Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jur: Noord- en Zuidwest in één reis (40 dagen)? 1e keer US

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jurmellema
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jur: Noord- en Zuidwest in één reis (40 dagen)? 1e keer US

Bericht door jurmellema »

Ik ga samen met m'n vriendin van medio augustus tot eind september 2015 naar de US reizen (40 dagen). We houden van hiken en kamperen, dus veel parken op het programma. We willen eigenlijk zowel een aantal noordwestelijke parken (Glacier NP, Yellowstone) als ook zuidwestelijke NP's. Omdat er geen forum is dat beide omgevingen beslaat post ik 'm hier maar, ik ben hier al veel nuttige tips tegengekomen! (Wat een fantastisch levendig forum trouwens, erg nuttig). We hebben nog niks geboekt, dus alles ligt nog open. Bij benadering denken we aan onderstaande route:

- Wat denken jullie van het aantal af te leggen kilometers, is dit te doen in 40 dagen?
- En is het aan te raden om in één reis zowel de noordelijke als de meer zuidelijke parken in het westen aan te doen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Onderstaande route is gebaseerd op 36 dagen, dus er is nog een aantal dagen speling.

seattle, aankomst
seattle, uitrusting regelen
Seattle - Spokane (reis)
Spokane - Glacier NP (reis)
Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP
Glacier NP - Yellowstone (reis)
Glacier NP - Yellowstone (reis)
yellowstone
yellowstone
yellowstone
yellowstone
yellowstone
Yellowstone - Grand Teton (reis)
Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton - Salt Lake City (reis)
Salt Lake City - Arches (reis)
Arches
Arches
Arches
Arches - Zion (reis)
Zion
Zion
Zion - Las Vegas (reis)
Las Vegas
Las - Vegas - Death Valley (reis)
Death Valley
Death Valley - Santa Barbara (reis)
highway 1 - SF
highway 1 - SF
highway 1 - SF
return, SF

Dank alvast voor de reacties! Met groet, Juriaan
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jur: Noord- en Zuidwest in één reis (40 dagen)? 1e keer US

Bericht door Pete.Z »

Prima te doen, al zou ik persoonlijk zes dagen minder noord nemen en die dagen besteden aan b.v Bryce en Grand Canyon NP.
Ook Canyonland NP bij Arches is erg mooi, en zeker de moeite om te bezoeken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als er nog 4 dagen speling in zit dan zou ik zeker een dag Capitol Reef toevoegen en een dag Bryce. Ook zeker 1 dag van Moab inzetten bij Canyonlands.

Ben je hier al eens eerder geweest? Ik mis nl de grand canyon waar je toch vrij dichtbij zit.
jurmellema
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door jurmellema »

PSVwally schreef:Als er nog 4 dagen speling in zit dan zou ik zeker een dag Capitol Reef toevoegen en een dag Bryce. Ook zeker 1 dag van Moab inzetten bij Canyonlands.

Ben je hier al eens eerder geweest? Ik mis nl de grand canyon waar je toch vrij dichtbij zit.

Dank voor je tips rondom Moab. Nee, we zijn nog niet eerder in de VS geweest. De Grand Canyon dacht ik over te slaan vanwege de te verwachten drukte, en met Zion, Arches en evt Bryce denk ik al veel canyons en dergelijke te zien, die goed te combineren zijn met mooie meerdaagse hikes. Is de Grand Canyon ten opzichte van de andere (canyon) parken in de buurt zo veel meer de moeite waard? Het is waarschijnlijk niet voor niets één van de drukst bezochte parken, maar ik dacht met de andere minder drukke parken al een goede indruk van de canyon omgeving te krijgen, die (dacht ik) rustiger zijn om meerdaagse wandelingen te maken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Alle parken zijn uniek. Ik zou dan ook iets meer tijd voor de parken het zuidwesten proberen in te plannen. En zeker tussen Arches en Zion een stop in Bryce maken.
De Grand Canyon is zeker de moeite waard. En ja, wel druk. Maar dat geldt ook voor de andere parken, bijvoorbeeld Zion.
Kijk eens naar mijn 2011- verslag voor de GC in september. En ons 2013-verslag voor de GC in juni. Je zult op trails als de Bright Angel Trail en de South Kaibab Trail nooit alleen zijn, maar hinderlijk heb ik de drukte nooit ervaren. Langs de rim zijn voldoende plaatsen te vinden waar je alleen bent. Gewoon iets verder lopen dan 99% van de mensen doet. Wil je naar beneden lopen kijk dan of je het nog mogelijk is om beneden te overnachten. Dat is vaak lang van te voren volgeboekt.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Grand Canyon zou ik er toch tussen voegen. Als je er niet wilt gaan wandelen kan je de volle dag er weglaten.
Elke canyon is anders, je kan moeilijk een vergelijking maken.

Voor de drukte moet je het niet laten, zoals Marianne al aangaf gewoon net iets verder dan de meeste andere toeristen wandelen. (Meestal ben je ze kwijt na 15 minuten)
Dat geldt trouwens voor de meeste plekken die jullie aandoen.

Ik denk dat je wat meer tijd voor het zuiden nodig hebt dus misschien in het noorden enkele dagen schrappen.

In september is het nog behoorlijk heet in DV, ik denk niet dat je er dan veel zal willen doen.

Salt Lake City - Bryce
Bryce - Utah 12 - Capitol Reef
Capitol Reef - Goblin Valley - Little Wild Horse Canyon - Arches
Arches/Canyonlands
Arches
Arches - Monument Valley
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Zion
Zion
Zion
Zion - Las Vegas (reis)
Las Vegas
Las - Vegas - Death Valley (reis)
Death Valley
Death Valley - Santa Barbara (reis)
Santa Barbara - San Simeon
San Simeon - Monterey
Monterey - SF
SF
SF
return, SF

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Is de Grand Canyon ten opzichte van de andere (canyon) parken in de buurt zo veel meer de moeite waard?
Het is wel een vd wereldwonderen waar je het over hebt he :wink: Ik vond het prachtig om het gezien te hebben, maar aangezien ik niet van plan was naar beneden te lopen had ik het na 3/4e dag en een vlucht erover wel gezien. Maar ik had het voor geen goud willen missen.
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Is er een reden dat je Yosemite niet aandoet? Daar kan je ook goed kamperen en hiken.

Ik zou persoonlijk de Grand Canyon niet laten lopen als de drukte het enige is dat je weerhoudt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou Yosemite in deze route zo ook niet meer toevoegen, iig zeker niet als TS de kustroute wil gaan doen.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Het aantal kilometers lijkt me geen probleem. Uit ervaring weet ik dat dit zelfs in 3 weken zou kunnen :wink:
GC overdonderd mij elke keer weer. Je kan het op foto's enigszins inschatten, en inmiddels kan ik het uit mn geheugen opdiepen, maar het is nooit zo groots als in het echt. Wij zijn 2x in september geweest, en ja, het was druk, maar (voor mij) niet storend. Probeer vooral ook een zonsopgang mee te pakken. Zoek een plek uit waar niemand uit de bus stapt en laat je overdonderen!

Als je de GC meeneemt zou je vanuit Zion naar Page kunnen rijden, hier de Horseshoe bend en Antelope Canyon kunnen bekijken, en dan de dag erna door kunnen rijden naar de south rim.

Misschien zou je nog een bliksembezoek aan LA in kunnen plannen om over de boulevard te lopen en naar griffith observatory te gaan. Als hikers zou je evt nog naar het Hollywood sign kunnen wandelen!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht