Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november
-
- Amerika-ontdekker
Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november
Hallo,
Wij overwegen om op huwelijksreis te gaan naar het Zuidwesten van Amerika. We zijn geen extreem grote reizigers maar naar aanleiding van onze trouw wilden we toch eenmaal een grote -onvergetelijke- reis maken. Het zou wel maar voor 2weken zijn. Ik heb al verschillende reisverslagen gelezen en ben zo bij deze 'voorlopige' trip geraakt.
Ik weet dat bepaalde zaken erg beperkt zijn in tijd, maar graag toch jullie meningen. Periode: eind oktober / begin november
Telkens: voormiddag - namiddag
dag1 vlucht naar SF
dag2 dagje SF
dag3 halve dag SF – road to Yosemite 320km
dag4 dagje Yosemite
dag5 road to DV 450km – DV
dag6 DV – road to LV 200km
dag7 dagje LV
dag8 road to GC 450km – GC
dag9 GC – road to Zion 400km
dag10 zion – road to LV 270km
dag11 LV – road to palm springs 370km
dag12 PS – road to LA 180km en LA evening
dag13 universal studio’s
dag14 terugvlucht
Ik weet dat er wellicht nog wat werk aan is, maar graag nu alle jullie meningen (mooie routes, overnachtingen, ...) en ook de zaken die volgens jullie onmogelijk lijken (afstand, ...)
Wij overwegen om op huwelijksreis te gaan naar het Zuidwesten van Amerika. We zijn geen extreem grote reizigers maar naar aanleiding van onze trouw wilden we toch eenmaal een grote -onvergetelijke- reis maken. Het zou wel maar voor 2weken zijn. Ik heb al verschillende reisverslagen gelezen en ben zo bij deze 'voorlopige' trip geraakt.
Ik weet dat bepaalde zaken erg beperkt zijn in tijd, maar graag toch jullie meningen. Periode: eind oktober / begin november
Telkens: voormiddag - namiddag
dag1 vlucht naar SF
dag2 dagje SF
dag3 halve dag SF – road to Yosemite 320km
dag4 dagje Yosemite
dag5 road to DV 450km – DV
dag6 DV – road to LV 200km
dag7 dagje LV
dag8 road to GC 450km – GC
dag9 GC – road to Zion 400km
dag10 zion – road to LV 270km
dag11 LV – road to palm springs 370km
dag12 PS – road to LA 180km en LA evening
dag13 universal studio’s
dag14 terugvlucht
Ik weet dat er wellicht nog wat werk aan is, maar graag nu alle jullie meningen (mooie routes, overnachtingen, ...) en ook de zaken die volgens jullie onmogelijk lijken (afstand, ...)
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Zuidwesten - 2weken - oktober/november
Hallo Reiziger777. Welkom of het forum. Lekker bladeren en lezen, daar steek je veel van op. Kijk ook eens bij de blogs van diverse ervaren Amerika gangers. daar doe je vaak de beste ideeën op!
Je geeft zelf al aan dat je maar beperkt tijd heb, maar je route vraagt eigenlijk om wat meer tijd. Zeker tijdens je huwelijksreis wil je toch niet te veel haasten
End oktober/begin november is de Tioga Pass meestal nog dis dag drie gaat qua route wel, maar je hebt heel weinig tijd voor al het moois onderweg. Dat geld ook een beetje voor de rest van de route. Palm Springs aan het einde, is dat voor Joshua Tree NP ? Ik zo dat overslaan en rechtstreeks van LV naar LA gaan. De dag die je daar mee wint, kan je beter besteden voor een extra dag in Zion.
Maar voor 14 dagen incl vliegen, is de route eigenlijk te lang. Je zou het westelijk deel (SF-Yos) kunnen bewaren voor een ander keer, of het oostelijke deel (GC-Zion) overslaan.
1 huis - Phoenix
2 Phoenix - GC
3 GC - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - LV (via VoF)
8 LV
9 LV - DV
10 DV - LA
11 LA
12 ..
13 ..
14 LA - terugvlucht
De ruimte van dag 12/13 kan je gebruiken voor een extra dag bij GC of Page of zelfs Monument Valley (GC-MV-Page)
Andere optie zou kunnen zijn:
1 huis -SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yos
5 Yos
6 Yos
7 Yos - Lee Vining
8 Lee Vining - DV
9 DV - LV
10 LV
11 LV - PS (via Joshua Tree)
12 PS -LA
13 LA
14 LA - huis
Je geeft zelf al aan dat je maar beperkt tijd heb, maar je route vraagt eigenlijk om wat meer tijd. Zeker tijdens je huwelijksreis wil je toch niet te veel haasten

Maar voor 14 dagen incl vliegen, is de route eigenlijk te lang. Je zou het westelijk deel (SF-Yos) kunnen bewaren voor een ander keer, of het oostelijke deel (GC-Zion) overslaan.
1 huis - Phoenix
2 Phoenix - GC
3 GC - Page
4 Page - Bryce
5 Bryce - Zion
6 Zion
7 Zion - LV (via VoF)
8 LV
9 LV - DV
10 DV - LA
11 LA
12 ..
13 ..
14 LA - terugvlucht
De ruimte van dag 12/13 kan je gebruiken voor een extra dag bij GC of Page of zelfs Monument Valley (GC-MV-Page)
Andere optie zou kunnen zijn:
1 huis -SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yos
5 Yos
6 Yos
7 Yos - Lee Vining
8 Lee Vining - DV
9 DV - LV
10 LV
11 LV - PS (via Joshua Tree)
12 PS -LA
13 LA
14 LA - huis
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Reiziger777: zuidwesten - 2weken - oktober/november
In route 2 hierboven zou ik in jullie geval wel een dag San Francisco en Yosemite minder doen en vanuit Las Vegas naar de Grand Canyon gaan en de en de dag erna nog een ochtend en dan naar Kingman of Needles ofzo rijden en de dag erna naar LA. Ik zou als je er toch 'in de buurt bent' de Grand Canyon niet willen missen op de huwelijksreis.
Dus dan krijg je:
1 huis -SF
2 SF
3 SF - Yos
4 Yos
5 Yos - Mammoth Lakes/bishop
6 mammoth lakes/Bishop - Death valley
7 DV - LV
8 LV
9 LV - Grand Canyon
10 Grand Canyon - kingman/needles
11 Kingman/needles - LA, evt via joshua tree
12 LA
13 LA
14 LA - huis
15 aankomst thuis
Ik heb nu de extra dag bij LA gezet, maar die kun je ook bij SF of Yosemite of een volle dag GC zetten. Naar je eigen interesses zeg maar.
Dus dan krijg je:
1 huis -SF
2 SF
3 SF - Yos
4 Yos
5 Yos - Mammoth Lakes/bishop
6 mammoth lakes/Bishop - Death valley
7 DV - LV
8 LV
9 LV - Grand Canyon
10 Grand Canyon - kingman/needles
11 Kingman/needles - LA, evt via joshua tree
12 LA
13 LA
14 LA - huis
15 aankomst thuis
Ik heb nu de extra dag bij LA gezet, maar die kun je ook bij SF of Yosemite of een volle dag GC zetten. Naar je eigen interesses zeg maar.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de reacties.
Het klopt inderdaad, psvWally, de GC is een must voor onze huwelijksreis
Palm Springs is dat idd niet. Volgens ik dat hier zo een beetje lees, raden de meesten dat niet echt aan? Graag jullie meningen, het lijkt me op foto wel cool eigenlijk.
Joshua Tree NP heb ik niet ingepland. Jullie verkiezen dit boven Palm Springs misschien?
@avsboz: Dank voor je info. Dus als ik het goed begrijp is de Tioga Pass doenbaar eind oktober/begin november?
Indien ik kies om toch de drie grote steden aan te doen (SF, LV en LA) ben ik genoodzaakt om bijvoorbeeld Zion NP er uit te halen?
Het klopt inderdaad, psvWally, de GC is een must voor onze huwelijksreis

Palm Springs is dat idd niet. Volgens ik dat hier zo een beetje lees, raden de meesten dat niet echt aan? Graag jullie meningen, het lijkt me op foto wel cool eigenlijk.
Joshua Tree NP heb ik niet ingepland. Jullie verkiezen dit boven Palm Springs misschien?
@avsboz: Dank voor je info. Dus als ik het goed begrijp is de Tioga Pass doenbaar eind oktober/begin november?
Indien ik kies om toch de drie grote steden aan te doen (SF, LV en LA) ben ik genoodzaakt om bijvoorbeeld Zion NP er uit te halen?
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb nog wat zitten puzzelen maar beter dan de route van PSVwally krijg ik het niet.
Voor de Tioga Pass: ik zou die dan toch zo vroeg mogelijk in je reis doen.
Hier kan je de data voor de voorbije jaren zien:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Groetjes,
Ingrid
Voor de Tioga Pass: ik zou die dan toch zo vroeg mogelijk in je reis doen.
Hier kan je de data voor de voorbije jaren zien:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan je niet helpen aan echte info over palm springs. Als je van musea houd schijnt het wel wat te zijn en ook de aerial tramway schijnt leuk te zijn. Het probleempunt op je route is dat het nogal een lange rit vanaf de Grand Canyon is en veel mensen het te lang/ver vinden voor één dag.
-
- Amerika-ontdekker
@ingrid: dank voor de info. De kans is toch redelijk groot dat het dan nog toegankelijk zal zijn. De Tioga pass zou ook in het begin van de reis zijn...
Zijn kingman en needles aan te raden?
Zijn kingman en needles aan te raden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kingman of Needles is alleen bedoeld als tussenstop. Ik zou ter plekke kijken hoever je komt.
Voor een korte route die heel geschikt is voor oktober/november zou je eens aar mijn 2011-verslag kunnen kijken.
Marianne
Voor een korte route die heel geschikt is voor oktober/november zou je eens aar mijn 2011-verslag kunnen kijken.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Het is inderdaad een lang stuk om die GC te zien.PSVwally schreef:Ik kan je niet helpen aan echte info over palm springs. Als je van musea houd schijnt het wel wat te zijn en ook de aerial tramway schijnt leuk te zijn. Het probleempunt op je route is dat het nogal een lange rit vanaf de Grand Canyon is en veel mensen het te lang/ver vinden voor één dag.
Zie hier uw route in google maps:
https://maps.google.be/maps?saddr=San+F ... pr&t=m&z=7
Zo doe ik tweemaal nagenoeg hetzelfde traject voor de GC: heen en terug. Bestaat er een alternatief? Is dit een mooie route? Voor alle duidelijkheid: GC blijft een must.
Graag ook jullie suggesties van de te nemen routes algemeen, welke zijn de moeite en welke niet?
Verder blijf ik met een kleine twijfel achter: Moet ik voor mijn eigen gemak het westelijk stuk (SF en Yos) gewoon niet laten vallen? In het achterhoofd houdende dat het begin november is. We willen m.a.w. ook niet de hele route in de kou rijden... Anderzijds spreekt SF me erg aan, en ik hoor ook zeer veel positiefs over Yos.
Graag jullie meningen van een twijfelende reiziger

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook gebruik maken van een korte url.
Als je niet dezelfde route wil doen vanaf de GC dan kun je via Page en Zion rijden. Prachtige route maar het kost je wel veel meer tijd.
Is het niet mogelijk om wat langer te gaan? Zo nee, dan zou ik echt iets laten vallen. Het is vroeg donker, de dagen zijn kort. En als het weer eens tegenzit heb je helemaal een probleem met zo'n volle route.
Heb je al naar mijn 2011-route gekeken? Die lijk me heel geschikt voor jullie periode. In oktober/november zou het kunnen dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is. En qua temperatuur zal het oostelijke deel van de route veel prettiger zijn.
Marianne

Als je niet dezelfde route wil doen vanaf de GC dan kun je via Page en Zion rijden. Prachtige route maar het kost je wel veel meer tijd.
Is het niet mogelijk om wat langer te gaan? Zo nee, dan zou ik echt iets laten vallen. Het is vroeg donker, de dagen zijn kort. En als het weer eens tegenzit heb je helemaal een probleem met zo'n volle route.
Heb je al naar mijn 2011-route gekeken? Die lijk me heel geschikt voor jullie periode. In oktober/november zou het kunnen dat de Tioga Pass (tijdelijk) gesloten is. En qua temperatuur zal het oostelijke deel van de route veel prettiger zijn.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de info, Marianne. Bij deze een kortere link: (het is me geluktMartin & Marianne schreef:Je kunt ook gebruik maken van een korte url.![]()
Marianne

Ik heb er dit van gemaakt:
LA - DV - LV - ZNP - GC - Mojave(?) - LV
Zoals je kunt zien heb ik de routes laten kiezen door google maps. Is dit de moeite, of bestaan er mooiere alternatieven?
Ik heb er dus ook Mojave national preserve bijgevoegd. Is dit aan te raden of zijn hier ook ander en betere alternatieven? Is mijn route nu niet te kort; zijn er andere aanraders die niet al te veraf liggen? Over onze overnachtingsplaatsen heb ik nog niet echt nagedacht.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou van de GC rechtstreeks naar Las Vegas rijden.
Om het goed te kunnen beoordelen is het handig om te weten hoeveel dagen je overal hebt. Qua route is het mooi. Tussen Las Vegas en Zion zou je de oostelijker route via VoF kunnen nemen.
Van DV naar LV via DV Junction en Pahrump is prima, de route via de Badwater Road en Shoshone vinden wij ook erg mooi. Zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Marianne
Om het goed te kunnen beoordelen is het handig om te weten hoeveel dagen je overal hebt. Qua route is het mooi. Tussen Las Vegas en Zion zou je de oostelijker route via VoF kunnen nemen.
Van DV naar LV via DV Junction en Pahrump is prima, de route via de Badwater Road en Shoshone vinden wij ook erg mooi. Zie daarvoor ons 2006- en 2013-verslag.
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je wensen lijstje past nu (ruim) in de twee weken die je te besteden hebt. Sterker nog, je zou Bryce NP er zeker nog bij kunnen voegen.
1 thuis - LA
2 LA (Universal Studios)
3 LA - DV
4 DV-LV
5 LV-Zion (via VoF)
6 Zion
7 Zion-Bryce
8 Bryce-Page
9 Page-GC
10 GC (helikoptervlucht?)
11 GC-LV
12 LV
13 ..
14 LV-thuis
Dag 13 zou je kunnen gebruiken voor een extra dag bij LA aan het begin, LV aan het einde of misschien Page (dagje op het water). Peroonlijk zou ik hem anderom doen en de extra dag (13) aan het einde bij LA doen om daar nog een beetje te relaxen en dan een late vlucht (KLM heeft directe vlucht zo rond 17.20 takeoff) terug op dag 14. Dan heb je ook nog wat aan je 14de dag. (zie ons verslag van 2012)
1 thuis - LA
2 LA (Universal Studios)
3 LA - DV
4 DV-LV
5 LV-Zion (via VoF)
6 Zion
7 Zion-Bryce
8 Bryce-Page
9 Page-GC
10 GC (helikoptervlucht?)
11 GC-LV
12 LV
13 ..
14 LV-thuis
Dag 13 zou je kunnen gebruiken voor een extra dag bij LA aan het begin, LV aan het einde of misschien Page (dagje op het water). Peroonlijk zou ik hem anderom doen en de extra dag (13) aan het einde bij LA doen om daar nog een beetje te relaxen en dan een late vlucht (KLM heeft directe vlucht zo rond 17.20 takeoff) terug op dag 14. Dan heb je ook nog wat aan je 14de dag. (zie ons verslag van 2012)
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou er idd eventueel nog Bryce kunnen bijpakken. Het zou in het najaar erg de moeite zijn, iets om over na te denken!
Over het omkeren van de route heb je zeker een punt wat de vluchten betreft. Echter lijkt het me erg cool om LV midden in de reis te hebben. Dat je te midden in de woestijn aan het bollen bent en dan plots LV ziet opdagen. (Alhoewel dit met het omkeren ook het geval zou zijn, maar toch iets anders wegens het feit dat we er dan in het begin al geweest zijn)
@Marianne: Ik overweeg om inderdaad rechtstreeks van GC naar LV te rijden.
Wat vinden de anderen: is Mojave national preserve de moeite?
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Over het omkeren van de route heb je zeker een punt wat de vluchten betreft. Echter lijkt het me erg cool om LV midden in de reis te hebben. Dat je te midden in de woestijn aan het bollen bent en dan plots LV ziet opdagen. (Alhoewel dit met het omkeren ook het geval zou zijn, maar toch iets anders wegens het feit dat we er dan in het begin al geweest zijn)
@Marianne: Ik overweeg om inderdaad rechtstreeks van GC naar LV te rijden.
Wat vinden de anderen: is Mojave national preserve de moeite?
* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
-
- Amerika-ontdekker
Zoals je ziet ben ik nog altijd aan het puzzelen.
Momenteel ziet het er zo uit:
dag 1 VM vlucht
NM vlucht
dag 2 VM LA city
NM LA city
dag 3 VM Universal studios
NM Universal studios
dag 4 VM road to Sequoia
NM Sequoia + nacht
dag 5 VM road to DV (bijna 6uur)
NM (DV)
dag 6 VM DV
NM road to LV (2u)
dag 7 VM road to Zion
NM ZNP
dag 8 VM road to Bryce (kleine 2u)
NM Bryce NP
dag 9 VM road to GC (5u)
NM GC
dag 10 VM GC (helikopter)
NM GC
dag 11 VM road to sedona (2u)
NM sedona
dag 12 VM road to LV (4u)
NM LV
dag 13 VM LV
NM LV
dag 14 VM vlucht
NM vlucht
dag 15 VM morning arrive @brussels
Zoals je kunt zien heb ik SequoiaNP er nu ingevoegd. Dit omdat ik denk dat de afstand LA naar DV misschien te lang is. Anderszijds is dit onze eerste reisdag en hebben we dan misschien nog goede moed:) Tevens is de ingang van Sequoia niet ideaal...
Zoals je verder kunt zien heb ik ook nog ZNP en Bryce. Wat is jullie advies: laten zoals ik het voorzie, of één van beide goed willen doen en de ander laten vallen.
Wat met Sedona? Het lijkt me een coole stad om 'even' te stoppen en een nacht te blijven.
En wat met Page, momenteel rij ik er door of zouden we er toch een dagje moeten blijven (Antelope, het meer, ...)
Graag jullie meningen over de NP, de te volgen routes. Bijkomende opmerkingen en tips zijn altijd welkom Dit alles rekening houdend met de tijd van het jaar (eind okt / begin nov). Het aantal dagen zal normaal niet meer wijzigen.
De route:
Klik
Momenteel ziet het er zo uit:
dag 1 VM vlucht
NM vlucht
dag 2 VM LA city
NM LA city
dag 3 VM Universal studios
NM Universal studios
dag 4 VM road to Sequoia
NM Sequoia + nacht
dag 5 VM road to DV (bijna 6uur)
NM (DV)
dag 6 VM DV
NM road to LV (2u)
dag 7 VM road to Zion
NM ZNP
dag 8 VM road to Bryce (kleine 2u)
NM Bryce NP
dag 9 VM road to GC (5u)
NM GC
dag 10 VM GC (helikopter)
NM GC
dag 11 VM road to sedona (2u)
NM sedona
dag 12 VM road to LV (4u)
NM LV
dag 13 VM LV
NM LV
dag 14 VM vlucht
NM vlucht
dag 15 VM morning arrive @brussels
Zoals je kunt zien heb ik SequoiaNP er nu ingevoegd. Dit omdat ik denk dat de afstand LA naar DV misschien te lang is. Anderszijds is dit onze eerste reisdag en hebben we dan misschien nog goede moed:) Tevens is de ingang van Sequoia niet ideaal...
Zoals je verder kunt zien heb ik ook nog ZNP en Bryce. Wat is jullie advies: laten zoals ik het voorzie, of één van beide goed willen doen en de ander laten vallen.
Wat met Sedona? Het lijkt me een coole stad om 'even' te stoppen en een nacht te blijven.
En wat met Page, momenteel rij ik er door of zouden we er toch een dagje moeten blijven (Antelope, het meer, ...)
Graag jullie meningen over de NP, de te volgen routes. Bijkomende opmerkingen en tips zijn altijd welkom Dit alles rekening houdend met de tijd van het jaar (eind okt / begin nov). Het aantal dagen zal normaal niet meer wijzigen.
De route:
Klik
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar mijn 2011-verlsag, ik deed ongeveer hetzelfde rondje. LA-DV is goed te doen (wij deden het in 2008 en in 2011, zie onze verslagen), en minder ver dan sequoia-DV hoewel dat wel afhankelijk is van waar je overnacht in Sequoia. Voor maar 1 overnachting zou ik niet naar Sequoia gaan, daar heb je meer tijd nodig.
Sedona is leuk.
Ik zou in plaats van Sequoia een extra nacht Zion doen. En een nacht in Page zou ook wel mooi zijn.
Het is duidelijker lezen als je het gewoon per dag in een van/naar vorm uitschrijft.
dag 1 naar LA
dag 2 LA
dag 3 Universal studios
dag 4 LA-Death Valley
dag 5 Death Valley - Las Vegas
etc
Marianne
Sedona is leuk.
Ik zou in plaats van Sequoia een extra nacht Zion doen. En een nacht in Page zou ook wel mooi zijn.
Het is duidelijker lezen als je het gewoon per dag in een van/naar vorm uitschrijft.
dag 1 naar LA
dag 2 LA
dag 3 Universal studios
dag 4 LA-Death Valley
dag 5 Death Valley - Las Vegas
etc
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Goed dat je Yosemite eruit hebt gehaald. Eind oktober/begin november kan het daar al ruig weer zijn. De kans dat de Tioga pass is afgesloten is immers ook zeer groot. De data op de website is steeds de datum van de langdurige afsluiting. In de weken voorafgaand kan de pass ook reeds af en toe één of meerdere dagen dicht zijn.
LA - Death Valley is heel goed te doen. Ik heb het al verscheidene keren gereden met dezelfde dag nog door te rijden naar Vegas, dus als je in Death Valley blijft zeker geen probleem. Sequia lijkt mij hier dan ook geen grote meerwaarde.
Waarom zou je op dag 6 stoppen in Las Vegas ? Je kan gewoon doorrijden naar Zion, dan win je een dag voor dit park en je keert toch terug naar Vegas.
Opletten met Bryce Canyon. Dit is op 2700m hoogte gelegen en ook daar kan je al sneeuw hebben. Koud zal het er in ieder geval zijn. Niet te vergelijken met de lagere delen van Utah en Arizona.
LA - Death Valley is heel goed te doen. Ik heb het al verscheidene keren gereden met dezelfde dag nog door te rijden naar Vegas, dus als je in Death Valley blijft zeker geen probleem. Sequia lijkt mij hier dan ook geen grote meerwaarde.
Waarom zou je op dag 6 stoppen in Las Vegas ? Je kan gewoon doorrijden naar Zion, dan win je een dag voor dit park en je keert toch terug naar Vegas.
Opletten met Bryce Canyon. Dit is op 2700m hoogte gelegen en ook daar kan je al sneeuw hebben. Koud zal het er in ieder geval zijn. Niet te vergelijken met de lagere delen van Utah en Arizona.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor de info. Sequoia heb ik er dus uitgelaten. Net als Bryce, ik geef de voorkeur aan ZionNP. En tevens om een dagje in Page te blijven.
Het ziet er dan ongeveer zo uit.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Death Valley
dag 5 Death Valley
dag 6 Death Valley-Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion-Page
dag 9 Page-GC
dag 10 GC
dag 11 GC-Sedona
dag 12 Sedona-LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
dag 15 morning arrive @brussels
In de 'heenrit' heb ik LV nu niet ingevuld, maar dit was dan ook niet meer dan een (slaap)tussenstop. Wat is jullie ervaring met de steden: midden in de reis (als afwisseling met de natuur) of op het einde (uitslapen in voorbereiding van de terugvlucht).
De route
Het ziet er dan ongeveer zo uit.
dag 1 vlucht
dag 2 LA city
dag 3 Universal studios
dag 4 LA - Death Valley
dag 5 Death Valley
dag 6 Death Valley-Zion
dag 7 Zion
dag 8 Zion-Page
dag 9 Page-GC
dag 10 GC
dag 11 GC-Sedona
dag 12 Sedona-LV
dag 13 LV
dag 14 vlucht
dag 15 morning arrive @brussels
In de 'heenrit' heb ik LV nu niet ingevuld, maar dit was dan ook niet meer dan een (slaap)tussenstop. Wat is jullie ervaring met de steden: midden in de reis (als afwisseling met de natuur) of op het einde (uitslapen in voorbereiding van de terugvlucht).
De route
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Logischer wijze als je land in LA, bezoek je eerst de stad. Op 15 dagen zet je Vegas beer op het einde zoals je nu deed. Het is uiteraard een ander verhaal als je langer gaat en ook San Diego of San Francisco aandoet.
Ik plan zelf een trip waarbij Ik eerst San Diego doe, dan LA, dan SF om te stoppen in Vegas. (we zullen wel enkel Yosemite, Death Valley en Grand Canyon doen, de rest bewaren we voor een andere keer)
Ik plan zelf een trip waarbij Ik eerst San Diego doe, dan LA, dan SF om te stoppen in Vegas. (we zullen wel enkel Yosemite, Death Valley en Grand Canyon doen, de rest bewaren we voor een andere keer)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
Ondertussen zijn we al enkele maanden verder. De vliegtickets zijn geboekt. De reisroute staat nog open voor verandering/verbetering.
Daarover had ik nog volgende vraag: Raden jullie het aan om onze eerste kilometers te rijden naar bijvoorbeeld Santa Barbara en vervolgens naar Death Valley? Zo hebben we toch eens kunnen proeven van highway 1. Of is dit niet echt de moeite (rechterkant van de weg en misschien minst mooi gedeelte van Highway1 ...?)
Alvast bedankt voor jullie advies.
Ondertussen zijn we al enkele maanden verder. De vliegtickets zijn geboekt. De reisroute staat nog open voor verandering/verbetering.
Daarover had ik nog volgende vraag: Raden jullie het aan om onze eerste kilometers te rijden naar bijvoorbeeld Santa Barbara en vervolgens naar Death Valley? Zo hebben we toch eens kunnen proeven van highway 1. Of is dit niet echt de moeite (rechterkant van de weg en misschien minst mooi gedeelte van Highway1 ...?)
Alvast bedankt voor jullie advies.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht