Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis cardoen: VS west 23 d
Reis cardoen: VS west 23 d
Beste,
Een tweetal weken terug jullie allesamerika site en forum ontdekt .Deze site heeft me een totaalbeeld wat Amerika me te bieden heeft.Desondanks mijn vrouw en ik al veel grote reizen hebben gemaakt wist ik bij god niet waar LA,SF en LV op de kaart gesitueerd lagen,laat staan hoe ik een rondreis zou moeten maken door het zuid-westen van Amerika.We zijn van plan om in september 2015 een rondreis te maken.De reis zou doorgaan met ze'n vieren met vlucht vanuit Brussel.Deze week zijn we met ze'n vieren te samen gekomen om de reisroute ,de duur van de reis,de datum,vast te leggen.Geen gemakkelijke opgave moet ik zeggen daar het ene koppel meer steden wil en weinig NP en wij NP vooropstellen.Uiteraard was ik al gewapend met enkele reisroutes van reizigers op jullie forum.Desondanks enkele routes die ik mee had en voorstelde werd er door het andere koppel en onszelf een rondreisroute opgesteld.
1)Brussel - LA
2)LA
3)LA -Palm springs
4)Palm springs - Grand Canyon
5)GC
6)GC -Zion NP
7)Zion NP -richting LV ????
8)LV
9)LV
10)LV -Naar Long beach of anaheim of San Bernandino?????
11) ???? -LA
12)LA
13)LA
14)LA -Santa Barbera
15)Santa Barbera -Pismo Beach
16)Pismo Beach -Monterey
17)Monterey -Yosemite
18)Yosemite
19)Yosemite -SF
20)SF (outo inleveren )
21)SF
22)SF
23)SF -Brussel
Een tweetal weken terug jullie allesamerika site en forum ontdekt .Deze site heeft me een totaalbeeld wat Amerika me te bieden heeft.Desondanks mijn vrouw en ik al veel grote reizen hebben gemaakt wist ik bij god niet waar LA,SF en LV op de kaart gesitueerd lagen,laat staan hoe ik een rondreis zou moeten maken door het zuid-westen van Amerika.We zijn van plan om in september 2015 een rondreis te maken.De reis zou doorgaan met ze'n vieren met vlucht vanuit Brussel.Deze week zijn we met ze'n vieren te samen gekomen om de reisroute ,de duur van de reis,de datum,vast te leggen.Geen gemakkelijke opgave moet ik zeggen daar het ene koppel meer steden wil en weinig NP en wij NP vooropstellen.Uiteraard was ik al gewapend met enkele reisroutes van reizigers op jullie forum.Desondanks enkele routes die ik mee had en voorstelde werd er door het andere koppel en onszelf een rondreisroute opgesteld.
1)Brussel - LA
2)LA
3)LA -Palm springs
4)Palm springs - Grand Canyon
5)GC
6)GC -Zion NP
7)Zion NP -richting LV ????
8)LV
9)LV
10)LV -Naar Long beach of anaheim of San Bernandino?????
11) ???? -LA
12)LA
13)LA
14)LA -Santa Barbera
15)Santa Barbera -Pismo Beach
16)Pismo Beach -Monterey
17)Monterey -Yosemite
18)Yosemite
19)Yosemite -SF
20)SF (outo inleveren )
21)SF
22)SF
23)SF -Brussel
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: VS west 23 d
hebben jullie deze route eens uitgezet op Google Maps? Ik heb het anders voor jullie gedaan en ik moet zeggen dat ik dit een wel héél vreemde route vind...
: Google Maps
Is er een bepaalde reden waarom jullie dat zo willen doen? Waarom 2x naar LA? Waarom dat korte stukje van LA naar Santa Barbara?

Is er een bepaalde reden waarom jullie dat zo willen doen? Waarom 2x naar LA? Waarom dat korte stukje van LA naar Santa Barbara?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind het een beetje een aparte route. Ik zal niet beginnen over parken die je mist, want dat geef je zelf al aan, maar ik zou naar Phoenix of Las Vegas vliegen en dan eindigen in LA. De enige verandering is dan dat je de dagen LA - Palm Springs en Palm Springs - Grand Canyon inzet om van Las Vegas via death valley en mammoth lakes naar Yosemite te rijden.
Dus
01 naar Phoenix
02 Phoenix - Sedona - Geand Canyon
03 Grand Canyon
04 Grand Canyon - Zion
05 Zion
06 Zion - Las Vegas
07 Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas - Death Valley
10 Death Valley - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 SF
17 SF - Monterey
18 Monterey - Pismo Beach
19 Pismo Beach - LA !(genoeg tijd voor Santa Barbara)
20 LA
21 LA
22 LA
23 LA - Brussel
24 aankomst thuis
En dan zou ik persoonlijk echt een dag LA en SF inleveren voor een dag Page en een dag Bryce...oei nu doe ik het toch
Dus
01 naar Phoenix
02 Phoenix - Sedona - Geand Canyon
03 Grand Canyon
04 Grand Canyon - Zion
05 Zion
06 Zion - Las Vegas
07 Las Vegas
08 Las Vegas
09 Las Vegas - Death Valley
10 Death Valley - Mammoth Lakes
11 Mammoth Lakes - Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite - SF
14 SF
15 SF
16 SF
17 SF - Monterey
18 Monterey - Pismo Beach
19 Pismo Beach - LA !(genoeg tijd voor Santa Barbara)
20 LA
21 LA
22 LA
23 LA - Brussel
24 aankomst thuis
En dan zou ik persoonlijk echt een dag LA en SF inleveren voor een dag Page en een dag Bryce...oei nu doe ik het toch
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Of Las Vegas - Lone Pine en Lone Pine - yosemite om een extra dag yosemite te hebben.
En zoals PSVWally zegt : een dag LA en SF eruit voor Page en bryce.
En zoals PSVWally zegt : een dag LA en SF eruit voor Page en bryce.
Groetjes,
Carine
Carine
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie hebben nog even de tijd. Dat is mooi, want dan kun je wat verschillende routes uitwerken en misschien toch, met hulp van het forum, het andere koppel er van overtuigen dat je echt voldoende tijd moet uitrekken voor de parken!
De steden in het zuidwesten zijn zeker de moeite waard, maar in het zuidwesten zijn en niet naar Bryce gaan of naar Death Valley is zonde! Het is natuurlijk ook goed te combineren. Kijk wat je allemaal in LA en SF wilt doen, misschien kom je dan tot de conclusie dat de 4 en 3 dagen daar wel erg veel is en dat je de belangrijkste dingen ook in minder dagen kunt zien.
Ik vind het bijzonder dat jullie een rondje LA maken en dan nog de rit naar SF. Waarom kies je daarvoor en niet voor de route via Death Valley en de Tioga Pass? Is er bewust gekozen voor 2 nachten Grand Canyon en maar 1 nacht Zion? Wat stellen jullie je voor bij de parken, wat willen jullie daar allemaal ondernemen?
Ik zou in 23 dagen een wat andere indeling maken. Onderstaande route is min of meer het klassieke rondje zuidwesten. De route is wat logischer dan jullie route.
Dag 1 naar - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 San Francisco - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Ik heb de kust weggelaten, maar je zou van SF nog naar Cambria kunnen rijden en vandaar naar Yosemite. dan heb je het mooiste deel van de kust gehad. Of je maakt een rondje SF of LA.
In deze route is nog steeds voldoende tijd voor de steden maar je hebt ook Death Valley en Bryce in je route. En ik denk dat het qua afstanden korter is dan jouw route.
Kijk voor een reis in september met de nadruk op de parken eens naar mijn 2011-verslag.
Succes!
Marianne

De steden in het zuidwesten zijn zeker de moeite waard, maar in het zuidwesten zijn en niet naar Bryce gaan of naar Death Valley is zonde! Het is natuurlijk ook goed te combineren. Kijk wat je allemaal in LA en SF wilt doen, misschien kom je dan tot de conclusie dat de 4 en 3 dagen daar wel erg veel is en dat je de belangrijkste dingen ook in minder dagen kunt zien.
Ik vind het bijzonder dat jullie een rondje LA maken en dan nog de rit naar SF. Waarom kies je daarvoor en niet voor de route via Death Valley en de Tioga Pass? Is er bewust gekozen voor 2 nachten Grand Canyon en maar 1 nacht Zion? Wat stellen jullie je voor bij de parken, wat willen jullie daar allemaal ondernemen?
Ik zou in 23 dagen een wat andere indeling maken. Onderstaande route is min of meer het klassieke rondje zuidwesten. De route is wat logischer dan jullie route.
Dag 1 naar - San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 San Francisco - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Page
Dag 16 Page - Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 Los Angeles
Ik heb de kust weggelaten, maar je zou van SF nog naar Cambria kunnen rijden en vandaar naar Yosemite. dan heb je het mooiste deel van de kust gehad. Of je maakt een rondje SF of LA.
In deze route is nog steeds voldoende tijd voor de steden maar je hebt ook Death Valley en Bryce in je route. En ik denk dat het qua afstanden korter is dan jouw route.
Kijk voor een reis in september met de nadruk op de parken eens naar mijn 2011-verslag.
Succes!
Marianne
Marianne,
Ik heb zopas uw reis bekeken van 2011,prachtig .Mooie foto's daar ben ik ook liefhebber van .Ben goed uitgerust met allerlei toplenzen en groothoeklenzen
Ben blij dat we geholpen worden door Amerika kenners,tijd hebben we nog genoeg en op regenachtige dagen zal er wel veel bekeken worden op jullie reisververslagen.
Bryce en Death Valley zou ik er graag bijhebben. We zullen zien.
Aan kalaman,neen we hebben de route niet uitgezet op google maps(geen kennis van)We hebben gewoon enkele steden genoteerd.
Aan pswally ik vind inderdaad dat bryce en death valley erin moeten
Sachasenne Lone pine lijkt me ook prachtig.
Yves
Ik heb zopas uw reis bekeken van 2011,prachtig .Mooie foto's daar ben ik ook liefhebber van .Ben goed uitgerust met allerlei toplenzen en groothoeklenzen
Ben blij dat we geholpen worden door Amerika kenners,tijd hebben we nog genoeg en op regenachtige dagen zal er wel veel bekeken worden op jullie reisververslagen.
Bryce en Death Valley zou ik er graag bijhebben. We zullen zien.
Aan kalaman,neen we hebben de route niet uitgezet op google maps(geen kennis van)We hebben gewoon enkele steden genoteerd.
Aan pswally ik vind inderdaad dat bryce en death valley erin moeten
Sachasenne Lone pine lijkt me ook prachtig.
Yves
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op onze blogs vind je heel wat info/foto's/video's over de meeste plaatsen in het ZW. Dit kan jullie misschien helpen om een keuze te maken.
-
- Amerika-expert
Misschien een goed idee om een ouderwetse kaart te gebruiken? En dan met pushpins (sorry, weet het Nederlandse woord even niet meer) de route uitzetten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Punaises. Maar een kaart of online kaart zou idd wel verduidelijking geven volgens mij.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar heb je geen kennis voor nodig, gewoon uitproberen (op https://maps.google.com). Begin eens met wat routes in je eigen omgeving, dan krijg je een gevoel bij hoe het werkt. En voor de parken kun je eens op de park maps kijken. die vind je op de NPS-site, de officiële site van de national park service. Zie voor Yosemite http://www.nps.gov/yose. Links zie je onder park tools ook view park map staan. Als je daar op klikt zie je de kaart van het park. Rechtsboven in de grijze balk op de pijltjes klikken geeft je de mogelijkheid om verder in te zoomen.cardoen schreef: Aan kalaman,neen we hebben de route niet uitgezet op google maps(geen kennis van)We hebben gewoon enkele steden genoteerd.
Op deze manier kun je van alle parken de kaart bekijken.
Verder kun je alvast een papieren kaart kopen zoals de Hallwag (nr 5); ideaal om de route mee uit te stippelen.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis cardoen: VS west 23 d
Hieronder staat een route Phoenix-Los Angeles. Het grote verschil met de route van Marianne is de kustweg tussen San Francisco en Los Angeles. Voordeel van beginnen in Phoenix is, dat je de eerste dag al rond de middag in Grand Canyon N.P. kunt zijn. Je kunt die middag dan het gedeelte bij Hermits Rest bekijken. Na een zonsondergang en/of een zonsopkomst kun je dan de volgende de dag op weg naar Page de uitzichtpunten tussen Grand Canyon Village en Desert View bezoeken.
1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion - Zion
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas - Las Vegas
9 Las Vegas - Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley
11 Death Valley - Mammoth Lakes
12 Mammoth Lakes - Yosemite
13 Yosemite - Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco - San Francisco
16 San Francisco - San Francisco
17 San Francisco - San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - Cambria/Pismo Beach
20 Cambria/Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles - Los Angeles
22 Los Angeles - Los Angeles
23 Los Angeles - Los Angeles
Je zou nog kunnen overwegen een overnachting in één van de steden te vervangen door een overnachting bij Monument Valley.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Vlucht naar - Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion - Zion
7 Zion - Las Vegas
8 Las Vegas - Las Vegas
9 Las Vegas - Las Vegas
10 Las Vegas - Death Valley
11 Death Valley - Mammoth Lakes
12 Mammoth Lakes - Yosemite
13 Yosemite - Yosemite
14 Yosemite - San Francisco
15 San Francisco - San Francisco
16 San Francisco - San Francisco
17 San Francisco - San Francisco
18 San Francisco - Monterey
19 Monterey - Cambria/Pismo Beach
20 Cambria/Pismo Beach - Los Angeles
21 Los Angeles - Los Angeles
22 Los Angeles - Los Angeles
23 Los Angeles - Los Angeles
Je zou nog kunnen overwegen een overnachting in één van de steden te vervangen door een overnachting bij Monument Valley.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank u wel old faithful,
Waar zou je monument Valley tussenplaatsen om geen last te hebben van overgrote km.
