Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yoon: reisroute West-Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yoon
Amerika-newbie

Reis Yoon: reisroute West-Amerika

Bericht door Yoon »

Hoi allemaal,

Allereerst: wat een super forum dit! Heel tof om alle ervaringen hier te lezen, mede hiermee (en samen met de Lonely Planet) heb ik al aardig wat info kunnen vinden. Ook wij (mijn vriend en ik) hebben Amerika hoog op onze vakantielijst staan. Ik ben er vroeg bij (we willen pas rond mei volgend jaar gaan) maar omdat we gaan trouwen in Las Vegas zijn we toch bezig met her en der wat voorbereidingen (en de VOORPRET!! heerlijk :D). Er komen een aantal familieleden mee in de periode van LV dus vandaar dat we nu al aan het uitzoeken zijn hoe en wat. Nu weten we 1 ding zeker, en dat is dat we op 5 mei in Las Vegas zullen zijn omdat we dan gaan trouwen. Verder zullen we 2 mei naar LV vliegen, en zaterdag 23 mei terugvliegen. Vermoedelijk zullen we dan van zaterdagavond de 2e tot donderdag de 7e in LV blijven, en vanaf donderdag onze rondreis starten.

Deze rondreis zal gaan naar (als het mogelijk is al) de volgende parken: Grand Canyon, Antelope Canyon/Lake Powell, Monument Valley, Moab, Bryce en Zion. Echter... heb ik mede hier op het forum zo veel moois gelezen en gezien over Yellowstone, dat we ook hier héél graag heen willen en dit met deze reis willen combineren. Omdat het redelijk uit de koers van de andere parken ligt, twijfel ik tussen 2 dingen, namelijk:

- Kunnen we het best de rondreis door de parken doen, en dan terug naar LV om vanaf hier naar bijv. Bozeman te vliegen voor 4 of 5 dagen Yellowstone/Grand Teton, of
- Kunnen we het best alles met de auto doen (via Salt Lake City)?

Optie 2 is iets goedkoper dan optie 1 (geen vliegtickets, wel drop-off kosten huurauto), maar ik ben vooral benieuwd wat jullie ervaringen zijn of wat jullie zouden aanraden. We hebben 3 weken de tijd voor alles, en willen deze tijd goed benutten. Tussen Moab en Grand Teton zit namelijk niks wat ons echt aanspreekt, dus dit zouden 900 'loze' kms zijn.

Verder ben ik benieuwd welke bovenstaande parken voor jullie 'must sees' zijn en waar we meerdere dagen zouden moeten doorbrengen, en welke parken in 1 dag zouden kunnen of misschien zelfs kunnen worden overgeslagen (misschien zie ik nog een mooi park over het hoofd?). We houden van een wandeling hier en daar, maar hoeven absoluut geen hike van 8 uur op een dag te maken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

O en we denken er dus aan om vanaf Amsterdam naar Las Vegas te vliegen, en terug vanaf Bozeman!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Hulp gevraagd voor reisroute West-Amerika

Bericht door Marcopstal »

Als je slechts van 7 mei tot 23 mei hebt dan zal je keuzes moeten maken. Alles doen wat op je lijstje staat vergt al minstens een week extra tijd (zelfs al vlieg je, want ook dat kost wel tijd)

Voor Yellowstone is het enerzijds nog vroeg (sneeuw - koud, veel zaken moeten nog openen voor het seizoen), anderzijds vergt dit vrij veel tijd zodat er nog weinig overblijft voor de rest.

7/5 LV - Zion
8/5 Zion
9/5 Zion- Bryce
10/5 Bryce - Capitol Reef
11/5 Capitol Reef - Moab
12/5 Moab (Arches)
13/5 Moab (Canyonlands)
14/5 Moab - Monument Valley
15/5 Monument Valley - Page
16/5 Page
17/5 Page - grand Canyon
18/5 Grand Canyon
19/5 Grand Canyon - Kingman
20/5 Kingman - Death Valley
21/5 Death Valley - Las Vegas
22/5 Las Vegas
23/5 huiswaarts

Je zou eventueel de laatste volle dag Las Vegas aan Moab kunnen toevoegen.

Voor Grand Teton en Yellowstone moet je minstens 5 dagen ter plaatse rekenen ! Tel daarbij je verplaatsing heen en terug. Als jullie van mening zij dat je dat kan inpassen in bovenstaande, be my guest.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Yoon
Amerika-newbie

Bericht door Yoon »

Bedankt voor je reactie. Jij zou dus sowieso Yellowstone afraden? Dit lijkt me namelijk het mooiste park (en dacht dat het vanaf mei juist wel te doen was?)... Death Valley willen we eigenlijk doen in een dag als we in LV zitten, zodat we dit met de anderen kunnen doen. Ik snap dat we dan niet alles kunnen zien, maar las dat de hoogtepunten op zich wel in 1 dag te doen zijn (mits we vroeg uit LV vertrekken, en ons reisgezelschap in LV vind het ook leuk om iets buiten LV te zien ;) ). Is het denk je haalbaar om een paar parken achterwege te laten om zo toch Yellowstone te bezoeken, of raad je dit af (en zo ja waarom)? Voor ons is het de 1e keer in Amerika dus heb geen idee hoe of wat, maar weet wel dat we graag Yellowstone willen bezoeken!

update: bijv. door Moab en Monument Valley achterwege te laten.. of gaat dit te veel ten koste van? keuzes keuzes...
Marcopstal
Amerika-expert

Yellowstone opent doorgaans in de maand mei. De meeste faciliteiten tegen eind mei/begin juni. Het is uiteraard ook de winter die bepalend is. Hoe strenger de winter hoe later de faciliteiten opengaan. Dat kan je nu niet voorspellen dus mei is en blijft een risico. Mochten jullie in juni gaan .....

Voor Death Valley is een overnachting ter plaatse een aanrader.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf niet naar Yellowstone gaan, het wordt gehaast, en mei is ook echt erg vroeg voor Yellowstone. Hoe kom je erbij dat het vanaf mei wel zou kunnen? Heb je al eens op http://www.nps.gov/yell gekeken?

De route van Marcopstal is mooi. Met Yellowstone erbij zou je zoiets kunnen doen:

2-mei naar Las Vegas
3-mei Las Vegas
4-mei Las Vegas
5-mei Las Vegas
6-mei Las Vegas (of deze dag al een stuk rijden)
7-mei Las Vegas - Grand Canyon
8-mei Grand Canyon - Monument Valley
9-mei Monument Valley - Page
10-mei Page - Zion
11-mei Zion
12-mei Zion - Bryce
13-mei Bryce - Capitol Reef
14-mei Capitol Reef - Moab
15-mei Moab
16-mei Moab
17-mei Moab - Jackson
18-mei Jackson - Yellowstone
19-mei Yellowstone
20-mei Yellowstone
21-mei Yellowstone
22-mei Yellowstone - SLC/Bozeman
23-mei SLC/Bozeman

Moab - Jackson is een lange dag, je kunt ook stoppen in Salt Lake city en dan via Idaho naar Yellowstone rijden. Minder mooi, en je mist grand Teton.
zonder Yellowstone heb je meer tijd voor de rest. Een extra dag Page (misschien meeloten voor de Wave?) en voor de Grand Canyon zou mooi zijn. En een overnachting in Death Valley.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 16 jul 2014, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Yoon
Amerika-newbie

Bericht door Yoon »

Ik las op het forum een topic over Yellowstone in mei (bepaalde stukken zijn dan nog afgesloten, afhankelijk van de sneeuwval, maar dit zou goed te doen zijn en het zou minder druk zijn in het park) en in de lonely planet wordt zelfs aangeraden om in mei te gaan ;) Dus vandaar.
Ik was er van overtuigd sowieso naar YS te gaan (indien nodig ten koste van andere parken) maar nu ik jullie reacties lees begin ik toch te twijfelen...
Marcopstal
Amerika-expert

Mocht je uiteindelijk toch beslissen Yellowstone te doen houd er in ieder geval rekening mee dat er nog steeds sneeuwval mogelijk is half mei.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Yoon: reisroute West-Amerika

Bericht door Inge »

Ik ben een echte Yellowstone fan. Je hebt wel weinig tijd. Yellowstone kost je toch wel ongeveer een week, maar als je dat graag wilt zien zou ik het gewoon doen. Bereid je wel goed voor. Hou er rekening mee dat je bepaalde dingen wellicht niet kan zien of doen vanwege de sneeuw. Maar aan de andere kant schijnt het een hele goede tijd te zijn om wildlife te zien. Een oud-forumlid (Bart40, wellicht kan je in zijn topics nog info vinden, ik geloof dat hij ook actief was op een extern Yellowstone forum) ging ieder jaar in mei en zwoor daarbij.

Het betekent natuurlijk wel dat je minder kan doen in de omgeving van Las vegas, maar het schema van Marianne lijkt me best goed! En kijk inderdaad naar een oneway. SLC is wellicht goedkoper dan Bozeman (qua vliegen, maar misschien ook in dropoff kosten van de auto) maar wel langer rijden uiteraard.
Yoon
Amerika-newbie

Re: Reis Yoon: reisroute West-Amerika

Bericht door Yoon »

Bedankt Inge. Ik denk dat we Yellowstone beter voor een volgende keer kunnen bewaren (en dan eind juni of begin september zullen gaan). Als we het doen, wil ik het ook wel goed doen (en dit geldt dan ook wel voor de park rondom LV). Ik zal in ieder geval Bart40 zijn posts eens doorbladeren, misschien kom ik daar nog wat tegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer