Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JoCam: Phoenix-Los Angeles in (circa) 4 weken. Advies welkom.
Reis JoCam: Phoenix-Los Angeles in (circa) 4 weken. Advies welkom.
Beste allemaal,
Zoals zovelen ben ik ook een reis naar de US aan het voorbereiden (voorziene periode: september 2015). Dit is mijn eerste aanzet en dus is alle advies van jullie meer dan welkom ! Nog even meegeven dat mijn vrouw en ik houden van wandelen (zowel lang als kort) en dat we er ook niet tegenop zien om eens een langere rit te moeten maken. In het schema hieronder heb ik bijvoorbeeld 1x een rit staan van een goeie 600km.
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP - Arches NP
Dag 5: Arches NP/Canyonlands NP
Dag 6: Arches NP/Canyonlands NP
Dag 7: Arches NP - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Grand Canyon NP
Dag 9: Grand Canyon NP
Dag 10: Grance Canyon NP - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page (The Wave - hopelijk...)
Dag 13: Page - Bryce Canyon NP
Dag 14: Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 15: Zion NP
Dag 16: Zion NP - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Death Valley
Dag 19: Death Valley - Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Monterey/Carmel
Dag 24: Monterey - San Luis Obispo/Morro Bay
Dag 25: San Luis Obispo - Los Angeles
Dag 26: Los Angeles (Universal Studios Themepark)
Dag 27: Los Angeles/Anaheim (Disneyland)
Dag 28: Los Angeles (downtown LA)
Dag 29: Vertrek
Vragen die ik zelf heb:
- Zouden jullie zelf de tussenstop tussen Monterey en LA nog maken ? Of ineens doorrijden naar LA om zo een dag te winnen ? Zou uiteraard wel een lange rit zijn...
- In dat geval: waar zouden jullie deze gewonnen dag inzetten ?
- Een andere mogelijkheid waar ik aan dacht is om echt een cirkel te maken maar dan eerder vanuit Salt Lake City of Phoenix bijvoorbeeld en dan Rocky Mountain NP te skippen. Thoughts ?
- Stel dat jullie nog 1 a 2 dagen extra zouden mogen inplannen: waar zou dat dan zijn ?
Andere op- en aanmerkingen meer dan welkom !
Groeten,
Jo.
Zoals zovelen ben ik ook een reis naar de US aan het voorbereiden (voorziene periode: september 2015). Dit is mijn eerste aanzet en dus is alle advies van jullie meer dan welkom ! Nog even meegeven dat mijn vrouw en ik houden van wandelen (zowel lang als kort) en dat we er ook niet tegenop zien om eens een langere rit te moeten maken. In het schema hieronder heb ik bijvoorbeeld 1x een rit staan van een goeie 600km.
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver - Rocky Mountain NP
Dag 3: Rocky Mountain NP
Dag 4: Rocky Mountain NP - Arches NP
Dag 5: Arches NP/Canyonlands NP
Dag 6: Arches NP/Canyonlands NP
Dag 7: Arches NP - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Grand Canyon NP
Dag 9: Grand Canyon NP
Dag 10: Grance Canyon NP - Page
Dag 11: Page
Dag 12: Page (The Wave - hopelijk...)
Dag 13: Page - Bryce Canyon NP
Dag 14: Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 15: Zion NP
Dag 16: Zion NP - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas - Death Valley
Dag 19: Death Valley - Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite NP - San Francisco
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - Monterey/Carmel
Dag 24: Monterey - San Luis Obispo/Morro Bay
Dag 25: San Luis Obispo - Los Angeles
Dag 26: Los Angeles (Universal Studios Themepark)
Dag 27: Los Angeles/Anaheim (Disneyland)
Dag 28: Los Angeles (downtown LA)
Dag 29: Vertrek
Vragen die ik zelf heb:
- Zouden jullie zelf de tussenstop tussen Monterey en LA nog maken ? Of ineens doorrijden naar LA om zo een dag te winnen ? Zou uiteraard wel een lange rit zijn...
- In dat geval: waar zouden jullie deze gewonnen dag inzetten ?
- Een andere mogelijkheid waar ik aan dacht is om echt een cirkel te maken maar dan eerder vanuit Salt Lake City of Phoenix bijvoorbeeld en dan Rocky Mountain NP te skippen. Thoughts ?
- Stel dat jullie nog 1 a 2 dagen extra zouden mogen inplannen: waar zou dat dan zijn ?
Andere op- en aanmerkingen meer dan welkom !
Groeten,
Jo.
Laatst gewijzigd door JoCam op 18 jun 2014, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Denver - Los Angeles in (ongeveer) 4 weken. Advies welkom !
Monterey naar LA red je alleen maar in 1 dag als je niet via de kustroute rijdt. Doe je dit wel, dan is een extra stop noodzakelijk. Of je stopt in San Simeon/Cambria in plaats van Monterey en rijdt de dag erna naar LA.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit lijkt me vrij behoorlijk.
LA - Monterey in één dag is ten stelligste af te raden. Ik zou dit dus houden zoals het is.
De besteding van de tijd is natuurlijk ook altijd te bekijken in functie van wat je exact wil gaan doen op die locaties.
Persoonlijk zou ik iets meer tijd nemen in de regio Denver met een bezoek aan Colorado Springs (Garden of the Gods en Pikes Peak).
Death Valley - Yosemite is veel op één dag als je ook tijd wil hebben voor waar je voorbijrijdt (Alabama Hills, Bodie, Mono Lake) en de Tioga Pass. Een extra overnachting in bvb Mammoth lakes is hier welkom.
LA - Monterey in één dag is ten stelligste af te raden. Ik zou dit dus houden zoals het is.
De besteding van de tijd is natuurlijk ook altijd te bekijken in functie van wat je exact wil gaan doen op die locaties.
Persoonlijk zou ik iets meer tijd nemen in de regio Denver met een bezoek aan Colorado Springs (Garden of the Gods en Pikes Peak).
Death Valley - Yosemite is veel op één dag als je ook tijd wil hebben voor waar je voorbijrijdt (Alabama Hills, Bodie, Mono Lake) en de Tioga Pass. Een extra overnachting in bvb Mammoth lakes is hier welkom.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route! Denver is een prima startpunt. Voor iets meer tijd voor bijvoorbeeld Yosemite en San Francisco zou je Rocky Mountain NP over kunnen slaan. Wij deden in 2013 iets vergelijkbaars, misschien hebben jullie iets aan ons reisverslag.
Als je Wave niet doorgaat kun je die dag ook ergens anders gebruiken, dus misschien goed om verschillende versies te maken.
Starten in Phoenix is ook een mogelijkheid. Je zou dan de route als volgt kunnen indelen: Phoenix - GC - Page - MV - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las vegas - etc.
Voordeel is dat je dan ook de mooie UT12 hebt.
Marianne
Als je Wave niet doorgaat kun je die dag ook ergens anders gebruiken, dus misschien goed om verschillende versies te maken.
Starten in Phoenix is ook een mogelijkheid. Je zou dan de route als volgt kunnen indelen: Phoenix - GC - Page - MV - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - Las vegas - etc.
Voordeel is dat je dan ook de mooie UT12 hebt.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Reis JoCam: Denver-Los Angeles in (circa) 4 weken. Advies welkom.
Hartelijk welkom op het forum.
Als je besluit RMNP weg te laten, zou ik niet in Denver starten maar bijvoorbeeld in Phoenix. Je hebt dan niet de lange rit naar Moab en je hoeft waarschijnlijk geen drop off kosten voor de auto te betalen.
RMNP is in mijn ogen wel een park dat de moeite waard is, zij het minder uniek dan veel andere parken, maar Denver is ook een hele goede startplaats voor een eventuele volgende reis, bijvoorbeeld richting Black Hills en Yellowstone.
Zoals reeds voorgesteld, zou ik tussen Death Valley en Yosemite een stop plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining. Je mist dan wel de mooiste en koelste uren in Death Valley. Houd er ook rekening mee dat eind september de dagen al behoorlijk korter worden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Als je besluit RMNP weg te laten, zou ik niet in Denver starten maar bijvoorbeeld in Phoenix. Je hebt dan niet de lange rit naar Moab en je hoeft waarschijnlijk geen drop off kosten voor de auto te betalen.
RMNP is in mijn ogen wel een park dat de moeite waard is, zij het minder uniek dan veel andere parken, maar Denver is ook een hele goede startplaats voor een eventuele volgende reis, bijvoorbeeld richting Black Hills en Yellowstone.
Zoals reeds voorgesteld, zou ik tussen Death Valley en Yosemite een stop plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining. Je mist dan wel de mooiste en koelste uren in Death Valley. Houd er ook rekening mee dat eind september de dagen al behoorlijk korter worden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Heel erg bedankt voor de reacties tot dusver ! Echt fantastisch om opnieuw de kracht van dit soort fora te zien
Zeker bedankt voor de tips om tussen Death Valley en Yosemite nog een stop in te lassen. Deze rit had ik dus inderdaad iets te positief ingeschat.
Wat betreft het weglaten van Rocky Mountain National Park: had ik dus inderdaad ook zelf al aangedacht, maar ik heb (eerlijk is eerlijk) nogal problemen met keuzes maken en dingen te laten vallen
Maar aan de andere kant hebben jullie uiteraard ook gelijk dat het ook wel weer voordelen met zich meebrengt én (misschien nog belangrijker) nog een reden om later opnieuw die kant uit te gaan 
Ik ga nu toch ook eens een programma in die zin uitwerken denk ik.
Uiteraard mogen jullie mogelijke verdere opmerkingen nog blijven komen !
Zeker bedankt voor de tips om tussen Death Valley en Yosemite nog een stop in te lassen. Deze rit had ik dus inderdaad iets te positief ingeschat.
Wat betreft het weglaten van Rocky Mountain National Park: had ik dus inderdaad ook zelf al aangedacht, maar ik heb (eerlijk is eerlijk) nogal problemen met keuzes maken en dingen te laten vallen
Ik ga nu toch ook eens een programma in die zin uitwerken denk ik.
Uiteraard mogen jullie mogelijke verdere opmerkingen nog blijven komen !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zie nu dat in mijn reactie een zin is weggevallen.
Het had moeten zijn:
Het had moeten zijn:
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.Zoals reeds voorgesteld, zou ik tussen Death Valley en Yosemite een stop plannen in Mammoth Lakes of Lee Vining. Als je Las Vegas - Yosemite toch met één stop wilt doen, zou ik niet in Death Valley overnachten maar doorrijden tot Lone Pine of Bishop. Je mist dan wel de mooiste en koelste uren in Death Valley. Houd er ook rekening mee dat eind september de dagen al behoorlijk korter worden.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Reis JoCam: Phoenix-Los Angeles in (circa) 4 weken. Advies welkom.
Ik heb me nog eens aan de tekentafel gezet en op basis van jullie zeer nuttige input een nieuwe route getekend. Dit keer (zoals gesuggereerd werd) niet vertrekkende vanuit Denver maar vanuit Phoenix. Denver kan dan het vertrekpunt worden voor een volgende reis
Andere commentaren heb ik (denk ik) nu ook gecapteerd en ik moet zeggen: dit bevalt me wel. Maar uiteraard zijn opmerkingen ook nu weer meer dan welkom.
Zo heb ik zelf nu nog een vraag over de 2 volledige dagen Page: dit is om rekening te houden met de loterij voor "The Wave". Uiteraard is de kans groot dat we hier niet uitgeloot worden, dus is die 2 dagen dan overkill ? We wandelen wel heel graag, dus dat is niet het probleem. Ik veronderstel dat we die 2de dag (ook zonder "The Wave") eventueel wel volkrijgen met hiking ?
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Bryce Canyon (via UT12)
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Stovepipe Wells
Dag 18: Stovepipe Wells - Mammoth Lakes
Dag 19: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco - Monterey (via Highway 1)
Dag 25: Monterey - San Luis Obispo (via Highway 1)
Dag 26: San Luis Obispo - Los Angeles
Dag 27: Los Angeles (Universtal Studios)
Dag 28: Los Angeles (Disneyland)
Dag 29: Los Angeles (downtown LA)
Dag 30: Terugreis
Zo heb ik zelf nu nog een vraag over de 2 volledige dagen Page: dit is om rekening te houden met de loterij voor "The Wave". Uiteraard is de kans groot dat we hier niet uitgeloot worden, dus is die 2 dagen dan overkill ? We wandelen wel heel graag, dus dat is niet het probleem. Ik veronderstel dat we die 2de dag (ook zonder "The Wave") eventueel wel volkrijgen met hiking ?
Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Page
Dag 5: Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Capitol Reef
Dag 12: Capitol Reef - Bryce Canyon (via UT12)
Dag 13: Bryce Canyon - Zion
Dag 14: Zion
Dag 15: Zion - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Stovepipe Wells
Dag 18: Stovepipe Wells - Mammoth Lakes
Dag 19: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 20: Yosemite
Dag 21: Yosemite
Dag 22: Yosemite - San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco - Monterey (via Highway 1)
Dag 25: Monterey - San Luis Obispo (via Highway 1)
Dag 26: San Luis Obispo - Los Angeles
Dag 27: Los Angeles (Universtal Studios)
Dag 28: Los Angeles (Disneyland)
Dag 29: Los Angeles (downtown LA)
Dag 30: Terugreis
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Prachtige route.
In Page zal je je zeker niet vervelen moest je niet uitgeloot zijn voor The Wave.
Kijk ook eens in dit topic voor tips rondom Page.
Ook een boottrip naar Rainbow Bridge is erg mooi.
Groetjes,
Ingrid
In Page zal je je zeker niet vervelen moest je niet uitgeloot zijn voor The Wave.
Kijk ook eens in dit topic voor tips rondom Page.
Ook een boottrip naar Rainbow Bridge is erg mooi.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Persoonlijk zou ik iets eerder stoppen dan San Luis Obispo. Het kan wel hoor, maar vanaf Monterey naar het zuiden is echt enorm veel te zien dus je zult je tijd nodig hebben. Wellicht is Cambria of San Simeon een optie.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik lees hier inderdaad altijd dat je je rond Page niet hoeft te vervelen...
Mocht je toch iets anders willen, dan is een dag extra in Moab, Zion of zelfs Yosemite erg prettig als je van langere wandelingen houdt. Kijk eens wat je in de parken wilt doen en evt. welke langere wandelingen (bijv. panorama Trail in Yosemite) je aanspreken en maak op basis daarvan je keuze.
Mocht je toch iets anders willen, dan is een dag extra in Moab, Zion of zelfs Yosemite erg prettig als je van langere wandelingen houdt. Kijk eens wat je in de parken wilt doen en evt. welke langere wandelingen (bijv. panorama Trail in Yosemite) je aanspreken en maak op basis daarvan je keuze.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Opnieuw bedankt voor de nuttige opmerkingen !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 2483 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 34 Reacties