Inderdaad de kustweg komt er meer in voor .We willen zeker het aquarium bezoeken in Monterey.
Waar zou je monument Valley tussenplaatsen om geen last te hebben van overgrote km.
Inderdaad de kustweg komt er meer in voor .We willen zeker het aquarium bezoeken in Monterey.
Marianne,
Ik heb je route eens uitgezet op google maps maar ik geraak niet verder dan Page.De kolom is vol!!!!.
Ook weet ik niet of je uw gemaakte route kan afdrukken?.
Ik heb je route eens uitgezet op google maps maar ik geraak niet verder dan Page.De kolom is vol!!!!.
Ook weet ik niet of je uw gemaakte route kan afdrukken?.
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hallo Cardoen,
Dat klopt. Je kan bij Google maps maar een beperkt aantal plaatsen opgeven (ik meen 8 stuks).
Wat je kan doen is om wat stukken over te slaan: je geeft dan bv de weg van Phoenix naar Bryce op. Google zal dan de korste weg geven, maar je kan de blauwe lijn "beetpakken" en verplaatsen.
In dit geval sleep je de weg naar Grand Canyon, zodat daar een tussenpunt wordt geplaatst. In dit geval gebruik je dan maar twee van de acht plaatsen en ben je al wel op het vierde punt.
Hopelijk kan je er wat mee.
Groeten,
Patric
Dat klopt. Je kan bij Google maps maar een beperkt aantal plaatsen opgeven (ik meen 8 stuks).
Wat je kan doen is om wat stukken over te slaan: je geeft dan bv de weg van Phoenix naar Bryce op. Google zal dan de korste weg geven, maar je kan de blauwe lijn "beetpakken" en verplaatsen.
In dit geval sleep je de weg naar Grand Canyon, zodat daar een tussenpunt wordt geplaatst. In dit geval gebruik je dan maar twee van de acht plaatsen en ben je al wel op het vierde punt.
Hopelijk kan je er wat mee.
Groeten,
Patric
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekend probleem, soms lukt het niet om meer dan 10 plaatsen op te geven (maar je zou dan toch verder dan Page moeten komen?).
Ik heb mijn route even uitgezet in googlemaps, zie hier.
Afdrukken kan met print screen of je maakt met het knipprogramma een uitsnede die je dan weer ergens in kunt plakken en afdrukken.
De route van OF is handiger als je de kustroute wilt meenemen.
Zoek Monument Valley eens op in googlemaps, dan zie je wel waar je dat het beste kunt invoegen (beetje flauw, maar ik vind altijd dat je zoveel mogelijk zelf moet uitproberen. Is leuk en leerzaam
).
Marianne
Ik heb mijn route even uitgezet in googlemaps, zie hier.
Afdrukken kan met print screen of je maakt met het knipprogramma een uitsnede die je dan weer ergens in kunt plakken en afdrukken.
De route van OF is handiger als je de kustroute wilt meenemen.
Zoek Monument Valley eens op in googlemaps, dan zie je wel waar je dat het beste kunt invoegen (beetje flauw, maar ik vind altijd dat je zoveel mogelijk zelf moet uitproberen. Is leuk en leerzaam

Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt enkel maar bij de nieuwe Google Maps. Ik werk nog altijd met de oude versie (kan je rechts onderaan aanpassen) en daar kan je zonder probleem meer dan 20 plaatsen ingeven. Onze laatste route van juli telde 22 punten en dat werkte perfect in Google Maps.patricbogaard schreef:Dat klopt. Je kan bij Google maps maar een beperkt aantal plaatsen opgeven (ik meen 8 stuks).
- patricbogaard
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Goede tip, Kalaman ! Direct even proberen....
Aan kalaman,
Inderdaad door het een en ander aan te klikken rechts onderaan kreeg ik een veel grotere volume om plaatsnamen in te geven.
Greets
Yves
Inderdaad door het een en ander aan te klikken rechts onderaan kreeg ik een veel grotere volume om plaatsnamen in te geven.
Greets
Yves
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1290 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne