Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november
Tussen LA en Santa Barbara rijd je langs stranden (Santa Monica, Malibu)
Het mooiste stuk Highway 1 begint na San Simeon (als je van LA komt)
Echt 'proeven' van highway 1 zou ik het dan ook niet noemen.
Je zou wel tot Santa Barbara kunnen rijden en dan naar DV maar dan wordt het wel een lange dag rijden.
Groetjes,
Ingrid
Het mooiste stuk Highway 1 begint na San Simeon (als je van LA komt)
Echt 'proeven' van highway 1 zou ik het dan ook niet noemen.
Je zou wel tot Santa Barbara kunnen rijden en dan naar DV maar dan wordt het wel een lange dag rijden.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kost je wel erg veel extra tijd om via Santa Barbara te rijden. Je kunt ter plekke kijken wat je gaat doen. Als je vroeg op bent kun je het doen natuurlijk. Of je rijdt niet helemaal tot aan Santa Barbara, maar bijvoorbeeld tot aan Malibu.
Wij reden in 2011/2012 in december een stuk langs de kust bij LA, zie daarvoor ons reisverslag bij 28 december.
En in september 2011 overnachtten we in Marina del Rey. Dat is vlakbij het vliegveld. Als je daar overnacht kun je de volgende ochtend nog naar het strand, of naar Santa Monica fietsen, voordat je naar Death Valley rijdt.
Marianne
Wij reden in 2011/2012 in december een stuk langs de kust bij LA, zie daarvoor ons reisverslag bij 28 december.
En in september 2011 overnachtten we in Marina del Rey. Dat is vlakbij het vliegveld. Als je daar overnacht kun je de volgende ochtend nog naar het strand, of naar Santa Monica fietsen, voordat je naar Death Valley rijdt.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ok, dank voor de tips. Het blijft nog een beetje onzeker hoe we onze eerste reisdagen zullen indelen.
2 zekerheden: we komen toe op LAX ('s avonds). En plannen een dag Universal Studio's.
Verder twijfelen we nog wat:
Welke zaken bezoeken we (Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills, ...?). En ruimer gezien (Malibu, Santa Barbara, ... ? Maar ook eventueel Joshua Tree al is dit helemaal de andere kant).
Samenhangend met deze vragen, weten we ook nog niet of we vanaf dag 1 de wagen huren. Want parkeren is erg kostelijk in LA heb ik vernomen. Wat is te doen met openbaar vervoer en wat niet? En welk openbaar vervoer?
De hotels liggen nog niet vast. Dank bij voorbaat
2 zekerheden: we komen toe op LAX ('s avonds). En plannen een dag Universal Studio's.
Verder twijfelen we nog wat:
Welke zaken bezoeken we (Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills, ...?). En ruimer gezien (Malibu, Santa Barbara, ... ? Maar ook eventueel Joshua Tree al is dit helemaal de andere kant).
Samenhangend met deze vragen, weten we ook nog niet of we vanaf dag 1 de wagen huren. Want parkeren is erg kostelijk in LA heb ik vernomen. Wat is te doen met openbaar vervoer en wat niet? En welk openbaar vervoer?
De hotels liggen nog niet vast. Dank bij voorbaat

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat parkeren valt mee in LA hoor. Er zijn voldoende motels waar je gratis kunt parkeren. Op sommige locaties zul je wel moeten betalen maar het is heel onhandig om zonder eigen vervoer iets van LA te zien.
Universal Studios is met de metro te bereiken maar dan moet je wel een hotel hebben dat met het OV te bereiken is vanaf LAX en dat wordt waarschijnlijk erg onhandig of onmogelijk. Wij zaten bijvoorbeeld in 2006 in de Orchid Suites en zijn vandaar met de metro naar Universal gegaan. Maar ik zou niet graag met het OV naar de Orchid Suites reizen.
Kijk voor het OV in LA eens op http://www.metro.net en probeer maar eens wat uit.
Als je toch niet direct een auto wilt huren dan kun je eens kijken of er een hotel is bij LAX waarvandaan tours naar Universal en andere bezienswaardigheden worden aangeboden (kijk daarvoor bijvoorbeeld eens op http://www.starlinetours.com). Doe dat dan op de eerste dag LA. De dag erna zou ik dan wel een auto huren. Je kunt dan naar Hollywood etc en/of een stuk van de kust doen. En misschien nog doorrijden naar Joshua Tree en daar in de buurt overnachten. Dan kun je vandaar de volgende dag naar Death valley rijden.
Plan niet te veel; je hoeft niets te reserveren in die periode (met uitzondering van DV wellicht) en je wilt misschien ter plekke je planning aanpassen.
Marianne
Universal Studios is met de metro te bereiken maar dan moet je wel een hotel hebben dat met het OV te bereiken is vanaf LAX en dat wordt waarschijnlijk erg onhandig of onmogelijk. Wij zaten bijvoorbeeld in 2006 in de Orchid Suites en zijn vandaar met de metro naar Universal gegaan. Maar ik zou niet graag met het OV naar de Orchid Suites reizen.
Kijk voor het OV in LA eens op http://www.metro.net en probeer maar eens wat uit.
Als je toch niet direct een auto wilt huren dan kun je eens kijken of er een hotel is bij LAX waarvandaan tours naar Universal en andere bezienswaardigheden worden aangeboden (kijk daarvoor bijvoorbeeld eens op http://www.starlinetours.com). Doe dat dan op de eerste dag LA. De dag erna zou ik dan wel een auto huren. Je kunt dan naar Hollywood etc en/of een stuk van de kust doen. En misschien nog doorrijden naar Joshua Tree en daar in de buurt overnachten. Dan kun je vandaar de volgende dag naar Death valley rijden.
Plan niet te veel; je hoeft niets te reserveren in die periode (met uitzondering van DV wellicht) en je wilt misschien ter plekke je planning aanpassen.
Marianne
Ik ben toch wat verbaasd over wat ik de laatste 2 dagen lees qua plannen bij je.
Deat Valley ligt Noordoostelijk van LA, en daar wil je heen gaan door eerst naar het westen van LA te gaan? Om een stuk kustroute mee te pakken? Forget it, geen mooi stuk kust en onnodig veel rijden. Mooie stuk kust ligt ten noorden van San Simeon.
Dan parkeren in LA, wie heeft jou wijsgemaakt dat dit duur is? Juist LA valt mee, SF en NY zijn duur. Verder, Santa Monica ligt tegen Malibu aan. Beiden zijn behoorlijk langgerekt. Als je de 405 naar het noorden neemt en dan direct afslaat bij de 10 naar het westen kom je uit in Santa Monica, maar wel ongeveer in het einde van Santa Monica. Je hebt dan nog een beach club aan je linkerhand en daarna begint Malibu. Maar in LA zou ik als het financieel haalbaar is de auto niet laten staan.
Deat Valley ligt Noordoostelijk van LA, en daar wil je heen gaan door eerst naar het westen van LA te gaan? Om een stuk kustroute mee te pakken? Forget it, geen mooi stuk kust en onnodig veel rijden. Mooie stuk kust ligt ten noorden van San Simeon.
Dan parkeren in LA, wie heeft jou wijsgemaakt dat dit duur is? Juist LA valt mee, SF en NY zijn duur. Verder, Santa Monica ligt tegen Malibu aan. Beiden zijn behoorlijk langgerekt. Als je de 405 naar het noorden neemt en dan direct afslaat bij de 10 naar het westen kom je uit in Santa Monica, maar wel ongeveer in het einde van Santa Monica. Je hebt dan nog een beach club aan je linkerhand en daarna begint Malibu. Maar in LA zou ik als het financieel haalbaar is de auto niet laten staan.
-
- Amerika-ontdekker
@Marianne: Dank voor de info. Het lijkt me duidelijk dat we de wagen best vanaf dag 1 voorzien. En dat we wellicht niet tot pakweg Santa Barbara hoeven te rijden.
Wellicht plannen we dus 2dagen LA: 1dag Universal Studio's en 1dag Santa Monica en nog iets anders.
In functie van de verdeling van de rest van de reis zullen we Joshua Tree wel/niet inplannen. En dus ofwel via LA onmiddellijk doorrijden naar DV. Ofwel via Johua Tree, maar dan wel met een overnachting ginder.
@Hockey: nog niet alles staat vast en ik sta open voor verbetering. Dat is dan ook de reden waarom ik dit forum bezoek.
Wellicht plannen we dus 2dagen LA: 1dag Universal Studio's en 1dag Santa Monica en nog iets anders.
In functie van de verdeling van de rest van de reis zullen we Joshua Tree wel/niet inplannen. En dus ofwel via LA onmiddellijk doorrijden naar DV. Ofwel via Johua Tree, maar dan wel met een overnachting ginder.
@Hockey: nog niet alles staat vast en ik sta open voor verbetering. Dat is dan ook de reden waarom ik dit forum bezoek.
Plaats die dan nogmaals, zodat we weten wat jouw route is. Wellicht is er iets gewijzigd sinds de laatste post van 4 maanden terug.Reiziger777 schreef:De reisroute staat nog open voor verandering/verbetering.
Ik zou dit niet doen. Bijna 2 uur rijden over voornamelijk snelweg, waarbij je naar het westen gaat, terwijl Death Valley in het oosten ligt. Feitelijk ga je dan 4 tot 5 uur extra rijden om een stuk snelweg te zien. En een paar strandjes bij Malibu.Reiziger777 schreef:Daarover had ik nog volgende vraag: Raden jullie het aan om onze eerste kilometers te rijden naar bijvoorbeeld Santa Barbara en vervolgens naar Death Valley?
-
- Amerika-ontdekker
Hockey, Santa Barbara laat ik idd achterwege.
Voorlopig is de route nog niet gewijzigd tov 4maanden geleden. De route Deze start in feite op dag 4 (dag 1 = vlucht / dag 2 LA / dag 3 Universal Studio's).
Ik hoor natuurlijk graag of er meer aantrekkelijke wegen zijn; nu is dit gewoon google maps.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Death Valley
dag 5 Death Valley
dag 6 Death Valley-Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion-Page
dag 9 Page-GC
dag 10 GC
dag 11 GC-Sedona
dag 12 Sedona-LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
dag 15 morning arrive @brussels
In het geval dat dit met Joshua is zouden we eventueel overnachten in Palm Springs (of Indio? / of ten noorden vh park Yucca Valley; is dit mogelijk?).
De verdeling per dag, dien ik dan wel nog even na te zien.
Voorlopig is de route nog niet gewijzigd tov 4maanden geleden. De route Deze start in feite op dag 4 (dag 1 = vlucht / dag 2 LA / dag 3 Universal Studio's).
Ik hoor natuurlijk graag of er meer aantrekkelijke wegen zijn; nu is dit gewoon google maps.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Death Valley
dag 5 Death Valley
dag 6 Death Valley-Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion-Page
dag 9 Page-GC
dag 10 GC
dag 11 GC-Sedona
dag 12 Sedona-LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
dag 15 morning arrive @brussels
In het geval dat dit met Joshua is zouden we eventueel overnachten in Palm Springs (of Indio? / of ten noorden vh park Yucca Valley; is dit mogelijk?).
De verdeling per dag, dien ik dan wel nog even na te zien.
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 19 aug 2014, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag dezelfde size lettertype gebruiken ivm de leesbaarheid
Reden: Graag dezelfde size lettertype gebruiken ivm de leesbaarheid
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route hoor! Ik zou zelf Sedona laten vallen en een extra nacht in Page nemen. daar is erg veel te zien. Of je zou nog naar Bryce kunnen gaan. Misschien die nachten open laten?
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We zijn van plan om tijdens de reis één grote wandeling te maken. Dit zal normaal in Zion NP zijn. Welke trail raden jullie aan? We hebben liever het 'warmere' gedeelte (wetende dat het begin november is).
We zijn geen geoefende wandelaars, maar ik denk wel dat we een gemiddeld goede conditie hebben.
We zijn geen geoefende wandelaars, maar ik denk wel dat we een gemiddeld goede conditie hebben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn daar al wat topics over volgeschreven (je kunt daarvoor de zoekfunctie proberen). Kijk bijvoorbeeld eens in deze topics:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36051
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45173
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=46270
Op de NPS-site vind je natuurlijk ook veel informatie: zie hier en natuurlijk http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik vind Zion ook wel een geschikt park om meerdere korte wandelingen te doen. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Marianne
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36051
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45173
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=46270
Op de NPS-site vind je natuurlijk ook veel informatie: zie hier en natuurlijk http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik vind Zion ook wel een geschikt park om meerdere korte wandelingen te doen. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Onze route ligt vast. We hebben deze dan toch nog iets drukker gemaakt. Vrienden van ons zijn dit jaar ook 2 weken geweest en hebben nog grotere afstanden gedaan. Zij hebben ons overtuigd om iets meer te zien i.p.v. iets meer tijd ter plaatse. Zie onderstaand.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Yosemite Village
dag 5 Yosemite Village - DV
dag 6 DV - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce - Mexican hat
dag 10 Mexican Hat - Page
dag 11 Page - GC
dag 12 GC - LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
Hier de route
De te nemen wegen kan nog wijzigen.
Zo heb ik bijvoorbeeld van Bryce naar Mexican Hat voorlopig via Capitol Reef.
Graag jullie meningen, dank
Onze route ligt vast. We hebben deze dan toch nog iets drukker gemaakt. Vrienden van ons zijn dit jaar ook 2 weken geweest en hebben nog grotere afstanden gedaan. Zij hebben ons overtuigd om iets meer te zien i.p.v. iets meer tijd ter plaatse. Zie onderstaand.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Yosemite Village
dag 5 Yosemite Village - DV
dag 6 DV - Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion - Bryce
dag 9 Bryce - Mexican hat
dag 10 Mexican Hat - Page
dag 11 Page - GC
dag 12 GC - LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
Hier de route
De te nemen wegen kan nog wijzigen.
Zo heb ik bijvoorbeeld van Bryce naar Mexican Hat voorlopig via Capitol Reef.
Graag jullie meningen, dank
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Of dat het goede advies was weet ik niet hoor
. Jullie gaan er nu eerder een huwelijksrace ipv een huwelijksreis van maken. Je moet toch ook nog wel eens tijd hebben om ergens van te genieten als je het mij vraagt. Nu kiezen jullie voor kwantiteit ipv kwaliteit.
In je route ga je er vanuit dat de Tioga pass open is, als deze dicht is wordt het een langere rit die tot Bakersfield dezelfde weg volgt als de heenweg. Je hebt dan een rit van meer dan 7 uur voor de boeg (zonder stops).
Jullie zijn hoop ik voor Zion toch niet van plan om in St. George te overnachten, dat zou zonde zijn (ook weer van de tijd)

In je route ga je er vanuit dat de Tioga pass open is, als deze dicht is wordt het een langere rit die tot Bakersfield dezelfde weg volgt als de heenweg. Je hebt dan een rit van meer dan 7 uur voor de boeg (zonder stops).
Jullie zijn hoop ik voor Zion toch niet van plan om in St. George te overnachten, dat zou zonde zijn (ook weer van de tijd)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
We hebben niet de behoefte om in ieder park te wandelen.
In het geval dat de Tioga Pass gesloten is en we weten dit reeds vooraf, zullen we Yosemite volledig links laten liggen. En de overnachting in Yosemite village annuleren. In het geval dat dit pas op het moment zelf blijkt te zijn, zitten we inderdaad met een grote omweg.
Onze overnachting is in St George. Als we op dag 6 de lange rit hebben van DV naar St George zullen we wellicht die avond toch niet meer naar Zion gaan. De morgen erop kunnen we dan (klein uur rijden) naar Zion gaan en zijn we er de hele dag. 's avond keren we dan terug naar St George om er de volgende dag naar Bryce te rijden. Ik denk dat dit doenbaar is.
In het geval dat de Tioga Pass gesloten is en we weten dit reeds vooraf, zullen we Yosemite volledig links laten liggen. En de overnachting in Yosemite village annuleren. In het geval dat dit pas op het moment zelf blijkt te zijn, zitten we inderdaad met een grote omweg.
Onze overnachting is in St George. Als we op dag 6 de lange rit hebben van DV naar St George zullen we wellicht die avond toch niet meer naar Zion gaan. De morgen erop kunnen we dan (klein uur rijden) naar Zion gaan en zijn we er de hele dag. 's avond keren we dan terug naar St George om er de volgende dag naar Bryce te rijden. Ik denk dat dit doenbaar is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Om van LA naar Yosemite te rijden en de volgende dag van Yosemite naar Death Valley (waar een tussenstop ook niet verkeerd zou zijn) is natuurlijk idioot. Sorry hoor. En voor Zion wel een volle dag uittrekken? Wat is het idee achter die verdeling?
Waarom zou je die saaie route van LA naar Yosemite rijden? Vergeet Yosemite en doe de rest op je gemak. Je zou een stop kunnen maken in Capitol reef, want van Bryce via Capitol Reef naar Monument Valley is ook een behoorlijk lange rit waar je veel kunt zien onderweg.
Alles is doenbaar, maar waarom niet Springdale in plaats van St George? Zo blijf je toch heen en weer rijden?
Marianne
Waarom zou je die saaie route van LA naar Yosemite rijden? Vergeet Yosemite en doe de rest op je gemak. Je zou een stop kunnen maken in Capitol reef, want van Bryce via Capitol Reef naar Monument Valley is ook een behoorlijk lange rit waar je veel kunt zien onderweg.
Alles is doenbaar, maar waarom niet Springdale in plaats van St George? Zo blijf je toch heen en weer rijden?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het is niet zo dat je het park steeds gezien hebt vanuit de wagen. Af en toe moet je toch een kleine wandeling maken van de parking tot het viewpoint en dan ben je zo een half uur of meer kwijt. Dit heeft op zich niets te zien met "gaan wandelen".
Lange rit van Death Valley naar Zion ? Tot St-George is het ongeveer 3 uur 45 min rijden, een uurtje meer en je bent in Zion (Springdale). Het levert je in totaal 2 uur extra rijdtijd op, maar betekent minder tijd voor het park en je doet eigenlijk dezelfde route 3 maal. Nagenoeg iederen hier zal je dit afraden.
Lange rit van Death Valley naar Zion ? Tot St-George is het ongeveer 3 uur 45 min rijden, een uurtje meer en je bent in Zion (Springdale). Het levert je in totaal 2 uur extra rijdtijd op, maar betekent minder tijd voor het park en je doet eigenlijk dezelfde route 3 maal. Nagenoeg iederen hier zal je dit afraden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
LA - Yosemite is een flink stuk, maar het is onze eerste grote rijdag. Op dat moment zullen we er wellicht nog niet tegenop zien. Best vroeg vertrekken zodat we in de loop van de namiddag het eerste deel van het park kunnen zien. De dag erop (hopelijk) via tioga road het park verlaten. Dan een flink eind rijden tot in DV. Het is de bedoeling dat we de morgen erop eerst nog wat zien van Death Valley en in de loop van de dag pas vertrekken richting St George. Om zoals gezegd die dag niet meer naar Zion te gaan.
Waarom Zion wel een volledige dag? Omdat de reacties hier me overtuigden en omdat het in de herfst zeker de moeite zou zijn.
Waarom Zion wel een volledige dag? Omdat de reacties hier me overtuigden en omdat het in de herfst zeker de moeite zou zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je niet van plan bent om op de dag dat je van DV komt nog naar Zion te gaan kun je wel in St George overnachten. Maar dan zou ik de volgende dag voor Springdale kiezen.
Ja, een volle dag Zion is mooi, maar dat was natuurlijk wel met de oude route in gedachte. Met de route die je nu hebt zou ene extra nacht rond Yosemite natuurlijk handiger zijn.
Marianne
Ja, een volle dag Zion is mooi, maar dat was natuurlijk wel met de oude route in gedachte. Met de route die je nu hebt zou ene extra nacht rond Yosemite natuurlijk handiger zijn.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Onze eerste 2 reisdagen (LA - Yosemite en Yosemite DV) worden inderdaad erg druk. Maar het is niet de bedoeling om te wandelen in Yosemite. Wel die ene dag in Zion (aangenamere temperaturen). Onze vrienden hebben in één dag van Modesto naar Visalia gereisd (dit is dus zonder de Tioga). Zij vonden dit goed doenbaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles kan. Maar ze weten natuurlijk niet wat ze gemist hebben. Het is 5 uur rijden als je via de 120 het park in gaat en via de 41 er weer uit. Dus dan blijft er niet veel tijd over om iets te zien. En dat zal ook voor jullie gelden. Je moet je afvragen of je die extra kilometers de moeite waard vindt, het is nu niet meer dan een mooie, maar erg lange route. Het lijkt mij dat je die tijd beter ergens anders kunt besteden, bijvoorbeeld door rechtstreeks naar DV te rijden en nog en stop in Las Vegas te maken.
Het zal trouwens normaal gesproken niet zo koud zijn dat je niet prettig kunt wandelen in Yosemite.
Marianne
Het zal trouwens normaal gesproken niet zo koud zijn dat je niet prettig kunt wandelen in Yosemite.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht