Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ponimen: (Tineke&herwig)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ponimen
Amerika-ontdekker

Reis Ponimen: (Tineke&herwig)

Bericht door Ponimen »

Hallo onze route is in de maak:
-Dag 1 Brussel-L.V (auto ophalen-high clearance)29/08
-Dag 2 L.V-Hurricane Bezoek onderweg Valley of fire)30/08
-Dag 3 Hurricane-Kanab Bezoek onderweg White Domes)31/08
-Dag 4 Kanab-Escalante to do: Cottonwood rd.,yellow rock,paria movie set,cottonwood narrows,grosvenor arch)01/09
-Dag 5 Escalante-Hanksville onderweg bezoek aan Lower creek falls,Factory butte)02/09
_Dag 6 Hanksville-Green river todo:Moonscape overlook,little wild horse canyon,eroded rocks,mars-cetrum,Reds canyon loop)03/09
-Dag 7 Green river-Moab to do:Marlboro point,Corona Arch,Long canyon road)04/09
-Dag 8 Moab-Farmington todo:Valley of dreams,king of wings)05/09
-Dag 9 Farmington-??? ofwel naar de Tent-rocks in Albuquerque,ofwel terug richting Page-L.V,om dan in Page White pocket te doen en zo terug richting L.V,Albuquerque ligt eigenlijk wat uit de richting,zou op 11/09 een vlucht naar Ohio (in L.V)moeten nemen voor het vervolg van de reis,en zou eigenlijk de 9 de en 10 de september in Vegas overnachten om de stad te bezoeken(en uit te rusten),dus eigenlijk nog een 4-tal dagen,zou het mogelijk zijn de tent-rocks en de White pocket nog te doen om dan s'avonds de 9de september terug in L.V aan te komen?
-Dag 14 vlucht Dayton -Ohio (auto ophalen),vlucht is op middag in L.V en komt s'avonds in Dayton.)11/09
-Dag 15 Zundapp-bella treffen in Waynesville)12/09
-Dag 16 Idem Dag 14)13/09
-Dag 17 Waynesville-Niagara falls)14/09
-Dag 18 Niagara falls-bezoek en al terug rijden naar New york)15/09
-Dag 19 New York -Terugvlucht om 22 uur naar Brussel)16/09
-Dag 20 Aankomst Brussel
Wat denken jullie ervan?Alvast bedankt!
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Tineke&herwig

Bericht door aronneke »

Hoi goede middag,

De post oogt nog wat rommelig, ik denk dat er daarom nog geen reacties gekomen zijn. Wellicht dat je de opsomming als volgt kunt noteren;
dag 1; Brussel - LV (Auto halen)
dag 2; LV- Hurricane (Valley of Fire)
dag 3; Hurricane - Kanab (White Domes)
etc etc

Van het laatste deel heb ik geen verstand, maar het lijkt me echt teveel voor 20 dagen. Heb je de reisafstanden en tijden ook inzichtelijk?
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat het meer te maken heeft dat je veel dingen wilt gaan doen, die de meesten hier snel zullen doen.
Als ik king of wings en white pockets en long canyon road zie dan is het voor de meesten nog onbekend.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Als ik dag 1 t/m 9 zie, hoop ik, en denk ik dat jullie ervaren Amerika-gangers zijn?

Vooral voor de Reds Canyon Loop, White Domes en Valley of Dreams...
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Hebben jullie de "gewone" zaken al gedaan in het zuidwesten ? Deze zijn immers inderdaad eerder speciale wensen en locaties.

Het lijkt me wel zwaar te zijn.

Algemeen is het eerder aangewezen eerst het oosten te doen en daarna het westen. In de andere richting verlies je immers een dag.

Niagara Falls- NYC is best een eindje ! Overigens is ook Waynesville - Niagara Falls een eindje.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Inderdaad,het lijkt wat rommelig,ga het verbeteren.En ja,we hebben in 2010 reeds een 4-tal weken door het zuid-westen getoerd en middels dankzij jullie en het fantastische forum hier een hèèl mooie reis gehad!Voor deze tour heb ik redelijk wat info uit de blog van Kalaman gehaald,dit is werkelik fantastish!Ik wou ook wat andere dingen doen,in de eerste reis hebben we de Moki-dugway en de schaefer-trail gedaan,ook de Cathedral-valley-loop en dit is ons zeer goed meegevallen.Ook hebben we Coalmine Cny. en Bleu Cny toen gevonden en bezocht.Deze willen we deze reis ook weer eens nader bekijken.
Dus:

Dag 1 Brussel-Las Vegas
Dag 2 L.V-Hurricane (valley of fire)
Dag 3 Hurricane-Kanab (White Domes)
Dag 4 Kanab-Kanab (White Pocket-Terry?)
Dag 5 Kanab-Escalante (cottonwood rd.-yellowrock-paria movie set-cottowood narrows-grosvenor arch)
Dag 6 Escalante-Hanksville (lower creek falls-factory butte)
Dag 7 Hanksville-Green river (mars society research-moonscape overlook-little wild horse canyon-eroded rocks)
Dag 8 Green river-Green river (Marlboro point-Corona arch-long canyon rd.)
Dag 9 Green river -Kayenta (paardrijden monument valley)
Dag 10 Kayenta-Tuba city (Bleu canyon-Coalmine canyon)
Dag 11 Tuba city-Las Vegas (route 66-ect...)
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas
Dag 14 Las Vegas (s' avonds nachtvlucht Dayton Ohio)
Dag 15 Dayton- Waynesville (Bella Zundapp-treffen)
Dag 16 Waynesville -Waynesville (Bella zundapp treffen)
Dag 17 Wanesville-Niagara Falls
Dag 18 Niagara Falls-New York
Dag 19 New-York (nachtvlucht terug)
Dag 20 Brussel.
Misschien is dag 8 er te veel aan,en kunnen we iets anders doen?
Iemand goede raad voor bezoek white-Pocket(eventuele gids?)
Heeft er iemand de route van Hanksville naar Kayenta gedaan over de 95 en dan de 276 genomen over Lake Powel(Ferry boot'Charles hall fery)is dit ook een mooi alternatief ?
Verder nog graag wat tips gehad i.v.m onze route(Dirt roads)
Dank Herwig.
Laatst gewijzigd door Ponimen op 09 jul 2014, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Herwig, hoe wil je de route via Halls Crossing in de route inpassen? Of is dat dan in plaats van Green River?
Ik ken de route via de 276 niet, maar je kunt met de (google)zoekfunctie op het forum er wel iets over vinden. De 95 is in elk geval prachtig, wij reden die op weg van Monticello naar Hanksville, zie daarvoor ons 2013-verslag.

Marianne
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Hallo Marianne,ik zou dan vertrekken in Green river via de 95 tot hanksville terug(omdat ik opgereden ben via stuk dirt rd. de dag ervoor),dan van Hanksville naar mexican hat,maar voor de Colorado heb je een afslag ,weg 276(op mijn kaart althans) en als je op google kijkt zie je hem ook ,alsook de ferry boot vind je op het net,maar ik weet niet of het mooi is om te doen.Groeten herwig
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp wel welke weg je bedoelt, ik bedoelde alleen te zegen dat ik hem zelf niet gereden heb en ik dacht dat je er wellicht vanaf Escalante naar toe wilde. Er zijn wel mensen op het forum die hem wel gereden hebben, daarvoor verwees ik naar de zoekfunctie.
Ik meen me te herinneren dat de ferry uit de vaart was.
Maar als het kan lijkt het mij erg mooi! En mocht de 276 niet lukken, dan is de 95 ook erg mooi.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer