Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liesbeth en Wilfred: vier weken zuidwest
-
Liesbeth en Wilfred
- Amerika-newbie
Reis Liesbeth en Wilfred: vier weken zuidwest
Hoi,
Wij zijn Wilfred en Liesbeth. In Juli gaan we een rondreis van 4 weken maken door het Zuidwesten van de VS met onze kinderen van 9 en 6 jaar. In verband met onze kinderen willen we de 4 weken niet overvol maken en regelmatig meerdere nachten op dezelfde plek blijven.
Ik heb onderstaand schema opgesteld en zou graag jullie commentaar horen. Ook tips met betrekking tot de te boeken camp grounds zijn zeer welkom. De vluchten van en naar SF zijn al geboekt, de eerste 2 nachten in SF zijn vastgelegd en ook de RV is geregeld.
Dag 1 Aankomst SF (19:00 uur)
Dag 2 SF
Dag 3 SF-Hayward-Monterey
Dag 4 Monterey-San Luis Obispo
Dag 5 San Luis Obispo - Las Vegas
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Canyonlands
Dag 13 Canyonlands
Dag 14 Canyonlands - Arches
Dag 15 Arches
Dag 16 Arches - Bryce
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion
Dag 22 Zion - Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Yosemite
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite
Dag 26 Yosemite-SF
Dag 27 SF
Dag 28 SF-Hayward-Airport
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn Wilfred en Liesbeth. In Juli gaan we een rondreis van 4 weken maken door het Zuidwesten van de VS met onze kinderen van 9 en 6 jaar. In verband met onze kinderen willen we de 4 weken niet overvol maken en regelmatig meerdere nachten op dezelfde plek blijven.
Ik heb onderstaand schema opgesteld en zou graag jullie commentaar horen. Ook tips met betrekking tot de te boeken camp grounds zijn zeer welkom. De vluchten van en naar SF zijn al geboekt, de eerste 2 nachten in SF zijn vastgelegd en ook de RV is geregeld.
Dag 1 Aankomst SF (19:00 uur)
Dag 2 SF
Dag 3 SF-Hayward-Monterey
Dag 4 Monterey-San Luis Obispo
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Canyonlands
Dag 13 Canyonlands
Dag 14 Canyonlands - Arches
Dag 15 Arches
Dag 16 Arches - Bryce
Dag 17 Bryce
Dag 18 Bryce
Dag 19 Bryce - Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion
Dag 22 Zion - Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - Yosemite
Dag 24 Yosemite
Dag 25 Yosemite
Dag 26 Yosemite-SF
Dag 27 SF
Dag 28 SF-Hayward-Airport
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Rondreis Liesbeth (4 weken)
Wat me opvalt is dat jullie LA helemaal overslaan. Lijken de Universal Studios en Disneyland jullie niet leuk met de kinderen?
Verder vind ik jullie verblijf in Bryce wel heel lang. Misschien kun je dan beter aan de kust wat langer blijven en naar het strand met de kids?
Verder vind ik jullie verblijf in Bryce wel heel lang. Misschien kun je dan beter aan de kust wat langer blijven en naar het strand met de kids?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Moet dag 5 en 6 niet Los Angeles zijn ipv Las Vegas??
Ik zou overigens goed kijkej naar je overnachtingsplaatsen. San luis Obispo zou ik wat meer naar Pismo Beach of Grover Beach trekken.
Wat wil je een volle dag bij Monument Valley doen? Daar heb je in principe aan een halve dag genoeg. Ik zou zeker 1 of zelfs ook nog 1 van de 2 volle dagen Grand Canyon bij Page zetten. Dat mis ik helemaal in je route en daar zou je behalve Horseshoe bend en Antelope Canyon ook nog een dag kunnen relaxen aan lake powell.
Ik zou normaal zeggen dat je 1 nacht Bryce beter bij Capitol Reef kunt zetten om die rit op te breken, maar Las Vegas - Yosemite is ook te lang met de camper om op 1 dag te rijden. Dus zet 1 nacht Bryce bij Lee Vining/ Mammoth Lakes.
Verder leuke trip hoor.
Ik zou overigens goed kijkej naar je overnachtingsplaatsen. San luis Obispo zou ik wat meer naar Pismo Beach of Grover Beach trekken.
Wat wil je een volle dag bij Monument Valley doen? Daar heb je in principe aan een halve dag genoeg. Ik zou zeker 1 of zelfs ook nog 1 van de 2 volle dagen Grand Canyon bij Page zetten. Dat mis ik helemaal in je route en daar zou je behalve Horseshoe bend en Antelope Canyon ook nog een dag kunnen relaxen aan lake powell.
Ik zou normaal zeggen dat je 1 nacht Bryce beter bij Capitol Reef kunt zetten om die rit op te breken, maar Las Vegas - Yosemite is ook te lang met de camper om op 1 dag te rijden. Dus zet 1 nacht Bryce bij Lee Vining/ Mammoth Lakes.
Verder leuke trip hoor.
-
Liesbeth en Wilfred
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties!
We hebben besloten LA links te laten liggen. Ik heb een slechte rug en rondslenteren in een stad/pretpark is voor mij geen succes. San luis Obispo is eigenlijk gekozen omdat je daar de snelweg richting LV op kan.
De tips mbt de hoeveelheid dagen per park en de reistijd zijn zeer welkom. Ik zal ze morgen in mijn schema verwerken.
Meer tips zijn welkom!
We hebben besloten LA links te laten liggen. Ik heb een slechte rug en rondslenteren in een stad/pretpark is voor mij geen succes. San luis Obispo is eigenlijk gekozen omdat je daar de snelweg richting LV op kan.
De tips mbt de hoeveelheid dagen per park en de reistijd zijn zeer welkom. Ik zal ze morgen in mijn schema verwerken.
Meer tips zijn welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het belangrijkste is al gezegd. Je hebt veel te veel tijd in sommige parken (GC, MV, bryce), en je legt zo hier en daar te grote afstanden af. Hoe wil je van Las Vegas naar Yosemite rijden?
Ik zou niet te bang zijn om eens ergens iets minder lang te staan. Ik weet wel dat dat voor de kinderen wel prettig is, maar je maakt wel een rondreis, en je hebt een camper, dus je hebt je eigen huis bij je, je hoeft niet elke keer in - en uit te pakken. Je gaat voor de parken en andere bezienswaardigheden, niet voor de leuke campings.
Je weet dat je op 15 maart, 15.00 uur, een camping in Yosemite moet reserveren? Het zou mooi geweest zijn als je dat vorige week al geprobeerd had, de route andersom was wellicht voor Yosemite mooier geweest (mooiere watervallen), maar dat lukt niet meer. Lees je goed in voor het reserveren.
Je zou vanuit SLO ook naar Lake Havasu kunnen gaan, dat ligt op de route naar de GC, Las Vegas is iets om. Maar goed, veel scheelt het niet.
Met wat minder tijd voor de GC en MV zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - San Luis Obispo
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Page
Dag 9 Page
Dag 10 Page - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Bryce
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce - Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Lee Vining
Dag 21 Lee Vining - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 Yosemite - Sequoia
Dag 25 Sequoia
Dag 26 Sequoia
Dag 27 Sequoia - SF
Dag 28 SF
Je hebt nu een stop in Page en in Capitol Reef. Dat laatste geeft je tijd voor bijvoorbeeld Goblin valley en voor Capitol reef zelf. Als je niet naar Sequoia/Kings Canyon wilt kun je de tijd gebruiken bij Las Vegas, een extra nacht Moab of Zion of ergens anders.
Marianne
Ik zou niet te bang zijn om eens ergens iets minder lang te staan. Ik weet wel dat dat voor de kinderen wel prettig is, maar je maakt wel een rondreis, en je hebt een camper, dus je hebt je eigen huis bij je, je hoeft niet elke keer in - en uit te pakken. Je gaat voor de parken en andere bezienswaardigheden, niet voor de leuke campings.
Je weet dat je op 15 maart, 15.00 uur, een camping in Yosemite moet reserveren? Het zou mooi geweest zijn als je dat vorige week al geprobeerd had, de route andersom was wellicht voor Yosemite mooier geweest (mooiere watervallen), maar dat lukt niet meer. Lees je goed in voor het reserveren.
Je zou vanuit SLO ook naar Lake Havasu kunnen gaan, dat ligt op de route naar de GC, Las Vegas is iets om. Maar goed, veel scheelt het niet.
Met wat minder tijd voor de GC en MV zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1 naar - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - San Luis Obispo
Dag 6 Las Vegas - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon - Page
Dag 9 Page
Dag 10 Page - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Moab
Dag 12 Moab
Dag 13 Moab
Dag 14 Moab - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Bryce
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce - Zion
Dag 18 Zion
Dag 19 Zion - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas - Lee Vining
Dag 21 Lee Vining - Yosemite
Dag 22 Yosemite
Dag 23 Yosemite
Dag 24 Yosemite - Sequoia
Dag 25 Sequoia
Dag 26 Sequoia
Dag 27 Sequoia - SF
Dag 28 SF
Je hebt nu een stop in Page en in Capitol Reef. Dat laatste geeft je tijd voor bijvoorbeeld Goblin valley en voor Capitol reef zelf. Als je niet naar Sequoia/Kings Canyon wilt kun je de tijd gebruiken bij Las Vegas, een extra nacht Moab of Zion of ergens anders.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 feb 2015, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat je LA links laat liggen is natuurlijk een keuze. En misschien met een Camper nog wel te begrijpen ook. Maar wat je dan bv 2 volle dagen bij de GC wilt doen en al die dagen in Bryce en Zion begrijp ik dan misschien niet helemaal. Vooral Zion is een echt wandelpark namelijk. Het is natuurlijk soms lekker om voor je campertje te zitten, maar dan zou ik zeggen, kies ervoor om bv de UT12 en de kustroute in nog wat meer dagen te splitten.Ik heb een slechte rug en rondslenteren in een stad/pretpark is voor mij geen succes.
Re: Reis Liesbeth en Wilfred: vier weken zuidwest
Welke data ga je precies? Om een plekje in Yosemite te bemachtigen, zie de instructies hier:
http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html
-
Liesbeth en Wilfred
- Amerika-newbie
Wederom bedankt voor jullie tips!
Ik ga er vandaag weer even verder op studeren. We vertrekken 8 juli en vliegen 4 aug terug. Ik ben dus nog op tijd voor het vastleggen van de overnachtingen in Yosemite. Jan Doets heeft ons aangeraden verder nog geen campings vast te leggen, zodat we flexibel blijven en ter plaatse 2 of 3 dagen van tevoren de campings te regelen.
Door mijn rug is vooral slenteren heel vervelend (zoals je in een stad/pretpark) vaak doet. Ik hoop in de parken wel te kunnen wandelen, maar meer dan 1 uur achter elkaar zal lastig worden (ook met de kinderen). Ik zal daarom het aantal dagen per park wat inkorten.
Zijn jullie ooit in Redwood of Lassen geweest? We zouden dit ook aan het eind van de reis kunnen toevoegen. Voor mijn zoon lijkt het me leuk om in Lassen vulkanische activiteit te zien, maar de totale route leek me daardoor erg lang worden. Als jullie nu zeggen dat ik teveel dagen per park heb, kunnen we Redwood en Lassen misschien toch doen.
Ik ga er vandaag weer even verder op studeren. We vertrekken 8 juli en vliegen 4 aug terug. Ik ben dus nog op tijd voor het vastleggen van de overnachtingen in Yosemite. Jan Doets heeft ons aangeraden verder nog geen campings vast te leggen, zodat we flexibel blijven en ter plaatse 2 of 3 dagen van tevoren de campings te regelen.
Door mijn rug is vooral slenteren heel vervelend (zoals je in een stad/pretpark) vaak doet. Ik hoop in de parken wel te kunnen wandelen, maar meer dan 1 uur achter elkaar zal lastig worden (ook met de kinderen). Ik zal daarom het aantal dagen per park wat inkorten.
Zijn jullie ooit in Redwood of Lassen geweest? We zouden dit ook aan het eind van de reis kunnen toevoegen. Voor mijn zoon lijkt het me leuk om in Lassen vulkanische activiteit te zien, maar de totale route leek me daardoor erg lang worden. Als jullie nu zeggen dat ik teveel dagen per park heb, kunnen we Redwood en Lassen misschien toch doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij waren in 2006 in Lassen. Redwoods staat voor de komende reis op het programma.
Lassen is wel bijzonder om te zien, dat zou je kunnen toevoegen. Maar sequoia en Kings Canyon zijn ook erg leuk. Kijk ook daarvoor in ons 2006-verslag.
Ik vind dat advies van Jan Doets niet zo handig; ook voor Zion en Bryce zul je iets vast moeten leggen als je in het park wilt staan. En ik denk dat Mather ook wel vol zal lopen. Je kunt het open laten maar check dan wel regelmatig op http://www.recreation.gov hoeveel er nog vrij is.
Marianne
Lassen is wel bijzonder om te zien, dat zou je kunnen toevoegen. Maar sequoia en Kings Canyon zijn ook erg leuk. Kijk ook daarvoor in ons 2006-verslag.
Ik vind dat advies van Jan Doets niet zo handig; ook voor Zion en Bryce zul je iets vast moeten leggen als je in het park wilt staan. En ik denk dat Mather ook wel vol zal lopen. Je kunt het open laten maar check dan wel regelmatig op http://www.recreation.gov hoeveel er nog vrij is.
Marianne
-
Brenda038
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Jan Doets is een goed reis bureau en heeft echt wel goeie tips maar deze vind ik niet zo.. Ze hebben het ons ook aangeraden maar achteraf hadden we de campgrounds veel eerder moeten boeken, gelukkig kwamen er zo nu en dan nog plekken vrij die ik ingepikt heb! Er zijn veel campgrounds waarvan de ligging goed is en nu al vol.. en juli is nog drukker..Liesbeth en Wilfred schreef:Wederom bedankt voor jullie tips!
-
Liesbeth en Wilfred
- Amerika-newbie
Ik heb erg veel aan alle info die ik op de website vind.
Ik vind het echter nog wel lastig om goede info te vinden over welke camp grounds het mooist/leukst/best gelegen zijn. Hebben jullie daar nog goede tips voor?
Ik vind het echter nog wel lastig om goede info te vinden over welke camp grounds het mooist/leukst/best gelegen zijn. Hebben jullie daar nog goede tips voor?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zoeken jllie precies voor campgrounds? In de parken? Of campings buiten de parken met meer voorzieningen?
Voor de campings in de parken zie de NPS-sites, dus http://www.nps.gov/grca voor de GC, /zion voor Zion, /brca voor Bryce Canyon etc.
Lees eens wat reisverlsagen van mensen die met een camper geweest zijn, dan zie ook op welke campings men heeft gestaan. Reisverslagen kun je vinden in het reisverslagentopic bovenin het zuidwesten-forum.
Marianne
Voor de campings in de parken zie de NPS-sites, dus http://www.nps.gov/grca voor de GC, /zion voor Zion, /brca voor Bryce Canyon etc.
Lees eens wat reisverlsagen van mensen die met een camper geweest zijn, dan zie ook op welke campings men heeft gestaan. Reisverslagen kun je vinden in het reisverslagentopic bovenin het zuidwesten-forum.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Las Vegas zou je kunnen kiezen voor Circus Circus. Dat is puur voor the strip te bekijken niet het best gelegen hotel, maar je kan er met de camper staan en het is een leuk hotel voor de kinderen. Een andere campground, niet aan de strip, maar die veel gebruikt wordt door forumleden is Sams Town.
Ik zou in die periode en zeker als het je eerste keer amerika en de eerste keer camper is de meeste campgrounds idd gewoon vastleggen. Je hebt ook first come first serve campgrounds zoals bv Fruita bij Capitol Reef. Daar kun je niet voor reserveren, maar daar is het wie het eerst komt wie het eerst maalt. En vol = vol. Wel een mooie plek als je daar kunt staan.
Ik zou in die periode en zeker als het je eerste keer amerika en de eerste keer camper is de meeste campgrounds idd gewoon vastleggen. Je hebt ook first come first serve campgrounds zoals bv Fruita bij Capitol Reef. Daar kun je niet voor reserveren, maar daar is het wie het eerst komt wie het eerst maalt. En vol = vol. Wel een mooie plek als je daar kunt staan.
-
Brenda038
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zoals Marianne al aangaf is deze site handig: http://www.nps.gov/grca" onclick="window.open(this.href);return false; en zelf gebruik ik ook http://www.rvparkreviews.com/" onclick="window.open(this.href);return false; om reviews van aantal parken te lezen.. Ik ga in juni en heb bijna alle campgrounds vast gelegd en ben blij dat ik die keus heb gemaakt.. veel campings zijn al vol. Vooral die in de parken.
-
Liesbeth en Wilfred
- Amerika-newbie
Allemaal enorm bedankt voor jullie bijdragen. Marianne, ik heb jouw schema helemaal overgenomen!
We zijn inmiddels al een heel eind met het boeken van de campings. Ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Onderweg van Las Vegas naar Yosemite zijn Lee Vining en Lake Mammoth een optie om een nacht te blijven. Wat is volgens jullie de beste optie en waarom?
Groet,
Liesbeth.
We zijn inmiddels al een heel eind met het boeken van de campings. Ik heb eigenlijk nog 1 vraag. Onderweg van Las Vegas naar Yosemite zijn Lee Vining en Lake Mammoth een optie om een nacht te blijven. Wat is volgens jullie de beste optie en waarom?
Groet,
Liesbeth.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1739 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne