Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Suuserd: tips voor uitbreiding geplande reis west USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Suuserd
Amerika-newbie

Reis Suuserd: tips voor uitbreiding geplande reis west USA

Bericht door Suuserd »

Hallo!
Wij gaan volgend jaar, waarschijnlijk in de bouwvak, naar west-amerika! We zijn de reis druk gaan plannen bij een reisbureau en zelf in de boeken.
Nu hebben we een reis gevonden die grotendeels bij ons past bij TravelTrend. De reis heet; "Western Classic". Op de site van TravelTrend staat hij helemaal beschreven.
De geplande reis ziet er zo in snel sprong uit:
* Amsterdam - Los Angeles
* Los Angeles - Palm Springs
* Palm Springs - Scottsdale
* Scottsdale - Grand Canyon
* Grand Canyon - Page
* Page - Bryce Canyon
* Bryce Canyon - Las Vegas
* Las Vegas
* Las Vegas - Death Valley
* Death Valley - Yosemite
* Yosemite - San Francisco
* San Francisco
* San Francisco - California Coast
* California Coast - Los Angeles
* Vlucht Los Angeles - Amsterdam
* Amsterdam

Nu is dit een 16daagse autorondreis, maar we willen er graag 3 weken voor uitrekken. We willen dus graag wat extra nachten gaan plannen in (verschillende) plaatsen.
Heeft iemand een echte aanrader voor ons?? We zouden graag aan het einde van onze reis wat relax-dagen willen hebben, maar we willen ook genieten van al het avontuur op ons pad en niet te gejaagd ergens doorheen moeten.
We kregen als tip van het reisbureau om in Las Vegas nog een nacht extra te doen en in Los Angeles vanwege de stranden voor de relax-dagen.

Heeft iemand ook ervaring met het eiland Alcatraz? Ik hoorde van een collega dat je daar zeker een dag extra voor uit moet trekken, maar dit was 10 jaar geleden zo. Is dat nu ook zo?
Anders gaat daar ook waarschijnlijk al een nachtje extra aan vast komen. Dit lijkt ons ook erg de moeite waard! Daar laten we dan als het moet dat extra nachtje Las Vegas voor vallen.

Alle TIPS zijn welkom!!!!

Ik hoop snel van iemand te horen.
We gaan morgen weer naar het reisbureau om de reis te boeken!

Groetjes Suus
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Tips voor uitbreiding geplande reis west USA

Bericht door Inge »

Je zal hier weinig reisbureau-boekers of -voorstanders vinden. Waarom niet dit schema als uitgangspunt nemen en er nog wat aan sleutelen en het dan zelf regelen? Dan ben je een stuk flexibeler. Je kan hier genoeg hulp vinden om een mooi schema in elkaar te puzzelen.

Als je het via het reisbureau wilt doen: informeer goed naar de overnachtingsplekken. Er staat hier en daar dat ze in de parken overnachten, maar is dat ook echt zo? Bij Yosemite staat "nabij het park". Welke plaats is daar heel belangrijk, kan je zomaar een paar uur onnodig rezen per dag schelen.

Ik mis Zion in de route als overnachtingsplaats. Hier zou je best twee nachten aan kunnen besteden. Yosemite heb je ook minimaal twee nachten nodig.

Als je Monument Valley wilt doen, dan niet zoals in de beschrijving, maar plan daar een overnachting in.

Scottsdale zou ik overslaan, je hebt je tijd meer nodig op andere plekken. En wellicht Palm Springs ook, tenzij je Joshua Tree wilt bezoeken, maar dit is heel heet midden in de zomer.

Wij heben ook alweer ruim 10 jaar geleden Alcatraz bezocht. Daar is niet veel veranderd, maar een hele dag hoef je er niet voor uit te trekken. Je kan het beste vooraf een tour boeken die vroeg, of juist laat vertrekt. Dan heb je daarvoor of erna nog tijd voor SF. Voordeel van de vroege tour is dat er nog niet zoveel mensen rondlopen. Het wordt gaandeweg de dag steeds drukker.
Wij hadden destijds de eerste boot van de dag en waren voor de middag weer terug op het vaste land. Een uur of twee, drie moet je er dus wel voor uittrekken.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Tja. Wat willen jullie perse zien? Ik zou dat als uitgangspunt nemen, niet iets wat een stageloper bij een reisbureau die waarschijnlijk nog nooit zelf in de VS is geweest voorschrijft. Om het maar eens stellig te stellen.

01. Amsterdam - Phoenix
02. Phoenix - Sedona
03. Sedona - Grand Canyon
04. Grand Canyon - Monument Valley
05. Monument Valley - Page (Horseshoe Bend / Antelope Canyon /etc.)
06. Page - Bryce Canyon
07. Bryce Canyon - Springdale (Zion NP)
08. Zion NP
09. Springdale - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Death Valley
12. Death Valley - Mammoth Lakes / Bishop
13. Mammoth Lakes - Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - SF
16. SF
17. SF - Monterey
18. Monterey - Morro Bay / Pismo Beach
19. Morro Bay - LA
20. LA
21. LA - Huis
22. Huis

Dit is een vrij standaard rondje. Misschien 1 dag minder Las Vegas en je zou rechtstreeks van Phoenix naar Grand Canyon kunnen rijden.
Zoals je ziet is het voor drie weken nog steeds 'vol'. Meer tijd voor b.v. Yosemite en/of SF/LA is nog steeds zeer welkom. Ik begrijp dan ook op het strand liggen aan het eind van een vakantie welke duizenden euro's kost persoonlijk niet zo. Kan je nog de hele zomer in NL/BE doen ;-)

Zoals al gemeld Alcatraz kost je geen extra dag.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In die reisbureau route mis ik ook echt Zion. Ik zou dat ook snel laten varen en zelf gaan boeken. In sommige gevallen is het wel voordeliger of makkelijk om bv de vliegtickets icm autohuur en een eerste hotel bij een reisbureau te boeken, maar ook dat is meestal makkelijk en goedkoper om zelf te regelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk nog eens verder op dit forum en ga niet morgen al boeken. Misschien is een rondje niet de handigste optie maar is een one way aantrekkelijker. Je hebt nog de tijd. Eventueel wel de vliegtickets en autohuur boeken, zeker als je nu goede ticketprijzen kunt vinden, maar dan moet je zeker weten dat je in LA wilt beginnen en eindigen. Waarom niet vanuit SF? Dan kun je een paar dagen autohuur besparen want SF is geod te oden met het openbaar vervoer en parkeren is daar erg duur. Of begin in LA en eindig in Phoenix, dat scheelt je een of twee dagen rijden.
En een algemene tip: vergeet de relaxdagen. Een middagje strand is leuk maar het zuidwesten is te mooi om er te snel doorheen te rijden. Trek voldoende ruimte uit onderweg, dan hoe je op het laatst ook niet uit te rusten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 okt 2014, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als je vandaag naar het reisbureau gaat zou ik gewoon eens informeren welke hotels zij allemaal voorstellen. En dan kom je hier gewoon even terug voor advies ;-) Ik zou zeker nog niets boeken, maar eerst eens goed nadenken, je aantal dagen bekijken en dan zelf een mooie route samenstellen. Wat wij bijvoorbeeld de eerste keer gedaan hebben is onze vlucht (en auto) via een reisbureau boeken. Een deel van de hotels hebben we zelf geboekt, een deel via het reisbureau omdat zij blijkbaar nog wel kamers hadden en via de website van het hotel zelf alles vol zat. Maar wij hadden dan ook pas ergens in februari beslist om al in juni te gaan. Nu heb je echt nog wel tijd om goede hotels zelf te vinden. :-) De auto zou ik niet meer via een reisbureau boeken. Hier op het forum kunnen we je genoeg sites geven waar je betere prijzen hebt. ;-)

Het voorstel van Arno is zeker een goed begin. Onze eerste reis was van Phoenix naar San Francisco in 2 weken, ongeveer zoals Arno beschrijft.
Wij reden wel in 1 keer van Phoenix naar Grand Canyon, dat is goed te doen. Een extra dag Las Vegas is zeker geen straf. Maar vooral in SF zou ik toch een dag (of twee) extra voorzien. :-) Eventueel Monument Valley ook opgeven voor een extra dag ergens anders?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De voorgestelde reis is op zich wel mooi, veel zit er reeds in, maar op 16 dagen is dat niet realistisch. Je bent zo aan 3 weken. Zoals reeds gezegd ontbreekt op zijn minst Zion en eventueel Monument Valley. Scotssdale heeft dan weer geen zin.

