Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rubyvd: Denver - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rubyvd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Rubyvd: Denver - Las Vegas

Bericht door Rubyvd »

Na ons rondje door het zuid-westen in juni 2014 en nog een city tripje naar NYC, moet ik het toegeven... Ook wij zijn gegrepen door het Amerikavirus.
Na wat rondgekeken het hebben op het forum hebben we voor onze volgende trip de volgende planning in gedachte:

Dag 1 Za 19 sep ? - Denver
Dag 2 Zo 20 sep Denver – Rocky Mountains (het plan is om vroeg in de ochtend al naar RMNP te gaan en verder Denver niet te bezoeken)
Dag 3 Ma 21 sep Rocky Mountains -
Dag 4 Di 22 sep Rocky Mountains – Hot Springs
Dag 5 Wo 23 sep Hot Springs – Rapid City (Mount Rushmore)
Dag 6 Do 24 sep Rapid City (Badlands) -
Dag 7 Vr 25 sep Rapid City - Sharidan
Dag 8 Za 26 sep Sharidan - Cody
Dag 9 Zo 27 sep Cody – Beartooth Hwy - Yellowstone
Dag 10 Ma 28 sep Yellowstone
Dag 11 Di 29 sep Yellowstone
Dag 12 Wo 30 sep Yellowstone – Grand Teton
Dag 13 Do 01 okt Grand Teton – Vernal (Dinosaur NP)
Dag 14 Vr 02 okt Vernal (Dinosaur NP) – Grand Junction
Dag 15 Za 03 okt Grand Junction – Moab
Dag 16 Zo 04 okt Moab (Arches)
Dag 17 Ma 05 okt Moab – Capitol Reef - Bryce
Dag 18 Di 06 okt Bryce - Zion
Dag 19 Wo 07 okt Zion
Dag 20 Do 08 okt Zion – Las Vegas
Dag 21 Vr 09 okt Las Vegas
Dag 22 Za 10 okt Las Vegas – Amsterdam
Dag 23 Zo 11 okt Aankomst Amsterdam

Drie weken weg is voor ons helaas het maximale ivm werk. Vandaar dat de route wellicht wat druk is, maar we willen natuurlijk zoveel mogelijk zien wanneer we in de US zijn. Tijdens onze vorige reis hebben we Grand Junction, Moab en Capitol Reef overgeslagen om genoeg rust te creëren in de reis. Tijdens deze reis zou ik deze parken wel graag toevoegen in de planning. Zion hebben we wel gezien, maar was voor ons echt een hoogtepunt. En in Las Vegas zouden we de vakantie graag afsluiten met een heerlijk dagje zon en zwembad :-)
Ik twijfel verder nog een beetje over Vernal of Salt Lake City. Ik heb begrepen dat Salt Lake City niet echt een hoogtepunt is en weinig toeristische trekpleisters heeft. Maar vraag me af of we na al die dagen natuur niet toe zullen zijn aan een beetje stad... :-S

Ook over de tijd van het jaar heb ik nog mijn twijfels. Eind september begin oktober is wel alweer vrij ver in het najaar. Moeten we rekening houden met slecht weer, of misschien zelfs sneeuw op sommige plekken? Raden jullie deze tijd van het jaar aan, of juist niet?

Hopelijk kunnen jullie me helpen om alle twijfels weg te nemen en een mooie planning te maken! :-D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Rubyvd: Denver - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie route zo! Maar inderdaad wel een beetje druk. Ik zou een extra dag Yellowstone wel mooi vinden, ook omdat je voor Grand Teton ook niet veel tijd hebt nu, maar ik zou niet weten waar je die dag vandaan moet halen. Of een nacht minder bij Zion? Maar ik kan me voorstellen dat het mooi is om daar een volle dag te hebben ook al ben je er al eerder geweest.
De keuze stad/natuur zullen jullie zelf moeten maken. Ik denk wel dat de route via Vernal mooier is. Zijn jullie al eens in Capitol Reef geweest? Een stop daar zou ook wel mooi zijn, dan heb je ook meer tijd bij Moab (ik mis Canyonlands nu) en je kunt onderweg ook nog naar Goblin Valley en Little wild Horse canyon.

Het eerste deel deden wij in 2004, misschien heb je iets aan ons reisverslag. En zie ons 2008-verslag voor het stuk van Yellowstone naar Moab.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

24-26 is het feest in Rapid City en Custer SP met de jaarlijkse roundup. Lijkt me leuk om eens mee te maken maar vermoedelijk heb je wel een reservering nodig. Sneeuw is niet denkbeeldig. begin oct 2013 lag er 3' sneeuw. Dat kan zeker ook gebeuren in Yellowstone/Beartooth en eind september verleden jaar was Trial Ridge rd gesloten
Van Vernal kan je gemakkelijk in een 1/2 dag naar Moab. En ook van SLC naar Moab.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Tweede helft september is inderdaad al laat voor Yellowstone en omgeving.

Voor de rest vind ik het toch best een druk schema hoor.

Voor Moab heb je opnieuw amper tijd, hier zou je zeker een nacht meer nodig hebben.
Capitol Reef verdient ook een overnachting en niet even een passage onderweg naar Bryce.

Je liet deze de vorige keer achterwege wegens onvoldoende rust, maar dat is exact wat je nu ook niet creëert. Niet vergeten dat de dagen dan al een flink stuk korter zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hmm opzich kun je vanaf Grand Junction natuurlijk nog makkelijk veel tijd in bv Canyonlands doorbrengen. Een nacht meer zou mooi zijn, maar je kan best veel doen op deze manier. Let overigens ook op dat als je van Vernal naar Grand Junction gaat je de douglas pass gaat (2500m). Dit is niet een beste weg zeg maar. Misschien toch wat tijd winnen door van Vernal via de 191 direct naar Moab te rijden ( en dan bij Moab even een stuk 128 op en neer te rijden).
Je bent wel net buiten het seizoen in Yellowstone en de Tetons en er zullen diverse accomodaties en/of restaurantjes al gesloten zijn. Ik weet even niet precies hoe hoog, maar het stuk 191 tussen Rock Springs en Flaming Gorge gaat ook flink de hoogte in.

Ik zou overigens als het enigszins kan niet in Rapid City overnachten, maar zeker dag 4 en 5 in de black hills (custer/hill city/keystone) overnachten. Evt. na een bezoek aan Badlands al in Rapid city overnachten kan, maar het zou bv ook in Wall kunnen. Je kan evt ook nog wat tijd winnen door van Rapid city (evt via devils tower) naar Cody te rijden ipv maar tot Sheridan.

Persoonlijk zou ik deze trip ook zo kunnen maken. Je hebt idd weinig tot geen tijd om in Capitol Reef door te brengen, want de UT12 wil je echt in het licht rijden, prachtige weg.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

persoonlijk vind ik het ook wat vol.
We zijn in 2012 in dit gebied geweest.

Persoonlijk zou ik voldoende tijd reserveren voor: Yellowstone, Grand Teton, Moab, RMNP
Op weg naar LV zijn de parken Zion en Bryce natuurlijk ook fantastisch.

jullie eerste deel hebben wij in 2012 omgekeerd gereden.
succes.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rubyvd schreef:Ik twijfel verder nog een beetje over Vernal of Salt Lake City. Ik heb begrepen dat Salt Lake City niet echt een hoogtepunt is en weinig toeristische trekpleisters heeft. Maar vraag me af of we na al die dagen natuur niet toe zullen zijn aan een beetje stad... :-S
Salt Lake City is de hoofdstad van de staat Utah en is tevens het centrum van de Mormoonse Kerk.
Je kan bijvoorbeeld een bezoek brengen aan het State Capitol en/of Temple Square.
Wij hebben er ruim een dag doorgebracht en je kan daar over lezen in ons reisverslag 2010.
Zie ons reisverslag 2010 en dan vanaf dag 16.

In Vernal zit je in het gebied met de dinosauriëropgravingen, o.a. bij het Dinosaur National Monument, zoals jij zelf al aangeeft. Bovendien is er in Vernal het Utah Field House of Natural History and Dinosaur Gardens (klik voor website).
In 2004 waren wij in dit gebied. Ons reisverslag: klik hier en dan dag 7.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Tja, wel redelijk druk.

Vanaf half september sluiten er al veel voorzieningen in Yellowstone.

Als je vroeger kan gaan, zou ik dat zeker overwegen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Rubyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Rubyvd »

Bedankt voor de nuttige feedback. Naar aanleiding hiervan heb ik nogmaals kritisch naar de route gekeken en wat wijzigingen doorgevoerd. Het plan is nu als volgt:

Dag 01 (29-08): Amsterdam - Denver
Dag 02 (30-08): Denver - Rocky Mountains (vroeg in de ochtend vertrekken)
Dag 03 (31-08): Rocky Mountains
Dag 04 (01-09): Rocky Mountains - Hot Springs
Dag 05 (02-09): Hot Springs - Wind Cave NP - Custer SP - Hill City
Dag 06 (03-09): Hill City (Needles Loop/ Iron Mountain road, Crazy Horse Memorial)
Dag 07 (04-09): Hill City - Badlands - Deadwood
Dag 08 (05-09): Deadwood - Devils Tower - Bighorn National Forest - Cody (reisdag)
Dag 09 (06-09): Cody - Beartooth Hwy - Yellowstone
Dag 10 (07-09): Yellowstone (top loop)
Dag 11 (08-09): Yellowstone (bottom loop)
Dag 12 (09-09): Yellowstone - Grand Teton
Dag 13 (10-09): Grand Teton - Vernal
Dag 14 (11-09): Vernal - Grand Junction
Dag 15 (12-09): Grand Junction - Moab (Arches)
Dag 16 (13-09): Moab (Canyonlands)
Dag 17 (14-09): Moab - Capitol Reef
Dag 18 (15-09): Capitol Reef - Zion
Dag 19 (16-09): Zion
Dag 20 (17-09): Zion - Las Vegas
Dag 21 (18-09): Las Vegas
Dag 22 (19-09): Las Vegas - Amsterdam
Dag 23 (20-09): Aankomst Amsterdam

We hebben ervoor gekozen om van Deadwood direct naar Cody te rijden. We zijn er ons van bewust dat dit een lange reisdag wordt, maar hierdoor hebben we meer tijd voor de Black Hills. Ook Bryce hebben we eruit gehaald en vervangen voor Capital Reef. Bryce zat vorig jaar al in onze reis, dus dan is het inderdaad logischer om een overnachting in Capitol Reef te plannen. De dag erna hebben we dan in principe de hele dag de tijd om naar Zion te rijden, aangezien we daar de dag erna ook nog een volle dag gepland hebben.
Ook hebben we onze vakantie 3 weken kunnen verplaatsen en vertrekken we al op 29 augustus ipv 19 september.
Ik ben me ervan bewust dat het een drukke planning is, maar ja, je wil natuurlijk ook zoveel mogelijk zien tijdens zo'n reis ;-)
Graag hoor ik of er nog rare/onlogische dingen in de route zitten en of er nog tips/betere alternatieven zijn.
Alvast bedankt! :-D
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Dit is een haalbare route.
Een dag meer bij Yellowstone, GT en Moab zou handig zijn, maar ik zie niet dadelijk waar je die vandaan kan halen (of je moet SD schrappen, maar dat is dan ook weer jammer).

Dag 8 is een stevige rit, maar het is mogelijk (ik deed het ooit in omgekeerde richting en ik was enige chauffeur)

Super dat jullie de vakantie hebben kunnen verplaatsen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Upper loop en Lower loop maar ik vind die "bottom loop" wel aardig gevonden :-)
Rubyvd
Amerika-ontdekker

Bericht door Rubyvd »

@Yeehaw: Haha, :oops:
Jullie begrijpen wat ik bedoel, toch. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht