01 naar LA
02 LA
03 LA - Pismo Beach
04 Pismo Beach - Monterey
05 Monterey - San Francisco
06 San Francisco
07 San Francisco - Yosemite
08 Yosemite
09 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
10 Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley
11 Death Valley - Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas - Zion
14 Zion
15 Zion - Bryce
16 Bryce - Page
17 Page - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Las Vegas/Phoenix
19 Las Vegas/Phoenix naar huis
20 aankomst thuis
Ik denk dat dit zo ongeveer een standaard route (althans daar ben ik een stuk over aan het schrijven

) zal zijn wat de meeste mensen op hun 1e trip ongeveer maken. Er zijn er die bv de kustroute in 2 dagen ipv 3 doen. En/of die de volle dag Zion liever bij Yosemite/Page of de Grand Canyon of bij een stad zetten. Maar 20 dagen is denk ik toch echt het minimum om een beeld van het Zuidwesten te krijgen.
Er zijn routes in reisgidsen of die aangeboden worden waar je Yosemite & Sequoia NP in 1.5e dag kunt bekijken of waar Zion meer als doorheenrij-park wordt gezien. Sommigen zullen Monument Valley in deze route toevoegen.
Heb je meer op met steden dan met natuur en heb je je, zoals veel mensen te houden aan slechts 3 weken vakantietijd dan kun je beter wat parken na Las Vegas overslaan en die (want je raakt verslaafd aan dit land) een volgende keer meepakken. Wij hebben dat tijdens onze eerste zuidwestreis ook gedaan. Ook als je een rondje zou maken moet je eigenlijk net wat meer dagen hebben vind ik.
Heb je overigens in 2008 geen trip meer gemaakt?