Ik zou dit als volgt aanpassen

1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles - Palm Springs
3 Palm Springs - Kingman (Joshua Tree en route 66 Oatman)
4 Kingman - Monument Valley
5 Monument Valley - Grand Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce Canyon - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Mammoth Lakes
14 Mammoth lakes - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite - San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - Pismo Beach
20 Pismo Beach - los Angeles
21 Los Angeles
22 Vlucht Los Angeles - Amsterdam
23 Amsterdam

Zoals je ziet zijn we al meer dan 3 weken ver om dit voorstel gewoon "aangenaam" te maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in het voorstel van marcopstal toch echt dag 4 en 5 wisselen, eerst naar de grand canyon en dan monument valley. Ik neem aan dat dat een foutje is?

Alcatraz kost je van 2u tot een halve dag, veel langer is het voor de meesten echt niet. Een extra dag voor alleen the rock is wat overdreven. Dit zou ik, als je precies weet wanneer je in SF bent, dan direct 90 dagen vooraf boeken. Het zit, vooral in het hoofdseizoen erg snel vol.
EDIT: ik bedoel ook op het eiland zelf excl. boottocht
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Klopt, eerst GC en dan MV.

Alcatraz zou ik toch iets meer dan 2 uur voor uittrekken in zijn totaliteit. Op tijd aanwezig zijn voor controle en boarding en heen en terug kost je toch wel een uur. Ter plaatse zou ik uitgaan van minstens 1,5 uur voor het bezoek.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Friezin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Friezin »

Wij hadden naar Alcatraz de boot van 8.45 en waren rond 12 uur terug. In de middag hebben we fietsen gehuurd en zijn over de Golden Gate Bridge naar Sausalito gefietst en weer terug (vonden de rij bij de boot te lang), zo hadden we echt een leuke dag in SF vonden wij. Dus als je gewoon een vroege tour neemt, heb je best nog wat aan je dag. Over het algemeen vonden wij het prettig om in elk hotel 2 nachten te verblijven, dat vonden we relaxter, anders ben je continu aan het verhuizen. Nu is het me niet duidelijk of jullie met kinderen zijn of alleen met 2 volwassenen, dat scheelt wel natuurlijk. Sommige hotels zijn we maar 1 nacht gebleven hoor, maar de meeste 2 nachten. Maar zo'n reis waar ik overal maar 1 nacht zie word ik een beetje persoonlijk al nerveus van. Een nachtje Las Vegas extra is inderdaad lekker, maar is niet de eerste plaats in jullie lijst waarvan ik denk, dat kan wel een nachtje langer. In ieder geval Yosemite mag langer en ook de kustweg. Doe een stop in Monterey (kun je een walvistocht maken) en een stop in de buurt van pismo, dan kun je heel lang rijden over het stuk van Monterey naar Pismo, waar veel moois onderweg te zien is. En bij Pismo kun je ook aan het strand relaxen trouwens.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie route zo van Marcopstal, maar je ziet dat het nog aardig druk is. Als je dan in SF begint en eerst naar Yosemite gaat heb je meer kans op mooie watervallen. En wellicht een rafttocht over de Merced River. Met niet meer dan 21 dagen zou ik dan in LA eindigen, dat geeft je overal wat meer tijd.

Marianne
Suuserd
Amerika-newbie

Bericht door Suuserd »

Mm jeetje wat lastig!
We hebben voor morgen een afspraak staan en laten ons goed informeren welke hotels er dan vast komen te staan.
Mijn vriend is persoonlijk van het zekere werk, dus vandaar dat we de reis eigenlijk zo goed als vast willen hebben.
Nu kan het natuurlijk ook deels vast en deels zelf op dat moment.
We zijn niet erg ervaren met reizen. Afgelopen jaar zijn we 8 dagen naar kreta geweest en in 2013 naar mallorca, maar dat was het dan ook met z'n twee.
Ik ben voorheen jaarlijks op vakantie geweest, maar mijn vriend niet.
Vandaar ook onze stap naar het reisbureau.

Wat super dat jullie zo snel reageren. Daar heb ik zeker wat aan!!
Ik spit het eens door, zet wat op papier en neem dit mee als opties naar het reisbureau.
We zijn met twee volwassenen dus wat dat betreft kunnen we inderdaad op ons gemak nog bekijken wat we willen.
De vlucht en huurauto boeken we zowiezo denk ik vooraf. Zo hebben we dat in ieder geval al vast staan.
De rest gaan we even op ons gemak eens bekijken wat we samen willen.

Goede tip ook om niet teveel strand-tijd te plannen.
Nu ik er zo over na denk, lijkt het me inderdaad ook zonde.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Suuserd schreef: We hebben voor morgen een afspraak staan en laten ons goed informeren welke hotels er dan vast komen te staan.
Mijn vriend is persoonlijk van het zekere werk, dus vandaar dat we de reis eigenlijk zo goed als vast willen hebben.
Nu kan het natuurlijk ook deels vast en deels zelf op dat moment.
Het gaat er niet om dat je iets wel of niet vastlegt, het gaat er om HOE je het vastlegt. Je kunt alles van te voren boeken maar het gaat er vooral om dat je de hotels zelf boekt. En niet door een bureau vast laat leggen. Want als je dat morgen vast laat leggen ligt het ook echt vast en kun je niets meer kosteloos wijzigen. Terwijl als je zelf een hotel boekt dit vrijwel altijd tot 24 uur van te voren gratis te annuleren is. En ja, je zou ook nog ter plekke iets kunnen boeken, maar dat heeft met een dergelijke, volle, reis meestal niet veel zin.
Dus als je van zeker houdt leg je je route vast met hulp van het forum en boekt dan de hotels allemaal van te voren. zelf. En niet door het reisbureau. Als je morgen je hotels zou laten vastleggen liggen niet alleen de hotels vast maar ook de route. en wil je dat? Weet je al genoeg om te zeggen hoe lang je ergens wilt blijven, en welke parken je wel en niet wilt bezoeken. Eventueel zeg je de afspraak af of je laat je voorlichten, maar ik zou echt nog niets boeken.

Met 21 dagen zou onderstaande route ook niet gek zijn.

1 Amsterdam - San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite
5 Yosemite
6 Yosemite - Mammoth Lakes
7 Mammoth Lakes - Death Valley
8 Death Valley - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Page
14 Page - Monument Valley
15 Monument Valley - Grand Canyon
16 Grand Canyon
17 Grand Canyon - Palm Springs
18 Palm Springs - Los Angeles
19 Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles - Amsterdam

Marianne
Suuserd
Amerika-newbie

Bericht door Suuserd »

O oke. Sorry dan heb ik dat stukje even verkeerd begrepen ;)
Thanks.

Ik ga even in overleg met mijn vriend.
Ook ga ik eens verder spitten hier op de site naar mogelijkheden qua hotels etc.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ook als je van vastigheid houd zou ik zelf alles in controle houden. Met de komst van internet is zelf alles boeken en beheren echt een fluitje van een cent en het geeft je de flexibiliteit daar waar nodig (je komt een goedkoper, beter, mooier hotel tegen bv) en beslist zelf in welke locatie je verblijft. En als je alles al van te voren graag vastlegt kan dat prima door zelf te boeken direct bij de accommodatie of bij sites als Booking.com of Hotels.com, met gunstige annuleringsvoorwaarden. En zoals Marianne hierboven ook al meldt; met hulp van bijv. dit forum kom je echt tot een heel mooie reis :thumbup:
Groetjes,
Daniel
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Hoi, wij zijn nog nooit in Amerika geweest, volgend jaar voor het eerst.
Wel begin dit jaar een maand naar Thailand, zelf georganiseerd met behulp van een forum. En heeeeel goed bevallen.
Nu dus met hulp van dit forum bezig met de eerste usa reis. Ik kan je zeker aanraden om alles zelf uit te zoeken en te boeken!! Is stukken goedkoper en je kunt je reis helemaal zelf indelen.
met de super hulp van dit forum gaat dat helemaal goed komen.
Wij hebben alleen onze tickets via Tioga tours geregeld ( en eerste nachten in SF)
Veel plezier met de voorbereidingen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zelf uitzoeken en boeken van de reis heeft zn voor en nadelen. Nadelen zitten voornamelijk dat je er nu al flink in moet duiken en dat er wat tijd in gaat zitten. Dat is voor sommigen een reden om met een reisagent of bureau in zee te gaan. Aan de andere kant vind ik persoonlijk het juist leuk om er in te duiken. Je leest verhalen, ziet foto's, kunt zelf keuzes maken in je route zodat je geen haastbezoeken krijgt en je kunt opties neerzetten ivm slecht weer of juist te warm weer. Noem het voorpret om daarna voldoening te hebben als je op de plekken staat waarover je je hier hebt laten informeren en waar je zelf achteraan bent gegaan om te bekijken. Neem een plaats als page met de horseshoe bend en antelope canyon. Ik had daar nog nooit van gehoord, voor ik het hier op het forum las. En nu zie ik wel eens beelden op tv van hé, daar ben ik ook geweest. Het kan bij sommige mensen wat hoofdbrekens opleveren, maar het geeft tijdens de reis meestal een rustiger schema dan reisbureau reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer