Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis RNA: cruise vanuit Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Reis RNA: cruise vanuit Texas

Bericht door RNA »

We gaan weer naar de VS :thumbup: dit keer naar Texas, vanwaar we een cruise gaan maken naar de Caribbean. Het cruisen is ons een paar jaar geleden zeer goed bevallen, dus we gaan kijken of het nog steeds zo is.
We hebben voor en na de cruise nog ruim de tijd om in Texas rond te kijken, alleen weten we er niet zo heel veel van. We vinden het moeilijk om te beslissen waar we naartoe gaan, waar we overnachten (welk gebied) en hoelang we ergens blijven.

Daarbij twijfelen we ook nog hoe we het met vervoer doen. Omdat we starten/eindigen in Dallas huren we waarschijnlijk daar een auto, die een volle week tijdens de cruise op een parkeerplaats staat. Dankzij de one-way-fee is dit helaas goedkoper, dan hem steeds weer in te leveren.

Ons voorlopige programma:

1 september AMS-Dallas
2 t/m 4 september Dallas/ Ft. Worth??
5 september Galveston
6 t/m 13 september Cruise, op 13 september na de cruise willen we naar NASA space center.
14 t/m 15 september een dag naar Houston en een dag shoppen (Galleria mall)
16 september in de middag weer terug naar AMS vanaf Dallas. Het liefst rijden we 15 september 's-avonds al richting het vliegveld en slapen we daar.

Graag tips over wat te doen, in welk gebied te overnachten etc.
Is het noodzakelijk om al vanaf dag 1 een auto te huren? Of is alles in Dallas met het OV te doen en hoeven we die pas te huren als we richting Galveston gaan?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Cruise vanuit Texas

Bericht door Yeehaw »

Hi
Nou dat is gemakkelijk, Je komt met een cruise meestal vroeg aan en dan is het Spacecenter onderweg naar Houston aan je rechter hand. Ik zou trouwens zo kort mogelijk in Houston blijven en direct doorrijden naar San Antonio. San Antonio en Austin zijn onze favorite steden in Tx. Dallas heeft zijn 6t floor museum en Ft. Worth zijn stockyards en Billy Bob. Je hebt echt wel een auto odig en misschien vind je het leuk om die ranch uit de sitcom Dalles te zien. South Fork Ranch.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis RNA: cruise vanuit Texas

Bericht door RNA »

Bedankt Yeehaw, fijn om iemand te spreken met TX ervaring :thumbup:.
We zijn inderdaad van plan om na de cruise direct naar het Spacecenter te gaan, al zal dat ook gelijk de drukste dag zijn. De volgende dag gaan we shoppen (Galleria Houston) en dan hebben we nog 2 dagen over.

Waar we vooral vragen over hebben zijn:
- Wat doen we de 1e 4 dagen in Dallas/Ft Worth ?
- Waar kunnen we het beste verblijven? (gebied)
- Hoe zit het met openbaar vervoer, is een auto echt noodzakelijk? Ik zou het zonde vinden als de auto de hele dag op een parkeerterrein staat, waar je ook nog eens mega prijzen voor betaalt.
- Tips voor hotels/restaurants?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

The Galleria is leuk om eens gezien te hebben, maar echt bijzonder shoppen is het niet. Het is vooral errug groot.

Verder helemaal met Yeehaw eens, Austin en San Antonio zijn leuker dan Houston. En het openbaar vervoer is knudde in Texas, een eigen auto is echt veel makkelijker. Parkeren is, in mijn ervaring, meestal niet echt een probleem. In Houston, SA, en Austin tenminste nooit problemen gehad. Neem aan dat het in Dallas hetzelfde zal zijn.

Weet je zeker dat je 4 dagen in Dallas wilt blijven? Is het niet leuker om die dagen te gebruiken om wat meer van Texas te zien?
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Misschien heb je nog wat aan ons reisverslag van afgelopen zomer (zie onderschrift).
Vanaf dag 11 zaten wij ook in Texas en hebben o.a. Dallas, Fort Worth, Austin, San Antonio en de Hill Country bezocht.

In Dallas zijn we naar het Sixth Floor Museum geweest en in Fort Worth naar de Water Gardens, de Zoo en de Stockyards en daarna lekker gegeten bij de Woodshed Smokehouse.
Wij verbleven in Arlington tussen Dallas en Fort Worth (ongeveer 20 minuten rijden van beiden af)

San Antonio en de Hill Country vonden wij ook de moeite waard.

Overigens kun je in Grand Prairie (in de buurt van Fort Worth), in San Marcos (tussen Austin en San Antonio) en in Cypress (noord Houston) ook goed shoppen in de outlets.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Bedoel je die mall in Cypress? Wij waren vlak voor kerst in Cypress voor familiebezoek en het viel me op dat het zo ontzettend druk was met last minute shoppers. Verder niet echt naar de winkels gekeken omdat we daar geen tijd voor hadden. Vind het wel een leuk deel van Houston trouwens.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Bedankt voor de tips! Anja, jullie reisverslag ga ik zeker lezen!

Tot nu toe hebben we de volgende 'planning':

1 September: aankomst Dallas - DART naar hotel downtown
2 September: Dallas
3 September: Dallas
4 September: Ft. Worth stockyards
5 September: auto huren -> Galveston
6 t/m 13 September: cruise + NASA
14 September: Shoppen
15 September: Houston???
16 September: Terug naar AMS.

We twijfelen wel over 'zolang' in Dallas inderdaad, alleen vind ik Austin/San Antonio net tever 'om' gezien de korte tijd die we hebben pre-cruise.
Ook lang getwijfeld over de auto, alleen gezien de activiteiten die we willen doen (Stockyards, six floor museum, west end etc) hebben we helemal geen auto nodig. Bovendien is het OV tussen Ft. Worth - vliegveld - Dallas zeer goed, althans als ik het zo op internet lees (DART).

Het niet huren van een auto levert me zo 150 euro op voor die paar dagen.....

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is natuurlijk ook zonde om die auto een week ogebruikt in Galveston te laten staan maar ik weet verder niets van openbaar vervoer. Denk dat die € 150,-- extra op het totaal van zo'n reis niet echt veel uitmaakt ....
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Klopt, dat vinden wij ook zonde! Alleen door de one-way Fee is het goedkoper om de auto een week extra te huren en daar te parkeren, dan hem in te leveren en opnieuw op te halen.
Bovendien zit je dan ook nog met je (dure en onhandige) shuttle/taxi vanaf het vliegveld in Houston naar de cruiseterminal. In Galveston zelf zit alleen Enterprise, verder geen autoverhuur bedrijven. Dit wordt door de vele cruisers op cruisecritic ook als meest vervelende punt genoemd voor wat betreft de cruiseterminal in Galveston.

Het bedrag van 150 euro is op de reis weinig, maar waarom zou ik dat geld uitgeven als ik de auto niet gebruik? Ik vind het zonde om hem op een parkeerplaats te laten staan terwijl er een (goedkoper) alternatief is. Zeker als je alleen in die buurt verblijft schijnt het OV echt prima te zijn!

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer