Halloween Horror Nights zie ook dit topic
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ror+nights
Na Universal al ergens richting Yosemite is zeker een goed plan.
Wij sliepen in 2013 in Sherman Oaks (wel niet om Universal te bezoeken), is al redelijk op weg de stad uit en een half uurtje van Universal.
Zoals andere forumleden ook al schreven, heb je geen tijd voor Yosemite.
OK ik begrijp dat jullie niet willen wandelen maar in Yosemite Valley, zou je toch echt uit je auto moeten om de watervallen te zien. Het zijn in de vallei maar korte wandelingen maar die kosten ook tijd.
Dus op de dag dat je naar Yosemite gaat moet je rekenen op:
5 u 23 rijtijd (Sherman Oaks - Yosemite Valley)
1 u 30 voor bezoek Mariposa Grove (rit + bezoek, je moet daar wandelen tot bij de sequoia's, vanop de parking zie je niets)
? 1 u 30 voor bezoek aan Glacier Point (zicht op de vallei van boven af, rit = 2 x 35/40 min + viewpoints)
bezoek vallei: het zal al wel bijna donker zijn wanneer jullie in de vallei aankomen dus daar ga je niet meer veel kunnen doen
De rit Yosemite - Death Valley:
5 u 46 rijtijd
1 u 30 extra rijtijd om naar Bodie op en af te gaan (vanaf Lee Vining)
1 u tijd voor bezoek Bodie
0 u 30 rijtijd + bezoek Mono Lake
hier komen nog bij: tijd voor viewpoints langs de Tioga Pass en bezoek viewpoints Death Valley
kortom, met nog enkele stops langs de Tioga Pass, kom je in het donker aan in Death Valley
Als het mijn reis was zou ik van LA naar Death Valley gaan en de sprong naar Yosemite vergeten.
Gebruik de overnachting die vrij komt voor of
2 nachten Death Valley, wat in okt/nov ideaal is van temperatuur
2 nachten Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam, boottocht naar Rainbow Bridge, ...)
Waar ik dan voor Page zou kiezen:
op dag 9 heb je een rit van bijna 6 u pure rijtijd voor de boeg, langs 2 van de mooiste wegen in dit gebied
voor Capitol Reef moet je toch zeker ook 2 u uittrekken
neem van mij aan dat je onderweg ook wel verschillende keren zal willen stoppen
jullie komen ook langs Natural Bridges: wil je dit niet bezoeken?
er is op deze dag dus geen tijd voor Monument Valley
op dag 10 zou je in de ochtend Monument Valley kunnen bezoeken, als je de scenic drive doet moet je op iets van 2 u rekenen
daarna naar Page waar je dan al één of 2 bezienswaardigheden kan doen
met een dag extra hier moet je niet van het ene naar het andere rennen (het is tenslotte toch vakantie hé)
Groetjes,
Ingrid