Allereerst: wat een super forum dit! Heel tof om alle ervaringen hier te lezen, mede hiermee (en samen met de Lonely Planet) heb ik al aardig wat info kunnen vinden. Ook wij (mijn vriend en ik) hebben Amerika hoog op onze vakantielijst staan. Ik ben er vroeg bij (we willen pas rond mei volgend jaar gaan) maar omdat we gaan trouwen in Las Vegas zijn we toch bezig met her en der wat voorbereidingen (en de VOORPRET!! heerlijk
Deze rondreis zal gaan naar (als het mogelijk is al) de volgende parken: Grand Canyon, Antelope Canyon/Lake Powell, Monument Valley, Moab, Bryce en Zion. Echter... heb ik mede hier op het forum zo veel moois gelezen en gezien over Yellowstone, dat we ook hier héél graag heen willen en dit met deze reis willen combineren. Omdat het redelijk uit de koers van de andere parken ligt, twijfel ik tussen 2 dingen, namelijk:
- Kunnen we het best de rondreis door de parken doen, en dan terug naar LV om vanaf hier naar bijv. Bozeman te vliegen voor 4 of 5 dagen Yellowstone/Grand Teton, of
- Kunnen we het best alles met de auto doen (via Salt Lake City)?
Optie 2 is iets goedkoper dan optie 1 (geen vliegtickets, wel drop-off kosten huurauto), maar ik ben vooral benieuwd wat jullie ervaringen zijn of wat jullie zouden aanraden. We hebben 3 weken de tijd voor alles, en willen deze tijd goed benutten. Tussen Moab en Grand Teton zit namelijk niks wat ons echt aanspreekt, dus dit zouden 900 'loze' kms zijn.
Verder ben ik benieuwd welke bovenstaande parken voor jullie 'must sees' zijn en waar we meerdere dagen zouden moeten doorbrengen, en welke parken in 1 dag zouden kunnen of misschien zelfs kunnen worden overgeslagen (misschien zie ik nog een mooi park over het hoofd?). We houden van een wandeling hier en daar, maar hoeven absoluut geen hike van 8 uur op een dag te maken.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
O en we denken er dus aan om vanaf Amsterdam naar Las Vegas te vliegen, en terug vanaf Bozeman!