Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Baluga: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Baluga: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar op zich is de GC nog wel in te passen:
18-jul Oslo - San Francisco
19-jul San Francisco
20-jul San Francisco
21-jul San Francisco - Monterey
22-jul Monterey - Sequoia
23-jul Sequoia
24-jul Sequoia - Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite - Mammoth Lakes
27-jul Mammoth Lakes - Death Valley
28-jul Death Valley - Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon - Kingman
1-aug Kingman - Los Angeles
2-aug Los Angeles
3-aug Los Angeles
4-aug Los Angeles - Oslo
Eventueel zonder Monterey. Nadeel van dit schema is dat Yosemite in het weekend valt.
Marianne
18-jul Oslo - San Francisco
19-jul San Francisco
20-jul San Francisco
21-jul San Francisco - Monterey
22-jul Monterey - Sequoia
23-jul Sequoia
24-jul Sequoia - Yosemite
25-jul Yosemite
26-jul Yosemite - Mammoth Lakes
27-jul Mammoth Lakes - Death Valley
28-jul Death Valley - Las Vegas
29-jul Las Vegas
30-jul Las Vegas - Grand Canyon
31-jul Grand Canyon - Kingman
1-aug Kingman - Los Angeles
2-aug Los Angeles
3-aug Los Angeles
4-aug Los Angeles - Oslo
Eventueel zonder Monterey. Nadeel van dit schema is dat Yosemite in het weekend valt.
Marianne
Er zullen inderdaad keuzes gemaakt moeten gaan worden. Eigenlijk willen we teveel in een te korte tijd. Ik denk dat we sowieso een keer terug moeten, er valt nog zoveel te zien. Ik ga deze keuzes in de groep gooien, zodat we de overnachtingen in Yosemite kunnen gaan boeken. Thanks folks!! 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zie dat je het hebt over een outlet in San Jose. Ik neem aan dat je outlet in GIlory bedoelt?
Dat is een geweldige outlet met zeer veel keuze. Het is een paar jaar geleden dat wij er zijn geweest, maar ook wij zullen daar dit jaar een paar dagen doorbrengen.
Wij gaan overigens precies dezelfde NP's bekijken als Marianne in haar voorstel heeft genoemd.
Met 2 tieners is het altijd een extra uitdaging om de juiste hotelkamers te vinden. Inmiddels zijn wij daarin voor een groot deel in geslaagd.
Succes met het maken van keuzes.
Dat is een geweldige outlet met zeer veel keuze. Het is een paar jaar geleden dat wij er zijn geweest, maar ook wij zullen daar dit jaar een paar dagen doorbrengen.
Wij gaan overigens precies dezelfde NP's bekijken als Marianne in haar voorstel heeft genoemd.
Met 2 tieners is het altijd een extra uitdaging om de juiste hotelkamers te vinden. Inmiddels zijn wij daarin voor een groot deel in geslaagd.
Succes met het maken van keuzes.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Twentefan@:De outlet in San José heeft een AF en Hollister-outletwinkel. Ik zie dat AF inmiddels ook in Gilroy zit, zat hij deze zomer nog niet, maar de Hollister nog niet. Voor tieners zijn die merken vaak hot, voor die van mij in elk geval wel.
Na lang beraad samen met onze meiden staat het definitieve reisschema nog niet vast. De meiden vinden de route zoals eerder hier beschreven te 'zwaar', d.w.z. veel auto uren en te weinig tijd voor het shoppen.
Nu denken we erover om een paar parken over te slaan, maar zoals hier al eerder is gezegd, moet je de grand canyon gezien hebben als je de eerste keer de westkust aandoet. Wij zitten natuurlijk vast aan de vlucht die reeds geboekt is van SFO-LAX.
Ik heb het in Google Maps gezet en ben geschrokken van de reis van GC naar LA, 7,5 uur. Ik heb Red rock canyon en valley of fire state park in de reis opgenomen. Het meest logische is om dan naar de North Rim te rijden. Om dezelfde weg terug te rijden lijkt me saai en om door te rijden naar de South Rim, overnachten in Flagstaff e nweerddoor, is ook behoorlijk pittig.
GC maar overslaan???
Ik zie door de bomen het bos niet meer.....
Nu denken we erover om een paar parken over te slaan, maar zoals hier al eerder is gezegd, moet je de grand canyon gezien hebben als je de eerste keer de westkust aandoet. Wij zitten natuurlijk vast aan de vlucht die reeds geboekt is van SFO-LAX.
Ik heb het in Google Maps gezet en ben geschrokken van de reis van GC naar LA, 7,5 uur. Ik heb Red rock canyon en valley of fire state park in de reis opgenomen. Het meest logische is om dan naar de North Rim te rijden. Om dezelfde weg terug te rijden lijkt me saai en om door te rijden naar de South Rim, overnachten in Flagstaff e nweerddoor, is ook behoorlijk pittig.
GC maar overslaan???

Ik zie door de bomen het bos niet meer.....
18-7 Oslo - San Francisco
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco - Yosemite
21-7 Yosemite
22-7 Yosemite - Death Valley (over tioga pass te doen naar stovepipe wells)
23-7 Death Valley (kan je in de ochtend badwater en zandduinen zien smiddags rijden) - Zion
24-7 Zion
25-7 Zion - Bryce
26-7 Bryce - Grand Canyon south rim
27-7 Grand Canyon - Las Vegas
28-7 Las Vegas (Outlet North)
29-7 Las Vegas (Outlet South)
30-7 Las Vegas
31-7 Las Vegas
01-8 Las Vegas - Los Angeles (Onderweg Primm outlets)
02-8 Los Angeles
03-8 Los Angeles
04-8 Los Angeles - naar Oslo
Ik ben persoonlijk grootste fan van shoppen in Vegas! Alle winkels zitten er, van luxe tot de gewone betaalbare en 2 outlets. Misschien is het leuk om een helicoptertour te doen of een rondje met een limousine vinden de meiden misschien ook wel leuk! Je kan een dagje naar red rock en zeker savonds fremont bekijken!
Vanuit Death valley kan je gemakkelijk doorrijden naar Zion waardoor je geen Kingman of Needles nodig hebt.
Je kan 1 dag van LV ook tussen SF en Yosemite zetten en dan in Monterey overnachten en een whalewatch te doen.
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco - Yosemite
21-7 Yosemite
22-7 Yosemite - Death Valley (over tioga pass te doen naar stovepipe wells)
23-7 Death Valley (kan je in de ochtend badwater en zandduinen zien smiddags rijden) - Zion
24-7 Zion
25-7 Zion - Bryce
26-7 Bryce - Grand Canyon south rim
27-7 Grand Canyon - Las Vegas
28-7 Las Vegas (Outlet North)
29-7 Las Vegas (Outlet South)
30-7 Las Vegas
31-7 Las Vegas
01-8 Las Vegas - Los Angeles (Onderweg Primm outlets)
02-8 Los Angeles
03-8 Los Angeles
04-8 Los Angeles - naar Oslo
Ik ben persoonlijk grootste fan van shoppen in Vegas! Alle winkels zitten er, van luxe tot de gewone betaalbare en 2 outlets. Misschien is het leuk om een helicoptertour te doen of een rondje met een limousine vinden de meiden misschien ook wel leuk! Je kan een dagje naar red rock en zeker savonds fremont bekijken!
Vanuit Death valley kan je gemakkelijk doorrijden naar Zion waardoor je geen Kingman of Needles nodig hebt.
Je kan 1 dag van LV ook tussen SF en Yosemite zetten en dan in Monterey overnachten en een whalewatch te doen.
Laatst gewijzigd door EEAMuller op 14 jan 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De meiden kunnen shoppen :
Onderweg naar Monterey
Las Vegas
in (de buurt van) Los Angeles
Geef ze 3 x 2 uur , en soms worden dat 3 uur en dat is toch behoorlijk wat.
Als je Sequioa National Park eruit haalt, je kunt ook deze mammoetbomen bezoeken
in Yosemite bij de Tuolomne Grove of Giant Sequoia's en de Merced Grove of Giant Sequoia's,
Volgens mij zijn die wel te bezoeken wanneer de Maripose grove dicht is.
Grand Canyon kun je niet met de andere parken vergelijken die je bezoekt, dus die zou ik er zeker inhouden.
Onderweg naar Monterey
Las Vegas
in (de buurt van) Los Angeles
Geef ze 3 x 2 uur , en soms worden dat 3 uur en dat is toch behoorlijk wat.
Als je Sequioa National Park eruit haalt, je kunt ook deze mammoetbomen bezoeken
in Yosemite bij de Tuolomne Grove of Giant Sequoia's en de Merced Grove of Giant Sequoia's,
Volgens mij zijn die wel te bezoeken wanneer de Maripose grove dicht is.
Grand Canyon kun je niet met de andere parken vergelijken die je bezoekt, dus die zou ik er zeker inhouden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in mijn schema Sequoia overslaat heb je voldoende tijd over om ergens te gaan shoppen. Ik zou alvast eens kijken naar accommodatie in Yosemite. Leg iets vast, annuleren kan altijd nog.
En de route van Ingrid van 1 januari is ook mooi met voldoende ruimte.
Welke parken willen jullie het liefste zien? En de GC is echt geen must voor ene eerste reis, het gaat erom wat jullie het meeste aanspreekt.
Je hebt het over de reis van GVC naar LA, dat is inderdaad een lange rit, maar er staan in alle schema's toch een tussenstops? Je kunt ook Las Vegas tussen de GC en LA doen zoals in het schema van EEAMuller.
Pak een spreadsheet en schrijf wat mogelijkheden op.
Ik begrijp zelf dat shoppen niet zo; daar mag wel een middag voor ingeruimd worden maar je gaat toch niet naar het zuidwesten om alleen te shoppen? Dat kun je hier ook wel doen.
Mairanne
En de route van Ingrid van 1 januari is ook mooi met voldoende ruimte.
Welke parken willen jullie het liefste zien? En de GC is echt geen must voor ene eerste reis, het gaat erom wat jullie het meeste aanspreekt.
Je hebt het over de reis van GVC naar LA, dat is inderdaad een lange rit, maar er staan in alle schema's toch een tussenstops? Je kunt ook Las Vegas tussen de GC en LA doen zoals in het schema van EEAMuller.
Pak een spreadsheet en schrijf wat mogelijkheden op.
Ik begrijp zelf dat shoppen niet zo; daar mag wel een middag voor ingeruimd worden maar je gaat toch niet naar het zuidwesten om alleen te shoppen? Dat kun je hier ook wel doen.
Mairanne
Tja wie zal ooit een puber begrijpen Marianne. Wij hadden vantevoren een lijstje gemaakt wat ieder van ons belangrijk vond. Bij dochter (14) was dat shoppen en wifi
.
Overigens heeft ze enorm genoten hoor van alles wat we gezien hebben en was ze de fanatiekste co-auteur van ons reisblog. We zijn langs Gillroy geweest en gewoon vantevoren gezegd: je hebt 2,5 uur. Was trouwens veel te kort, zijn iets van 4 blokken ofzo en in 2,5 uur kun je ongeveer een halve doen. Las Vegas is top met tienermeiden, middenop de strip zit de fashionshowmall, als je een hotel ernaast neemt (Venetian, Wynn, Treassure island) kunnen ze er bij wijze van spreke samen op uit, terwijl jullie bij het zwembad liggen.
Let er wel op dat de euro heel erg laag staat, dus het prijsvoordeel van shoppen in de VS valt grotendeels weg (nu 1,17 tegenoven 1,34 afgelopen augustus).

Overigens heeft ze enorm genoten hoor van alles wat we gezien hebben en was ze de fanatiekste co-auteur van ons reisblog. We zijn langs Gillroy geweest en gewoon vantevoren gezegd: je hebt 2,5 uur. Was trouwens veel te kort, zijn iets van 4 blokken ofzo en in 2,5 uur kun je ongeveer een halve doen. Las Vegas is top met tienermeiden, middenop de strip zit de fashionshowmall, als je een hotel ernaast neemt (Venetian, Wynn, Treassure island) kunnen ze er bij wijze van spreke samen op uit, terwijl jullie bij het zwembad liggen.
Let er wel op dat de euro heel erg laag staat, dus het prijsvoordeel van shoppen in de VS valt grotendeels weg (nu 1,17 tegenoven 1,34 afgelopen augustus).
Beste hulptroepen, het reisschema is definitief en de eerste overnachting (Yosemite) is geboekt!
18-7 Oslo - San Francisco (aankomst)
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco
21-7 San Francisco- San José - Monterey
22-7 Monterey (whale watching & Point Lobos)
23-7 Monterey - Yosemite Valley
24-7 Yosemite - Mammoth Lakes
25-7 Mammoth lakes - Death Valley
26-7 Death Valley - LV
27-7 LV
28-7 LV
29-7 LV
30-7 LV - Grand Canyon
31-7 Grand Canyon - KIngman
01-8 Kingman - LA
02-8 LA
03-8 LA
04-8 Los Angeles - Oslo
Mede door alle tips & tricks die we van andere forummers hebben mogen ontvangen, zijn we ons ervan bewust dat we een aantal prachtige parken overslaan. Het is een bewuste keuze om het reisschema zo in te plannen, met wat rustdagen in LV. Zo krijgen onze meiden toch een glimp van de prachtige natuur mee en wij zullen een keer terug moeten!!!
18-7 Oslo - San Francisco (aankomst)
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco
21-7 San Francisco- San José - Monterey
22-7 Monterey (whale watching & Point Lobos)
23-7 Monterey - Yosemite Valley
24-7 Yosemite - Mammoth Lakes
25-7 Mammoth lakes - Death Valley
26-7 Death Valley - LV
27-7 LV
28-7 LV
29-7 LV
30-7 LV - Grand Canyon
31-7 Grand Canyon - KIngman
01-8 Kingman - LA
02-8 LA
03-8 LA
04-8 Los Angeles - Oslo
Mede door alle tips & tricks die we van andere forummers hebben mogen ontvangen, zijn we ons ervan bewust dat we een aantal prachtige parken overslaan. Het is een bewuste keuze om het reisschema zo in te plannen, met wat rustdagen in LV. Zo krijgen onze meiden toch een glimp van de prachtige natuur mee en wij zullen een keer terug moeten!!!
Persoonlijk vind ik 4 dagen Vegas erg veel . Wij hadden er 2 overnachtingen en zijn ook een hele dag gaan shoppen. De eerste middag /avond hebben wij de Strip gedaan ( vond ik voldoende). Paar hotels bezocht enz ... De volgende dag zijn we gaan shoppen ( voor onze dames die thuiszaten). De Fashion Mall gaat om 10 u open en sluit om 21 u . Indien je 11 u daar gelopen hebt is het kaarsje wel op en ook de portemonnee . Tip neem een hotel als Treasure Island, Wyns, Venetian of Encore . Deze zijn allemaal met een loopbrug verbonden met de mall en dan kunnen ze zelf gaan . Wij zaten in Treasure Island ,per toeval geboekt. Toen we gingen zoeken waar de Mall zat bleek dit een leuke meevaller . . Ideaal.
Voor Monterey trek je ook wel veel tijd uit . Zelf zou ik Monterey eruit laten ,en er dan Zion/Bryce inzetten .
Wij hebben afgelopen oktober een zelfde rondje gedaan op 19 dagen. Met 1 dag Monterey en Zion en Bryce. Aankomst in San Frans en vertrek Phoenix. Moest ik het opnieuw doen zou ik Monterey overslaan ,maar wij hadden onze overnachting reeds geboekt daar . Tijdens deze reis liep ik met krukken dus alles ging ook in een veel rustiger tempo.
Mocht je dus nog iets willen wijzigen... ik wilde je deze ervaringen niet onthouden . Succes
Voor Monterey trek je ook wel veel tijd uit . Zelf zou ik Monterey eruit laten ,en er dan Zion/Bryce inzetten .
Wij hebben afgelopen oktober een zelfde rondje gedaan op 19 dagen. Met 1 dag Monterey en Zion en Bryce. Aankomst in San Frans en vertrek Phoenix. Moest ik het opnieuw doen zou ik Monterey overslaan ,maar wij hadden onze overnachting reeds geboekt daar . Tijdens deze reis liep ik met krukken dus alles ging ook in een veel rustiger tempo.
Mocht je dus nog iets willen wijzigen... ik wilde je deze ervaringen niet onthouden . Succes
Yosemite is wel erg karig bedeeld hoor . Probeer je dochters te overtuigen om de dag Monterey bij Yosemite te zetten. Je gaat in de zomer ,dus lange dagen ( wij waren er in okt /nov en het was om 17 u donker). Op de dag dat je ergens heenrijdt kan je ook nog wat doen . Ook een gedeelte van de ochtend heb je nog om iets te doen.
En je dochters mogen dan misschien tijd willen in Vegas, maar ik was blij dat ik er weg was na 2 dagen. Wat willen ze allemaal daar gaan doen? Leuk om eens gezien te hebben ,maar meer ook niet .
Deze dagen kan je dus beter in Zion en Bryce spenderen . Als ik jou was zou ik het nog maar eens proberen bespreken .
En je dochters mogen dan misschien tijd willen in Vegas, maar ik was blij dat ik er weg was na 2 dagen. Wat willen ze allemaal daar gaan doen? Leuk om eens gezien te hebben ,maar meer ook niet .
Deze dagen kan je dus beter in Zion en Bryce spenderen . Als ik jou was zou ik het nog maar eens proberen bespreken .
Ik zou twee overnachtingen in LV eruit halen
en daar in nacht Zion aan toevoegen en één nacht Yosemite.
Zoals je nu Yosemite inplant, rijd je er alleen maar door.
en daar in nacht Zion aan toevoegen en één nacht Yosemite.
Zoals je nu Yosemite inplant, rijd je er alleen maar door.
De bedoeling is om op 21/ 7 rustig uit SF te vertrekken richting San Jose (Gillroy Outlets) en dan door te rijden naar Monterey om daar te overnachten. De volgende ochtend willen we de whale watchtour gaan doen, Point Lobos en 17 mile drive. De volgende rijden we van Monterey richting Yosemite. We willen daar tegen het middaguur zijn om dan de valley te bezoeken, slapen en de volgende ochtend via de Tioga pass naar Mammoth Lakes waar we voor het donker in willen checken bij het hotel.
Ik neem jullie tip over LV zeker nog mee in een rondje bespreking
Inmiddels is het verblijf in SF ook geboekt. Rustig maar gestaag komen we er wel.
Ik neem jullie tip over LV zeker nog mee in een rondje bespreking

Inmiddels is het verblijf in SF ook geboekt. Rustig maar gestaag komen we er wel.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook een dag Yosemite extra doen, en dan nog heb je er weinig tijd. Onze dochters waren altijd heel enthousiast over Yosemite. Er is ook veel meer dan alleen de vallei, en zelfs voor alleen de vallei heb je niet voldoende aan een middag.
Je kunt best een nacht Monterey minder doen, maar ik zou ook zeker wat schrappen in Las Vegas. Het is vreselijk heet in juli, je kunt wel veel plannen hebben maar of je er veel gaat doen is dan maar de vraag.
Marianne
Je kunt best een nacht Monterey minder doen, maar ik zou ook zeker wat schrappen in Las Vegas. Het is vreselijk heet in juli, je kunt wel veel plannen hebben maar of je er veel gaat doen is dan maar de vraag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
ik zou 1 nacht Las Vegas omzetten naar Yosemite. Op zich zou je 22-7 incl. de walvistocht, 17-mile drive en point lobos makkelijk nog een stuk richting Yosemite kunnen rijden. Aangezien TS aangeeft dat de route incl. Sequoia NP en de routes via Zion/Bryce etc. allemaal teveel rijden wordt gevonden door de familie zou ik dat ook niet meer als advies geven.
Verder begrijp ik ook wel een beetje waarom er gekozen wordt voor zoveel stad. Want dat is wrs waar de kids wel van hebben gehoord. Ik zeg, geniet van deze vakantie en tot ziens op het forum voor het boeken voor de 2e amerikavakantie waar vast en zeker veel meer natuurparken in voor gaan komen
Verder begrijp ik ook wel een beetje waarom er gekozen wordt voor zoveel stad. Want dat is wrs waar de kids wel van hebben gehoord. Ik zeg, geniet van deze vakantie en tot ziens op het forum voor het boeken voor de 2e amerikavakantie waar vast en zeker veel meer natuurparken in voor gaan komen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3124 Weergaves
-
Laatste bericht door Bravy
-
- 7 Reacties