Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Necreo: LA-LV-SF-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Necreo
Amerika-ontdekker

Reis Necreo: LA-LV-SF-LA

Bericht door Necreo »

Hey Allen,

Na twijfelen, dit jaar toch de knoop doorgehakt en de reis beslist. 21nachten/22 dagen vanaf 20 mei 2015.
Even wat informatie, we gaan met ons gezin (dochter -5jaar , ik en het vrouwtje), we houden wel van wat comfort, ja misschien wel luxe diertjes..eerlijkheid boven alles.

We zijn Belgen, maar we vliegen toch liever vanaf AMS (KLM) rechtstreeks op LA (economy comfort) via Connections voor 1100€ per persoon.... vluchten al geboekt.

Wagen huren we waarschijnlijk via Connections, standaard SUV type Jeep Grand Cherokee, kost ons €1091 voor de periode, als jullie hier iets beter of goedkoper kunnen aanraden, dan graag.

Hieronder onze planning, we horen graag jullie tips, advies, opmerkingen, alsook, mogen jullie ons best wat tips geven omtrent dingen die we zeker gezien moeten hebben, ook aanpassingen van nachten zijn nog voor discussie vatbaar.
Aangezien we ook met kind reizen, zijn ook praktische tips meer dan welkom :thumbup: :clap:

20 mei: AMS - LA (aankomst in LA +-14.55) (1nacht)
21-23mei: LA - Palm Springs (2 nachten) (21mei: LA + rip Palm Springs / 22 Mei Palm Springs)
23-24mei: Palm Springs - Needles (1nacht) (23mei: Rit naar Needles + visits?)
24-26mei: Needles - Grand Canyon (2nachten) (24mei: Rit naar Grand Canyon + visits? / 25 mei Grand Canyon)
26-28mei: Grand Canyon - Page (2nachten) (26 Mei: Rit naar Page + visits? / 27 Mei: Page)
28-30mei: Page-Zion (2 nachten) (28Mei: Rit naar Zion + visits? / 29 Mei: Zion)
30mei-01juni: Zion - Las Vegas (2nachten) (30Mei: rit naar Vegas / 32Mei Vegas)
01-03juni: Las Vegas - Visalia (2nachten) (1 Juni: Rit naar Visalia / 2 Juni: Visalia)
03-04juni: Visalia - Yosemite (1nacht) (3Juni: Rit naar Yosimite + visits?)
04-06juni: Yosemite - San Francisco (2nachten) (4Juni: Rit naar SF / 5 juni SF)
06-07juni: San Francisco - Monterey (1nacht) (6Juni: Rit naar Monterey)
07-08juni: Monterey - Santa Barbara (1nacht) (7Juni: Rit naar Santa Barbara)
08-10juni: Santa Barbara - Los Angeles (2nachten) (8Juni: Rit naar LA / 9 Juni LA)
10 Juni: Flight Back :sadcry:

Alvast bedankt !!
Laatst gewijzigd door Necreo op 15 jan 2015, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Necreo: LA-LV-SF-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, een prachtige tijd voor het zuidwesten!
Schrijf je route eens per dag uit, dan is het duidelijker wat de reisdagen zijn en waar je een volle dag hebt.
Ik vind dat je voor het eerste stuk (te) veel tijd uittrekt terwijl je bij bijvoorbeeld Yosemite wel meer tijd kunt gebruiken. Waarom 2 nachten Visalia? Waarom niet via de Tioga Pass rijden?
Ook 2 nachten Grand Canyon en 2 nachten Page is misschien wat veel. Wat zijn jullie plannen daar?

Ik zou zoiets voorstellen:
20-mei AMS - LA
21-mei LA - Kingman
22-mei Kingman - Grand Canyon
23-mei Grand Canyon - Page
24-mei Page
25-mei Page - Bryce
26-mei Bryce - Zion
27-mei Zion
28-mei Zion - Las Vegas
29-mei Las Vegas
30-mei Las Vegas - Death Valley
31-mei Death Valley - Mammoth Lakes
1-jun Mammoth Lakes - Yosemite
2-jun Yosemite
3-jun Yosemite - San Francisco
4-jun San Francisco
5-jun San Francisco - Monterey
6-jun Monterey - Pismo Beach
7-jun Pismo Beach - LA
8-jun LA
9-jun LA
10-jun LA

Misschien een dag meer voor Yosemite, en een dag minder LA.
Kijk eens naar ons 2002-verslag; wij gingen toen voor het eerste met de kinderen (toen 7 en 9). Ook uit de nadere verslagen zul je wel wat tips kunnen halen. Met kinderen is een hotel met zwembad aan te raden. In Yosemite zou ik in het park overnachten, en bij de grand Canyon ook. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com en http://www.grandcanyonlodges.com. Boek zo snel mogelijk. Probeer ook je route zo in te richten dat je niet in het weekend in Yosemite zit, en kijk ook goed wat je in het Memorial day weekend 23-25 mei) doet. Boek dat ook zo snel mogelijk. In mijn schema zit je redelijk goed, een park als Zion zou ik mijden in dat weekend, en de gC ook.

Voor dezelfde reisperiode kun je ook eens in ons 2013-verslag kijken.

Marianne
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Hi Marianne,

Dank voor je input, ik neem alvast jullie reisverslagen door, ik heb ook even jouw raad genomen, en de route wat meer uitgeschreven.
Kan je nog even nakijken dan voor me :-)

Groeten,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je iets aanpast, doe dat dan liever in een nieuw bericht, dan blijven de reacties ook begrijpelijk. :wink:
En ik bedoelde een schema zoals dat van mij, per dag.

Het blijft onduidelijk, zoals die 2 nachten Visalia. Dat zou ik echt schrappen, of wil je niets aanpassen?
Heb je de route al eens op een kaart bekeken?
Je kunt googlemaps gebruiken, hoewel die je nu niet over de Tioga Pass laat gaan, en een papieren kaart zoals de Hallwag nr 5 is ook fijn om de route te bekijken.

Kijk voor meer informatie over de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl en natuurlijk op de NPS-sites. Voor Yosemite http://www.nps.gov/yose, voor Zion: http://www.nps.gov/zion, voor de Grand Canyon http://www.nps.gov/grca.
Kijk dan bijvoorbeeld naar het plan your visit-deel. Maar lees vooral reisverslagen, dan zie je hoe het in de praktijk gaat.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jan 2015, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Ok, duidelijk, ja een apart bericht was handiger...
Nu goed, we willen zeker dingen nog gaan veranderen, voorlopig liggen enkel nog maar de vluchten vast.
AMS - LA -AMS

Dus aanpassingen of zelfs compleet andere schema's zijn welkom, hotels moeten we toch nog boeken.

Ik gebruik http://www.roadtrippers.com, lijkt me niet verkeerd te zijn.

https://roadtrippers.com/trips/6734248/share

Groeten,
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat het nu nog niet duidelijk is wanneer de tioga pass in 2015 open gaat.

Ik zie in roadtrippers dat je Flagstaff en St George als overnachtingsplaatsen voor de Gramd Canyon en Zion hebt staan.
Ik zou bij de GC eerst kijken of je iets in het park kunt vinden. Dan Tusayan en anders Valle of Williams. Flagstaff ligt op 1,5u rijden van de Grand Canyon. Voor Zion zoek je het best iets in Springsdale of uiterlijk Hurricane.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het voorstel welke je reeds kreeg is inderdaad veel evenwichtiger en met betere locaties.

Vergeet inderdaad plaatsen als Visalia, Flagstaff, St George.

De afstand Santa Barbara - Monterey is teveel voor één dag. Dus beter Pismo Beach.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Bedankt alvast voor de informatie, nu wel wat 'in paniek' voor eventuele aanpassingen.
Uiteindelijk was het voorstel van ons 1 op 1 het voorstel van Connections... maar goed, ik verwacht dat dit ook voor verbetering vatbaar kan zijn.

Als ik Palm Spring skip en naar Kingman doorga, dan mis ik Yoshua Three park toch?
Wat is er dan in Kingman? Of is dit gewoon een stop richting Grand Canyon?

Zoveel keuze, zoveel keuze, (lichte paniek)... we moeten ons toch goed organiseren ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik begrijp de paniek niet. :wink:
Stippel op je gemak de route uit. Ik ging er van uit dat je zelf de accommodatie wilde boeken, of wil je dat via Conenctions doen? Ze hebben je geen goede route gegeven, ik zou de route en accommodatie zelf uitzoeken en zelf boeken.
Zoals al aangegeven is het nog onzeker of de Tioga Pass open is (maar meestal wel begin juni). Als die gesloten is kun je Mammoth Lakes vervangen door een overnachting in Bakersfield of Fresno of Oakhurst. Dat kun je ter plekke bekijken of vlak voor vertrek.

Ik had Kingman voorgesteld om de rit te breken tussen LA en de GC. Je kunt ook kiezen voor een andere plaats. Als je naar Joshua Tree wilt kan dat ook, ook op weg naar Kingman. Of jJ zou dan in Twentynine Palms kunnen overnachten. Maar ik zou wat verder rijden en een dag winnen ten opzichte van je eigen voorstel. Die dag kun je namelijk veel beter ergens anders gebruiken.
Lees je eens goed in en kijk wat voor jullie de echte musts zijn en hoeveel tijd je overal nodig denkt te hebben.
In mijn route zou je ook twee nachten Grand Canyon kunnen doen; dat is wel handig als je wat eerder wilt stoppen dan Kingman. Voor PAge zou dan 1 nachtn kunenn volstaan.

Kijk zo snel mogelijk naar accommodatie in Page. Reserveer iets, annuleren kan altijd nog. Een aanrader in Page is de Days Inn & Suites.
Ook de Grand Canyon en Yosemite zou ik zo snel mogelijk boeken. Voor de GC zie http://www.grandcanyonlodges.com" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.visitgrandcanyon.com/stay-on ... h-rim.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; voor een lodge in het park, of kijk in Tusayan. Voor Yosemite zie http://www.yosemitepark.com" onclick="window.open(this.href);return false; of probeer El Portal.

Marianne
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Je kan Kingman overslaan door van LA naar Las Vegas te rijden.
Grand Canyon
Page
Bryce
Zion
Death Valley

Houd je weer een dag voor ergens anders over. Deze zou je bij Yosemite kunnen doen, of tussen de Grand Canyon en Page naar Monument Valley.
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Hoi Allen, opnieuw dank voor de bijdrages.

Voorlopig hebben we onze planning als volgt:

Dag 1: Los Angeles // Tour of Stars
Dag 2+3: Palm Springs or Twenty Nine Palms // Yoshua Three National Park
Dag 4: Needles or Kingman
Dag 5+6: Grand Canyon // Grand Canyon
Dag 6+7: Page // Lake Powell
Dag 8+9: Zion (verblijven in Springdale of Hurrican) // Zion National Park
Dag 10+11: Las Vegas // Vegas + what else??
Dag 12+13: Visalia // Sequoia National Park
Dag 14+15: Yosemite // Yosemite National Park
Dag 16+17: San Francisco
Dag 18: Monterey
Dag 19: Primo Beach
Dag 20+21: LA

Ik heb er de Tioga pass niet tussengeplaatst, daar ik geen risico wil, had graag al alles op voorhand vast liggen zodat ik geen "surprises" heb, of ze toch beperk.

Dus nu zie waar we ter plaatste zijn + wat we er plannen, kunnen jullie nog tips geven wat er te doen valt in de regio / plaats?

Ook nog opmerkingen omtrent route zijn welkom, ik ga inderdaad hotels zelf boeken... bij Connections gingen we van de ene best western naar de andere... was net wat teveel
EEAMuller
Amerikafan

Bericht door EEAMuller »

Best Western heeft bij de parken vaak wel redelijk goede hotels! Maar die kan je zelf ook boeken.

Waarom geen Bryce canyon in je route? Hiervoor hoef je maar 1 nacht page weg te halen.
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Goed punt, die had ik over het hoofd gezien.
Aangepaste planning:

Dag 6: Page // Lake Powell
Dag 7: Brice // Brice National Park
Dag 12+13: Visalia // Sequoia National Park

Lijkt het jullie wat?
Groeten,
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet het eens in een van/naar-schema per dag zoals in mijn voorstel, dat is veel gemakkelijker om te beoordelen.

Marianne
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Heb het nog zitten herwerken, dit is nu wat ik heb:
Dag 6: Page // Lake Powell
Dag 7: Brice // Brice National Park
Dag 12+13: Death Valley (RISICO als de TIOGA PASS nog niet open is?) Hoe op te lossen?

Nu heb ik enkel wat onzekerheid omtrent de TIOGA PASS, in pricipe zouden we die gebruiken dus tussen 1-3 juni...

zie ook onderstaande link naar de map met routeplanning:
https://roadtrippers.com/trips/6758824/share

Graag uw input, ik zou de hotels willen vast leggen vandaag / dit weekend.

Groeten,
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Hi, ik heb het even aangepast zoals Martin & Marianne het vroegen:
20 mei AMS-LA
21 mei LA-Palm Springs
22 mei Palm Spring
23 mei Palm Spring - Kingman
24 mei Kingman - Grand Canyon
25 mei Grand Canyon
26 mei Grand Canyon - Page
27 mei Page - Brice
28 mei Brice - Zion
29 mei Zion
30 mei Zion - Las Vegas
31 mei Las Vegas
01 juni Las - Vegas - Death Valley
02 juni Death Valley
03 juni Death Valley - Yosemite
04 juni Yosemite
05 juni Yosemite - San Francisco
06 juni San Francisco
07 juni San Francisco - Monterey
08 juni Monterey - Pismo Beach
09 juni Pismo Beach - LA
10 juni LA

Hopelijk is dit duidelijker ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

:thumbup:

Ziet er al goed uit. Ik zou wel een dag minder doen tussen LA en de Grand Canyon. Vergeet Palm Springs zou ik zeggen of doe er een nacht minder. Een etxra dag Page of Yosemite is mooier.
Twee nachten Death Valley is ook wel veel en de rit van DV naar Yosemite is te lang voor 1 dag met alles wat je daar kunt doen. Ik zou 1 nacht DV en 1 nacht Lee Vining of Mammoth Lakes doen. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor.
Mocht de Tioga Pass gesloten zijn dan rij je van DV niet naar Lee Vining maar "onderlangs", dus via Bakersfield. In beide gevallen kun je ter plekke kijken waar je gaat overnachten, er is altijd wel iets te vinden dus reserveren hoeft niet. De opening van de Tioga Pass is te volgen op de NPS-site, zie hier voor alle wegen in het park: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht de Tioga Pass gesloten zijn maar de Sonora Pass wel open zijn, dan is die route te verkiezen boven de route via Bakersfield. Voor de Sonora Pass (CA 108) en andere wegen zie http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi" onclick="window.open(this.href);return false; (wegnummer invoeren).

Marianne
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Wel we zijn eruit op het gebied van planning, nu begint het wat te doen/bezoeken per stop, dus alle tips meer dan welkom:
Hieronder ons schema + hotel:
Dag 1: AMS - LA : (The Inn at Marina Del Ray), s'avonds een wat wandelen, iets drinken en dan bed in
Dag 2: LA-Twentynine Palms: (Holiday Inn Twentynine Palms): Genieten van de rit en langs Yoshua Three National Park
Dag 3: Twentynine Palms - Kingman: (Best Western Plus King's Inn and Suites): Genieten van de rit , verder nog geen idee
Dag 4+5: Kingman - Flagstaff: (Little America Flagstaff): Genieten van de rit, Grand Canyon bezoek verder nog geen idee
Dag 6: Flagstaff - Page: (Courtyard by Marriot Lake Powell): Genieten van de rit, Lake Powell bezoek, verder nog geen idee
Dag 7+8: Page - Zion: ( Hampton Inn & Suites Springdale): Genieten van de rit, bezoek aan Zion Nat. Park, verder nog geen idee
Dag 9+10: Zion - Las Vegas: (Venetian Resort): Genieten van de rit, bezoek aan Hoover dam, Las vegas, misschien heli vlucht Grand Canyon, ...
Dag 11: Las Vegas - Death Valley: (Furnace Creek Ranch): Genieten van de rit, bezoek aan Death Valley
Dag 12: Death Valley- Mammoth Lakes /OF/ Death Valley - Bakersfield (afhankelijk van Tioga Pass) (alles nog te bevestigen)
Dag 13: Rit naar Yosemite: (Highland House Bed and breakfast): Rit + bezoek Yosemite
Dag 14-15: Yosemite - San Francisco ( Hotel Nikko): Rit + San Francisco
Dag 16: San Francisco - Monterey: ( Hotel Abrego)
Dag 17-18: Monterey - Morro Bay: (Inn At Morro Bay)
Dag 19+20: Morro Bay - Los Angeles (Magic Castle Hotel)

Graag meningen / aanbevelingen / tips voor wat te zien, wat niet te zien etc... :-)

Bedankt !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is niet makkelijk leesbaar zo ...
Waarom niet in een van/naar schema per dag?

Ik zou niet te lang wachten met het vastleggen van hotels, begin daar vandaag al mee.

Marianne
Necreo
Amerika-ontdekker

Bericht door Necreo »

Hi, Alle hotels liggen al vast, die staan er naast geschreven.
Is toch zo neergeschreven:

bv. Dag 1: AMS - LA (is trip van Amsterdam naar LA)
bv Dag 2: LA - Twenty nine palms: (is trip van LA naar Twentynine palms )
enzo verder.

Hoop dat dit kan helpen :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer