Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vince22: V&P West USA 2014
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis Vince22: V&P West USA 2014
De reden waarom we doorrijden tot Bishop is omdat we de volgende dag Death Valley in de planning hebben, en als je dat vanuit Bodie / Lee Vining doen is dat al gauw 4 uur rijden.. Tenminste, als ik de kaart zo bekijk. Vanuit Bishop scheelt dat toch weer een uur / anderhalf.
Als het qua bezichtigingen / dingen te doen in DV toch neit zoveel te doen valt is het misschien handiger om inderdaad in Lee Vining/ Mammoth te slapen en een rijdag naar DV te doen.
Als het qua bezichtigingen / dingen te doen in DV toch neit zoveel te doen valt is het misschien handiger om inderdaad in Lee Vining/ Mammoth te slapen en een rijdag naar DV te doen.
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gezien alle plannen op de dag dat je naar Bishop rijdt kun je je tijd die dag goed gebruiken. Voor activiteiten in DV is het een beetje afhankelijk van de temperatuur als je er bent. Het kan nog erg heet zijn in september en je zult dan niet veel meer doen dan alleen de viewpoints. Kijk eens naar ons 2004- en 2006-verslag voor stops in DV en Mammoth Lakes. Wij hadden beide keren voldoende tijd tussen Furnace Creek en ML.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tips weer!
ik zit nog met 1 dag waar ik twijfel wat te doen.
We slapen 2 nachten in Page, waarna we op Dag 11 vertrekken uit Page. We hebben dan 2 dagen om in Las Vegas te geraken.
Nu zou ik graag 1 nacht aan de Rim van de Grand Canyon blijven slapen, alleen wat te doen op de route?
We zouden van Page naar de Grand Canyon kunnen rijden om zodoende een extra reisdag te hebben tussen de Grand Canyon en Las Vegas, maar we zouden bijvoorbeeld ook eerst naar Flagstaff, Sedona of Monument Valley kunnen rijden en daarna naar de GC.
Flagstaff: Als we naar Flagstaff rijden, zitten we wel mooi dicht bij de GC en zouden we er 1,5/2 dagen van kunnen maken in en rond de GC.
Sedona: Zou ook vanuit Flagstaff kunnen, is dit de moeite waard?
Monument Valley: Heeft de vorige keer dat ik er was veel indruk op me gemaakt, alleen het slapen rond MV kan alleen in Kayenta... toch?
Is het misschien een optie om 's ochtends mooi vroeg vanaf Page te vertrekken richting MV en dan door te rijden naar Flagstaff om daar vervolgens te slapen?
En daarbij: Is het vanuit GC village een beetje goed te rijden naar LV? Op google maps staat er iets meer als 4 uur (274 mijl) voor. Als dit de daadwerkelijke duur is vind ik het nog wel te doen.
Voor de duidelijkheid, de planning ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: AMS - SF
Dag 2: SF
Dag 3: SF - Oakhurst
Dag 4: Oakhurst - ...
Dag 5: ... - Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop
Dag 6: Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop - Furnace Creek
Dag 7: Furnace Creek - Zion
Dag 8: Zion - Bryce
Dag 9: Bryce - Page
Dag 10: Page
Dag 11: Page - ... / Grand Canyon
Dag 12: ... /Grand Canyon - ... / Grand Canyon
Dag 13: ... - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
dag 15: Las Vegas
Dag 16: Las Vegas - AMS
ik zit nog met 1 dag waar ik twijfel wat te doen.
We slapen 2 nachten in Page, waarna we op Dag 11 vertrekken uit Page. We hebben dan 2 dagen om in Las Vegas te geraken.
Nu zou ik graag 1 nacht aan de Rim van de Grand Canyon blijven slapen, alleen wat te doen op de route?
We zouden van Page naar de Grand Canyon kunnen rijden om zodoende een extra reisdag te hebben tussen de Grand Canyon en Las Vegas, maar we zouden bijvoorbeeld ook eerst naar Flagstaff, Sedona of Monument Valley kunnen rijden en daarna naar de GC.
Flagstaff: Als we naar Flagstaff rijden, zitten we wel mooi dicht bij de GC en zouden we er 1,5/2 dagen van kunnen maken in en rond de GC.
Sedona: Zou ook vanuit Flagstaff kunnen, is dit de moeite waard?
Monument Valley: Heeft de vorige keer dat ik er was veel indruk op me gemaakt, alleen het slapen rond MV kan alleen in Kayenta... toch?
Is het misschien een optie om 's ochtends mooi vroeg vanaf Page te vertrekken richting MV en dan door te rijden naar Flagstaff om daar vervolgens te slapen?
En daarbij: Is het vanuit GC village een beetje goed te rijden naar LV? Op google maps staat er iets meer als 4 uur (274 mijl) voor. Als dit de daadwerkelijke duur is vind ik het nog wel te doen.
Voor de duidelijkheid, de planning ziet er nu als volgt uit:
Dag 4: Oakhurst - ...
Dag 5: ... - Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop
Dag 6: Lee Vining / Mammoth Lakes / Bishop - Furnace Creek
Dag 8: Zion - Bryce
Dag 9: Bryce - Page
Dag 10: Page
Dag 11: Page - ... / Grand Canyon
Dag 12: ... /Grand Canyon - ... / Grand Canyon
Dag 13: ... - Las Vegas
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Death Valley naar Zion rijdt zou ik twee nachten uittrekken voor Zion, anders blijft er weinig tijd over daar. En bovendien is het wel prettig om eens ergens 2 nachten te zitten.
Ik zou het als volgt doen. Je kunt ook 1 nacht Page en 2 nachten GC doen, afhankelijk van wat je er wilt doen. Met 2 nachten Page zou ik de volgende dag direct naar het park rijden. Met 1 overnachting in Page kun je de ochtend ook nog voor Page gebruiken en aan het eind van de middag in de GC aankomen. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011-verslag. Van de GC naar Las Vegas kun je snel doorrijden, dus je kunt nog de ochtend in het park doorbrengen. Ik zou zou snel mogelijk eens kijken naar accommodatie daar, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Dag 4: Oakhurst - Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite - Lee Vining / Mammoth Lakes
Dag 6: Lee Vining / Mammoth Lakes - Furnace Creek
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: GC - Las Vegas
Marianne
Ik zou het als volgt doen. Je kunt ook 1 nacht Page en 2 nachten GC doen, afhankelijk van wat je er wilt doen. Met 2 nachten Page zou ik de volgende dag direct naar het park rijden. Met 1 overnachting in Page kun je de ochtend ook nog voor Page gebruiken en aan het eind van de middag in de GC aankomen. Zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011-verslag. Van de GC naar Las Vegas kun je snel doorrijden, dus je kunt nog de ochtend in het park doorbrengen. Ik zou zou snel mogelijk eens kijken naar accommodatie daar, zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com.
Dag 4: Oakhurst - Yosemite Valley
Dag 5: Yosemite - Lee Vining / Mammoth Lakes
Dag 6: Lee Vining / Mammoth Lakes - Furnace Creek
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce
Dag 10: Bryce - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page - Grand Canyon
Dag 13: GC - Las Vegas
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne, bedankt voor je antwoord,
Ik kan kiezen tussen de yavapai lodge voor 200 dollar incl tax of de bright angel lodge standard 1 double voor 100.
De yavapai ziet er wel luxer/nieuwer uit als de bright angel lodge, maar de bright angel lodge ligt weer pal aan de trail... welke te kiezen?
Ik kan kiezen tussen de yavapai lodge voor 200 dollar incl tax of de bright angel lodge standard 1 double voor 100.
De yavapai ziet er wel luxer/nieuwer uit als de bright angel lodge, maar de bright angel lodge ligt weer pal aan de trail... welke te kiezen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor de Bright Angel Lodge gaan hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb. Maar de ligging is geweldig. En de prijs ook. Wij zaten vorig jaar in de Yavapai Lodge, zie ons verslag voor foto's. Mooie kamer, maar wel wat afgelegen, en ik vind het jammer om extra te betalen voor een ruimere of luxere kamer waar je toch alleen maar bent om te slapen.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Reis Vince22: West USA Sept 2014
Het zit al een tijdje in de planning maar hierbij dan ook een officieel topic voor onze reis in September 2014.
De hotels liggen allemaal al vast en we zijn nu bezig om de daginvulling te doen en nu komen alle vragen uiteraard naar boven!
Without further ado; de planning:
08-09: AMS - SFO
09-09: San Francisco: Market Street - Fischerman's Wharf - fietsen huren over de GG - Lombard Street - Union Square
10-09: San Francisco - Oakhurst: Auto ophalen op SFO - Silicon Valley (Googleplex, Apple, HP, Microsoft, Aerohive Inc) - Proviand kopen
11-09: Oakhurst - Yosemite - El Portal: Mariposa Grove - Glacier Point - Yosemite Valley Trails
12-09: El portal - Yosemite - Bodie - Bishop: Yosemite Trail - Tioga Pass - Mammoth Lakes / Bodie - Bishop
13-09: Bishop - Death Valley: Badwater Basin - Artists Drive - Zabriskie Point - Devil's Golfcourse
14-09: Death Valley - Zion: Reisdag naar Zion, eventueel over LV of Valley of Fire
15-09: Zion - Bryce ('s ochtends trail lopen, 's middags reizen naar Bryce)
16-09: Bryce - Page ('s ochtends Bryce, 's middags reizen naar Page) 's avonds in Page naar Bios?
17-09: Page: Lower Antelope Canyon om 8:30 - 's middags chillen aan Lake Powell
18-09: Page - Monument Valley: Horseshoe Bend - MV Zonsondergang 7:25PM
19-09: Monument Valley - Grand Canyon: Monument Valley evt zonsopgang 7:08AM, daarna door naar GC - Bright Angel Trail.
20-09: Grand Canyon - Las Vegas: GC Trail - Kingman Route 66 - Las Vegas (Circus Circus)
21-09: Las Vegas
22-09: Las Vegas
23-09: Las Vegas - AMS
Ik heb ook een blog in elkaar geflansd, we zijn te volgen op http://www.vpontour.nl
Note mod (Daniel) Topics samengevoegd daar ze over dezelfde reis gaan.
De hotels liggen allemaal al vast en we zijn nu bezig om de daginvulling te doen en nu komen alle vragen uiteraard naar boven!

Without further ado; de planning:
08-09: AMS - SFO
09-09: San Francisco: Market Street - Fischerman's Wharf - fietsen huren over de GG - Lombard Street - Union Square
10-09: San Francisco - Oakhurst: Auto ophalen op SFO - Silicon Valley (Googleplex, Apple, HP, Microsoft, Aerohive Inc) - Proviand kopen
11-09: Oakhurst - Yosemite - El Portal: Mariposa Grove - Glacier Point - Yosemite Valley Trails
12-09: El portal - Yosemite - Bodie - Bishop: Yosemite Trail - Tioga Pass - Mammoth Lakes / Bodie - Bishop
13-09: Bishop - Death Valley: Badwater Basin - Artists Drive - Zabriskie Point - Devil's Golfcourse
14-09: Death Valley - Zion: Reisdag naar Zion, eventueel over LV of Valley of Fire
15-09: Zion - Bryce ('s ochtends trail lopen, 's middags reizen naar Bryce)
16-09: Bryce - Page ('s ochtends Bryce, 's middags reizen naar Page) 's avonds in Page naar Bios?
17-09: Page: Lower Antelope Canyon om 8:30 - 's middags chillen aan Lake Powell
18-09: Page - Monument Valley: Horseshoe Bend - MV Zonsondergang 7:25PM
19-09: Monument Valley - Grand Canyon: Monument Valley evt zonsopgang 7:08AM, daarna door naar GC - Bright Angel Trail.
20-09: Grand Canyon - Las Vegas: GC Trail - Kingman Route 66 - Las Vegas (Circus Circus)
21-09: Las Vegas
22-09: Las Vegas
23-09: Las Vegas - AMS
Ik heb ook een blog in elkaar geflansd, we zijn te volgen op http://www.vpontour.nl
Note mod (Daniel) Topics samengevoegd daar ze over dezelfde reis gaan.
Laatst gewijzigd door Vince22 op 30 jun 2014, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik volg hier nog even voor eventuele tips etc, aangezien wij dus bijna dezelfde route hebben 

Onze blog: http://sarahfilip.wordpress.com/
-
- Amerika-ontdekker
Daniel thanks voor het samenvoegen, had al zo'n vermoeden dat ik al een topic had gemaakt, excuus!!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Nu houd je erg weinig tijd voor Zion en Bryce.
Ik zou de volle dag Page weglaten dan heb je meer tijd voor de rest.
14-09 Death Valley - Zion
15-09 Zion
16-09 Zion - Bryce
17-09 Bryce - Page
18-09 Page - Monument Valley
(of een dag LV minder en toch 2 nachten in Page)
Groetjes,
Ingrid
Ik zou de volle dag Page weglaten dan heb je meer tijd voor de rest.
14-09 Death Valley - Zion
15-09 Zion
16-09 Zion - Bryce
17-09 Bryce - Page
18-09 Page - Monument Valley
(of een dag LV minder en toch 2 nachten in Page)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Ingrid,
Daar hebben we idd over nagedacht, maar onze gedachte is nu om 's ochtends vroeg uit Furnace Creek te vertrekken richting Zion, en dan bij aankomst al direct een trail te pakken tegen de middag. Zodoende hebben we deze dag de tijd om in Zion door te brengen en sowieso het eerste deel van de volgende dag. Als we die dag erna vroeg beginnen in Bryce, hoeven we pas tegen de namiddag of vroeg in de avond in Page te zijn. Vandaar ook de 2 nachten daar, dan hebben we mooi 2 nachten om ff op 1 plek te zijn en aangezien ik eerder bij Lake Powell ben geweest weet ik dat je daar heeeerlijk kan chillen aan het meer
Daar hebben we idd over nagedacht, maar onze gedachte is nu om 's ochtends vroeg uit Furnace Creek te vertrekken richting Zion, en dan bij aankomst al direct een trail te pakken tegen de middag. Zodoende hebben we deze dag de tijd om in Zion door te brengen en sowieso het eerste deel van de volgende dag. Als we die dag erna vroeg beginnen in Bryce, hoeven we pas tegen de namiddag of vroeg in de avond in Page te zijn. Vandaar ook de 2 nachten daar, dan hebben we mooi 2 nachten om ff op 1 plek te zijn en aangezien ik eerder bij Lake Powell ben geweest weet ik dat je daar heeeerlijk kan chillen aan het meer

Vergeet niet dat er een hoop bezienswaardigheden in Death Valley voorbij Furnace Creek liggen. Dus op de dag dat je naar Zion vertrekt zul je deze ook nog willen zien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik suggestie van Ingrid ook wel begrijp. Zion is echt een heel mooi park (naar mijn mening mooier dan een dag aan Lake Powell liggen
), waar je veel kunt doen en zien.

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1544 Weergaves