Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bixou 2015: Huwelijksreis > West USA + Hawaii

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bixou
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bixou 2015: Huwelijksreis > West USA + Hawaii

Bericht door Bixou »

Hoi hoi,

Volgend jaar trouwen ik en mijn verloofde en ik ben momenteel bezig met het plannen van onze huwelijksreis ( hurray! )
We hebben gekozen voor een rondrit in het westen van de US van ongeveer 2.5weken en daaraan gekoppeld Hawaii voor 1.5weken.

Nu had ik graag jullie feedback naar haalbaarheid en eventueel ook ideeen voor leuke hotels.
Volgende planning heb ik momenteel in gedachten:
01/06 BRU - SFO
02/06 San francisco
03/06 San francisco
04/06 SF - Yosemite
05/06 Yosemite - Sequoia
06/06 Sequoia - Death Valley
07/06 Death Valley - Las Vegas
08/06 Las Vegas
09/06 Las Vegas
10/06 Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon
11/06 Bryce Canyon - Monument Valley
12/06 Monument valley - Page
13/06 Page - Grand Canyon
14/06 Grand Canyon
15/06 Grand Canyon - Barstow
16/06 Barstow - Los Angeles
17/06 Los Angeles
18/06 Los Angeles
19/06 Los Angeles - Honolulu
20/06 Hawaii
21/06 Hawaii
22/06 Hawaii
23/06 Hawaii
24/06 Hawaii
25/06 Hawaii
26/06 Hawaii
27/06 Hawaii
28/06 Hawaii
29/06 Honolulu - Brussel

Hawaii heb ik nog niet in details uitgewerkt, dit komt later.
Verder zijn we niet echte wandelaars, dus wandelingen van 2-3uur zullen we niet snel doen.

Heb ook al een aantal andere topics doorlezen en al enkele aanpassingen gemaakt, maar elke reis is toch uniek.
Wat is tekort/telang gepland? Zijn we iets vergeten? Zaken die we beter weglaten of toevoegen?
Alvast bedankt voor de hulp! :thumbup:
Oostkust: 2007
AFS Pennsylvania: 2005-2006
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Bixou 2015: Huwelijksreis > West USA + Hawaii

Bericht door PSVwally »

Gefeliciteerd en welkom op dit forum!

Allereerst zou ik je willen aanraden eens op ontdek amerika te kijken voor wat er allemaal in de parken te doen is. Waarom bv Yosemite,Sequoia,Zion en Bryce zo afraffelen en dan wel 1,5e dag voor de Grand Canyon gebruiken? Gebruik verder ook google maps voor de kilometers uit te zetten. Het makkelijkste is overigens ook de route Bryce - Page - Monument Valley.
Maar je gaat echt, ondanks dat je geen lange wandelingen gaat maken te snel door sommige parken. Je hebt eigenlijk minimaal 4 dagen meer nodig.
Nu snap ik dat hawaii een droomhuwelijksbestemming is, maar ik zou of dat eruit halen en bv Moab toevoegen aan het zuidwesten. Of het rondje zuidwest kleiner maken en evt na Las Vegas alleen de Grand Canyon doen en al de parken ten noorden daarvan laten zitten voor meer tijd in Yosemite en Sequoia.

Verder is het misschien ook nog wel van belang wanneer jullie willen gaan. Je zou in de zomermaanden beter eerst sequoia, dan yosemite en dan via de tioga pass richting death valley kunnen gaan. Veel mooiere route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eens met de reactie hierboven. (Veel) tijd te kort bij Yosemite en Sequoia en Zion, voor de Grand Canyon juist relatief veel tijd. Wat willen jullie daar doen als je niet wilt wandelen?
Je kunt niet goed de parken bekijken zonder eens een (korte) wandeling te maken. Dire uur hoeft niet, maar een uur en dan een paar wandelingen per park, is toch wel aan te raden om iets van de parken te kunenn zien.
Kijk eens naar ons 2013-verslag voor Yosemite en Sequoia begin juni. zelfs zonder de 2 lange wandelingen die wij deden (4Mile Trail in Yosemite en Mist Falls in Kings Canyon) heb je daar minimaal een dag per park nodig. Dus twee nachten per park. Minimaal. Van zion zie je niet op weg naar Bryce, er owrdt meestal 2 nachetn aangeraden, maar ik zou toch minimaal 1 overnachting plannen daar.
Liggen de vluchten al vast?
Zo nee, overweeg dan eens om wat meer tijd voor het zuidwesten uit te trekken. Of laat iets vallen. Een rondje vanuit SF met de kust erbij en niet verder oostelijk dan Las Vegas is ook een mogelijkheid als je niet minder tijd voor Hawaii uit wil trekken.

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik vraag me af of omdraaien van de route ook wat tijdwinst oplevert.
Start in Phoenix, na alle highlights bij langs geweest te zijn, vanaf San Francisco naar Hawaii.
Op de terugweg een stopje in Los Angeles.
Ook in Hawaii niet te veel hooi op je vork nemen, max 2 eilanden.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Big Island en O'ahu? En ja, veel te weinig tijd voor Yosemite en Zion en Page komt voor Monument Valley.
Bixou
Amerika-newbie

Bericht door Bixou »

Heb enkele aanpassingen gemaakt en kom nu op het volgende uit:

01/06 Brussel - San Francisco
02/06 San francisco
03/06 San francisco
04/06 SF - Yosemite
05/06 Yosemite
06/06 Yosmite - Death Valley
07/06 Death Valley - Las Vegas
08/06 Las Vegas
09/06 Las Vegas
10/06 Las Vegas - Zion NP
11/06 Zion NP
12/06 Zion NP - Bryce Canyon - Page
13/06 Page - Monument valley
14/06 Monument valley - Grand Canyon
15/06 Grand Canyon - Barstow
16/06 Barstow - Los Angeles
17/06 Los Angeles
18/06 Los Angeles
19/06 Los Angeles - Honolulu
20/06 Hawaii
21/06 Hawaii
22/06 Hawaii
23/06 Hawaii
24/06 Hawaii
25/06 Hawaii
26/06 Hawaii
27/06 Hawaii
28/06 Hawaii
29/06 Honolulu - Brussel

Page en monument valley had ik inderdaad verkeerd geplaatst.
Hawaii willen we absoluut behouden, en heb dus enkele andere geschrapt.
Ik twijfel nog of we Bryce dan niet gewoon ook nog moeten schrappen, weet niet of het wel doenbaar is of dit 'al la passant' te bezoeken?
Voor Hawaii zijn 2 eilanden idd meer dan voldoende. Oahu zoizo, maar voor het 2e eiland (Big Island of Maui) twijfel ik nog :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite - Death Valley is een erg lange rit. Zo is de tijd voor Yosemite nog steeds erg krap. Waar wil je overnachten bij Yosemite? Met maar één overnachting tussen Yosemite en Las Vegas kun je beter in Lone Pine overnachten hoewel een overnachting in het park een aanrader is omdat het tegen zonsondergang en vlak na zonsopkomst veel mooier is.
Bryce kan wel zo maar je mist dan de mooiste uren qua licht. Als je er naar toe gaat, dan zou ik er ook dichtbij overnachten. Niet in Page overnachten is ook een optie. Maar ik zou eerder kiezen voor een nacht minder Las Vegas of LA.
Met maar 1 overnachting bij de Grand Canyon zou ik wat eerder stoppen op weg naar LA, bijvoorbeeld in Kingman. Dan heb je nog een ochtend in het park.

Wat vond je van de suggestie van Hans om in Phoenix te beginnen? Dan kun je ook de kustroute meenemen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 06 dec 2014, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je nou 1 dag Hawaii eraf kunt halen en die dag tussen Yosemite en Death Valley in bv Mammoth Lakes of Bishop zet en inderdaad dan ook Bryce schrapt heb je m.i. een prachtige reis. Of overnacht niet in Death Valley, maar doe Yosemite - Lone Pine en dan Lone Pine - Death Valley - Las Vegas, dan hoeft die dag Hawaii er niet persé af. Ik zou overigens ook eerder stoppen dan Barstow om net wat keer tijd voor de Grand Canyon te krijgen,
Bixou
Amerika-newbie

Bericht door Bixou »

De kustroute zegt ons niet zo veel dus daarom dat die route ons minder aanstaat.
Misschien dat we dan needles nemen ivm barstow, mooie middenweg van nog voldoende grand canyon zoals je aangeeft, en toch al wat afstand te rijden?

Overnachting voor yosemite ben ik nog niet uit, dus dat migt nog open.
Death valley zou nu 4uur rijden zijn (volgend googlemaps). Is niet weinig maar lijkt we wel doenbaar?
Of moet je voor een bepaald uur in death valley zijn?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

je kan tussen de grand canyon en needles via route 66 rijden. Dat kan vanaf Wiliams/Seligman (kun je goede tussenstop maken) en dan via hackberry naar Kingman. Het mooiste stuk ligt wel tussen Kingman en Needels als je via Oatman rijd en dus niet via de snelweg.

Ik weet niet hoe je op 4 uur komt van Yosemite naar Death Valley? Als je in de vallei overnacht kun je beter curry village of yosemite valley opgeven in google maps en dan moet je dus even het lijntje over de tioga pass (ca120) heentrekken, want die is nu gesloten vanwege de winter. Zonder stops is het al zo'n 5 1/2 uur rijden naar Stovepipe wells, Furnace Creek ligt nog wat verder en highlights als Badwater, artist drive, Zabrikski point, Dantes view liggen daar allemaal nog voorbij. Aangezien je ook op de Tioga Pass nog enkele mooie stops kunt maken is dat de reden dat het eigenlijk allemaal net te veel is voor op 1 dag.

Als je op 6/6 Yosemite - Tioga Pass - Bodie - Mono Lake - Lone Pine (dat kom je dus nog niet in death valley) en de dag erop 7/6 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas zou doen heb je het wel beter verdeeld.

Je hoeft niet voor een bepaald uur in death valley te zijn, als je geen zonsopkomst bij bv Zabriskies point wilt zien. Maar hoe meer richting en na de middag hoe heter het er wordt he.... En 40+ graden is daar meer normaal dan uitzondering. Wij hadden daar in 2012 eind April al 43 graden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bixou schreef: Death valley zou nu 4uur rijden zijn (volgend googlemaps). Is niet weinig maar lijkt we wel doenbaar?
Daarom vroeg ik ook waar je ging overnachtne. Ik weet niet wat jij als begin- en eindpunt hebt gepakt, maar van Yosemite Village naar Furnace Creek is het bijna 6 uur rijden. Een groot deel daarvan rij je door Yosemite. Dat is een prachtig deel van het park, het is dus niet zo dat je daar opeens snel doorheen kunt rijden. Voor dit deel van het park zou je ook tijd uit moeten trekken. Daarnaast heb je onderweg nog veel bezienswaardigehden zoals Bodie, Mono Lake, Alabama Hills, etc. En de viewpoints in Death Valley. Dat is dus een hele volle dag.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor dat stuk (wij reden toen niet de Tioga road), of ons 2004- en 2006-verslag.

Voor informatie over de parken was http://www.ontdek-amerika.nl al genoemd. Kijk ook eens naar de NPS-site. Voor yosemite: http://www.nps.gov/yose (ook voor de kaart van het park) en voor Death Valley http://www.nps.gov/deva.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer