Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november

Bericht door Mrvanilla »

Ieder z'n ding natuurlijk, maar ik ben dan wel benieuwd waarom je graag Yosemite wilt opnemen in je reis? Ik kan heel goed begrijpen dat niet iedereen van wandelen houdt maar zoals hierboven al aangehaald wordt moet je om iets te zien toch wel af en toe uit de auto.

Persoonlijk zou ik sowieso Yosemite dan links laten liggen. Het is nu niet echt een bestemming maar een route. Jullie gaan overigens een mooie reis maken hoor, maar ik neem aan dat je niet voor niets je route op een forum post....:)
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Reiziger777 schreef:Best vroeg vertrekken zodat we in de loop van de namiddag het eerste deel van het park kunnen zien
Dit kan best nog eens tegenvallen als je 's ochtends in LA vertrekt en helemaal door de stad moet richting Yosemite in volle ochtendspits
(tenzij je dit op zaterdag of zondag doet natuurlijk)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Bericht door Reiziger777 »

Ingrid, dat is inderdaad een terechte opmerking. Ik overweeg om eventueel die 3de nacht LA al aan de rand van de stad te doen...

Ik heb nog een vraagje: ivm universal studios. Ik zie dat er die periode Halloween Horror Nights zijn. Iemand een idee wat dit inhoud? Alsook.. Is de kans dat het superdruk wordt dan?
http://www.universalstudioshollywood.com/calendar/
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Halloween Horror Nights zie ook dit topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ror+nights

Na Universal al ergens richting Yosemite is zeker een goed plan.
Wij sliepen in 2013 in Sherman Oaks (wel niet om Universal te bezoeken), is al redelijk op weg de stad uit en een half uurtje van Universal.

Zoals andere forumleden ook al schreven, heb je geen tijd voor Yosemite.
OK ik begrijp dat jullie niet willen wandelen maar in Yosemite Valley, zou je toch echt uit je auto moeten om de watervallen te zien. Het zijn in de vallei maar korte wandelingen maar die kosten ook tijd.

Dus op de dag dat je naar Yosemite gaat moet je rekenen op:
5 u 23 rijtijd (Sherman Oaks - Yosemite Valley)
1 u 30 voor bezoek Mariposa Grove (rit + bezoek, je moet daar wandelen tot bij de sequoia's, vanop de parking zie je niets)
? 1 u 30 voor bezoek aan Glacier Point (zicht op de vallei van boven af, rit = 2 x 35/40 min + viewpoints)
bezoek vallei: het zal al wel bijna donker zijn wanneer jullie in de vallei aankomen dus daar ga je niet meer veel kunnen doen

De rit Yosemite - Death Valley:
5 u 46 rijtijd
1 u 30 extra rijtijd om naar Bodie op en af te gaan (vanaf Lee Vining)
1 u tijd voor bezoek Bodie
0 u 30 rijtijd + bezoek Mono Lake
hier komen nog bij: tijd voor viewpoints langs de Tioga Pass en bezoek viewpoints Death Valley
kortom, met nog enkele stops langs de Tioga Pass, kom je in het donker aan in Death Valley

Als het mijn reis was zou ik van LA naar Death Valley gaan en de sprong naar Yosemite vergeten.
Gebruik de overnachting die vrij komt voor of
2 nachten Death Valley, wat in okt/nov ideaal is van temperatuur
2 nachten Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam, boottocht naar Rainbow Bridge, ...)

Waar ik dan voor Page zou kiezen:
op dag 9 heb je een rit van bijna 6 u pure rijtijd voor de boeg, langs 2 van de mooiste wegen in dit gebied
voor Capitol Reef moet je toch zeker ook 2 u uittrekken
neem van mij aan dat je onderweg ook wel verschillende keren zal willen stoppen
jullie komen ook langs Natural Bridges: wil je dit niet bezoeken?
er is op deze dag dus geen tijd voor Monument Valley
op dag 10 zou je in de ochtend Monument Valley kunnen bezoeken, als je de scenic drive doet moet je op iets van 2 u rekenen
daarna naar Page waar je dan al één of 2 bezienswaardigheden kan doen
met een dag extra hier moet je niet van het ene naar het andere rennen (het is tenslotte toch vakantie hé)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Reiziger777
Amerika-ontdekker

@Ingrid:
Dank voor de uitgebreide toelichting.

Ik ben me er inderdaad bewust van dat we bijlange niet van alles zullen kunnen genieten in Yosemite. De combinatie van Sequoia's en Glacier point is onmogelijk. Misschien moeten we beide wel laten vallen, dat kunnen we ter plaatse zien. Maar ik veronderstel dat we al heel wat moois zien met de tal van view points onderweg (Tunnel View, Briadalveil, ...)

Het klopt dat er rond dag 9 en volgende wel wat puzzelwerk is.
Voorlopig zit het zo in mijn hoofd:
dag 9 Bryce - Mexican Hat (lange route, maar vooral genieten van de mooie uitzichten. Verder geen uitstapjes)
dag 10 Mexican Hat - Page ('s morgens Monument Valley en in de loop van de dag naar Page rijden)
dag 11 Page - GC ('s morgens Antelope Canyon en in de loop van de dag naar GC rijden met tijd voor enkele viewpoints van GC)
dag 12 GC - Las Vegas ('s morgens helicopter tour en daarna via een deel van Route 66 naar Las Vegas. Ik denk niet dat het een ramp is dat we daar arriveren als het al donker is.)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou Antelope Canyon (Upper, Lower?) al doen op de dag dat je van MV naar Page rijdt (wij deden dat zo in 2008, zie daarvoor ons reisverslag). Je zult niet veel tijd kwijt zijn in MV denk ik. Je kunt dan op tijd van Page naar de GC rijden, je hebt daar je tijd wel nodig.
Vergeet ook Horseshoe bend niet. En er is nog meer te zien, maar geen tijd.

Bridalveil is de enige waterval die je zult zien in Yosemite, de rest staat droog (Yosemite Falls) of is te ver lopen (Vernal Fall).

Marianne
Reiziger777
Amerika-ontdekker

We zullen Antelope Canyon inderdaad al op dag10 nemen.
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Hoelang duurt de wandeling 'Golden Canyon Trail' (3,2km) in Death Valley ongeveer?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mijn wandelsite ongeveer een uur. :wink:
Je kunt in verband met de afsluiting van Zabriskie Point niet doorlopen naar Zabriskie Point.

Marianne
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Wanneer we naar ZW-Amerika reizen zijn de dagen al een stuk korter.
Ongeveer:
Sunrise: 6u30
Sunset: 17u30
Het lijkt me dan logisch dat we er telkens voor zorgen dat we tijdig opstaan en 's avonds iets vroeger in bed kruipen.
Mijn vraag echter: is er 's morgens om +/-6u30 - 7u al wat te beleven? Daarmee bedoel ik vooral: kun je op de meeste plaatsen een ontbijt aanschaffen? Hoe zit dat met de toegang van de National Parks? Bijvoorbeeld Zion visitor center opent om 8uur 's morgens.
Wat is jullie ervaring met reizen in die periode van het jaar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou inderdaad vroeg beginnen. Ontbijten in het hotel kan vaak wel om 6 uur, maar soms pas vanaf 7 uur. Wij maken vaak zelf ons ontbijt klaar, dan kun je vertrekken wanneer je wilt. Je zult toch meestal geen ontbijt inbegrepen hebben in je hotel. Je kunt ook onderweg ontbijten. Wij zijn ook wel eens heel vroeg gaan wnadelen om de zonsopkomst mee te maken en namen dan brood mee, of gingen daarna uitgebreid ontbijten.
Je kunt altijd het park in, vaak slaap je er immers ook; ze blijven 24 uur open.

Marianne
Reiziger777
Amerika-ontdekker

Dank, Marianne. Het zal inderdaad zaak zijn om er vroeg bij te zijn. Hopelijk lukt het snel om in dat ritme te geraken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer