Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis willemijn83: eerste reis west Amerika juni 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
willemijn83
Amerika-newbie

Reis willemijn83: eerste reis west Amerika juni 2015

Bericht door willemijn83 »

Beste forum-gebruikers,

Ik heb dit forum afgelopen weekend ontdekt en wat een schat aan informatie is hier te vinden zeg! Super.
Graag vraag ik jullie advies over een rondreis die mijn vriend en ik begin juni 2015 willen maken. Het is de eerste keer dat we een rondreis door Amerika gaan maken. Ivm het werk van mijn vriend kunnen we helaas niet langer dan 16 dagen vrij nemen. In deze korte tijd willen we in ieder geval San Fransisco bezoeken, kort Las Vegas beleven en de parken bezoeken. We hoeven niet in ieder park te wandelen, soms vinden we genieten van een view point ook fijn. Hieronder onze planning. Heel graag jullie reacties!

Dag 1: aankomst in san fransisco
Dag 2: san fransisco
Dag 3: rijden naar Santa Cruz of Monterey voor boottocht (dolfijnen, walvissen, zeeleeuwen e.d. spotten) en ’s middags doorrijden naar Yosemite. Overnachten in het park.
Dag 4: Bezoek Yosemite park
Dag 5: vertrek uit Yosemite en rijden door Death Valley naar Las Vegas. Overnachten in Las Vegas
Dag 6: las Vegas en middags vertrek naar grand canyon. Overnachten in park.
Dag 7: grand canyon en overnachten in park
Dag 8: rijden naar horseshoebend en lake Powell . Overnachten in page
Dag 9: Page en middags doorrijden naar Bryce
Dag 10: Bryce canyon
Dag 11: vertrek naar Zion
Dag 12: zion
Dag 13: zion
Dag 14: rijden naar las vegas
Dag 15: vliegen vanaf las vegas naar huis

- Hebben nu twee dagen in Zion. Of is het beter om 2 dagen Yosemite te doen?
- Eventeel willen we nog naar monument Valley. Is dat nog te doen en de moeite waard?
- We hebben sequoia, Joshua tree, Los Angeles en kustroute laten vallen. Goed idee of juist niet?
- We hebben nog geen tickets geboekt dus kunnen ook vanaf andere steden vliegen als dat logischer is. Tickets die ik nu heb gevonden liggen allemaal tussen de 800 en 1000 euro. Zijn ze nog goedkoper te vinden?

Alvast bedankt! Groeten, Willemijn
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis willemijn83: eerste reis west Amerika juni 2015

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Willemijn, welkom op het forum!
Met 15 dagen moet je keuzes maken. Jullie willen niet wandelen, maar in alle parken zal een korte wandeling naar een uitzichtpunt toch wel eens nodig zijn, trek daar wel voldoende tijd voor uit. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl en op de NPS-sites voor meer informatie over de parken. Dat helpt om te bepalen hoeveel tijd je overal nodig hebt. Waarom trek je 2 volle dagen voor Zion uit? En wat wil je een hele dag in Bryce en de Grand Canyon doen als je niet gaat wandelen?
Ik weet niet of je de route in googlemaps hebt bekeken, maar de rit van Yosemite (vul in googlemaps Curry Village in) naar Las Vegas via Death Valley is veel te lang voor 1 dag. Je rijdt door 2 nationale parken en ook daarbuiten heb je de nodige bezienswaardigheden.
Kijk voor dat stuk, en voor Bryce en de grand Canyon eens in ons 2013-verslag. Wij waren er toen eind mei/begin juni.
Wat de route betreft: je zou in Death Valley kunnen overnachten (maar dan nog is de rit vanaf Yosemite erg lang) in 1 dag van DV naar Zion kunnen rijden, je doet dan het laatste stuk in omgekeerde volgorde.
Als je in Yosemite in het park wilt overnachten begin dan nu alvast eens te kijken naar de mogelijkheden in het park. zie daarvoor http://www.yosemitepark.com.

Marianne
willemijn83
Amerika-newbie

Hallo Marianne,

Dank voor je reactie en goede tips! Ik ga jullie reisverslag lezen en verder met puzzelen!
We hoeven niet in ieder park te wandelen, maar wel graag in enkele (ik had het een beetje raar opgeschreven waardoor het net lijkt alsof we nergens willen wandelen).
Grand Canyon willen we graag een helikopter vlucht doen en wandelen willen we graag in Yosemite of Zion.

Ik laat mijn nieuwe planning snel weten!
Groeten, Willemijn
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Begin juni is het niet zeker dat de Tioga Pass al open is. Een week vroeger of later kan dan een gesloten of open pas betekenen.Kijk daarom eens naar een route Phoenix-San Francisco. Je komt dan aan het eind van de reis bij de Tioga Pass.
Je kunt ook in Las Vegas beginnen , maar dan kom je daar in een logische route twee keer. Het is wel mogelijk in één dag van Zion via Las Vegas naar Death Valley door te rijden.

Het stuk Las Vegas - Death Valley wordt meestal met twee stops gedaan: eentje in Death Valley en eentje in Mammoth Lakes of Lee Vining. Met één stop wordt er gekozen voor Lone Pine of Bishop. In één dag van Yosemite naar Las Vegas zou ik niet doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van SF naar Monterey is 2.5 uur rijden. Dan zo'n 4 uur voor eventueel een whale watch tour en dan nog naar Yosemite rijden. Is ook een erg lange dag net als Yosemite naar Las vegas.
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Ik zou de volle dag bryce aanpassen en een nacht in Monterey doen als je zeker een Whale tour wilt doen. Anders wordt deze dag erg lang!

Dag 1: Ams - San fransisco
Dag 2: San fransisco
Dag 3: San fransisco - Santa Cruz of Monterey
Dag 4: Santa Cruz of Monterey - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley - Las Vegas (Wel erg lange dag!!)
Dag 7: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Page
Dag 10: Page - Bryce
Dag 11: Bryce - Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion - Las Vegas
Dag 15: Las vegas - AMS

Evt. nog 1 nacht Zion laten vallen om een extra overnachting tusen Yosemite en Las Vegas te doen..
Of het rondje bij las vegas anders om doen. Vanuit Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Las Vegas
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Old Faithful schreef: Het stuk Las Vegas - Death Valley wordt meestal met twee stops gedaan: eentje in Death Valley en eentje in Mammoth Lakes of Lee Vining.
Dit moet natuurlijk zijn "Het stuk Las Vegas -Yosemite wordt meestal met twee stops gedaan: eentje in Death Valley en eentje in Mammoth Lakes of Lee Vining." :oops:
Groet,

Old Faithful
willemijn83
Amerika-newbie

Beste mensen,

Bedankt voor jullie reacties en tips! We hebben besloten om een extra overnachting in Monterey te doen en een overnachting in Death Valley. Daarnaast gaan we van DV naar Zion zonder de extra stop in Las Vegas. We hebben ook besloten om wat later in juni te gaan zodat we meer kans hebben dat de Tioga pas open is.

Planning ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: aankomst in san fransisco
Dag 2: san fransisco
Dag 3: San Fransisco - Monterey
Dag 4: Monterey - Yosemite park
Dag 5: Yosemite park
Dag 6: Yosemite - Death Valley
Dag 7: DV - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion -Bryce
Dag 10: Bryce - Page
Dag 11: Page - GC
Dag 12: GC
Dag 13: GC - las vegas
Dag 14: las vegas
Dag 15: vliegen vanaf las vegas naar huis

Is dit haalbaar? of toch nog beter een extra stop tussen DV en Zion? En is het zinvol om alle overnachtingen van tevoren te boeken of alleen de overnachtingen in de parken?
Bedankt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan best in een dag van DV naar Zion. Ongeveer 5 uur rijden en je verliest een uur door tijdsverschil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer