Na wat rondgekeken het hebben op het forum hebben we voor onze volgende trip de volgende planning in gedachte:
Dag 1 Za 19 sep ? - Denver
Dag 2 Zo 20 sep Denver – Rocky Mountains (het plan is om vroeg in de ochtend al naar RMNP te gaan en verder Denver niet te bezoeken)
Dag 3 Ma 21 sep Rocky Mountains -
Dag 4 Di 22 sep Rocky Mountains – Hot Springs
Dag 5 Wo 23 sep Hot Springs – Rapid City (Mount Rushmore)
Dag 6 Do 24 sep Rapid City (Badlands) -
Dag 7 Vr 25 sep Rapid City - Sharidan
Dag 8 Za 26 sep Sharidan - Cody
Dag 9 Zo 27 sep Cody – Beartooth Hwy - Yellowstone
Dag 10 Ma 28 sep Yellowstone
Dag 11 Di 29 sep Yellowstone
Dag 12 Wo 30 sep Yellowstone – Grand Teton
Dag 13 Do 01 okt Grand Teton – Vernal (Dinosaur NP)
Dag 14 Vr 02 okt Vernal (Dinosaur NP) – Grand Junction
Dag 15 Za 03 okt Grand Junction – Moab
Dag 16 Zo 04 okt Moab (Arches)
Dag 17 Ma 05 okt Moab – Capitol Reef - Bryce
Dag 18 Di 06 okt Bryce - Zion
Dag 19 Wo 07 okt Zion
Dag 20 Do 08 okt Zion – Las Vegas
Dag 21 Vr 09 okt Las Vegas
Dag 22 Za 10 okt Las Vegas – Amsterdam
Dag 23 Zo 11 okt Aankomst Amsterdam
Drie weken weg is voor ons helaas het maximale ivm werk. Vandaar dat de route wellicht wat druk is, maar we willen natuurlijk zoveel mogelijk zien wanneer we in de US zijn. Tijdens onze vorige reis hebben we Grand Junction, Moab en Capitol Reef overgeslagen om genoeg rust te creëren in de reis. Tijdens deze reis zou ik deze parken wel graag toevoegen in de planning. Zion hebben we wel gezien, maar was voor ons echt een hoogtepunt. En in Las Vegas zouden we de vakantie graag afsluiten met een heerlijk dagje zon en zwembad
Ik twijfel verder nog een beetje over Vernal of Salt Lake City. Ik heb begrepen dat Salt Lake City niet echt een hoogtepunt is en weinig toeristische trekpleisters heeft. Maar vraag me af of we na al die dagen natuur niet toe zullen zijn aan een beetje stad... :-S
Ook over de tijd van het jaar heb ik nog mijn twijfels. Eind september begin oktober is wel alweer vrij ver in het najaar. Moeten we rekening houden met slecht weer, of misschien zelfs sneeuw op sommige plekken? Raden jullie deze tijd van het jaar aan, of juist niet?
Hopelijk kunnen jullie me helpen om alle twijfels weg te nemen en een mooie planning te maken!