Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis PeterH: schema 2015 Las Vegas-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
PeterH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis PeterH: schema 2015 Las Vegas-Las Vegas

Bericht door PeterH »

Wij zijn bezig om een route te plannen voor een reis naar Amerika. In 2012 hebben we een deel van deze route ook gereden maar natuurlijk alles nog niet gezien.
Graag tips en of commentaar, we rijden deze route met een camper en onze kinderen zijn dan 13 en 17.
Alvast bedankt.

Las Vegas Hotel (1 nacht)
Zion Watchman (2 nachten)
Bryce Canyon Ruby’s Inn (2 nachten)
Page Wahweap (2 nachten)
Grand Canyon North Rim (1 Nacht)
Laughlin Koa Laughlin (2 nachten)
Barstow Koa Barstow (1 Nacht)
Los Angeles Newport Dunes (3 nachten)
Santa Monica (1 nacht)
Ventura Mc Grath State Beach (1 nacht)
San Simeon Morro Bay State Park (1 nacht)
Lake Isabella Koa Lake Isabella (2 nachten)
Death Valley Furnace Creek Ranch & Stove Pipe Wells RV Park (2 nachten)
Las Vegas Hotel (3 nachten)

Hierbij een link naar onze vorige reis.http://hammink.blogspot.com
Hockey
Amerika-expert

Re: Reisschema 2015 Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Hockey »

Schrijf de reis a.u.b. per dag uit, en dan in een van naar schema. Dan is het duidelijker wanneer je rijdt en hoe lang je ergens blijft. Dat maakt het makkelijker om advies te geven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reisschema 2015 Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je even kort aangeven wat je al gedaan hebt en waaromje bepaalde keuzes maakt.
Ik neem aan dat je in de zomervakantie gaat. Waarom dan 2 nachten Death Valley? Het is sowieso de vraag of je er met een camper mag komen, maar dan zou ik toch zeker alleen maar er doorheen rijden en er niet overnachten. En zeker geen 2 nachten.
Laughlin beschouw ik altijd als tussenstop, niet als doel op zich, maar misschien heb ik dat altijd verkeerd gezien. Wat kun je daar doen? En waarom nog een stop in Barstow?
Bij LA en omgeving trek je veel tijd uit, met verschillnde campings die volgens mij aardig dicht bijelkaar liggen?
Waarom niet naar Sequoia en Kings Canyon nu je daar toch zo dicht in de buurt bent? Of zijn jullie daar al geweest? Wij waren er in 2006 met de kinderen (ongeveer dezelfde leeftijd toen als die van jullie nu) en in 2013 met z'n tweeën. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis PeterH: schema 2015 Las Vegas-Las Vegas

Bericht door Marcopstal »

Ik heb mijn twijfels over de GC North Rim in jullie schema. Van daaruit is een verplaatsing naar Laughlin absoluut niet voor de hand liggend. Los van het feit dat ik totaal geen meerwaarde zie in laughlin op zich, laat staan voor twee nachten. Vanaf de North Rim denk ik dat je met een camper op een rit van een uur of 8 moet tellen.

Vanuit Laughlin ga je dan naar Barstow, wat slechts een 2,5 uur is. (vanaf de North rim ben je overigens nagenoeg even snel in Barstow als in Laughlin)

Los Angeles - Santa Monica - Ventura - San Simeon , zeker de eerste drie liggen kort bij elkaar, waar ga je daar al je tijd aan besteden ? Het mooiste stuk kustroute mis je dan weer, want je rijdt richting Death Valley.

Als het inderdaad een trip in de zomer is, normaal mag je van geen enkel camperverhuurder in Death Valley. Twee nachten snap ik ook niet.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PeterH
Amerika-ontdekker

Bericht door PeterH »

Ik heb de route nog eens bekeken en ben op het volgende schema uitgekomen.
Ik sla bewust San Fransisco over daar we er al geweest zijn maar hebben de Sequoia bomen nog niet gezien.

• Camper ophalen : Las Vegas
• Dag 1: Zion
• Dag 2: Bryce Canyon
• Dag 4: Capitol Reef
• Dag 5: Arches
• Dag 7: Monument Valley
• Dag 8: Page
• Dag 10: Grand Canyon
• Dag 12: Lake Havasu
• Dag 13: Los Angeles
• Dag 15: San Simeon
• Dag 16: Carmel/Monterey
• Dag 17: Sequoia NP
• Dag 19: Las Vegas: Camper inleveren
• Dag 22: Vertrek naar Nederland

Graag tips.

Groet,
Peter
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Het leest een beetje ongemakkelijk zo. Zoals eerder gevraagd, schrijf het eens per dag uit en in een van-naar schema. Het is mij nu niet duidelijk hoe lang je waar bent. Ben je bijv. een volle dag in Lake Havasu? Ik ben er zelf niet geweest, maar hier schijnt geen bal te beleven zijn. Dut geldt voor meerdere dagen. Verder is het niet verkeerd om ook op de vragen van de mensen die je adviezen geven in te gaan.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De manier waarop je het schema maakt vereenvoudigd het niet. Zoals aangegeven: geef een programma per dag waarbij je duidelijk aangeeft van waar je komt en waar je heen gaat die dag.

Als Lake Havasu een vervanging is van Laughlin dan is het op zich geen verbetering van de route. Je kan best een stuk verder richting LA als je van de GC komt aangezien je daar een volledige dag had.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

En Monterey naar Sequioa is een flinke lastige lange tippel.
Wil je de volgende dag weer naar LV dan heb je geen tijd om het park verder te bezoeken.
Ik zou daar wat meer tijd in ruimen als het kan want dat is zeker de moeite waard.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb even naar jullie vorige route gekeken. Klopt het dat jullie toen het stuk van Hwy 1 bij Big Sur overgeslagen hebben? Zo ja, dan is het wel aardig om dat nu mee te nemen maar de route wordt er wel iets minder logisch door.

Het is makkelijker lezen - en voor jullie zelf ook handiger om te zien hoe lang je ergens bent - als je de route per dag uitschrijft. In een spreadsheet kun je heel makkelijk de Van en Naar plaatsen invullen en voor jezelf nog een kolom maken met activiteiten. En als je de weekdag erbij zet zie je ook meteen waar je in het weekend zit. Het lijkt me ook wel zo handig om de nummering met de eerste dag te beginnen.

Uitgeschreven zie jouw route nu er zo uit (denk ik):

Dag 1 naar - Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion - Bryce
Dag 4 Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef - Arches
Dag 7 Arches
Dag 8 Arches - Monument Valley
Dag 9 Monument Valley - Page
Dag 10 Page
Dag 11 Page - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon - Lake Havasu
Dag 14 Lake Havasu - Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles - San Simeon
Dag 17 San Simeon - Monterey
Dag 18 Monterey - Sequoia
Dag 19 Sequoia
Dag 20 Sequoia - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas

Op zich kan dat prima maar jullie doen veel bekende dingen en voor de nieuwe dingen trekken jullie weinig tijd uit. Ik zou voor Moab nog een extra overnachting plannen, en voor Sequoia ook. Bij Moab heb je niet alleen Arches, maar ook Canyonlands. En buiten de parken is daar ook nog genoeg te doen. In Arches vonden wij de Fiery Furnace Walk erg leuk om te doen - ze daarvoor ons 2008-verslag - en bij Sequoia heb je ook nog Kings Canyon. Zie daarvoor ons 2006-verslag (toen waren we er met de kinderen) en ons 2013-verslag.
Zelf vind ik, zeker met kinderen, 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce een mooiere verdeling dan 1 nacht Zion en 2 nachten Bryce, maar dat zullen jullie bewust zo gekozen hebben?
Ik weet niet hoe makkelijk het is met een camper, maar misschien is beginnen in Denver ook een idee?
Ik weet niet of LA een must is, anders zou je na de GC eerst naar Sequoia kunnen gaan en dan vanaf San Simeon naar de kust en eindigen in San Francisco.

Marianne

PS Tip voor jullie reisverslag: zet in het blogarchief niet alleen de datum maar ook de plaats, dan kun je wat makkelijker iets zoeken in jullie verslag.
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 18 jun 2014, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
PeterH
Amerika-ontdekker

Re: Reis PeterH: schema 2015 SF-Las Vegas

Bericht door PeterH »

Beste Marianne, Marc, Daniel, Jessica en andere forumleden,

Alvast bedankt voor jullie reactie en ik neem dit zeker mee in mijn overwegingen.

Ik ben er nu eens goed voor gaan zitten en heb voor mezelf eens op een rijtje gezet wat ik graag wil zien. Ik heb dit uitgeschreven, op aangeven van jullie van naar, en ben op de volgende route uitgekomen. Of dit een logische route is heb ik nog niet helemaal in detail bekeken maar hier staan in ieder geval wel de dingen op die we willen zien. Minimaal moet dit zijn:

Highway One (met een aantal mooie plaatsen)
Sequoia bomen
Las Vegas
Zion (zijn we in 2012 ook geweest maar eigenlijk niks gedaan/gezien)
Page (The wave)
Monument Valley

Mij idee hierbij is om het eerste deel vanaf San Francisco tot aan Las Vegas met de auto te doen en vanaf Las Vegas met de camper verdergaan (heb ik aangegeven met een kleurtje).
Een dagindeling en hoe lang we ergens verblijven heb ik nog niet in beeld, waarschijnlijk zullen we van Sequoia naar LV ook nog wel een tussenstop plannen.
Ik hoop dat het allemaal iets duidelijker is zo en wil dan ook, wederom, graag jullie commentaar en tips horen.

In de bijlage heb ik de route toegevoegd.

Groet,
Peter
Bijlagen
Route 2015.JPG
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

PeterH schreef: uitgeschreven, op aangeven van jullie van naar
Sorry maar dit is niet uitgeschreven.
Marianne had het nochtans mooi voorgedaan.

Met jouw bijlage is helemaal niet duidelijk hoeveel dagen jullie op een plaats blijven en hoeveel dagen in totaal jullie te besteden hebben.
Ik ben uitgegaan van het aantal in de post van Marianne.
Maar ja het blijft gissen voor ons.

Je wilt bij Page naar The Wave. Je kan hier niet zomaar naartoe. Vooraf kan je meedoen aan een online loting ofwel ter plekke gaan meeloten.
Voor Page zou je dan wel meer tijd moeten uittrekken.

Dag 1 naar SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - Monterey
Dag 4 Monterey - San Simeon
Dag 5 San Simeon - Santa Barbara
Dag 6 Santa Barbara - Sequoia NP
Dag 7 Sequoia NP
Dag 8 Sequoia - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 LV - Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion - Bryce
Dag 15 Bryce - Torrey (Capitol Reef)
Dag 16 Capitol Reef - Moab
Dag 17 Moab
Dag 18 Moab
Dag 19 Moab - Monument Valley
Dag 20 Monument Valley - Page
Dag 21 Page - Grand Canyon
Dag 22 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 23 Las Vegas - huis

Tussen Santa Barbara en Sequoia komen jullie langs Santa Clarita, daar ligt Six Flags Magic Mountain.
Met een dag LV minder zou je SFMM kunnen toevoegen.
Dag 5 San Simeon - Santa Barbara - Santa Clarita
Dag 6 Six Flags
Dag 7 Santa Clarita - Sequoia NP

Overigens zou ik overwegen om uit Phoenix terug te vliegen. De afstand GC - Phoenix is veel korter.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom zou je het eerste deel met de auto willen doen en pas in Las Vegas een camper nemen? Is dat omdat je geen one way kun doen met een camper?
De route van Ingrid is mooi. Je zou nog een dag extra voor Sequoia uit kunnen trekken zodat je ook naar Kings Canyon kunt. Jammer om daar niet te kamperen.
Mocht je een permit voor de Wave weten te bemachtigen dan heb je een extra dag in Page nodig. Dat wordt wel lastig met dit schema. Je kunt nog wel een dag winnen door de dag SF te schrappen.
Met nog een nacht extra kun je tussn Sequoia naar Las Vegas een tussenstop in Death Valley maken.

Marianne
PeterH
Amerika-ontdekker

Bericht door PeterH »

Route 2015.JPG
Wederom bedankt voor de moeite,

Ik heb het, naar mijn mening, nu uitgeschreven en heb goed naar het schema van Ingrid gekeken.
Het eerste stuk doen we met de auto omdat we ook de ervaring van hotels/motels willen meemaken en de reis zal dan het eerste stuk vlotter verlopen. Maar dit kunnen we altijd nog aanpassen.

Ik kan nog schuiven met de dagen maar zou graag wat tips willen mbt de bezienswaardigheden en lokale activiteiten, vooral dingen die voor onze kinderen leuk zijn (tegn die tijd zijn ze 17 en 14)

Groetjes,
Peter
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden eens op http://www.ontdek-amerika.nl. Voor wandelingen in de parken zie mijn wandelsite. En verder natuurlijk veel reisverslagen lezen. Wij hebben meerdere keren met de kinderen een rondreis gemaakt. In 2006 en 2008 waren ze ongeveer net zo oud als die van jullie. De routes die we hadden waren wel anders maar je zult er zeker wel wat tips uit kunnen halen.
Voor Seki: ons 2006-verslag
Voor Zion: ons 2002, 2004 en 2008-verslag en mijn 2011-verslag.
Voor de Wave: mijn 2011-verslag. Voor andere bezienswaardigheden rond Page: 2008 en 2013.

Misschien kun je ook aangeven wat je precies zoekt? Je bent al eens in de regio geweest, wat vond je leuk, wat niet, waar gaat jullie belangstelling naar uit?

Wat je schema betreft: het is handiger om het per dag te doen, dan kunnen we de dagen ook wat makkelijker invullen met tips, of aangeven dat iets te krap is. Je krijgt dan zelf ook al meteen een beeld of het past of niet. Dus niet een regel met SF -Monterey en een regel met Montery-Carmel, want ik neem niet aan dat je zowel in Monterey als in Carmel wilt overnachten.

Marianne
PeterH
Amerika-ontdekker

Bericht door PeterH »

Hallo Marianne,

Ik zal het eea wat je hebt opgegeven eens goed nalezen.

Wij zijn niet het gezin dat bij elk park de befaamde hikes gaat lopen maar ook andere dingen wil doen, af en toe relaxen.
We hebben bv bij onze vorige reis niet gelopen in Zion maar met een tube de rivier afgeweest, bij Page zijn we naar de antilope Canyon geweesst en hebben een speedboot gehuurd.
We zoeken eigenlijk een combinatie tussen deze dingen en vinden het ook lekker om eens een dag niks te doen en aan het zwembad of ander water te liggen.

Peter
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 19 jun 2014, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Genoeg te doen op jullie route. In Zion zou ik toch deze keer wel wat hikes gaan lopen, zoals de Narrows, maar er zijn ook erg veel andere leuke en niet te lange hikes.
Bij Moab kun je de parken bezoeken maar ook op de Colorado varen, een jeep huren, mountainbiken. In Arches is de Fiery Furnace Walk erg leuk, zie daarvoor ons 2008-verslag.
Kijk ook eens naar de verslagen van Elly voor bijvoorbeeld Capitol Reef, zij doen ook altijd veel leuke dingen met de kinderen: http://www.michelly.nl.
Ik zie nu Horseshoe Bend staan in je lijstje bij Zion, dat klopt niet. Werk die lijst uit en kopieer het naar het forum (zonder afstanden en reistijden etc) , dat leest makkelijker.

En je hoeft bovenliggende berichten niet te quoten, is zelfs tegen de forumregels. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer