Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kiliwarrior: 3 weken van LA naar Denver
-
kiliwarrior
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis kiliwarrior: 3 weken van LA naar Denver
Hallo,
Dit wordt onze 3de reis met onze kinderen (18 en 16) naar de USA.
We hebben "de klassiekers" zoals SF, LV, Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Moab, Canyonlands, Arches, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Yellowstone, Custer, Grand Teton, Rocky Moutains, NY al bezocht en gaan ons wagen aan een route van LA naar Denver. Onze vluchten voor augustus en de huurwagen zijn reeds geboekt.
Op dit ogenblik liggen enkel aankomst LA (zaterdag 8 augustus) en vertrek vanuit Denver (vrijdag 28 augustus) vast.
Graag jullie commentaar/advies/tips op de volgende route :
1 Brussel - Los Angeles
2 Los Angeles (Santa Monica Beach, Getty Museum, Beverly Hills Rodeo Drive, Mulholland drive, Farmer's market, Griffith Park)
3 Los Angeles (Universal Studios + Hollywood, Walt Disney Concert Hall)
4 Los Angeles (Venic Beach Boardwalk, Venice Canals, Abbott Kinney Boulevard, Olvera Street, Dolby Theatre, Shopping)
5 Los Angeles (free day)
6 Palm Springs (Salton Sea, Galleta Meadows Estate, Salvation Mountain, Palm Canyon)
7 Palm Springs - Joshua Tree NP - Tucson
8 Tucson - Alamogordo (Steins Railroad Ghost Town, Saguaro National Park)
9 Alamogordo - Santa Fe (Very Large Array (Socorro), White Sands National Monument)
10 Santa Fe (Taos, Chimayo, Embudo Ghost Town, Kasha Katuwe Tent Rocks Slot Canyon)
11 Santa Fe - Farmington (Ship Rock, Angel Peak)
12 Farmington - Bisti Badlands - Chinle
13 Canyon de Chelly
14 Canyon de Chelly - Cortez - Mesa Verde
15 Cortez - Mesa Verde (Cliff Palace, Balcony House, Chapin Mesa Archeological Museum, Spruce Tree house (+ Petroglyph Point trail), Mesa Top Loop Road)
16 Cortez - Durango (Durango Narrow Gauge Railroad + historic downtown Durango)
17 Durango - Montrose (Black Canyon of the Gunnison South Rim (Cedar Point Nature Trail, Rim Rock Nature trail), via East Portal Road naar de rivier)
18 Montrose - Alamosa (Great Sand Dunes NP)
19 Alamosa - Denver (Air Force Academy Chapel, Calhan Paint Mines, Garden of the Gods)
20 Denver (Colorado State Capitol, Cathedral of the Immaculate Conception)
21 Denver - Brussel
Alvast bedankt
Dit wordt onze 3de reis met onze kinderen (18 en 16) naar de USA.
We hebben "de klassiekers" zoals SF, LV, Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Moab, Canyonlands, Arches, Monument Valley, Page, Grand Canyon, Yellowstone, Custer, Grand Teton, Rocky Moutains, NY al bezocht en gaan ons wagen aan een route van LA naar Denver. Onze vluchten voor augustus en de huurwagen zijn reeds geboekt.
Op dit ogenblik liggen enkel aankomst LA (zaterdag 8 augustus) en vertrek vanuit Denver (vrijdag 28 augustus) vast.
Graag jullie commentaar/advies/tips op de volgende route :
1 Brussel - Los Angeles
2 Los Angeles (Santa Monica Beach, Getty Museum, Beverly Hills Rodeo Drive, Mulholland drive, Farmer's market, Griffith Park)
3 Los Angeles (Universal Studios + Hollywood, Walt Disney Concert Hall)
4 Los Angeles (Venic Beach Boardwalk, Venice Canals, Abbott Kinney Boulevard, Olvera Street, Dolby Theatre, Shopping)
5 Los Angeles (free day)
6 Palm Springs (Salton Sea, Galleta Meadows Estate, Salvation Mountain, Palm Canyon)
7 Palm Springs - Joshua Tree NP - Tucson
8 Tucson - Alamogordo (Steins Railroad Ghost Town, Saguaro National Park)
9 Alamogordo - Santa Fe (Very Large Array (Socorro), White Sands National Monument)
10 Santa Fe (Taos, Chimayo, Embudo Ghost Town, Kasha Katuwe Tent Rocks Slot Canyon)
11 Santa Fe - Farmington (Ship Rock, Angel Peak)
12 Farmington - Bisti Badlands - Chinle
13 Canyon de Chelly
14 Canyon de Chelly - Cortez - Mesa Verde
15 Cortez - Mesa Verde (Cliff Palace, Balcony House, Chapin Mesa Archeological Museum, Spruce Tree house (+ Petroglyph Point trail), Mesa Top Loop Road)
16 Cortez - Durango (Durango Narrow Gauge Railroad + historic downtown Durango)
17 Durango - Montrose (Black Canyon of the Gunnison South Rim (Cedar Point Nature Trail, Rim Rock Nature trail), via East Portal Road naar de rivier)
18 Montrose - Alamosa (Great Sand Dunes NP)
19 Alamosa - Denver (Air Force Academy Chapel, Calhan Paint Mines, Garden of the Gods)
20 Denver (Colorado State Capitol, Cathedral of the Immaculate Conception)
21 Denver - Brussel
Alvast bedankt
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis kiliwarrior: 3 weken van LA naar Denver
Kijk, hier zit al heel wat voorwerk in de reis. Leuke trip hoor.
Ik zou bij LA wel even kijken of je niet beter alles wat bij elkaar in de buurt ligt op één dag kunt zetten. Je komt nu ongeveer elke dag in hollywood en richting de kust. Ik zou bv hollywood, rodeo drive en dolby theater zover het kan op één dag zetten en evt venice en santa monica ook. Getty, Mulholland drive en Griffith Park is ook zo'n combi. Anders loop je het risico om nog meer vast te staan in het verkeer daar.
Ik zou bij LA wel even kijken of je niet beter alles wat bij elkaar in de buurt ligt op één dag kunt zetten. Je komt nu ongeveer elke dag in hollywood en richting de kust. Ik zou bv hollywood, rodeo drive en dolby theater zover het kan op één dag zetten en evt venice en santa monica ook. Getty, Mulholland drive en Griffith Park is ook zo'n combi. Anders loop je het risico om nog meer vast te staan in het verkeer daar.
-
kiliwarrior
- Amerika-ontdekker
OK, zal ik even bekijken.
Wordt onze route niet te hectisch of valt dit nog mee ?
Wordt onze route niet te hectisch of valt dit nog mee ?
-
gastxyz
Ja, helemaal lekker lopen vind ik het niet. Maar kan niet helemaal precies de vinger er op leggen. Het is een beetje van dit en een beetje van dat.
- Relatief heel veel LA. Voor mij teveel.
- Joshua Tree in augustus. Waarschijnlijk dus alleen vanuit de auto?
- Steins Ghost town. Zal vast prachtig zijn. Maar in de buurt heb je 'echtere' ghost-towns als Courtland/Gleeson/Pearce en nog het natuurgebied Cochise Stronghold.
- hebben jullie echt 'alles' bij Tucson gedaan? Ook verschroeiend heet. Maar zowel oost als west-Saguaro? Titan Missile? Sabino Canyon? Mission San Xavier del Bac?
- maw Tucson verdient meer tijd, maar misschien ook niet in Augustus
- al eens in Chiricahua National Monument geweest?
- VLA is een behoorlijke omweg voor Alamogordo - Santa Fe
- Santa Fe ben ik 3 volle dagen geweest, en keer er nog minimaal 1 keer terug
- O.a. voor ABQ+Santa FE: Sandia Peak / Turqouise Trail / Bandelier / Pecos / Los Alamos / Enchanted Circle / Jemez Mountain Trail / Echo Amphitheater / Santa Fe Opera House /etc.
- Tent Rocks zou ik prio 1 maken. Al misschien ook niet prettig bij een graad of 30+.
- Santa Fe - Farmington, Shiprock ligt een stuk rijden na Farmington.
- Canyon de Chelly vind ik geen hele dag waard. Ook omdat Chinle het totale niets is.
- De volgorde is een beetje 'off' hier. Santa Fe - Farmington ga je naar het noorden. Logisch hierna is Durango of Cortez. Maar nu ga je eerst via Chinle (zuid-westen), relatief veel extra km's. Maak niet de vergissing hier af te steken via de onverharde wegen die hier overal liggen.
- Jammer dat er geen tijd is voor Chaco Canyon nu je toch in de buurt bent. Die buurt wordt waarschijnlijk ook binnenkort vernietigd door schaliegasboringen, dus misschien is het nu de tijd om te bezoeken
- Volle dag Mesa Verde. Prima, indien je al deze bezoeken/wandelingen wilt doen.
- historic downtown Durango, vond ik de historie wel tegenvallen. Maar dat is met zoveel steden in de VS.
- ik zie nergens de million dollar highway, maar die rijd je ook impliciet (Silverton + Ouray)
- de laaste drie dagen vind ik ook druk. Maar wel te doen, natuurlijk.
Misschien komt het ook omdat ik 3 vakanties van een dag of 21 in deze gebieden heb doorgebracht.
- Relatief heel veel LA. Voor mij teveel.
- Joshua Tree in augustus. Waarschijnlijk dus alleen vanuit de auto?
- Steins Ghost town. Zal vast prachtig zijn. Maar in de buurt heb je 'echtere' ghost-towns als Courtland/Gleeson/Pearce en nog het natuurgebied Cochise Stronghold.
- hebben jullie echt 'alles' bij Tucson gedaan? Ook verschroeiend heet. Maar zowel oost als west-Saguaro? Titan Missile? Sabino Canyon? Mission San Xavier del Bac?
- maw Tucson verdient meer tijd, maar misschien ook niet in Augustus
- al eens in Chiricahua National Monument geweest?
- VLA is een behoorlijke omweg voor Alamogordo - Santa Fe
- Santa Fe ben ik 3 volle dagen geweest, en keer er nog minimaal 1 keer terug
- O.a. voor ABQ+Santa FE: Sandia Peak / Turqouise Trail / Bandelier / Pecos / Los Alamos / Enchanted Circle / Jemez Mountain Trail / Echo Amphitheater / Santa Fe Opera House /etc.
- Tent Rocks zou ik prio 1 maken. Al misschien ook niet prettig bij een graad of 30+.
- Santa Fe - Farmington, Shiprock ligt een stuk rijden na Farmington.
- Canyon de Chelly vind ik geen hele dag waard. Ook omdat Chinle het totale niets is.
- De volgorde is een beetje 'off' hier. Santa Fe - Farmington ga je naar het noorden. Logisch hierna is Durango of Cortez. Maar nu ga je eerst via Chinle (zuid-westen), relatief veel extra km's. Maak niet de vergissing hier af te steken via de onverharde wegen die hier overal liggen.
- Jammer dat er geen tijd is voor Chaco Canyon nu je toch in de buurt bent. Die buurt wordt waarschijnlijk ook binnenkort vernietigd door schaliegasboringen, dus misschien is het nu de tijd om te bezoeken
- Volle dag Mesa Verde. Prima, indien je al deze bezoeken/wandelingen wilt doen.
- historic downtown Durango, vond ik de historie wel tegenvallen. Maar dat is met zoveel steden in de VS.
- ik zie nergens de million dollar highway, maar die rijd je ook impliciet (Silverton + Ouray)
- de laaste drie dagen vind ik ook druk. Maar wel te doen, natuurlijk.
Misschien komt het ook omdat ik 3 vakanties van een dag of 21 in deze gebieden heb doorgebracht.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Eens dat Tucson meer tijd verdient, ZELFS in augustus.Arno schreef:- maw Tucson verdient meer tijd, maar misschien ook niet in Augustus
(overigens kan het op de hele route van dag 6 tot dag 18 enorm heet zijn in augustus)
Als je niet meer tijd kan uittrekken voor het stuk Tucson - Santa Fe dan zou ik het eruit laten.
Palm Springs - Phoenix - Holbrook - Canyon de Chelly (met 1 overnachting) - .....
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
kiliwarrior
- Amerika-ontdekker
Dit is de eerste keer dat we zo worstelen met onze route.
Na alle commentaar te hebben overwogen, hebben we toch besloten om onze route voor een groot stuk te herzien.
We hadden inderdaad te weinig tijd om Tucson, Santa Fe te bekijken en hopelijk zit er nu iets meer rust en logica in.
De dagprogramma's staan tussen haakjes, maar liggen nog niet echt vast en zijn bezienswaardigheden die ons interesseren, daarom hoeven we ze niet allemaal te doen.
Misschien hebben jullie interessantere tips ... Wat denken jullie ?
1 Brussel-Los Angeles
2 Los Angeles (Getty Museum, Mulholland drive, Dolby Theatre, Griffith Park, Walt Disney Concert Hall, Olvera Street)
3 Los Angeles (Universal Studios + Hollywood, Beverly Hills Rodeo Drive, Farmer's market)
4 Los Angeles-Palm Springs (Santa Monica Beach, Venic Beach Boardwalk, Venice Canals, Abbott Kinney Boulevard)
5 Palm Springs (Joshua Tree NP (Hidden Valley Trail, Barker Dam Trail))
6 Palm Springs-Prescott (Salton Sea, Galleta Meadows Estate, Salvation Mountain, Palm Canyon)
7 Prescott-Sedona (Watson Lake, Jerome, Gold King Mine Museum and Ghost Town, Oak Creek Canyon, Devils Bridge Trail, Cathedral Rock)
8 Sedona-Tuba City (Wupatki National Monument, Balanced Rock, Coal Mine Canyon, Blue Canyon)
9 Tuba City -Kanab (Waterholes Slot Canyon (Page), Navajo Bridge, Marble Canyon en Cathedral Wash trail)
10 Kanab (White Pocket)
11 Kanab (Wire Pass, Buckskin Gulch)
12 Kanab-Page (The Wave of Edmaiers Secret en The Nautilus)
13 Page-Chinle (Canyon de Chelly)
14 Chinle-Cortez (Mesa Verde, Cliff Palace, Balcony House, Chapin Mesa Archeological Museum, Spruce Tree house, Mesa Top Loop Road)
15 Cortez-Farmington (Mesa Verde, Shiprock, Bisti Badlands, Valley of Dreams, King of Wings, Angels Peak)
16 Farmington-Durango (Bisti Badlands, Chaco Culture National Historic Park)
17 Durango-Montrose (Black Canyon of the Gunnison South Rim (Cedar Point Nature Trail, Rim Rock Nature trail))
18 Montrose-Alamosa (Great Sand Dunes NP)
19 Alamosa-Colorado Springs (Air Force Academy Chapel, Calhan Paint Mines, Garden of the Gods, Victor, American Eagles Scenic Overlook, Phantom Canyon Road)
20 Colorado Springs-Denver airport
21 Denver airport vliegtuig om 10:35u naar Brussel
Na alle commentaar te hebben overwogen, hebben we toch besloten om onze route voor een groot stuk te herzien.
We hadden inderdaad te weinig tijd om Tucson, Santa Fe te bekijken en hopelijk zit er nu iets meer rust en logica in.
De dagprogramma's staan tussen haakjes, maar liggen nog niet echt vast en zijn bezienswaardigheden die ons interesseren, daarom hoeven we ze niet allemaal te doen.
Misschien hebben jullie interessantere tips ... Wat denken jullie ?
1 Brussel-Los Angeles
2 Los Angeles (Getty Museum, Mulholland drive, Dolby Theatre, Griffith Park, Walt Disney Concert Hall, Olvera Street)
3 Los Angeles (Universal Studios + Hollywood, Beverly Hills Rodeo Drive, Farmer's market)
4 Los Angeles-Palm Springs (Santa Monica Beach, Venic Beach Boardwalk, Venice Canals, Abbott Kinney Boulevard)
5 Palm Springs (Joshua Tree NP (Hidden Valley Trail, Barker Dam Trail))
6 Palm Springs-Prescott (Salton Sea, Galleta Meadows Estate, Salvation Mountain, Palm Canyon)
7 Prescott-Sedona (Watson Lake, Jerome, Gold King Mine Museum and Ghost Town, Oak Creek Canyon, Devils Bridge Trail, Cathedral Rock)
8 Sedona-Tuba City (Wupatki National Monument, Balanced Rock, Coal Mine Canyon, Blue Canyon)
9 Tuba City -Kanab (Waterholes Slot Canyon (Page), Navajo Bridge, Marble Canyon en Cathedral Wash trail)
10 Kanab (White Pocket)
11 Kanab (Wire Pass, Buckskin Gulch)
12 Kanab-Page (The Wave of Edmaiers Secret en The Nautilus)
13 Page-Chinle (Canyon de Chelly)
14 Chinle-Cortez (Mesa Verde, Cliff Palace, Balcony House, Chapin Mesa Archeological Museum, Spruce Tree house, Mesa Top Loop Road)
15 Cortez-Farmington (Mesa Verde, Shiprock, Bisti Badlands, Valley of Dreams, King of Wings, Angels Peak)
16 Farmington-Durango (Bisti Badlands, Chaco Culture National Historic Park)
17 Durango-Montrose (Black Canyon of the Gunnison South Rim (Cedar Point Nature Trail, Rim Rock Nature trail))
18 Montrose-Alamosa (Great Sand Dunes NP)
19 Alamosa-Colorado Springs (Air Force Academy Chapel, Calhan Paint Mines, Garden of the Gods, Victor, American Eagles Scenic Overlook, Phantom Canyon Road)
20 Colorado Springs-Denver airport
21 Denver airport vliegtuig om 10:35u naar Brussel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Route technisch kan het zo wel.
Maar .... je zal bijlange niet alles kunnen doen wat je bij de activiteiten hebt staan.
Dolby Theatre ligt in Hollywood dus op dag 3 bezoeken.
Joshua Tree: je hebt 2 schitterende trails uitgekozen. Zorg er voor dat je HEEL VEEL water meeneemt (en iets met zout) want het is er super heet in augustus.
Betreffende je andere activiteiten:
maak een prioriteiten lijstje maar ook een alternatieven lijstje (als het weer tegenzit of zo)
Groetjes,
Ingrid
Maar .... je zal bijlange niet alles kunnen doen wat je bij de activiteiten hebt staan.
Dolby Theatre ligt in Hollywood dus op dag 3 bezoeken.
Joshua Tree: je hebt 2 schitterende trails uitgekozen. Zorg er voor dat je HEEL VEEL water meeneemt (en iets met zout) want het is er super heet in augustus.
Betreffende je andere activiteiten:
maak een prioriteiten lijstje maar ook een alternatieven lijstje (als het weer tegenzit of zo)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij deden in 2011 zowel Hidden Valley als de Barker Dam Trail. Die laatste vonden we toen tegenvallen. Zie ons 2011/2012-verslag voor onze ervaringen in JT (wel in december, dus een stuk aangenamer dan in juli).
Marianne
Marianne
Heb al wat meer tips gegeven in dat andere forum....Speciaal voor Salton Sea en voor Blue Canyon/Coal Mine etc.
-
kiliwarrior
- Amerika-ontdekker
Ja, sorry, ik zit ook op twee forums tegelijkertijd, je kunt nooit teveel info krijgen ...Yeehaw schreef:Heb al wat meer tips gegeven in dat andere forum....Speciaal voor Salton Sea en voor Blue Canyon/Coal Mine etc.
Alvast bedankt voor alle commentaren, ik laat ze even bezinken en kom er op terug.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8034 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 1 Reacties