Monument Valley > Page
Dag 11: Page > Antelope Canyon > Bryce NP
Dag 12: Bryce NP > Springdale/Zion NP
Dag 13: Springdale > Las Vegas
Dag 15: Las Vegas > Death Valley > Lone Pine
Dag 16: Lone Pine > Yosemite
Dag 17: Yosemite Park
Dag 18: Yosemite Park > Sequoia NP
Dag 19: Sequoia NP > San Francisco
Dag 21: San Francisco > Monterey
Dag 22: Monterey > Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara

We laten dus LA aan het begin staan.
Kan eigenlijk maar 1 minpuntje aan Ingrids route noemen: in de oorspronkelijk versie hadden we bewust verspreid over de reis extra relaxdagen ingepland waarop we geen meter rijden (Page, Santa Barbara, Las Vegas). Weet ook wel dat dat in verhouding wat veel tijd voor die plaatsen is, maar ik rij liever de ene dag wat meer zodat we de andere dag volledig op 1 plek hebben, en bijvoorbeeld een behoorlijk deel van de dag aan het strand kunnen liggen.
Nog wat vragen:
- Is (dit in het achterhoofd hebbende) Monterey-Santa Barbara te doen op 1 dag?
- Stel dat we toch 2 overnachtingen in Page zouden willen, hoe kunnen we het middelste deel van de route (dag 9-19) dan het beste indikken?

Dank maar weer! :mrgreen:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Monterey - Santa Barbara op één dag is toch wel echt ver, dan wordt het gehaast vrees ik en daar kan je dan achteraf spijt van hebben.

Wil je iets meer rust, vergeet dan bvb Sequoia want daar heb je best wel weinig tijd voor.

Persoonlijk zou ik ook San Diego opofferen in dit schema, San Diego is wel mooi, maar je hebt er uiteindelijk maar één dag en dat is bitter weinig.

LA zou ik echt wel naar het einde schuiven, aangezien je de eerste dag(en) vroeg op bent kan je op die manier meer zien, zo zou je dan op dag 2 reeds Joshua Tree kunnen doen.

Jullie huidige schema is druk, je kan dit alleen rustiger krijgen door enkele zaken te schrappen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

reisVS.jpg
Dank! Heb inderdaad nog maar wat ruimte in het schema gecreeerd. Sequoia (en bijbehorende omweg…) offeren we op voor een extra dag Las Vegas, waarbij we de eerste dag LV alsnog kunnen laten vervallen voor meer tijd in Bryce/Zion als ons dat ter plekke zo uitkomt. En kustroute wordt een stuk relaxter door uitbreiding met 1 dag ten koste van slotovernachting in LA.
Denk dat het zo zou moeten lukken allemaal, heb een ruwe dagplanning in excel gemaakt…
reisschema.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet in Lake Havasu overnachten maar al verder rijden. Dan heb je meer tijd voor de Grand Canyon. Je moet daar op tijd boeken, en dat geldt ook voor Yosemite, zeker als je in het park wilt overnachten. Wanneer ga je precies, valt het Labor day weekend ook in jullie vakantie?
Het is relatief veel stad en weinig tijd voor de parken. Een extra overnachting in Zion zou wel mooi zijn. Met 2 nachten Zion en 2 nachten Las Vegas heb je ook een relaxed programma.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie staan dag 25 santa barbara - vliegtuig, 's ochtends SB in de namiddag naar LA luchthaven

Ik weet niet hoe laat je vlucht terug vertrekt, maar neem met het verkeer rond en in LA geen risico zou ik zeggen en vertrek zeker OPTIJD naar LAX.
roland_83
Amerika-ontdekker

Bericht door roland_83 »

Klopt, we hebben relatief veel stad, is een bewuste keuze. Maar eerste dag Las Vegas kunnen we makkelijk opofferen indien we meer tijd willen in bijvoorbeeld Zion, dan rijden we gewoon pas begin avond naar Vegas. Is dus een soort van buffer.

Labor Day Weekend hebben we totaal niet bij stil gestaan, wist eerlijk gezegd niet dat het bestond. Valt inderdaad in reis, aan het begin, dag 6,7 en 8 om precies te zijn. Zaterdag 5 september (San Diego>Palm Springs), zondag 6 september (Palm Springs>>Lake Havasu) en maandag 7 september (Lake Havasu>Grand Canyon). Voorzien jullie problemen?

Wat laatste dag betreft: we vliegen om 21.30 uur. Voorafgaand moeten we huurauto inleveren ergens bij luchthaven. Hoe laat zou je uiterlijk wegrijden in SB om voldoende marge te hebben?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je moet je koffers inchecken, dus minimaal 2u vooraf aanwezig lijkt me wel een must. Je auto inleveren kost normaal gesproken niet veel tijd, maar neem een uur buffer om dat te doen en naar het vliegveld te komen met de shuttle. (Zal je in de realiteit wrs 20min kosten), dus 3u vooraf bij het verhuurbedrijf. Dat is dan 18.30. Dat betekent dat je als je alleen naar LAX zou rijden je midden in de spits de stad binnenkomt. Nu ben ik alleen via de 1 de stad uit gereden, maar ik denk dat je bij Santa Monica wel een bottleneck zult hebben. Ik zou rond de middag al terugrijden naar LA, misschien in Santa Monica of Venice wat later in de middag nog even een lekker laatste diner nemen alvorens naar het vliegveld te gaan.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik denk dat je met Labour Day weekend precies op de juiste plekken bent. Het is met name in de NP's erg druk. Wij waren twee jaar geleden met Labour Day in LA/Pismo Beach, daar merkte we niet heel veel.

7 september zou het dus heel druk kunnen zijn in GCNP. Maarja, dat is nu maar eenmaal zo.

Als je de laatste dag vanuit SB naar LAX moet rijden zou ik heel ruim de tijd nemen. Als je om half 10 vliegt wil je wel een paar uur van te voren aanwezig zijn, zeg 7 uur. Het is 2 uur rijden, maar je zult wellicht nog file hebben en je moet je huurauto inleveren (dat gaat overigens heel snel). Dus reken maar uit :). Neem in ieder geval geen risico! Je kan beter wat op het vliegveld hangen dan te laat zijn.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer