Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis area51: Route LV-LV,check aub
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis area51: Route LV-LV,check aub
Hallo,
Tickets zijn geboekt dus kunnen we weer aan de planning beginnen voor augustus 2015, met dochter van elf..
Vorige keren een jaar plezier gehad aan deze forums met de planning van Florida en West-Canada nu dus een rondje van Zuidwest USA vanuit Las Vegas..
Hoop op niet al te lange ritten,wat moeilijk is maar wil wel tijd hebben en beetje zwemmen savonds ...
Hopelijk kun jullie je licht laten schijnen over de route waar toe ik gekomen ben na het lezen van dit forum en vijf dagen hoofdbrekens...
dag1 : vlucht brussel - miami - las vegas ba-ba-aa
dag2 : bezoek las vegas strip,hotels,museum nucleair testing ( iemand ooit gedaan), helivlucht savonds..
dag3 : las vegas- zion ( trail ) -bryce
dag4 : bryce (trail) - page
dag5 : page : antilope upper canyon-lake powell
dag6 : page - horseshoe bend - monument valley ( paardrijden namiddag -tips? )
dag7 : monument valley - grand canyon ( viewpoint en scenic vlucht )
dag8 : hike grand canyon ( aanvraag Phantom Ranch vannacht nog ingediend,fingers crossed )
dag9 : hike terug... naar boven
dag10 : grand canyon - meteor crater - winslow route 66 en corner - kaibab
dag11 : kaibab - hoover dam ( bezoek ) - alamo - intergalactic highway :rachel ( plagen van men in black, black mailbox, gate area 51 - iemand tips ) overnight little ale inn ?
dag12 : rachel - yosemite ( mariposa grove )
dag13 : yosemite
dag14 : yosemite - san francisco
dag15 : san francisco : alcatraz - zeeleeuwenpier - fishermans wharf
dag16 : san francisco : city- trams- lombard street-union square-golden gate bridge onderaan park
dag17 : san francisco- sonoma : vlucht warbird texan- napa valley
dag18 : napa valley - death valley
dag19 : death valley
dag20 : death valley -las vegas ( show)
dag21 : vlucht terug Las Vegas - Dallas - Brussel aa-aa-ba
ben benieuwd,
groetjes,
L.
Tickets zijn geboekt dus kunnen we weer aan de planning beginnen voor augustus 2015, met dochter van elf..
Vorige keren een jaar plezier gehad aan deze forums met de planning van Florida en West-Canada nu dus een rondje van Zuidwest USA vanuit Las Vegas..
Hoop op niet al te lange ritten,wat moeilijk is maar wil wel tijd hebben en beetje zwemmen savonds ...
Hopelijk kun jullie je licht laten schijnen over de route waar toe ik gekomen ben na het lezen van dit forum en vijf dagen hoofdbrekens...
dag1 : vlucht brussel - miami - las vegas ba-ba-aa
dag2 : bezoek las vegas strip,hotels,museum nucleair testing ( iemand ooit gedaan), helivlucht savonds..
dag3 : las vegas- zion ( trail ) -bryce
dag4 : bryce (trail) - page
dag5 : page : antilope upper canyon-lake powell
dag6 : page - horseshoe bend - monument valley ( paardrijden namiddag -tips? )
dag8 : hike grand canyon ( aanvraag Phantom Ranch vannacht nog ingediend,fingers crossed )
dag10 : grand canyon - meteor crater - winslow route 66 en corner - kaibab
dag11 : kaibab - hoover dam ( bezoek ) - alamo - intergalactic highway :rachel ( plagen van men in black, black mailbox, gate area 51 - iemand tips ) overnight little ale inn ?
dag12 : rachel - yosemite ( mariposa grove )
dag13 : yosemite
dag14 : yosemite - san francisco
dag15 : san francisco : alcatraz - zeeleeuwenpier - fishermans wharf
dag16 : san francisco : city- trams- lombard street-union square-golden gate bridge onderaan park
dag17 : san francisco- sonoma : vlucht warbird texan- napa valley
dag18 : napa valley - death valley
dag19 : death valley
dag21 : vlucht terug Las Vegas - Dallas - Brussel aa-aa-ba
ben benieuwd,
groetjes,
L.
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
It's better to travel one mile then to read a thousand books ...
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Route LV-LV,check aub
Er zitten enkele speciale dingen in je route. Ik zou wel de volgorde wijzigen.
Je hebt te weinig tijd voor Zion. Eigenlijk worden daar 2 overnachtingen aangeraden.
Dag 11: je vermeldt hier Alamo, maar dit is niet 'the Alamo' uit de geschiedenis, dat ligt in Texas.
Dag 18: dit kan eigenlijk niet, het is veel te ver.
In augustus is het nog erg heet in DV, ik zou daar geen volle dag willen zijn dan.
Ik heb hieronder een aangepast schema gezet:
- volgende zomer is de Mariposa Grove in Yosemite gesloten, je zal daar dus geen sequoia's kunnen zien
- enkel om sequoia's te kunnen zien en om je rit van regio SF naar Death Valley te breken, heb ik Sequoia NP toegevoegd (om dit park echt helemaal te bezoeken heb je er minstens 1 volle dag nodig)
dag 1 : Brussel - LV
dag 2 : LV
dag 3 : LV - Zion
dag 4 : Zion - Bryce
dag 5 : Bryce - namiddag naar Page + bezoek Horseshoe Bend - Page
dag 6 : Page - voormiddag Antelope Canyon - namiddag gaan rijden - Monument Valley
dag 7 : Monument Valley - Grand Canyon
dag 8 : GC
dag 9 : GC
dag 10 : GC - Meteor Crater - Winslow (route 66 en Corner) - Seligman - stukje route 66 tussen Seligman en Kingman of bij Kingman via Oatman - Kingman
dag 11 : Kingman - Hoover Dam - Extraterrestrial Highway - Rachel (overnachten Little A'Le'Inn)
dag 12 : Rachel - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 14 : Yosemite - Sonoma/Napa Valley
dag 15 : Sonoma/Napa Valley - (eventueel Calistoga met geiser en petrified forest) - via Santa Rosa en de 101 - San Francisco
dag 16 : SF
dag 17 : SF
dag 18 : SF - (misschien interessant met jouw interesses: Atwater: Castle Air Museum) - Sequoia NP (stop hier is enkel om de rit te breken)
dag 19 : Sequoia NP - Death Valley
dag 20 : DV - LV
dag 21 : LV - Brussel
Misschien ook leuk voor jou: Red Planet Diner in Sedona. Alleen ik zie geen mogelijkheid om Sedona nog toe te voegen.
Of je zou in je data voor Phantom Ranch moeten kunnen schuiven.
Groetjes,
Ingrid
Je hebt te weinig tijd voor Zion. Eigenlijk worden daar 2 overnachtingen aangeraden.
Dag 11: je vermeldt hier Alamo, maar dit is niet 'the Alamo' uit de geschiedenis, dat ligt in Texas.
Dag 18: dit kan eigenlijk niet, het is veel te ver.
In augustus is het nog erg heet in DV, ik zou daar geen volle dag willen zijn dan.
Ik heb hieronder een aangepast schema gezet:
- volgende zomer is de Mariposa Grove in Yosemite gesloten, je zal daar dus geen sequoia's kunnen zien
- enkel om sequoia's te kunnen zien en om je rit van regio SF naar Death Valley te breken, heb ik Sequoia NP toegevoegd (om dit park echt helemaal te bezoeken heb je er minstens 1 volle dag nodig)
dag 1 : Brussel - LV
dag 2 : LV
dag 3 : LV - Zion
dag 4 : Zion - Bryce
dag 5 : Bryce - namiddag naar Page + bezoek Horseshoe Bend - Page
dag 6 : Page - voormiddag Antelope Canyon - namiddag gaan rijden - Monument Valley
dag 7 : Monument Valley - Grand Canyon
dag 8 : GC
dag 9 : GC
dag 10 : GC - Meteor Crater - Winslow (route 66 en Corner) - Seligman - stukje route 66 tussen Seligman en Kingman of bij Kingman via Oatman - Kingman
dag 11 : Kingman - Hoover Dam - Extraterrestrial Highway - Rachel (overnachten Little A'Le'Inn)
dag 12 : Rachel - Yosemite
dag 13 : Yosemite
dag 14 : Yosemite - Sonoma/Napa Valley
dag 15 : Sonoma/Napa Valley - (eventueel Calistoga met geiser en petrified forest) - via Santa Rosa en de 101 - San Francisco
dag 16 : SF
dag 17 : SF
dag 18 : SF - (misschien interessant met jouw interesses: Atwater: Castle Air Museum) - Sequoia NP (stop hier is enkel om de rit te breken)
dag 19 : Sequoia NP - Death Valley
dag 20 : DV - LV
dag 21 : LV - Brussel
Misschien ook leuk voor jou: Red Planet Diner in Sedona. Alleen ik zie geen mogelijkheid om Sedona nog toe te voegen.
Of je zou in je data voor Phantom Ranch moeten kunnen schuiven.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis area51: Route LV-LV,check aub
Hi,
Alvast bedankt voor deze tips
Had eerst twee dagen Zion gepland maar geen Bryce vond ik ook niet kunnen dus daarom twee korte trails ? bezoeken...
De rit van Napa naar DV zal idd in twee gekapt worden, DV toch te heet om lang te blijven in gust vermoed ik
daarom de Sequoias in de schaduw toevoegen 
THX, meer tips ook welkom hé !
L.
Alvast bedankt voor deze tips

Had eerst twee dagen Zion gepland maar geen Bryce vond ik ook niet kunnen dus daarom twee korte trails ? bezoeken...
De rit van Napa naar DV zal idd in twee gekapt worden, DV toch te heet om lang te blijven in gust vermoed ik

THX, meer tips ook welkom hé !
L.
2016: Hawai + Maleisie + Memphis/philly 2015: SW USA + Boston+DC 2014: Azie/Australie / 2013 : west canada / 2012 : Florida&NY / 2011 : NYC / 2010 : Kenia
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dag 11 Kaibab - Hoover dam - Rachel lijkt mij ook niet haalbaar. Hooverdam is een grote omwe op die dag. Die kan je beter doen wanneer je in LV bent, of onderweg naar Zion (als je extra tijd voorziet voor Zion). Ik weet ook niet of afdalen naar de Phantom Ranch met een dochter van 11 aan te raden is. Zijn jullie gewoon om in de bergen (en een hitte van 40+ graden) te wandelen? Hebben jullie al tochten met haar gedaan met een hoogteverschil van meer dan 1500 m? Ik dacht trouwens dat die al een paar jaar op voorhand is volgeboekt.
-
- Amerikafan
Ook Grand Canyon - Winslow - Kaibab lijkt mij trouwens niet haalbaar. Da's ook bijna 750 km. Je kan ook beter een rondje proberen te maken zoals Ingrid voorstelt. Nu rij je een heel eind om vervolgens voor een groot stuk langs dezelfde weg terug te keren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Even langs Zion rijden heeft in mijn ogen weinig zin. Zoals reeds gezegd, eigenlijk heb je daar twee overnachtingen nodig.
Hoe men aan 750 km komt van GC naar Winslow en verder naar Kaibab, ik kom maar aan een 600 km. Voor de rest is het wel totaal onlogisch om deze volgorde aan te houden.
Het nut om naar de Hoover dam te rijden ontgaat mij helemaal.
Waarom je vanuit Rachel naar Yosemite zou gaan en Death Valley nadien doen is mij ook een raadsel, je bent er immers vlakbij op dat moment.
Hoe men aan 750 km komt van GC naar Winslow en verder naar Kaibab, ik kom maar aan een 600 km. Voor de rest is het wel totaal onlogisch om deze volgorde aan te houden.
Het nut om naar de Hoover dam te rijden ontgaat mij helemaal.
Waarom je vanuit Rachel naar Yosemite zou gaan en Death Valley nadien doen is mij ook een raadsel, je bent er immers vlakbij op dat moment.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien is dit iets?
dag1 : vlucht brussel - Las Vegas
dag2 : Las Vegas - Zion
dag3 : Zion
dag4 : Zion - Bryce
dag5 : Bryce - Page : lake powell & Horseshoe bend
dag6 : Page - Antelope Canyon- Monument Valley( paardrijden namiddag -tips? )
dag10 : grand canyon - Hoover Dam - Las Vegas evt via route66 (hier zou je 's avonds ook al de helivlucht kunnen doen trouwens)
dag11 : bezoek las vegas strip,hotels,museum nucleair testing ( iemand ooit gedaan), helivlucht savonds..
dag12 : Las Vegas - Rachel - Lee Vining. Rit zonder stops van 6u geeft je als je op tijd vertrekt wel tijd rond area51 (schijnt dat er niet erg veel is te zien). Let op, weinig tankstations onderweg.
dag13 : Lee Vining - yosemite
dag14 : yosemite
dag15 : Yosemite - San Francisco
dag16 : san francisco
dag17 : san Francisco
dag18 : San Francisco - Napa Valley - Bakersfield
dag19 : Bakersfield - Death valley
dag21 : vlucht terug Las Vegas - Dallas - Brussel
Dag22 : aankomst thuis
Mocht de Phantom Ranch niet doorgaan dan heb je nog wat opties, want dan zou ik gelijk een dag Grand Canyon schrappen (persoonlijk misschien zelfs wel 1.5e dag). Dan zou je een extra dag tussen Las Vegas en Yosemite kunnen zetten, of een extra dag voor Napa Valley of een dag tussen SF en Death Valley dat je bv Dag 18 de kustroute tot Cambria doet en dag 19 naar Death Valley rijdt en dag 20 DV doet voor je naar Las Vegas gaat. Death Valley in Augustus is niet geschikt voor lange wandelingen (of je moet er speciaal voor getraind zijn), dus met de viewpoints en evt een korte hike heb je daar met 3/4e dag de dingen wel gezien.
Een andere optie is om area51 te laten vallen en na Las Vegas naar Death Valley te gaan en dan de 395 te pakken naar Lee Vining voor de Tioga Pass. En dan op de terugweg zeg maar gewoon Bakersfield - Barstow - Las Vegas aan te houden.
dag1 : vlucht brussel - Las Vegas
dag2 : Las Vegas - Zion
dag3 : Zion
dag4 : Zion - Bryce
dag5 : Bryce - Page : lake powell & Horseshoe bend
dag6 : Page - Antelope Canyon- Monument Valley( paardrijden namiddag -tips? )
dag10 : grand canyon - Hoover Dam - Las Vegas evt via route66 (hier zou je 's avonds ook al de helivlucht kunnen doen trouwens)
dag11 : bezoek las vegas strip,hotels,museum nucleair testing ( iemand ooit gedaan), helivlucht savonds..
dag12 : Las Vegas - Rachel - Lee Vining. Rit zonder stops van 6u geeft je als je op tijd vertrekt wel tijd rond area51 (schijnt dat er niet erg veel is te zien). Let op, weinig tankstations onderweg.
dag13 : Lee Vining - yosemite
dag14 : yosemite
dag15 : Yosemite - San Francisco
dag16 : san francisco
dag17 : san Francisco
dag18 : San Francisco - Napa Valley - Bakersfield
dag19 : Bakersfield - Death valley
dag21 : vlucht terug Las Vegas - Dallas - Brussel
Dag22 : aankomst thuis
Mocht de Phantom Ranch niet doorgaan dan heb je nog wat opties, want dan zou ik gelijk een dag Grand Canyon schrappen (persoonlijk misschien zelfs wel 1.5e dag). Dan zou je een extra dag tussen Las Vegas en Yosemite kunnen zetten, of een extra dag voor Napa Valley of een dag tussen SF en Death Valley dat je bv Dag 18 de kustroute tot Cambria doet en dag 19 naar Death Valley rijdt en dag 20 DV doet voor je naar Las Vegas gaat. Death Valley in Augustus is niet geschikt voor lange wandelingen (of je moet er speciaal voor getraind zijn), dus met de viewpoints en evt een korte hike heb je daar met 3/4e dag de dingen wel gezien.
Een andere optie is om area51 te laten vallen en na Las Vegas naar Death Valley te gaan en dan de 395 te pakken naar Lee Vining voor de Tioga Pass. En dan op de terugweg zeg maar gewoon Bakersfield - Barstow - Las Vegas aan te houden.
-
- Amerikafan
Een reken- en conversiefout van mij blijkbaar.Marcopstal schreef: Hoe men aan 750 km komt van GC naar Winslow en verder naar Kaibab, ik kom maar aan een 600 km.

- ingrid14
- Amerika-expert
@area51
welke plaats bedoel je eigenlijk met Kaibab? Het Kaibab aan de 395 of het Kaibab National Forest bij Flagstaff?
Ik ging ervan uit dat je regio Flagstaff bedoelde.
Dan kan het volgens mij wel de volgende dag via Hoover Dam naar Rachel.
Groetjes,
Ingrid
welke plaats bedoel je eigenlijk met Kaibab? Het Kaibab aan de 395 of het Kaibab National Forest bij Flagstaff?
Ik ging ervan uit dat je regio Flagstaff bedoelde.
Dan kan het volgens mij wel de volgende dag via Hoover Dam naar Rachel.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
hi,
thx allemaal
-bedoelde kaibab national forrest idd, als overnachting vooral na meteor crater,winslow,r66...
- alamo is stadje onder rachel,laatste tankbeurt, niet het bekende texasdorpje.. dat wist ik al..
- death valley ligt toch pak lager dan yosemite vanuit rachel, is toch meer op de weg terug ? of is die weg door yoseminte van oost naar west niet echt een verbindingsweg ?
-passer je de hooverdam op weg van lv naar zion ? slecht gezien in dit geval..
- hoover dam kort bezoek en fotostop twee uurtjes voldoenden ?
- phantom ranch jaren van te voren volgeboekt? slechts mogelijk 13 maanden van te voren niet? nog geen antwoord gekregen trouwens... docher is gewend aan wandelingen, canada naar de gletsjers, en de tropen, cambodja dit jaar, nu de combinatie, zag foros van kinderen onderweg dus dacht dat de hike te doen was,.. beetje afzien mag
maar hoop toch op wat schaduw
of helemaal niets, iemand ervaring met de hike in de zomer? mid-augustus?
- hoelang rijd je over las vegas - zion en zion- bryce heen en terug naar een overnachtingsplek... zion twee overnachtingen die jullie voorstellen ben ik nog aan het bekijken, welke hike,trail doen jullie in zion die echt de moeite is... , goh... wat een afstanden wordt eerder een kwestie van nog schrappen precies, ...
en heb la-holywood-phoenix-arches geschrapt ... begrijp dat jullie elk jaar terug gaan ? 
superbedankt al voor de goede raad allemaal?
l.
ps. enige vergelijking met hikes,trails in west canada mogelijk, kwestie van accomodaties,parkings,maps,drukte... ?
om een vergelijking , voorstelling mogelijk te maken
thx allemaal
-bedoelde kaibab national forrest idd, als overnachting vooral na meteor crater,winslow,r66...
- alamo is stadje onder rachel,laatste tankbeurt, niet het bekende texasdorpje.. dat wist ik al..
- death valley ligt toch pak lager dan yosemite vanuit rachel, is toch meer op de weg terug ? of is die weg door yoseminte van oost naar west niet echt een verbindingsweg ?
-passer je de hooverdam op weg van lv naar zion ? slecht gezien in dit geval..
- phantom ranch jaren van te voren volgeboekt? slechts mogelijk 13 maanden van te voren niet? nog geen antwoord gekregen trouwens... docher is gewend aan wandelingen, canada naar de gletsjers, en de tropen, cambodja dit jaar, nu de combinatie, zag foros van kinderen onderweg dus dacht dat de hike te doen was,.. beetje afzien mag

- hoelang rijd je over las vegas - zion en zion- bryce heen en terug naar een overnachtingsplek... zion twee overnachtingen die jullie voorstellen ben ik nog aan het bekijken, welke hike,trail doen jullie in zion die echt de moeite is... , goh... wat een afstanden wordt eerder een kwestie van nog schrappen precies, ...

superbedankt al voor de goede raad allemaal?
l.
ps. enige vergelijking met hikes,trails in west canada mogelijk, kwestie van accomodaties,parkings,maps,drukte... ?
om een vergelijking , voorstelling mogelijk te maken

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je zou inderdaad Death Valley later kunnen doen en van rachel direct naar Yosemite rijden. De oost west verbinding is overigens de aangewezen route.
De Hooverdam passeer je niet van Las Vegas naar Zion, dat is een omweg.
De Hooverdam passeer je niet van Las Vegas naar Zion, dat is een omweg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou van Rachel via South Lake Tahoe en Napa naar SF kunnen rijden, en dan van SF via Yosemite en de Tioga Pass naar Death Valley en Las vegas. Dat lijkt mij qua route het mooiste. Je kunt de verschillende mogelijkheden bekijken met googlemaps.area51 schreef: - death valley ligt toch pak lager dan yosemite vanuit rachel, is toch meer op de weg terug ? of is die weg door yoseminte van oost naar west niet echt een verbindingsweg ?
Nee, je komt er niet langs op weg naa zion. Een mooi alternatief voor de hooverdam zou de Glen Canyon dam in Page kunnen zijn. Wij waren daar in 2008 met de kinderen, misschien heb je iets aann ons reisverslag.area51 schreef: -passer je de hooverdam op weg van lv naar zion ? slecht gezien in dit geval..
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met heen en terug naar een overnachtingsplek - waar wil je overnachten? Je kunt met googlemaps een goede indruk krijgen van de afstanden en reistijden. Kijk voor een verblijf van 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce eens in mijn 2011-verslag.area51 schreef: - hoelang rijd je over las vegas - zion en zion- bryce heen en terug naar een overnachtingsplek... zion twee overnachtingen die jullie voorstellen ben ik nog aan het bekijken, welke hike,trail doen jullie in zion die echt de moeite is... , goh... wat een afstanden wordt eerder een kwestie van nog schrappen precies, ...en heb la-holywood-phoenix-arches geschrapt ... begrijp dat jullie elk jaar terug gaan ?
![]()
Een (in)spannende hike in Zion is Angels Landing. En leuk is de Narrows. Zie daarvoor en voor kortere wandelingen mijn wandelsite.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
Dan had ik het goed begrepen, dat Kaibab.
Je kan dan wel een stop doen bij Hoover Dam, je komt er langs.
Met 2 u zou het kunnen volstaan. Als je een tour in de dam wilt doen, ben je misschien iets meer tijd kwijt (je bent ook afhankelijk van de beschikbaarheid van plaatsen in een tour)
Hike in Grand Canyon:
Ik ben met mijn zoon naar Plateau Point en terug naar de rim gegaan op 1 dag in 2012, hij was toen 16.
We zijn nog wel mensen met kinderen tegen gekomen.
Groetjes,
Ingrid
Je kan dan wel een stop doen bij Hoover Dam, je komt er langs.
Met 2 u zou het kunnen volstaan. Als je een tour in de dam wilt doen, ben je misschien iets meer tijd kwijt (je bent ook afhankelijk van de beschikbaarheid van plaatsen in een tour)
Hike in Grand Canyon:
Ik ben met mijn zoon naar Plateau Point en terug naar de rim gegaan op 1 dag in 2012, hij was toen 16.
We zijn nog wel mensen met kinderen tegen gekomen.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikafan
Nee, je passeert Hoover dam dan niet, maar ervan uitgaande dat je het stadje Kaibab bedoelde, was het wel logischer om de dam die dag te bezoeken dan tijdens de rit Kaibab - Rachel. Maar goed, nu het duidelijk is dat je het National Forest bedoelt, is de route wel wat logischer geworden.-passer je de hooverdam op weg van lv naar zion ? slecht gezien in dit geval..
Hallo,
Wat betreft de hike naar Phantom Ranch :
Wij hebben die gedaan in juli 2013 , vergelijkbaar met augustus denk ik.
Phantom Ranch zelf moet je 13 maanden op voorhand boeken, anders heel weinig kans. Wij hebben dit jaar in augustus gebeld voor juli 2015, alle cabins bezet, wel nog 1 nacht met slaapgelegenheid in de dorms (mannen en vrouwen apart). Hebben we meteen vastgelegd!
Vorige keer hebben we wel geprobeerd een permit te krijgen voor de camping en dit was wel gelukt. Ik weet het nu niet zo precies meer, maar ik dacht dat we die aanvraag pas 4 maand op voorhand konden doen. Die permits zijn makkelijker te krijgen. We hebben tentje enzo gekocht, maar hebben enorm veel geluk gehad dat er op het laatste moment een cabin vrijgekomen was. Dit waren we de dag voor onze afdaling gaan vragen aan de desk in de Bright Angel Lodge (aan de south rim) en warempel, er was er toch wel eentje vrij zeker. Wij héél blij!
De afdaling zelf is vrij vlot verlopen (we zijn vijftigers), maar ik herinner mij dat er samen met ons een Nederlands gezin vertrokken is, en die hadden 2 nog vrij jonge kinderen bij en ook die zijn vlot beneden geraakt. Als ik mij niet vergis, hebben zij wel gekampeerd beneden. Dus als jouw dochter enigszins vertrouwd is met bergwandelingen, zou ik zeggen : ga ervoor!
Wat de vergelijking met Canada betreft : wij deden in het verleden al de hike naar de Plain of the six glaciers (lake louise), en vonden dat ook heel zwaar. Het verschil met de Grand Canyon ligt hem vooral in de temperatuur : beneden is het zo'n 40° en dat is wel hééél warm. Het zwaarste stuk vond ik dan ook eigenlijk het laatste, vlakke stuk. Je bent kapot, en dan moet je nog een klein uurtje door die hitte tot je eindelijk aan Phantom Ranch zelf bent, je rugzak lijkt 100 kg en het blijft maar duren. Maar na een frisse limonade in de canteen en een verfrissend bad in het beekje, ben je dat vlug vergeten.
De tocht naar boven valt wel mee, er is meer schaduw en hoe hoger je komt, hoe minder warm ook. We waren net helemaal boven toen er een onweer losbarstte, want ja, dat heb je daar ook vaak in de namiddag, ook helemaal beneden!
Succes met de voorbereiding!
Wat betreft de hike naar Phantom Ranch :
Wij hebben die gedaan in juli 2013 , vergelijkbaar met augustus denk ik.
Phantom Ranch zelf moet je 13 maanden op voorhand boeken, anders heel weinig kans. Wij hebben dit jaar in augustus gebeld voor juli 2015, alle cabins bezet, wel nog 1 nacht met slaapgelegenheid in de dorms (mannen en vrouwen apart). Hebben we meteen vastgelegd!
Vorige keer hebben we wel geprobeerd een permit te krijgen voor de camping en dit was wel gelukt. Ik weet het nu niet zo precies meer, maar ik dacht dat we die aanvraag pas 4 maand op voorhand konden doen. Die permits zijn makkelijker te krijgen. We hebben tentje enzo gekocht, maar hebben enorm veel geluk gehad dat er op het laatste moment een cabin vrijgekomen was. Dit waren we de dag voor onze afdaling gaan vragen aan de desk in de Bright Angel Lodge (aan de south rim) en warempel, er was er toch wel eentje vrij zeker. Wij héél blij!
De afdaling zelf is vrij vlot verlopen (we zijn vijftigers), maar ik herinner mij dat er samen met ons een Nederlands gezin vertrokken is, en die hadden 2 nog vrij jonge kinderen bij en ook die zijn vlot beneden geraakt. Als ik mij niet vergis, hebben zij wel gekampeerd beneden. Dus als jouw dochter enigszins vertrouwd is met bergwandelingen, zou ik zeggen : ga ervoor!
Wat de vergelijking met Canada betreft : wij deden in het verleden al de hike naar de Plain of the six glaciers (lake louise), en vonden dat ook heel zwaar. Het verschil met de Grand Canyon ligt hem vooral in de temperatuur : beneden is het zo'n 40° en dat is wel hééél warm. Het zwaarste stuk vond ik dan ook eigenlijk het laatste, vlakke stuk. Je bent kapot, en dan moet je nog een klein uurtje door die hitte tot je eindelijk aan Phantom Ranch zelf bent, je rugzak lijkt 100 kg en het blijft maar duren. Maar na een frisse limonade in de canteen en een verfrissend bad in het beekje, ben je dat vlug vergeten.
De tocht naar boven valt wel mee, er is meer schaduw en hoe hoger je komt, hoe minder warm ook. We waren net helemaal boven toen er een onweer losbarstte, want ja, dat heb je daar ook vaak in de namiddag, ook helemaal beneden!
Succes met de voorbereiding!
-
- Amerika-ontdekker
hi,
phantom zit dus volledig vol in augustus 2015, effe verschieten maar dat weten we voor de tweede keer, blijft er wel wat tijd over om te herschikken, grand canyon maar een dagje dan en mss de rafting erbij vanuit page...
thx .. nu effe bezinken en hertekening van het plan...
pacific, leuk .. hebben idd de plain of six glaciers ook gedaan in een namiddag en was idd zwaar maar zonnder de temperaturen dan, was wel supermooi...
wat zijn leuke dagtrails voor de canyon als je er maar een dag blijft dan, of is enkel de vieuwpoints leuk genoeg op een dag? had graag beetje ,een uurtje of twee drie toch in de natuur ertussen gezeten...?
grtjs,
l.
phantom zit dus volledig vol in augustus 2015, effe verschieten maar dat weten we voor de tweede keer, blijft er wel wat tijd over om te herschikken, grand canyon maar een dagje dan en mss de rafting erbij vanuit page...
thx .. nu effe bezinken en hertekening van het plan...
pacific, leuk .. hebben idd de plain of six glaciers ook gedaan in een namiddag en was idd zwaar maar zonnder de temperaturen dan, was wel supermooi...
wat zijn leuke dagtrails voor de canyon als je er maar een dag blijft dan, of is enkel de vieuwpoints leuk genoeg op een dag? had graag beetje ,een uurtje of twee drie toch in de natuur ertussen gezeten...?
grtjs,
l.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan bijvoorbeeld de bright angel trail of south kebab trail wel gewoon een stuk naar beneden lopen hoor. Je kunt in dit pdf-je heel wat info vinden. En een klein mapje hier http://grandcanyon411.com/photos/Abrigh ... ayhike.png. Aangezien je blijkbaar ervaring hebt met deze wandelingen zal het onnodig zijn, maar ik zeg het toch maar, zorg voor voldoende voedsel en drinken/water ook voor de tochten voor een paar uur.
Met de viewpoints kun je al een heel eind komen natuurlijk en je kan ook een heel groot deel gewoon langs de rim lopen, daar loopt een wandelpad namelijk.
Ipv van Rafting zou je overigens ook nog voor een ander avontuurlijk iets kunnen kiezen, zoals een Jeep huren bij Moab en dan in Canyonlands offroad gaan rijden.
Met de viewpoints kun je al een heel eind komen natuurlijk en je kan ook een heel groot deel gewoon langs de rim lopen, daar loopt een wandelpad namelijk.
Ipv van Rafting zou je overigens ook nog voor een ander avontuurlijk iets kunnen kiezen, zoals een Jeep huren bij Moab en dan in Canyonlands offroad gaan rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond de South Kaibab Trail erg mooi om te doen. Wij liepen vorig jaar tot aan Cedar Point, zie ons 2013-verslag en ook mijn wandelsite. Je kunt ook de Bright Angel Trail doen, en dan tot aan Indian Garden. Zelf ben ik nooit zo ver gekomen, maar op zich is dat nog net te doen in een dag, in de zomer. Bij de BAT heb je meer schaduw en ook water (wel van te voren informeren).
Je kunt een van beide trails vor een deel doen en dan aantal viewpoints langs de Hermits Rest route, je hebt dan een mooie combinatie.
Marianne
Je kunt een van beide trails vor een deel doen en dan aantal viewpoints langs de Hermits Rest route, je hebt dan een mooie combinatie.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hi,
Deze route is het geworden denk ik, met dank aan jullie hulp !
Zien jullie nog direct eventuele moeilijkheden
1. vlucht BRU-LV
2. LV : bezoek LV
3. LV - ZION : bezoek ZION
4. ZION - BRYCE : hike the NARROWS
5. BRYCE-PAGE : bezoek BRYCE
6. PAGE : Rafting 1/2 dag - Glen Canyon Dam - Horse Bend
7. PAGE - MV : Upper Antelope Canyon - Horseriding MV ( overnacht VIEW HOTEL )
8. MV - GC : GC viewpoints + rondvlucht
9. GC : Hike
10. GC - Kingman : via Meteor Crater / Winslow / R66
11. Kingman - Rachel : via Hoover Dam fotostop en Area 51 gates ( overnacht The Little Ale Inn )
12. Rachel - YS via Tioga Pass ( overnacht Curry Village )
13. YS : hike Half Dome/Glacier Point... ganse dag ... ( overnacht Curry Village )
14. YS- Napa - Sonoma - Calistoga
15. Calistoga - SF
16. SF : Alcatraz - Fishermans Wharf
17. SF : City Lombard Street - Union Square - Golden Gate
18. SF - Sequoia : bezoek Atwater Air Museum ( 2h/lunch ) en kort bezoek Sequioa
19. Sequoia bezoek - Bakersfield
20. Bakersfield - DV -LV : viewpoint in DV ( ev. show in LV )
21. LV vlucht terug
22. THUIS
Ziezo,... alle reacties nog steeds welkom.. ( vermelde overnachtingen werden reeds vastgelegd )
Grtz
L.
Deze route is het geworden denk ik, met dank aan jullie hulp !
Zien jullie nog direct eventuele moeilijkheden

1. vlucht BRU-LV
2. LV : bezoek LV
3. LV - ZION : bezoek ZION
4. ZION - BRYCE : hike the NARROWS
5. BRYCE-PAGE : bezoek BRYCE
6. PAGE : Rafting 1/2 dag - Glen Canyon Dam - Horse Bend
7. PAGE - MV : Upper Antelope Canyon - Horseriding MV ( overnacht VIEW HOTEL )
8. MV - GC : GC viewpoints + rondvlucht
9. GC : Hike
10. GC - Kingman : via Meteor Crater / Winslow / R66
11. Kingman - Rachel : via Hoover Dam fotostop en Area 51 gates ( overnacht The Little Ale Inn )
12. Rachel - YS via Tioga Pass ( overnacht Curry Village )
13. YS : hike Half Dome/Glacier Point... ganse dag ... ( overnacht Curry Village )
14. YS- Napa - Sonoma - Calistoga
15. Calistoga - SF
16. SF : Alcatraz - Fishermans Wharf
17. SF : City Lombard Street - Union Square - Golden Gate
18. SF - Sequoia : bezoek Atwater Air Museum ( 2h/lunch ) en kort bezoek Sequioa
19. Sequoia bezoek - Bakersfield
20. Bakersfield - DV -LV : viewpoint in DV ( ev. show in LV )
21. LV vlucht terug
22. THUIS
Ziezo,... alle reacties nog steeds welkom.. ( vermelde overnachtingen werden reeds vastgelegd )
Grtz
L.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wij deden een tocht te paard met http://blacksmonumentvalleytours.com
Zowel voor ervaren als onervaren ruiters. Je mag zelf je paard kiezen. Heel leuke ervaring vonden wij dat. Je komt op plaatsen waar je met de wagen niet bijkan en als kers op de taart werd er voor ons nog een liedje gezongen in de oude Navajo-taal. Wij hadden een tocht van 3 uur genomen en dat was voor ons perfect!
Zowel voor ervaren als onervaren ruiters. Je mag zelf je paard kiezen. Heel leuke ervaring vonden wij dat. Je komt op plaatsen waar je met de wagen niet bijkan en als kers op de taart werd er voor ons nog een liedje gezongen in de oude Navajo-taal. Wij hadden een tocht van 3 uur genomen en dat was voor ons perfect!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 5395 Weergaves
-
Laatste bericht door MichaelJohnson
-
- 1 Reacties