Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lukic: klein rondje ZW mei 2015 met kind 3 jaar

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Lukic: klein rondje ZW mei 2015 met kind 3 jaar

Bericht door RiverCola »

Ik denk dat dit een heel leuke, relaxte reis wordt zo. Met veel mooie natuur en leuke dorpjes ook. Wij hebben destijds in Guerneville overnacht in de Balalaika Guesthomes > ontzettend mooie ruime huizen tussen de bomen, vlak aan de rivier. Wij hadden zelfs een jaccuzi en een bbq op het balkon. Jammer dat we er maar 1 nacht doorbrachten! http://balalaikaguesthomes.com/

Ik herinner me dat er in Guerneville een ontzettend leuke eco-supermarkt zat, helemaal vol met streekproducten. Vlakbij waren een aantal heel mooie wineries, met tuinen waar je de walnoten zo van de bomen kon plukken. Wij haalden die dag een warme lunch uit van die 'zelf-schep-bakken' in een supermarkt en aten dat in de tuin van een winerie op (voordat we een tasting gingen doen). Heerlijk was het :sunny:

Ik kan me niet herinneren of Guerneville zelf nou zoveel te beiden had. Voor rustzoekers is het geweldig, maar als je het leuk vindt om 's avonds nog even door het dorpje te wandelen en een drankje te doen, kun je misschien beter even kijken naar omliggende (wat grotere) plaatsen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

3 nachten Mammoth Lakes en dan 2 nachten Lone Pine vind ik persoonlijk wel wat veel. Al heb je die laatste natuurlijk voor Death Valley gereserveerd. Ik zou één nacht Mammoth Lakes eraf halen en toch ook echt een nacht SF of Guerneville of Sacramento en dan rond Joshua Tree of Palm Springs 1 of 2 nachten gaan zitten. Daar ben je eigenlijk wel verzekerd van in ieder geval goed weer. Maar de route is zeker een stuk anders en rustiger.
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

@ RiverCOla: Wat zou een goed alternatief zijn voor Guerneville? Santa Rosa is volgens mij het grootste stadje, maar misschien minder leuk gelegen? Guerneville Leek ons wel gunstig gelegen. Redelijk centraal in de streek waardoor je zo naar de kust kan of meer landinwaarts. En de dorpjes leken allemaal lekker dichtbij elkaar te liggen zo te zien dus met de auto zouden we toch wel overal kunnen komen.

@PSVwally: Is Palm Springs heel bijzonder? En kun je dat ook gebruiken als uitvalsbasis voor Joshua Tree of is dat te ver weg?
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

Schopje met hoop op reactie op vorige bericht.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Palm Springs heeft een aantal resorts, misschien een dagje aan het zwembad spelen met de kleine? Of Knotts Soak City (dit aquapark gaat elk jaar pas in mei open)
Verder is er o.a. de aerial tramway een berg op en een aantal musea en de palm springs walk of stars met een beroemd beeld van Marylin Monroe.

Het ligt een 45 min rijden van de ingang van Joshua Tree NP af. Heeeeel bijzonder is PS niet maar ik denk dat het een gezelligere stad is dan bv Twentynine Palms om ook eens zo een dag in door te brengen. Nogmaals, normaal gesproken ga je daar het beste weer qua temperatuur hebben, maar de laatste paar jaar is het weer totaal onvoorspelbaar geworden lijkt het wel.
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

Ondanks de mooie tips voor Palm Springs denk ik er toch sterk aan in een keer door te rijden naar LA en daar nog een geruim aantal dagen in bv. Santa Monica een appartementje te regelen. Lekker relaxen, zon, zee en strad. Beetje shoppen. Keertje naar Disneyworld. Volgens mij kunnen we ons daar wel vermaken. Denk dat we een dagje van Mammoth Lakes afhalen (dus naar 2 nachten) en dan een nachtje LA extra.

Nu wachten op goedkope tickets voor directe vluchten met KLM. Ik vind ze nu nog zo duur en hoop dat er nog een leuke actie langskomt in de komende weken/maanden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat zou dan je route worden als ik vragen mag?
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

Waarschijnlijk zo:

1. Amsterdam --> San Francisco
2. San Francisco (Dierentuin, Golden Gate Park, Downtown, Shopping Mall, Windsurfen, Muir Woods, etc. etc.)
3. San Francisco
4. San Francisco
5. San Francisco
6. San Francisco
7. San Francisco --> Guerneville
8. Guerneville (Russian river, Sonoma coast SP, Salt Point State Park, Armstrond Redwood State preserve, wijnvelden bekijken, Santa Rosa / shopping)
9. Guerneville
10. Guerneville
11. Guerneville --> Sacremento
12. Sacremento (downtown, Railwood museum, shopping, old town, Fairy Tale Town)
13. Sacremento
14. Sacremento --> Lake Tahoe
15. Lake Tahoe
16. Lake Tahoe
17. Lake Tahoe --> Yosemite
18. Yosemite
19. Yosemite
20. Yosemite --> Mammoth Lakes (mogelijk via Tioga Pass en anders alternatief)
21. Mammoth Lakes
22. Mammoth lakes --> Lone Pine
23. Lone Pine (Alabama Hills, Death Valley)
24. Lone Pine --> Los Angeles
25. Los Angeles (Disneyland, Santa Monica, shopping)
26. Los Angeles
27. Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles --> Amsterdam
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

Ik heb me route omgekeerd omdat mijn ouders ook in de USA zijn rond die tijd en we elkaar dan ontmoeten in SF en daar samen vandaag weer terug naar NL gaan. De route ziet er nu zo uit:

dag 1 Amsterdam Laguna Beach (LA)
dag 2 Lugana Beach
dag 3 Laguna Beach
dag 4 Laguna Beach
dag 5 Laguna Beach
dag 6 Laguna Beach --> Lone Pine
dag 7 Lone Pine
dag 8 Lone Pine --> Mammoth Lakes
dag 9 Mammoth Lakes
dag 10 Mammoth Lakes --> South Lake Tahoe
dag 11 South Lake Tahoe
dag 12 South Lake Tahoe
dag 13 South Lake Tahoe --> Groveland
dag 14 Groveland
dag 15 Groveland
dag 16 Groveland --> Sacramento
dag 17 Sacramento
dag 18 Sacramento --> Guerneville
dag 19 Guerneville
dag 20 Guerneville
dag 21 Guerneville --> San Francisco
dag 22 San Francisco
dag 23 San Francisco
dag 24 San Francisco
dag 25 San Francisco
dag 26 San Francisco
dag 27 San Francisco --> Amsterdam

Nu wil ik de tickets morgen gaan boeken maar zit ik nog met de optie om de reis een dag langer te maken. Ik heb nog even advies nodig of dit meerwaarde zou hebben. Ik denk bijvoorbeeld een dagje extra Laguna Beach (kunnen we misschien nog een keer naar de San Diego Zoo), Sacramento (toch voor onze kleine wel een hoop leuke dingen te doen zoals Fairy Tale Park) of Guerneville (hoop te doen en lijkt me een fijne rustige omgeving). Ik denk eraan South Lake Tahoe een dagje in te korten ivm waarschijnlijk geen hele hoge temperaturen als ik afga op de langjarige gemiddelden. Maar dan nog kan ik wellicht wel een dagje extra wel gebruiken. Wat denken jullie?

Ik weet trouwens dat ik vrij lang zit in LA (Laguna Beach) en SF, maar de reden daarvoor heb ik eerder in het topic al uitgelegd.

Alvast dank!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vind je tijd voor Yosemite nog wel beperkt in deze reis, zeker als je bedenkt dat je vanuit Groveland naar de Valley heen en terug al 2 uur kwijt bent...
Is er niets dichterbij het park? Een tijdje terug had iemand een goede tip over overnachten pal naast/in Yosemite: Yosemite West.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet precies wanneer je in Mammoth Lakes zit, maar als de Tioga Pass dan open is zou je ook de route wat anders in kunnen delen. Je zou dan vanuit ML naar Yosemite kunnen gaan en vanuit Yosemite naar Lake Tahoe. Ik zou ook proberen dichter bij Yosemite te overnachten. 3 of 4 uur rijden per dag is wel erg veel. Yosemite West is een goed idee. Maar als er iets vrij zou zijn de de Yosemite Lodge in het park is dat toch ook erg mooi.
Wat zijn jullie plannen bij Lone Pine en Mammoth Lakes?

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Lukic: ik had me voorgenomen nog te reageren in dit topic, maar vergat het weer. Ik denk dat dit een super leuke, relaxte reis is, waarin je kans krijgt bepaalde plekken te zien en aan te doen die door vele toeristen overgeslagen worden. Laguna Beach is heerlijk en biedt voldoende mogelijkheden voor korte trips naar San Diego, La Jolla (strand met de zeehonden!) en ook Newport Beach (erg leuke badplaats).

@Inge: volgens mij komt Yosemite in de route niet voor? Ik denk dat ze er met een klein kindje toch niet erg veel wandelingen kunnen maken, maar een korte bewandeling naar Mirror Lake en het bezoeken van een aantal viewpoint kan natuurlijk wel heel goed, ook op 1 dag. Bedoel je met Yosemite West het Hetchy Hech deel, of is dat weer wat anders?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat Groveland bedoeld is voor een bezoek aan Yosemite. En met een kind is daar ontzettend veel te doen al was het alleen maar om de herten te zien, het indianendorp, de sequoia's, de eekhoorns etc. Fietsen in de vallei is ook leuk om te doen.
Yosemite West is een soort particuliere enclave in het park, vlak bij de splitsing van de 41 en de Glacier Point road. Er worden woningen verhuurd, vaak voor grotere gezelschappen en voor meerdere nachten.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Die bedoelde ik inderdaad, Marianne!

Ik ging er ook vanuit dat Groveland voor Yosemite bedoeld is, maar dat vind ik juist met een kleine niet zo handig, aangezien je dan een hoop tijd bent met op en neer rijden.
Wij zijn zelf met onze dochter van toen 2 in Yosemite geweest (nadat we al eens een keer eerder zonder kinderen zijn geweest). Dat is nog steeds (na ruim 5 jaar) iets waar ik regelmatig aan terug denk. Ik zie dat kleine hummeltje nog dapper rondstappen daar :wink: . En in de fietskar, die we gehuurd hadden, vond ze het ook geweldig. Je beleefd alles op een heel andere manier. Wij keken naar de grote watervallen en zij vond de stenen onder water in de beekjes juist super interessant...
Yosemite was juist heerlijk relaxed, doordat we de tijd namen (we zijn alleen in de Valley geweest, ook doordat we al eerder waren geweest) en niet het gevoel hadden dat veel moest. De ene dag wandelen, de andere fietsen en dan nog gewoon heerlijk genieten van de sfeer bij de camper. TS neemt overal best ruim de tijd voor, maar juist voor Yosemite (toch wel een van de hoogtepunten van zo'n reis) wordt relatief weinig tijd uitgetrokken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer