Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Baluga: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Baluga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Baluga: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!

Bericht door Baluga »

Hallo,

Ik heb mezelf net voorgesteld op de introductiepagina. Daar had ik om hulp gevraagd en een mede-forummer raadde me aan om hier een berichtje te plaatsen.

Wij, gezin van man,vrouw en 2 meiden van 14 en 16 willen aankomende zomer ongeveer 3 weken naar de westkust.
We hebben al heel wat verslagen en reisschema's gelezen, maar zien door de bomen het bos niet meer. Wat moeten we zeker doen en beslist laten??

Wie kan ons aub helpen met wat tips en tricks?

We vertrekken 17-7 richting SFO en vliegen terug op 5-8 vanaf SFO.

Wat willen we graag? Een onvergetelijke vakantie voor ons alle vier met de nationale parken, wat shoppen, misschien wel een pretpark, whale watching en mss wat zonnen en alle hoogtepunten waarvan jullie denken dat we die zeker niet mogen missen.

dag 1 AMS-SFO
dag 2
dag 3
dag 4
dag 5
dag 6
dag 7
dag 8
dag 9
dag 10
dag 11
dag 12
dag 13
dag 14
dag 15
dag 16
dag 17
dag 18
dag 19
dag 20 SFO- AMS Helaas....

Ben benieuwd naar jullie reacties. Dank je wel voor het meedenken!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!

Bericht door PSVwally »

Welkom op het forum. Uit alle andere verslagen en topics moet je toch al een berg info kunnen halen. Gebruik ook ontdek Amerika om info over nationale parken te krijgen. Met een retourtje SFO ben je helaas wel wat beperkt qua rondje of je moet ergens een park laten vallen. Want ik neem aan dat er aan het shoppen niet getornd mag worden met 3 dames :D Maar echt pretpark tijd is er ook niet.
Ik heb op dag 2, want je bent wrs erg vroeg wakker ivm tijdsverschil gelijk een rit gezet en de dag om San Francisco echt te bezoeken op het einde, dat brengt wat meer rust.

Een ongeveer standaard rondje ziet er dan zo uit:

dag 1 AMS-SFO
dag 2 San Francisco - Yosemite
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 5 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 6 Death Valley - Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Bryce
dag 11 Bryce - Page
dag 12 Page - Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Kingman
dag 14 Kingman - Los Angeles
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - Monterey
dag 18 Monterey (whalewatch) - San Francisco
dag 19 San Francisco
Baluga
Amerika-ontdekker

Re: Reis Baluga: Help!! SFO-SFO met 2 tienermeiden!

Bericht door Baluga »

Hartelijk dank voor je reactie! Het ziet er zo op het eerste gezicht prima uit. Alles wat we graag willen zien, is in elk geval aanwezig. :thumbup:
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Knap voorstel van PSVwally.

Shoppen zou dan in LV kunnen maar ook in Camarillo (tussen LA en Pismo Beach) ligt een groot outletcenter.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij vonden de Outlet in San José, reden we via Monterey- San Francisco langs, met een o.a. A&F en Hollister-outlet, die zijn niet overal te vinden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook in st. George heb je outlets, nl the outlets of Zion

Verder moet je even kijken natuurlijk wat je eigen wensen zijn en hoe de weekenden vallen of dat je de route misschien om moet draaien. En zie dan Las Vegas maar als het pretpark :D
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

In las vegas zit een mooi shoppingcenter the Fashion Mall. Zomaar goed voor een dag te verblijven. Indien je dan ook nog overnacht in Treasure Island of Wynns dan hoef je zelfs de auto niet in ,want de mall is met een loopbrug verbonden met het hotel .Super handig vonden wij .
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De route van Paul is mooi, je hebt ook niet veel andere mogelijkheden met een rondje SF. Heel ruim is het niet, maar het is ook niet echt mogelijk om veel te laten vallen. Wil je het heel rustig aan doen dan zou je het stuk vanaf Las Vegas moeten laten vallen. Dat geeft je meer tijd voor de steden en voor de kust en voor Yosemite.
Wij hebben meerdere reizen gemaakt met onze dochters, misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
Baluga
Amerika-ontdekker

Bericht door Baluga »

Dank je wel allemaal voor jullie reacties!!!

Ik heb erover nagedacht en gekeken naar tickets voor tickets naar SFO en via LAX weer terug.
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb tickets gevonden voor een prijs waar ik geen nee tegen kon zeggen, nl. 390,88 p.p.
Het addertje onder het gras is dat we vanaf Oslo naar SFO vliegen en van LA naar Oslo terug met Virgin Atlantic. Ik heb losse vluchten AMS-OSL geboekt voor 103,00 p.p.
Beetje omslachtige manier van reizen, maar ontzettend goedkoop. Me so happy!!!!

De reis is een paar dagen korter geworden. We vertrekken op 18-7 en vliegen terug op 4-8 (22:20)

Hieronder staat het schema zoals PSVWally opgesteld heeft, waarvoor onze grote dank. Nu is het in totaal slechts 17 dagen en zal er wat geschrapt moeten worden. Wie heeft er een idee? Hoor graag jullie reacties!!

Mochten er nog mensen op zijn naar tickets? In die periode kun je nog met United voor 550,- p.p. vliegen met evt. langer verblijf. ik heb gezocht tussen 17-7 en 6-8 en kreeg verschillende goedkope tickets, wel via Oslo.

dag 1 AMS-SFO
dag 2 San Francisco - Yosemite
dag 3 Yosemite
dag 4 Yosemite - Mammoth Lakes
dag 5 Mammoth Lakes - Death Valley
dag 6 Death Valley - Las Vegas
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Bryce
dag 11 Bryce - Page
dag 12 Page - Grand Canyon
dag 13 Grand Canyon - Kingman
dag 14 Kingman - Los Angeles
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles - Pismo Beach
dag 17 Pismo Beach - Monterey
dag 18 Monterey (whalewatch) - San Francisco
dag 19 San Francisco
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aan de ene kant leuke vluchtprijzen, aan de andere kant jammer dat je reis daardoor een stuk korter is. Waarschijnlijk moet je nu ook 2 overnachtingen Oslo boeken. Maargoed je hebt alsnog een leuke trip voor een leuke prijs. Ik zou dan de reis aanhouden als dat die was, maar nu dus de dag San Francisco aan het begin zetten en dan de kustroute skippen.

18-7 Oslo - San Francisco
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco - Yosemite
21-7 Yosemite
22-7 Yosemite - Mammoth Lakes
23-7 Mammoth Lakes - Death Valley
24-7 Death Valley - Las Vegas
25-7 Las Vegas
26-7 Las Vegas - Zion
27-7 Zion
28-7 Zion - Bryce
29-7 Bryce - Page
30-7 Page - Grand Canyon
31-7 Grand Canyon - Kingman
01-8 Kingman - Los Angeles
02-8 Los Angeles
03-8 Los Angeles
04-8 Los Angeles - naar Oslo

Je moet dan zelf bepalen of je 2 dagen Los Angeles op het einde wil. Kingman - LA zul je met een tussenstop als rit een uur of 6 over doen. Dus als je op tijd vertrekt heb je die dag ook nog de hele middag en avond voor LA. Je zou ook een extra dag bij San Francisco, Page of bij de Grand Canyon kunnen zetten. Die laatste geeft dan de dag ervoor misschien nog wat meer tijd voor Page.

Een laatste optie zou zijn om een dag LA eraf te halen en dan Monterey erin te zetten. In je eerste post had je het over whale watching. Dat zou je dan die dag in de middag kunnen doen. Als je heel vroeg vertrekt en nog probeerd een ochtendtocht te halen kun je op die middag al wel richting Yosemite vertrekken wat daar weer veel tijd scheelt. Voor de kustroute incl. walvistocht ga je nu echt geen tijd hebben zonder een park ten oosten van Las Vegas te moeten skippen en dat lijkt me persoonlijk meer zonde dan de kustweg niet te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Baluga schreef: Hieronder staat het schema zoals PSVWally opgesteld heeft, waarvoor onze grote dank. Nu is het in totaal slechts 17 dagen en zal er wat geschrapt moeten worden. Wie heeft er een idee? Hoor graag jullie reacties!!
Ik begrijp de vraag eigenlijk niet zo goed. Als je de SFO-SFO route van Paul neemt en je vliegt terug vanuit LAX dan hoef je toch alleen maar de laatste dagen tussen LA en SF te schrappen?
Heb je al eens de route op een kaart bekeken? Zet het eens in googlemaps, dan gaat het allemaal wat meer leven. Je kunt ook hier een kaart kopen, ik vind de Hallwag (nr 5 en eventueel ook nr 6) erg prettig. Zijn verkrijgbaar bij de ANWB en betere boekhandels.
En zoals ik al zei: lees je goed in. http://www.ontdek-amerika.nl is al genoemd. En lees veel reisverslagen. Kijk dan of de verdeling in de route van Paul zo goed is en leg dan zo snel mogelijk de overnachtingen in de parken vast. Of beter nog; leg die nu al vast. Annuleren/wijzigen kan altijd nog. Zie voor yosemite op http://www.yosemitepark.com. Of kijk naar el Portal. Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park ook erg mooi, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. In onze reisverslagen zie ook veel suggesties voor accommodatie op deze route. Ook voor Death Valley is reserveren aan te raden.
Lees ook mee met andere topics hier, daar kun je ook veel tips uit halen.

Marianne
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

31-07 zou je i.p.v. Grand Canyon - Kingman, Grand Canyon - Needles kunnen doen, dan ben je toch weer dichter bij LA.
Wij vonden dat goed te doen. Dan kun je de namiddag nog naar Hollywood en de andere dag nog naar Universal Studios.
Wij deden zoiets (natuurlijk wel andere data)
29-07 Page Horshoe bend, rond 9.00 uur zijn, rond 10.30 vertrek, rond 14.00 uur in de Village van de Grand Canyon
na de nodige stops onderweg en de rest van de middag en avond Grand Canyon per bus en te voet.
30-07 Zonsopgang in Grand Canyon, dan even twee uurtjes bijslapen en dan nog langs de Canyon lopen en als je dan rond de lunch richting Needles rijdt heb je nog alle tijd.
De extra dag zou ik dan bij Yosemite of Page zetten.
beabert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door beabert »

Persoonlijk zou ik Los Angeles laten vallen ,en die dagen verdelen over San Francisco en eventueel een dagje bij Page .Maar wel mooie prijzen voor de vliegtickets. Let wel op dat je waarschijnlijk je bagage er niet bij inbegrepen is. Mijn man heeft nl ook eens naar deze tickets gekeken voor onze vakantie .
Baluga
Amerika-ontdekker

Bericht door Baluga »

Echt superfijn dat jullie willen meedenken!

Het blijft lastig om een keuze te maken uit alle moois wat er te zien en dan in een aantal dagen. We zullen het rustig moeten gaan bekijken. We hebben al een boek aangeschaft over de nationale parken en nu gaan we nog meer reisverslagen lezen. We hopen de reis zo in te vullen dat die voor ons allemaal wat moois te brengen heeft. Disney hebben we overgeslagen in Florida, maar misschien is Anaheim een optie?

Marianne, bedankt voor je tip om de reis in google maps te zetten!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Als jullie Disney in Anaheim willen meenemen dan zou ik op 01-08 van Kingman of Needles naar Anaheim rijden, op 02-08 Disney bezoeken en op 03-08 LA bezoeken (Hollywood, Beverly Hills, ...)

Naar Disney vanaf LA kan behoorlijk lang rijden zijn (door mogelijke files)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Baluga
Amerika-ontdekker

Re: Reis Baluga: 1e x westkust (SFO-LA) met 2 tienermeiden!

Bericht door Baluga »

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

We zijn druk bezig om het definitieve reisschema vast te leggen. Nu beginnen we inderdaad te beseffen dat 17 dagen eigenlijk te weinig zijn om alles rustig te gaan bekijken. In ons reisschema staat Mammoth Lakes, maar we willen ook heel graag de sequoia's gaan bekijken.

Ik zie hier op het forum regelmatig Sequoia voorbij komen in reisschema's. Wordt daar dan Sequoia National Park of Sequoia National Forest mee bedoeld? Welke raden jullie aan om te gaan bekijken?

In SFO willen we graag Alcatraz, Fishermans Wharf, Golden Gate bridge, Lombard Street, Alamo square en evt. China Town gaan bezichtigen. Is dit te doen op 1 dag of is het verstandiger om daar meer tijd voor uit te trekken? We willen ook graag naar de outlet mall in San Jose en daarna door naar Monterey voor de whale watching, maar ergens kom ik nu volgens mij dagen te kort in het schema.

Wat is wijsheid en kan er eventueel geschrapt of ingekort worden.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar!

Het gaat dan om Sequoia (en Kings Canyon) NP. Zie http://www.nps.gov/seki. Je vindt op de NPS-site onder park tools (linksonder) een kaart van het park. Wij waren er in 2006 met de kinderen en in 2013 met z'n tweeën. Kijk eens nar onze verlsagen om een idee te krijgen van wat je er kunt doen.
Het is een mooi park en rustiger dan Yosemite, maar je moet er wel wat tijd voor uittrekken om echt iets te kunnen zien want met alleen er doorheen rijden zie je niet zo veel.

Mammoth Lakes is niet zomaar in te ruilen voor Sequoia. Je hebt een veel langere route en je zult meer tijd kwijt zijn als je iets wilt zien van het park. Als je sequoia wilt opnemen in je route kun je het beste eerst naar Sequoia gaan en dan naar Yosemite zodat je wel via de Tioga Pass richting death Valley rijdt. Dit kost je dan zeker 2 extra dagen, en die heb je niet, tenzij je die bij LA weghaalt.

Heb je al iets geboekt? Voor Yosemite zou ik daar niet te lang mee wachten. Er zijn nu aleen tenten vrij in het park. Je kunt dat boeken en eventueel regelmatig kijken of er later nog iets anders vrijkomt.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Iets meer tijd in SF mag wel.
Als je Monterey toevoegt aan je route, zou je het mooiste stuk kustroute en Sequoia NP er ook in kunnen zetten.
Dat gaat dan wel ten koste van Zion, Bryce, Page en GC.

18-7 Oslo - San Francisco
19-7 San Francisco
20-7 San Francisco
21-7 San Francisco - Monterey
22-7 Monterey (whale watching + aquarium)
23-7 Monterey - Cambria
24-7 Cambria - Sequoia NP
25-7 Sequoia NP
26-7 Sequoia NP - Yosemite
27-7 Yosemite
28-7 Yosemite - Mammoth Lakes
29-7 Mammoth Lakes - Death Valley
30-7 Death Valley - Las Vegas
31-7 Las Vegas
01-8 Las Vegas - Los Angeles
02-8 Los Angeles
03-8 Los Angeles
04-8 Los Angeles - naar Oslo

Groetjes,

Ingrid
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, doen! Prachtige route zo en voldoende tijd overal. En dan Zion en Bryce etc bewaren voor een volgende keer!

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Dit is een mooie route maar als het mijn eerste keer aan de westkust was zou ik het zonde vinden om de Grand Canyon te moeten missen. Maar ja met zo weinig tijd zullen er altijd keuzes gemaakt moeten worden.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen