Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis bigbag : Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)
Reis bigbag : Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)
Hallo,
ik ga eens een klein rondje rijden in de omgeving van Las Vegas (enkel aan de oostzijde), en heb hiervoor 5-7 dagen. Daarna rijden we verder via Death Valley en Tiago Pass.
Ik land in Los Angeles rond de middag, en vandaar uit zou ik mijn tour willen beginnen. 2 uur over customs en een uur vooralleer je weg bent bij de car rental, dus 15h gok ik.
Stap 1: Rij van LAX richting Flagstaff(weet niet goed waar ik een tussenstop zou nemen om te slapen)
Stap 2: Rij s' ochtends naar Flagstaff (Meteor Crater/sunset crater) via Petrified Forest NP (geen idee hoeveel tijd je hiervoor niodig hebt) en Canyon de Chelly NP (2 uur voor de overlooks te bezichtigen), en dan doorrijden naar Page
Stap 3: Vanuit Page naar de North Rim van Grand Canyon National Park en daarna doorrijden naar Zion NP (bv. springdale)
Stap 4: dagje Zion NP, een dagje Bryce en dan doorrijden naar Las Vegas
Is dit doenbaar op een 5 a 7 dagen? We zijn niet van plan om lange hiketochten te doen (max 1-2km per hike, enkel iets langer indien het echt de moeite is).
mvg,
TB
ik ga eens een klein rondje rijden in de omgeving van Las Vegas (enkel aan de oostzijde), en heb hiervoor 5-7 dagen. Daarna rijden we verder via Death Valley en Tiago Pass.
Ik land in Los Angeles rond de middag, en vandaar uit zou ik mijn tour willen beginnen. 2 uur over customs en een uur vooralleer je weg bent bij de car rental, dus 15h gok ik.
Stap 1: Rij van LAX richting Flagstaff(weet niet goed waar ik een tussenstop zou nemen om te slapen)
Stap 2: Rij s' ochtends naar Flagstaff (Meteor Crater/sunset crater) via Petrified Forest NP (geen idee hoeveel tijd je hiervoor niodig hebt) en Canyon de Chelly NP (2 uur voor de overlooks te bezichtigen), en dan doorrijden naar Page
Stap 3: Vanuit Page naar de North Rim van Grand Canyon National Park en daarna doorrijden naar Zion NP (bv. springdale)
Stap 4: dagje Zion NP, een dagje Bryce en dan doorrijden naar Las Vegas
Is dit doenbaar op een 5 a 7 dagen? We zijn niet van plan om lange hiketochten te doen (max 1-2km per hike, enkel iets langer indien het echt de moeite is).
mvg,
TB
Laatst gewijzigd door bigbag op 07 okt 2014, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Teebee: tour Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)
LA flagstaff zou ik in dit geval in één keer rijden. Rij na aankomt een stukje LA uit, dat scheelt de volgende dag. Rij evt via route66 vanaf Needles. Wel een flink stuk rijden. Van flagstaff naar canyon de chelly en dan nog naar Page is alleen qua puur rijtijd ook al zo'n 6,5u.
Ik zou van de north rim eerst naar Bryce gaan, daar overnachten. De dag erop naar Zion en dan overnachten in Springdale en dan naar Vegas. Ben je al eens in Zion geweest? Anders zou ik daar zeker 1,5e dag minimum voor uittrekken. Ik denk dat je eigenlijk een paar dagen te kort komt.
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 LA - Flagstaff
Dag 3 Flagstaff - Chinle
Dag 4 Chinle - Page
Dag 5 Page - GC North Rim, evt overnachten Kanab
Dag 6 North Rim - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Als je bv met KLM vliegt kom je meestal om 12u aan. Ik had, incl problemen met koffers en autohuur toch om 14.30 al de weg naar downtown LA genomen. Je kan die dag als je je fit voelt evt echt al wel een uurtje of 2 a 3 de stad uit rijden. Ik spreek misschien voor mezelf, maar ik zou dat wel kunnen.
Ik zou van de north rim eerst naar Bryce gaan, daar overnachten. De dag erop naar Zion en dan overnachten in Springdale en dan naar Vegas. Ben je al eens in Zion geweest? Anders zou ik daar zeker 1,5e dag minimum voor uittrekken. Ik denk dat je eigenlijk een paar dagen te kort komt.
Dag 1 naar Los Angeles
Dag 2 LA - Flagstaff
Dag 3 Flagstaff - Chinle
Dag 4 Chinle - Page
Dag 5 Page - GC North Rim, evt overnachten Kanab
Dag 6 North Rim - Bryce
Dag 7 Bryce - Zion
Dag 8 Zion - Las Vegas
Als je bv met KLM vliegt kom je meestal om 12u aan. Ik had, incl problemen met koffers en autohuur toch om 14.30 al de weg naar downtown LA genomen. Je kan die dag als je je fit voelt evt echt al wel een uurtje of 2 a 3 de stad uit rijden. Ik spreek misschien voor mezelf, maar ik zou dat wel kunnen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tellen die 5 - 7 dagen vanaf LA? Dan gaat het echt niet lukken.
Kun je wat meer toelichten? Ben je al eerder in deze omgeving geweest? Waarom de North rIm en niet de South Rim?
Als ik jouw plannen per dag uitschrijf kom ik tot zoiets:
1 naar - LA
2 LA - Flagstaff (eventueel eerder stoppen)
3 Flagstaff - Chinle (via Petrified Forest)
4 Chinle - Page
5 Page - Gand Canyon North Rim
6 Gand Canyon North Rim - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Las Vegas
Veel sneller zal het niet kunnen hoewel je voor Zion eventueel 1 nacht zou kunnen doen. Maar je bent dan vooral aan het rijden en je hebt elke dag een andere overnachtingsplaats.
Edit: Paul komt tot hetzelfde zie ik.
Marianne
Kun je wat meer toelichten? Ben je al eerder in deze omgeving geweest? Waarom de North rIm en niet de South Rim?
Als ik jouw plannen per dag uitschrijf kom ik tot zoiets:
1 naar - LA
2 LA - Flagstaff (eventueel eerder stoppen)
3 Flagstaff - Chinle (via Petrified Forest)
4 Chinle - Page
5 Page - Gand Canyon North Rim
6 Gand Canyon North Rim - Bryce
7 Bryce - Zion
8 Zion
9 Zion - Las Vegas
Veel sneller zal het niet kunnen hoewel je voor Zion eventueel 1 nacht zou kunnen doen. Maar je bent dan vooral aan het rijden en je hebt elke dag een andere overnachtingsplaats.
Edit: Paul komt tot hetzelfde zie ik.
Marianne
Ik vlieg inderdaad rechtstreeks met KLM (AMS->LAX) en zou rond 12h aankomen. Als we dan rond 15h zouden kunnen vertrekken met de huurauto kunnen we nog gerust een paar uur rijden. (Ritten van 5-700km per dag zijn geen uitzondering voor ons op vakantie). Meestal zijn we wel al voor zonsopgang al weg, en dan kan je wel wat bezichtigen/afleggen op een dag. ben wel al in de zone Yellowstone/Salt Lake CIty, Sturges geweest.
Wat raad je me aan om eventueel ook de South rim te zien ? Ik heb nog een dag ter beschikking dus zaken kunnen opgeschoven worden.
Bedankt iig voor de hulpzame reacties !
- Dag 0: Aankomen in LA en al een stuk rijden (Needles/Kingman?)
(3-4 uurtjes, dan zit je al in Las Vegas, wat we ook al eens gedaan hebben een paar jaar geleden) - Dag 1: Rij naar Flagstaff (04am-07am) -> Meteor Crater -> Rij naar Petrified Forest (2uur), Canyon De Chelly (2 uur voor enkel de lookouts).
Las hier wel ergens op forum dat Chinly niet zo'n interessante verblijfplaats is (vreemd volk), dus doorrijden naar Page vormt geen enkel probleem als we laat aankomen in page - Dag 2: Rij naar Page (Antelope Canyon -> Horseshoe Bend -> ... )
- Dag 3: Dagje Grand Canyon North Rim -> Rij naar Bryce (250km)
- Dag 4: Dagje Bryce -> Rij naar Zion (120km)
- Dag 5: Dag Zion
- Dag 6: Zion -> Rij naar Las Vegas (290km)
Wat raad je me aan om eventueel ook de South rim te zien ? Ik heb nog een dag ter beschikking dus zaken kunnen opgeschoven worden.
Bedankt iig voor de hulpzame reacties !
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)
De South Rim is algemeen genomen interressanter, er zijn veel meer voorzieningen, maar het is natuurlijk iets drukker.
Vraag is ook wanneer gaat dit door ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Een aantal jaar geleden bij Grand Canyon's south rim geweest, en een paar weken geleden de north rim bezocht.
En de north rim is echt torenhoge favoriet hier. Echt veeeeeeel rustiger dan de south rim, waardoor ik er veel meer van kon genieten. Slapen in die cabins bij de lodge was ook wel een mooie ervaring. En omdat de north rim hoger ligt kijk je eigenlijk "op" de south rim, dat vond ik ook erg gaaf.
En de north rim is echt torenhoge favoriet hier. Echt veeeeeeel rustiger dan de south rim, waardoor ik er veel meer van kon genieten. Slapen in die cabins bij de lodge was ook wel een mooie ervaring. En omdat de north rim hoger ligt kijk je eigenlijk "op" de south rim, dat vond ik ook erg gaaf.
Marcopstal schreef:De South Rim is algemeen genomen interressanter, er zijn veel meer voorzieningen, maar het is natuurlijk iets drukker.
Half juli. Dus hoogseizoen. Ik wou me ook opgeven voor de lottery van toegang tot "The Wave", maar blijkbaar maak je niet al te veel kans.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
voor de wave kan je toch meedoen met de loterij, je weet maar nooit.
onze plannen als het misloopt : vanaf zelfde parking ( wire pass ) naar de slotcanyon stappen ( daarvoor heb je geen vergunning nodig) , is ook heel spectaculair + nadien de korte wandeling naar toadstool, kom je (net zoals bij de wave) in een wonderbaarlijke wereld terecht ( al is de wave natuurlijk uniek)
south rim en north rim hebben beiden hun voordelen : north rim inderdaad veel veel rustiger, south rim heeft de betere panorama's wegens betere lichtinval zon.
jacques
voor de wave kan je toch meedoen met de loterij, je weet maar nooit.
onze plannen als het misloopt : vanaf zelfde parking ( wire pass ) naar de slotcanyon stappen ( daarvoor heb je geen vergunning nodig) , is ook heel spectaculair + nadien de korte wandeling naar toadstool, kom je (net zoals bij de wave) in een wonderbaarlijke wereld terecht ( al is de wave natuurlijk uniek)
south rim en north rim hebben beiden hun voordelen : north rim inderdaad veel veel rustiger, south rim heeft de betere panorama's wegens betere lichtinval zon.
jacques
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Inderdaad, de kostprijs is alvast geen hinderpaal.ingrid1955 schreef:voor de wave kan je toch meedoen met de loterij, je weet maar nooit.
Buckskin Gulch (zie onze blog van april 2014). Is inderdaad heel spectaculair.ingrid1955 schreef:onze plannen als het misloopt : vanaf zelfde parking ( wire pass ) naar de slotcanyon stappen ( daarvoor heb je geen vergunning nodig) , is ook heel spectaculair
Hier kan ik niet goed volgen. Bedoel je Toadstool Hoodoo? Inderdaad mooi, vooral het stuk zo'n 200m ten westen van de grote hoodoo (zie blog april 2012), maar uiteraard helemaal niet te vergelijken met de Coyote Buttes North (The Wave).ingrid1955 schreef:+ nadien de korte wandeling naar toadstool, kom je (net zoals bij de wave) in een wonderbaarlijke wereld terecht ( al is de wave natuurlijk uniek)
Voor The Wave: zie onze blogs van april 2013 en december 2014...we hebben inderdaad 2x gewonnen..op 2 deelnames

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je niet meedoet maak je al helemaal geen kans he.bigbag schreef:Half juli. Dus hoogseizoen. Ik wou me ook opgeven voor de lottery van toegang tot "The Wave", maar blijkbaar maak je niet al te veel kans.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Re: Reis bigbag : Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)
Heb zo'n beetje heel de route overhoop gehaald, en kom nu met dit op de proppen:
-Is dit beter haalbaar?
-Hoe rij ik het beste van Page naar Moab? (Monument Valley?)
-Ik kan eventueel hier nog een dag tussenin zetten, zolang ik maar de 19de in Las Vegas ben.
Uiteraard ga ik met de lottery meedoen, en indien ik moest winnen, kan ik die extra dag daarvoor gebruiken.
- 10 Juli: Las Vegas (overnachting)
- 11 Juli: Kanab (overnachting)
- Rij van Las Vegas naar Bryce Canyon (460km), en dan terug naar Kanab (165km)
- 12 Juli: Kanab (overnachting)
- Dagtrip Zion (50km x2))
- 13 Juli: Page (overnachting)
- Dagtrip Grand Canyon North Rim vanuit Kanab (157km), en dan verder naar Page (275km)
- 14 Juli: Moab (overnachting)
- Horseshoe Bend (7km), Antelope Canyon (10km), rij verder naar Moab (424km)
- 15 Juli: Moab (overnachting)
- Dagtrip Arches National Park (30x2)
- 16 Juli: Moab (overnachting)
- Dagtrip Canyonlands National Park (50km x2)
- 17 Juli: Winslow (overnachting)
- Rij van Moab naar Canyon De Chelly (320km), rij naar Petrified Forest (185km), rij naar Winslow (83km)
- 18 Juli: Las Vegas (overnachting)
- Rij naar Winslow naar Las Vegas via Meteor Crater (36km) en Hoover Dam (420km)
-Is dit beter haalbaar?
-Hoe rij ik het beste van Page naar Moab? (Monument Valley?)
-Ik kan eventueel hier nog een dag tussenin zetten, zolang ik maar de 19de in Las Vegas ben.
Uiteraard ga ik met de lottery meedoen, en indien ik moest winnen, kan ik die extra dag daarvoor gebruiken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het goed is als je je totale route eens vermeldt. Vlieg je nu naar LA of naar Las Vegas? Wat je nu voorstelt is heel anders dan je oorspronkelijke vraag.
wat ligt er vast? Vlieg je de 19e terug of ga je nog verder?
Wat je nieuwe planning betreft: de eerste dagen zijn nogal vreemd; je rijdt eerst Zion voorbij om naar Kanab te gaan en dan ga je vanuit Kanab naar Zion. Dat betekent erg veel extra kilometers, wachttijden bij de tunnel en parkeerproblemen. Waarom overnacht je niet in Springdale, dan in Bryce, dan bij de GC en dan in Page? Dan heb je minder kilometers en de mooiste uren in de parken.
En ja, als je naar Moab rijdt kun je via MV rijden.
Marianne
wat ligt er vast? Vlieg je de 19e terug of ga je nog verder?
Wat je nieuwe planning betreft: de eerste dagen zijn nogal vreemd; je rijdt eerst Zion voorbij om naar Kanab te gaan en dan ga je vanuit Kanab naar Zion. Dat betekent erg veel extra kilometers, wachttijden bij de tunnel en parkeerproblemen. Waarom overnacht je niet in Springdale, dan in Bryce, dan bij de GC en dan in Page? Dan heb je minder kilometers en de mooiste uren in de parken.
En ja, als je naar Moab rijdt kun je via MV rijden.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 08 okt 2014, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Ik sluit me volledig aan bij Marianne, want nu heb je toch wel een héél bizarre route gepost
.

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Pfff bigbag, dat is me ook weer een route.
Heb je deze route al eens uitgezet op Google Maps en gekeken naar de afstanden? Waarschijnlijk wel, want je zet de afstanden erbij, maar heb je er al eens over nagedacht hoe lang dat telkens rijden is en hoe weinig tijd je overhoudt om dingen te bezoeken?
Misschien een paar tips:
- In het Zuidwesten is rijden in het donker niet aan te raden. Het is niet zoals hier, met veel straatverlichting, nee het is echt donker! En dan kan je wel eens wat dieren tegenkomen die je niet op je motorkap wil krijgen.
- Je voorziet nu drie nachten in Moab. Leuk, want daar is inderdaad veel te doen, maar de dagen ervoor race je overal voorbij! Je tijd is beperkt, je zal keuzes moeten maken. En als je dan vanuit Vegas vertrekt is Moab toch wel een serieus stuk "uit de richting".
- Schrijf je route eens uit in de vorm VAN - NAAR, bijvoorbeeld:
10 juli: Las Vegas
11 juli: Las Vegas - Bryce - Kanab
12 juli: Kanab (bezoek aan Zion)
13 juli: Kanab - Grand Canyon NR - Page
enzovoort. En plaats inderdaad ook eens je volledige route. Dan kunnen we je toch net iets meer advies geven.
- Nu zit je route een beetje onlogisch in elkaar. Je rijdt eerst langs Zion (maar stopt er niet), de volgende dag moet je dan vanauit Kanab diezelfde weg terug om Zion te bezoeken,...
- Van Page naar Moab kan ofwel via Bryce en Capitol Reef ofwel via Monument Valley. Maar dat zijn telkens serieus lange routes die je best niet in 1 dag doet.
Logischer zou zijn: Las Vegas - Zion - Bryce - Kanab - Grand Canyon NR - Page - (ev. Monument Valley) - Canyon de Chelly - Petrified Forest - Winslow - ...
Nu moet ik wel zeggen dat wij ooit het stuk Monument Valley - Canyon de Chelly - Petrified Forest - Winslow gedaan hebben, maar wij hebben hiervoor toch 2 dagen nodig gehad met een stop in Chinle.

Heb je deze route al eens uitgezet op Google Maps en gekeken naar de afstanden? Waarschijnlijk wel, want je zet de afstanden erbij, maar heb je er al eens over nagedacht hoe lang dat telkens rijden is en hoe weinig tijd je overhoudt om dingen te bezoeken?
Misschien een paar tips:
- In het Zuidwesten is rijden in het donker niet aan te raden. Het is niet zoals hier, met veel straatverlichting, nee het is echt donker! En dan kan je wel eens wat dieren tegenkomen die je niet op je motorkap wil krijgen.
- Je voorziet nu drie nachten in Moab. Leuk, want daar is inderdaad veel te doen, maar de dagen ervoor race je overal voorbij! Je tijd is beperkt, je zal keuzes moeten maken. En als je dan vanuit Vegas vertrekt is Moab toch wel een serieus stuk "uit de richting".
- Schrijf je route eens uit in de vorm VAN - NAAR, bijvoorbeeld:
10 juli: Las Vegas
11 juli: Las Vegas - Bryce - Kanab
12 juli: Kanab (bezoek aan Zion)
13 juli: Kanab - Grand Canyon NR - Page
enzovoort. En plaats inderdaad ook eens je volledige route. Dan kunnen we je toch net iets meer advies geven.

- Nu zit je route een beetje onlogisch in elkaar. Je rijdt eerst langs Zion (maar stopt er niet), de volgende dag moet je dan vanauit Kanab diezelfde weg terug om Zion te bezoeken,...
- Van Page naar Moab kan ofwel via Bryce en Capitol Reef ofwel via Monument Valley. Maar dat zijn telkens serieus lange routes die je best niet in 1 dag doet.
Logischer zou zijn: Las Vegas - Zion - Bryce - Kanab - Grand Canyon NR - Page - (ev. Monument Valley) - Canyon de Chelly - Petrified Forest - Winslow - ...
Nu moet ik wel zeggen dat wij ooit het stuk Monument Valley - Canyon de Chelly - Petrified Forest - Winslow gedaan hebben, maar wij hebben hiervoor toch 2 dagen nodig gehad met een stop in Chinle.
Laatst gewijzigd door Doockles op 09 okt 2014, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Onze reisverslagen:
-
- Amerikakenner
- Partner van: Elskey
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vind dit niet te doen op deze korte tijd.
Maar schrijf de route zoals hierboven reeds gezegd eens uit in de vorm " van - naar " dan ga je veel beter advies kunnen krijgen.
Maar schrijf de route zoals hierboven reeds gezegd eens uit in de vorm " van - naar " dan ga je veel beter advies kunnen krijgen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Ik land op LAX de 10de, en rij daarna direct door naar Vegas. ivm verre afstanden, ik vertrek altijd voor zonsopgang, en kom meestal pas zeer laat aan in het hotel/motel. Vorig jaar in Nieuw-Zeeland reed ik ook ooit 500-700km op een dag, met onderweg nog overal tussenstops.
Route iets beknopter opgeschreven:
ivm moab - Winslow: 600km, 6 uur rijden op de highways, als ik om 5am vertrek ben ik rond 9am aan Canyon de Chelly (320km), vertoef daar een uur of twee, rond 12uur rijden we dan verder naar Petrified Forest (203km +- 14:00), rij daar volledig door op een uur of twee?; dan is het 16:00 en rij dan verder naar Winslow,82km +- 1 uur. Aankomst in hotel om 17h. Dus kan hier eventueel nog een paar uur langer over doen
Alle advies is van harte welkom
Route iets beknopter opgeschreven:
- 10 Juli: LAX -> Las Vegas
- 11 Juli: Las Vegas - Springdale (Zion NP)
- 12 Juli: Springdale -> Bryce (Bryce NP)
- (eventueel 'savonds nog terugrijden naar kanab)
- 13 Juli: Bryce/kanab - Page (Grand Canyon North Rim)
- Behalve as ik The Wave Lottery win, dan wordt het Coyote Butte
- 14 Juli: Page - Moab (Horseshoe Bend,7km - Antelope Canyon,10km - Moab,424km)
- 15 Juli: Moab (Arches National Park)
- 16 Juli: Moab (Canyonlands National Park)
- 17 Juli: Moab - Winslow (Canyon De Chelly, Petrified Forest)
- 18 Juli: Winslow - Las Vegas
- 19 Juli-31 Juli: Las Vegas -> Oahu (uitrusten van de eerste vermoeiende week
)
ivm moab - Winslow: 600km, 6 uur rijden op de highways, als ik om 5am vertrek ben ik rond 9am aan Canyon de Chelly (320km), vertoef daar een uur of twee, rond 12uur rijden we dan verder naar Petrified Forest (203km +- 14:00), rij daar volledig door op een uur of twee?; dan is het 16:00 en rij dan verder naar Winslow,82km +- 1 uur. Aankomst in hotel om 17h. Dus kan hier eventueel nog een paar uur langer over doen

Alle advies is van harte welkom

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De route zit nu wel beter in elkaar. Maar om nog naar LV te rijden na aankomst is toch niet niks. Als je rond 12 uur aankomt op LAX kun je misschien om 2 uur wegrijden. Voor je gevoel is het al 11 uur 's avonds als je gaat rijden.
Waarom vlieg je eigenlijk op LA?
In je eerste bericht had je het nog over Death Valley en de Tioga Pass. Als je toch in LA begint, waarom dan niet iets van Californië meenemen?
Marianne
Waarom vlieg je eigenlijk op LA?
In je eerste bericht had je het nog over Death Valley en de Tioga Pass. Als je toch in LA begint, waarom dan niet iets van Californië meenemen?
Marianne
Death Valley/Tiago Pass zal voor een andere keer worden vrees ik, aangezien we besloten hebben om de laatste 12 dagen te vertoeven in Oahu (Geboekt gisterenavond). Nu Moab erbijgekomen is kan ik het toertje LV-Death Valley-Tiago Pass-SFO niet meer uitvoeren.
We hadden gekozen voor LAX, omdat vandaar uit nog veel mogelijk was, er een rechtstreekse vlucht was vanuit AMS (na 22 vluchten op een jaar tijd kan ik geen tussenstops/luchthavens meer zien
) en hierdoor het minst tijd verliezen om aan de Zuidkust te geraken.
We hadden gekozen voor LAX, omdat vandaar uit nog veel mogelijk was, er een rechtstreekse vlucht was vanuit AMS (na 22 vluchten op een jaar tijd kan ik geen tussenstops/luchthavens meer zien

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie nu pas dat je op weg van Bryce naar Page nog naar de GC wilt, dat is toch wel heel erg gehaast op die manier. Hoewel twee dagen Moab mooi is, is een volle dag Canyonlands relatief gezien wel erg veel. Je zou ook de GC kunnen laten vallen en na Bryce via de mooie Ut12 en 24 naar Moab rijden, en op weg naar Winslow naar Page gaan.
Je zou ook zoiets kunnen doen, dan maak je minder kilometers:
10-jul naar LA
11-jul LA - Yosemite
12-jul Yosemite
13-jul Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
14-jul Mammoth Lakes - Death Valley
15-jul Death Valley - Zion
16-jul Zion
17-jul Zion - Las Vegas
18-jul Las Vegas
Is ook mooi. Maar dan heb je de rustdagen eigenlijk niet meer nodig.
Marianne
Je zou ook zoiets kunnen doen, dan maak je minder kilometers:
10-jul naar LA
11-jul LA - Yosemite
12-jul Yosemite
13-jul Yosemite - Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
14-jul Mammoth Lakes - Death Valley
15-jul Death Valley - Zion
16-jul Zion
17-jul Zion - Las Vegas
18-jul Las Vegas
Is ook mooi. Maar dan heb je de rustdagen eigenlijk niet meer nodig.

Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gekkenwerk. Alleen voor Moab is er nu raar genoeg tijd voldoende.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-