Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Essepes: LA naar LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Essepes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Essepes: LA naar LA

Bericht door Essepes »

Dit jaar gaan we - joepie - weer op reis naar de US. Het zal onze vijfde trip worden maar voor het eerst naar California.
We zijn ; mijn vijftienjarige zoon en ik :)
Nu heb ik alweer heel veel gelezen en waarschijnlijk TE veel want ik zie door de bomen de national parks niet meer...
We vliegen naar Los Angeles en vanuit daar ook retour - tickets zijn al enkele weken geleden geboekt en kan ik niet zonder meer wijzigen. Als ik me er van te voren wat beter in had verdiept, had ik misschien gekozen voor twee luchthavens om tijd te besparen in de afstanden. Echter, ik wil nu uitgaan van een roadtrip Los Angeles - Los Angeles en we hebben effectief 18 nachten om een mooie reis in elkaar te zetten.
Dag 1: aankomst Los Angeles 18.00 u (ophalen huurauto)
Dag 2: Los Angeles

En om eerlijk te zijn :oops: staat de rest nog open.. We willen in ieder geval Highway 1 rijden en daar niet te snel doorheen jakkeren (wat waarschijnlijk ook niet gaat). Misschien whale watching onderweg? Ook San Francisco is voor ons een must, ik wil de tickets voor Alcatraz dit weekend boeken maar dan heb ik een indicatie nodig wanneer we in SF zullen zijn en hoe lang ik voor deze stad zal uitrekken.

Ik hoef tijdens deze reis niet alle bekende parken te zien maar het zou fantastisch zijn als we wat highlights kunnen aandoen. Is er een California expert hier die tips heeft voor een wat kortere roadtrip die ook realistisch is? Want ik heb ook een aantal reisbureau sites bekeken en zij laten heel veel mooie routes zien maar ik heb het gevoel dat je dan meer in de auto zit dan dat je daadwerkelijk geniet van al het mooie om je heen...

Alvast heel erg bedankt voor jullie eventuele tips!
Groetjes, Esther
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Essepes: LA naar LA

Bericht door PSVwally »

Met 18 dagen zou je mooi een rondje LA-kustweg-San Franciso-Yosemite-Sequoia-Joshua tree-San Diego-LA kunnen doen. Of was het ook de bedoeling om bv Las Vegas mee te pakken?
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Las Vegas bewaar ik voor een andere keer, dus dat hoeft niet!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met alleen Californië is zoiets als Paul zegt mooi. Je zou voor Yosemite en Sequoia met onze dochters eens in ons 2006-verslag kunnen kijken. Het is ook wel mooi om de Tioga Pass (en Bodie) mee te nemen, misschien in combinatie met Lake Tahoe. Zie voor Bodie ons 2013-verslag.
Het is wel verstandig om alvast eens te kijken waar je in Yosemite zou willen overnachten. Boek zo snel mogelijk iets daar. Je kunt een rondje linksom of rechtsom doen dus kijk eens wat handig is qua weekenden en beschikbaarheid.

Zoiets zou een mogelijkheid kunnen zijn:

1 naar LA
2 LA - LA
3 LA
4 LA - Pismo Beach
5 Pismo Beach - Monterey
6 Monterey - San Francisco
7 San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Lee Vining (via de Sonora Pas, of naar Lake Tahoe)
10 Lee Vining - Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - kings Canyon
13 kings Canyon - Sequoia
14 Sequoia
15 Sequoia - San Diego
16 San Diego
17 San Diego - LA
18 LA

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hoi Esther,

Vorig jaar deed ik met mijn toen 17 jarige zoon ook enkel een rondje door California (wel SF-SF)
Misschien heb je iets aan mijn blog.

Enkele jaren geleden deden wij SF-Monterey-Morro Bay-LA-Joshua Tree-Sequoia-Yosemite-Sacramento-SF in 19 dagen (hier heb ik nog geen blog van)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik veronderstel dat het in juli of augustus doorgaat. Voor hotels kan dit op sommige plaatsen wel al wat moeilijk worden.

Ik zou volgend tripje suggereren:

1 naar LA
2 LA - San Diego (vroeg vertrek)
3 San Diego
4 San Diego - Joshua Tree (29 palms)
5 Joshua Tree - Death Valley
6 Death Valley - Mammoth Lakes (Mono Lake - Bodie)
7 Mammoth Lakes- Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
10 Sequoia / Kings Canyon
11 Sequoia - SF
12 SF
13 SF
14 SF - Monterey
15 Monterey - Pismo Beach
16 Pismo Beach - LA
17 LA
18 LA
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Wat leuk dat jullie weer naar de VS gaan, Esther!
Ik heb geen tips voor een route, maar vind het schema van Marianne er erg goed uitzien! :thumbup: San Diego zou ik iig niet overslaan, zeker weten dat je dat een leuke stad vindt! Je kan daar ook lekker lunchen bij Kansas City Barbeque, het restaurant/sport bar waar Top Gun is opgenomen!
Alvast heel veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret. Ik kijk uit naar je verslagen op FB!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Echt super al die tips - het begint nu ook echt meer te leven nu ik een idee heb wat leuk is om te doen. Het zal nog een uitdaging worden om op sommige plekken overnachtingen te regelen maar ik ga me er niet druk over maken en genieten van de voorpret. Eerst maar eens heel veel lezen op de genoemde blogs!
Dank jullie wel alvast :thumbup:
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Nog even een vraagje over een deel van mijn route - het meeste heb ik dank zij dit forum toch weer in elkaar geknutseld :)
Dit zal ons reisschema zijn:
Dag 1 - 22/7 - aankomst LA
Dag 2 - 23/7 - LA
Dag 3 - 24/7 - LA
Dag 4 - 25/7 - Pismo Beach
Dag 5 - 26/7 - Monterey
Dag 6 - 27/7 - Monterey (we gaan 1 dag whale watching, vandaar hier twee nachten geboekt)
Dag 7 - 28/7 - SF
Dag 8 - 29/7 - SF
Dag 9 - 30/7 - SF (Alcatraz, al geboekt)
Dag 10 - 31/7 - SF
Dag 11 - 01/8 - Yosemite
Dag 12 - 02/8 - Yosemite
Dag 13 - 03/8 - Yosemite
Dag 14 - 04/8
Dag 15 - 05/8
Dag 16 - 06/8
Dag 17 - 07/8
Dag 18 - 08/8 - avond terugkeer in LA
Dag 19 - 09/8 - retour naar huis[/list]

Zoals in het reisschema al te merken valt heb ik er bewust geen hele lange reisdagen in gepland. We nemen voor SF ruim de tijd alsmede de weg ernaar toe. Mijn zoon en ik zijn beide op zich wel natuurliefhebbers maar oog in oog met een beer staan, vind ik alleen maar leuk als ik omgeven ben door stoere mensen die niet zoals ik hun leven aan zich voorbij zien flitsen ;) Ik vind het ook niet erg om korte hikes te doen waar je vaak mede-wandelaars tegen komt. Dat geeft me toch altijd de geruststelling dat we nog niet zijn verdwaald.
Anyway, wat mijn vraag is - is het haalbaar om nog naar Death Valley te gaan en dan terug naar LA? Ik lees ook vaker iets over een stukje route 66 wat me ook erg leuk lijkt. Misschien hebben jullie nog tips voor het laatste stuk van de reis? Ik twijfel of ik San Diego zal doen, ik denk dat het een kwestie van kiezen wordt en op dit moment neig ik meer naar Death Valley.
Alvast weer super bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dag 1 - 22/7 - aankomst LA
Dag 2 - 23/7 - LA
Dag 3 - 24/7 - LA
Dag 4 - 25/7 - Pismo Beach
Dag 5 - 26/7 - Monterey
Dag 6 - 27/7 - Monterey (we gaan 1 dag whale watching, vandaar hier twee nachten geboekt)
Dag 7 - 28/7 - SF
Dag 8 - 29/7 - SF
Dag 9 - 30/7 - SF (Alcatraz, al geboekt)
Dag 10 - 31/7 - SF
Dag 11 - 01/8 - Yosemite
Dag 12 - 02/8 - Yosemite
Dag 13 - 03/8 - Yosemite - Mammoth lakes
Dag 14 - 04/8 - Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 15 - 05/8 - Death Valley - GC
Dag 16 - 06/8 - GC
Dag 17 - 07/8 - GC - Kingman - route 66 - 29 palms
Dag 18 - 08/8 - 29 palms - Joshua Tree - avond terugkeer in LA
Dag 19 - 09/8 - retour naar huis

Ik vind 4 dagen SF wel veel en zou dan toch eerder na Death Valley 1 nacht Las Vegas inlassen, dat breekt die rit naar GC wat en dan heb je toch ook Vegas gezien.

Oh, en wat die beren betreft, die staan niet achter elke boom te wachten, eigenlijk moet je al veel geluk hebben om er één te zien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hebben jullie al iets geboekt voor Yosemite? Als ik het goed zie zitten jullie net in het weekend in Yosemite, dat is wel jammer. Maar ik vermoed dat er niet meer te schuiven valt (door bv LA op het laatst te doen)?
Op zich is DV prima in te passen, je neemt dan ook de Tioga road mee. Een stop in Lee Vining en een in DV zou dan een mogelijkheid zijn. En dan van DV naar Las Vegas en vandaar in 1 dag naar LA.

Met DV en LV zou het er zo uit kunnen zien:

22-jul naar LA
23-jul LA
24-jul LA
25-jul LA - Pismo Beach
26-jul Pismo Beach - Monterey
27-jul Monterey
28-jul Monterey - SF
29-jul SF
30-jul SF
31-jul SF
1-aug SF - Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug Yosemite
4-aug Yosemite - Lee Vining
5-aug Lee Vining - Death Valley
6-aug Death Valley - Las Vegas
7-aug Las Vegas
8-aug Las Vegas - LA
9-aug LA

Met San Diego is zoiets een mogelijkheid:

22-jul naar LA
23-jul LA
24-jul LA
25-jul LA - Pismo Beach
26-jul Pismo Beach - Monterey
27-jul Monterey
28-jul Monterey - SF
29-jul SF
30-jul SF
31-jul SF
1-aug SF - Yosemite
2-aug Yosemite
3-aug Yosemite
4-aug Yosemite - Lee Vining
5-aug Lee Vining - Death Valley
6-aug Death Valley - San Diego
7-aug San Diego
8-aug San Diego - LA
9-aug LA

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Zoals Marianne ook al schreef je kan Death Valley en LV of DV en San Diego doen.
Route 66 zou ik voor een andere trip bewaren, dat is op de route naar Grand Canyon.
Het zou wel kunnen maar dan is het relaxte uit je reis.

Op één van jullie volle dagen in Yosemite zou je misschien het Panorama Trail kunnen doen.
Er is altijd volk, de wandeling is lang maar niet speciaal moeilijk.
Moest je dit willen zou je wel nog van tevoren de hikers bus moeten vastleggen http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
(je moet bellen om te reserveren)

Met zo veel tijd in SF zou je zeker het Exploratorium niet mogen overslaan.

En ja die dagen LA hadden beter op het einde gekund maar zo gaat het ook hoor.
Op 23.7 gaan jullie door de jetlag waarschijnlijk vroeg wakker zijn, een leuke strandwandeling is dan een mogelijkheid, of in alle vroegte naar Griffith Park (zicht op Hollywood Sign)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

De reden dat we eerst LA doen is omdat we daar afgesproken hebben met een van de kinderen uit mijn au-pair familie,
inmiddels ook een volwassen man :)
Op het einde van onze trip is hij zelf in het buitenland en aangezien ik hem al tien jaar niet meer heb gezien, wilde ik deze kans niet mislopen.
Vandaar de misschien iets minder goed ingedeelde planning voor wat betreft LA.
Qua dagen vind ik het zelf wel fijn dat we bijvoorbeeld in SF meer tijd hebben - ik heb allerlei plannen, zoals een fiets huren en de Golden Gate bridge over fietsen en met de ferry terug. Alcatraz is ook al een groot deel van een dag. Effectief zijn we er drie hele dagen, we zullen ons zeker niet vervelen.
Ik ga me verdiepen in de opties DV - LV en DV - San Diego. In ieder geval weer super bedankt voor het meedenken en de leuke tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan natuurlijk best, met LA in het begin. Maar reserveer dan wel zo snel mogelijk iets voor Yosemite of check regelmatig of er iets vrij komt. Zie daarvoor http://www.yosemitepark.com. Of hadden jullie daar al iets gereserveerd? Zeker in het weekend zou ik in het park gaan overnachten zodat je niet 's morgens in de file staat. Je hebt dan ook nog iets aan je avonden als je in het park zit. Ik denk dat 2 dagen SF ook wel kan. Alcatraz kost je een halve dag, het fietsen kun je ook in een halve dag doen, maar meer tijd is ook wel fijn en je hebt de ruimte.
Zie eens 2008-verslag voor onze fietstocht - wij gingen naar Tiburon, maar als ik het weer zou doen zou ik niet verder dan Sausalito gaan, de rest is minder mooi.

Marianne
Essepes
Amerikafan

Bericht door Essepes »

Volgens mij had ik dat fietsen inderdaad in jullie verslag gelezen en zo op het idee gekomen :) Thanks!
In Yosemite zelf was niks meer vrij toen ik heb gezocht - het is natuurlijk het weekend.
Konden wel nog een tent in Curry Village krijgen maar ik ben eerlijk, dat vind ik echt niks....
Dus nu zitten we in het hotel buiten het park, ik weet dat het niet ideaal is maar als we vroeg opstaan, hoop ik toch optimaal van Yosemite te kunnen genieten.
Ik hou er ook echt van om dingen op mijn gemak te kunnen doen. Heb een drukke baan en ben best een stresskip soms met ergens op tijd willen zijn en zo - dus ik hoop ook echt te gaan genieten van deze vakantie doordat we overal wat meer tijd voor hebben.
Groetjes, Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer