Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gert en Annick: reisschema LA / LV/ SF/LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gert en Annick
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Gert en Annick: reisschema LA / LV/ SF/LA

Bericht door Gert en Annick »

Hallo allemaal,
Wij gaan voor de eerste keer een rondreis maken door het zuidwesten van Amerika. We zijn met 3personen en vertrekken op 29/6/15 voor 4 weken. We hebben een reisschema gemaakt als volgt,
dag 1 , aankomst LA
dag 2 , LA
dag 3 , LA / San Diego
dag 4 , San Diego
dag 5 , San Diego / Palm springs
dag 6 , Palm springs / Needles
dag 7 , Needles / Grand canyon ( stuk van de route 66)
dag 8 , Grand canyon/ Page/ lake powell
dag 9 , Page / lake Powell
dag 10 , Page / Monument Valley
dag 11 , Monument Valley / Moab
dag 12 , Moab
dag 13 , Moab via capital reef / Bryce
dag 14 , Bryce / Zion
dag 15 , Zion
dag 16 , Zion / Las Vegas
dag 17 , Las Vegas
dag 18 , Las Vegas / Death Valley
dag 19 , Death Valley / Mammoth Lakes
dag 20 , Mammoth Lakes / Yosemite
dag 21 , Yosemite
dag 22 , Yosemite / SF
dag 23 , SF
dag 24 , SF
dag 25 , SF / Santa Monica of San Simeon
dag 26 , Santa Monica
dag 27 , verblijf strand
dag 28 , terugvlucht
Wat vinden jullie van dit schema?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Gert
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: reisschema LA / LV/ SF/LA

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het forum.

Als ik jullie schema zie heb je rond Moab echt een dag te weinig eigenlijk. Maar je zou de rit San Diego - Grand Canyon ook in een dag minder kunnen doen. Pak dan wel maar 1 nacht bij Page. Dan wordt het zo iets:

dag 3 , LA / San Diego
dag 4 , San Diego
dag 5 , San Diego / Twentynine Palms (Joshua Tree al meepakken)
dag 6 , Twentynine Palms - route 66 - Grand Canyon
dag 7 , Grand Canyon
dag 8 , Grand Canyon - Page
dag 9 , Page - Antelope canyon - Monument Valley
dag 10 , Monument Valley - Moab
dag 11 , Moab
dag 12 , Moab
dag 13 , Moab via capital reef / Bryce

Verder is dag 25 mij wat onduidelijk. Santa Monica ligt namelijk bij LA. Mocht je Santa Barbara bedoelen, dat is echt te ver voor 1 dag vanaf San Francisco. Als je vanaf San Francisco komt dan is San Simeon/Cambria een goede plek om de rit naar LA te onderbreken.

Verder ziet het er leuk uit hoor :thumbup:
Wat je nog zou kunnen doen is een dag toevoegen tussen Moab en Bryce bij Capitol Reef, maar dan moet je die stranddag echt weghalen en ik heb het idee dat dat een no-go is.
Gert en Annick
Amerika-newbie

Re: Reis Gert en Annick: reisschema LA / LV/ SF/LA

Hoi, bedankt voor uw reactie want ik ga zeker hulp nodig hebben om de route te kunnen plannen. Ik ben super blij met dit forum!
Het laatste dagje strand willen we zeker doen om effe wat rust in te bouwen voor we terug naar huis gaan. 1 dag extra in Moab willen we zeker overwegen. Is San Diego weglaten mss een optie? De Zoo en Seaworld is voor ons niet echt noodzakelijk. Als we nu op dag 3 s'morgens vroeg vertrekken in LA en doorrijden naar San Diego en daar dan de trolley bus nemen voor een tour en dan doorrijden naar Palm Springs om daar te overnachten. In Palm Springs willen we de Aerial Tramway doen en dan Joshua tree ( Keys view en Arch Rock ) naar Needles.
Zou dit mogelijk zijn in tijd? We willen zeker niet racen.
We kunnen ook vanaf dag 2 vertrekken en LA op het einde van de tour aandoen. Onze terugvlucht vertrekt om 17:00h in LA.
Groetjes Annick
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In principe zou ik dan San Diego helemaal laten zitten. Voor 1 dag heeft dat eigenlijk geen zin. Een mooie stad, maar je moet er wel tijd voor nemen. Dat geldt overigens ook voor LA hoor.
Op dag 2 vertrekken uit LA is een goed idee. Je bent waarschijnlijk toch erg vroeg wakker door het tijdsverschil. Let wel dat Palm Springs niet de beste uitgangsplek is voor Joshua Tree NP. Je kunt bij Joshua Tree/ Yucca Valley het park binnenrijden, dan Keys view doen, dan doorrijden en bij de kruising naar rechts naar Arch Rock en dan terugrijden naar Twentynine palms. Ik zou dus eerst de Aerial tramway doen en dan gelijk PS verlaten.
Ik zou dan dus 1 dag bij Moab zetten en dan kun je een keuze maken of je bv een dag extra in capitol reef zet, of bij Yosemite of langs de kust in Monterey of bv een dag extra LA.
K&N
Amerikakenner

Bericht door K&N »

Mooie route. Zou ook wat meer tijd nemen voor Maob. Er zijn veel dingen die je daar kunt doen. Vanuit Moab kun je Arches NP bezoeken maar ook Canyonslands met Island in the Sky. Verder Dead Horse Point SP. Je kunt er raften paardrijden en met een hummer of jeep op stap. Als je van Moab naar Capitol Reef Gaat zou je ook kunnen kijken bij Goblins Valley SP en Little Wild Horse Canyon. Wij deden dat in 2009 en vonden het heel bijzonder. Misschien heb je ook iets aan het reisverslag. Succes Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

LA zou ik zeker op het einde zetten. Afhankelijk van het uur van aankomst kan je misschien de eerste dag nog door naar San Diego, of zoals gezegd de volgende morgen vroeg.

Vanuit San Diego zou ik in één dag naar Needles rijden en dan de volgende dag naar de GC, Palm Springs zou ik niet overnachten.

Aangezien het een eerste keer is verbaas ik me over het stuk SF - LA. Daar moet je minstens 2 en eigenlijk best 3 dagen over doen. Op één dag kan dit zeker niet, maar ook op twee is het gehaast.

Voor Moab is er inderdaad tijd tekort. Eigenlijk heb je daar 2 dagen extra nodig.

Conclusie: jullie willen op 4 weken doen waar 5 weken voor nodig zijn.

Hoe oplossen ?

Ik zie twee opties:

Optie 1: vergeet Moab en ga vanuit GC naar MV, volgende dag naar page en vanuit Page naar Bryce en zo verder naar Zion.

Optie 2: vergeet San Diego en vertrek vanuit LA naar de GC via Needles en Kingman en overnacht in Kingman. In dit schema krijgt de natuur wel enigszins de overhand.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gert en Annick
Amerika-newbie

hallo,
dankzij jullie info hebben we al een stuk van onze route verandert.
dag 1: aankomst LA 18H20 ophalen auto en doorrijden naar ons hotel ( best western plus dragon gate )
dag 2: LA - Twentynine Palms of Needles
We willen smorgens vroeg vertrekken, naar de winkel voor koelbox en drinken. Dan richting PS voor de Aerial Tramway, dan Joshua NP daar Keys View en verder rijden tot Twentynine Palms of ineens door naar Needles. Wat raden jullie aan?
dag 3: TP of Needles - stukje route 66- Grand Canyon
dag 4 : Grand Canyon ( in late namiddag vertrekken) - Page / lake Powel
dag 5 : Page / Lake Powel
dag 6 : Page / Lake Powel - Monument valley
dag 7 : Monument Valley - Moab
dag 8 : Moab
dag 9 : Moab
dag 10 : Moab via Capitol Reef - Bryce
tot dusver onze route, we kunnen mss 1 overnachting skippen in Page? We hebben nu 2 extra dagen die we ergens anders kunnen inplannen. Wat denken jullie ervan?

Alvast bedankt.
Groetjes Annick
-.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 2 zou ik eerlijk gezegd een beetje van je gevoel laten afhangen. Wij kunnen moeilijk zeggen hoe jullie lichamen reageren op dat tijdsverschil. Je kunt er vroeg weg en dat is denk ik maar goed, want je zit echt midden in het centrum van LA. Probeer enigszins de files voor te zijn.
Als je niet in Needles geraakt, maar bv bij twentynine palms besluit een hotel te nemen dan ga je tijd te kort komen bij de grand canyon. Ik zou daarom 2 nachten daar boeken en maar 1 bij Page.

Verder ziet dit stuk er goed doenbaar uit.
Gert en Annick
Amerika-newbie

We zouden graag doorrijden naar Needles voor te overnachten ipv Twentynine Palms. We kunnen in LA mss een ander hotel nemen die niet in het centrum ligt waardoor we minder file hebben? Een hotel aan de luchthaven? Dan verliezen we idd minder tijd.
Ik denk dat we een dag extra GC erbij doen want anders komen we in Las Vegas op een zaterdag aan en ik heb gelezen dat het daar dan dubbel zo duur is, klopt dit?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je tijdens je vlucht een overstap in Amerika? Als je om 1830 aankomt ga ik daar nl eigenlijk wel vanuit. Dan kun je met het ophalen vd koffers en de auto ophalen op zn vroegst een uur later de weg op. In principe maakt het denk ik weinig uit waar je precies overnacht hoor, want vanaf het vliegveld moet je ook nog heel de stad door. Maar misschien is een hotel bij het vliegveld net zo handig. Je gaat toch niet meer veel doen die dag. Ik ben niet bekend met de hotels bij het vliegveld daa, dus ik weet niet of je daar ook nog heel even de beentjes kunt strekken. Ik zou wel proberen om niet voor 22u te gaan slapen. Die files, sja daar moet je gewoon wat geluk mee hebben. Ik heb nog nooit echt file gehad in LA (afkloppen). Maar het kan echt drama zijn, ook omdat de staat van sommige wegen gewoon allerbelabbertst is.

Las Vegas is op vrijdag en zaterdag vaak duurder ja. Tot wel verdubbeling van prijzen voor hotelkamers. Je zou dat kunnen omzeilen, maar ik zou het toch ook laten afhangen van welke prijs voor welk hotel.
Gert en Annick
Amerika-newbie

Onze vernieuwde route. Als er nog verbeteringen zijn hoor ik die met plezier, sta open voor suggesties.

dag 1: aankomst LA 18H20 ophalen auto en doorrijden naar ons hotel (Crystal Inn Suites en Spas aan luchthaven )
dag 2: LA - Needles
dag 3: Needles - stukje route 66- Grand Canyon
dag 4 : Grand Canyon
dag 5 : Grand Canyon - Page / Lake Powel
dag 6 : Page / Lake Powel
dag 7 : Page / Lake Powel - Monument Valley
dag 8 : Monument Valley - Moab
dag 9 : Moab
dag 10 : Moab
dag 11 : Moab via Capitol Reef - Bryce
dag 12 : Bryce - zion
dag 13 : zion
dag 14 : zion - LV
dag 15 : LV
dag 16 : LV - Death Valley
dag 17 : Death Valley - Mommoth Lakes
dag 18 : Mommoth Lakes via tiogapas - Yosemite
dag 19 : Yosemite
dag 20 : Yosemite
dag 21 : Yosemite - SF
dag 22 : SF
dag 23 : SF
dag 24 : SF - San Simeon
dag 25 : San Simeon - Santa Barbara
dag 26 : Santa Barbara - santa Monica
dag 27 : Santa Monica ( LA verkennen)
dag 28 : Santa Monica - vertrek 17:00h Amsterdam
Gert en Annick
Amerika-newbie

vergeten, we hebben idd een overstap in Atlanta. :) :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een mooie route!
Kijk zo snel mogelijk eens naar accommodatie. Je kunt nog overwegen om de route om te draaien zodat je eerder in Yosemite bent (mooiere watervallen). Of kijk eens hoe de weekenden nu vallen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 jan 2015, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hele mooie route inderdaad, zou er niet te veel aan doen en zoals Marianne aangeeft in ieder geval in (de buurt van) de NP's al vast wat gaan reserveren. :thumbup:
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer