Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis theohol: rondreis west Amerika met 2 kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis theohol: rondreis west Amerika met 2 kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Georganiseerde reizen doen erg veel (met name kilometers) in erg weinig tijd. Lees maar eens wat commentaren hier op georganiseerde reizen. Reken minimaal 1,5 keer de tijd die dergelijke reizen uittrekken voor een vergelijkbare route.
Ik had je al naar onze reisverslagen verwezen. In het reisverslagentopic hier bovenaan kun je meer verslagen vinden van mensen die met kinderen een rondreis hebben gemaakt. Lees eens een aantal, dan krijg je een beter beeld bij een rondreis in het zuidwesten.
Bedenk ook dat je nooit alles kunt zien. Ook in jouw volle reis ontbreken er plaatsen en parken die de moeite waard zijn. En dat is niet erg. Doe minder, want je hebt dan meer tijd voor de parken die je wel bezoekt. Onderschat de grootte en veelzijdigheid van de parken niet. En onderschat ook niet hoe vermoeiend het is als je vrijwel elke dag weer verder moet rijden en weer heel andere indrukken gaat opdoen.
Ik heb op het forum nog nooit mensen horen zeggen dat ze te veel tijd hadden, wel veel mensen die aangaven dat ze te weinig tijd hadden.

Met wat jullie in LA willen doen is 1 volle dag daar niet voldoende, voor Disneyland heb je al een volle dag nodig. Ik zou dan ook in Anaheim overnachten. Dat betekent wel de nodige rijdtijd naar LA.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door theohol »

We gaan op advies van jullie (waarvoor dank) overwegen om New York te laten voor wat het is om deze dagen te besteden aan de westkust.

Dit is wat we in elk geval zouden willen zien / doen:
Grand Canyon
Bruce Canyon
Zion
Las Vegas
Death Valley
Yosemite
San Francisco
West kust
Los Angeles
Disneyworld

Is dit volgens jullie haalbaar in 21 dagen?

Alvast bedankt voor de reacties.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Goed dat jullie NY laten vallen.
Hieronder een voorstel van een rondje. Het is nog wel druk maar het zou zo wel kunnen.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 4: Monument Valley - Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9: LV - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Mammoth Lakes of Lee Vining
Dag 11: Mammoth Lakes of Lee Vining - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco - Monterey
Dag 16: Monterey - San Simeon / Cambria / Morro Bay
Dag 17: San Simeon / Cambria / Morro Bay - Los Angeles (Anaheim)
Dag 18: Anaheim (Disney)
Dag 19: Los Angeles via de stad en Hollywood (vb overnachten in Santa Monica)
Dag 20: Santa Monica (dagje strand of wandelen van Santa Monica naar Venice)
Dag 21: Los Angeles - Amsterdam

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
isas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door isas »

wij hebben vorig jaar ook een vergelijk bare route genomen .http://mijntioga.nl/tinngoesusa/11501
Ik mis Page , zou ik er zeker in stoppen omdat dit van onze reis echt een hoogte punt was en je niet zover hoeft te rijden naar je volgende hotel.
Death Valley zou ik zeker doen omdat het erg indrukwekkend is ,of je er moet slapen is een ander verhaal.Yosemite zou ik als ik weer een keer zou gaan echt in het park gaan zitten dan scheelt je echt heel veel tijd .
San Fransisco een dagje eraf om in Page te slapen ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Page zit er in. :wink: En een overnachting in DV is erg bijzonder!
Ik zou zelf in de route van Ingrid een dag minder LA doen en misschien MV overslaan om toch iets meer rust te krijgen. Ik ben altijd wel een voorstander van 2 volle dagen Yosemite, zeker met kinderen, omdat daar zoveel verschillende activiteiten zijn voor kinderen. Maar goed, dat is een kwestie van veel lezen en keuzes maken.
Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen. Maar een goede beslissing om NY niet te doen!

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Na er goed over nagedacht te hebben, willen wij de reis als volgt gaan doen:

Amsterdam - Phoenix
Phoenix - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Morro Bay
Morro Bay - Los Angeles
Los Angeles - Anaheim (Disney)
Los Angeles - Amsterdam

We laten dus inderdaad NY vallen en nemen wat meer tijd aan de westkust.

Bedankt allemaal voor het meedenken en de goede tips.
Laatst gewijzigd door theohol op 28 mei 2014, 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En als je in Mammoth Lakes gaat overnachten in plaats van in Mommoth Lakes komt het helemaal goed!
Jullie hebben nog even de tijd, maar kijk alvast eens waar je zou willen overnachten. Het kan je veel geld schelen als je op tijd reserveert, omdat je dan nog de goedkopere opties kunt kiezen, bijvoorbeeld voor Housekeeping Camp of een cabin (de goedkoopste optie als je geen tent wilt) in Curry Village. Reserveren kan vanaf een jaar van te voren.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Aangezien het onze eerste reis wordt naar Amerika, willen we deze reis boeken via een reisburo bij ons uit de regio(USTravel.nl), deze geven aan vanaf begin september de reis voor ons te kunnen boeken. (Incl vlucht, autohuur enz.)

Zijn er toevallig forumleden welke ervaring hebben met het boeken via ustravel.nl ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom via een reisbureau? Wat is daarvan het voordeel? Voor vlucht en auto huur kan het maar de accommodatie zou ik zelf boeken. Je hebt genoeg tijd om het uit te zoeken. Wel zo leuk, en je blijft flexibel (want vrijwel alles is gratis te annuleren) en je hebt veel meer keus!
Tip: als je nog geen credit card hebt, vraag er dan alvast een aan.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Via een reisburo omdat dit ons handiger lijkt om alles op elkaar af te stemmen: heenvlucht (met hoogstwaarschijnlijk overstappen), overnachtingen, autohuur en retourvlucht (vanaf andere luchthaven, met hoogstwaarschijnlijk overstappen).

Aangezien we in het "hoogseizoen" gaan, is het dan ook nog mogelijk om ter plaatse andere hotels te boeken? (Stel dat we de hotels zelf gaan boeken) Zijn deze dan niet allemaal al vol?

Zitten er ook nadelen aan boeken via een reisburo? (behalve natuurlijk de bemiddelingskosten)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Belangrijkste nadeel van het boeken van hotels is dat de keuze vaak beperkt is. Niet jij maar het reisbureau bepaalt het hotel. En die liggen vaak buiten de parken. En eenmaal vastgelegde hotels kun je niet meer (kosteloos) wijzigen.
Ik begrijp het probleem van de afstemming niet. Je hebt een route nu, je bepaalt wanneer je wilt vertrekken en je boekt (zelf of via een reisbureau) de vlucht. Wat bedoel je met andere hotels ter plaatse boeken? Waarom zou je hotels ter plaatse willen boeken, dat kun je toch zelf al eerder doen, hiervandaan? Dat gaf ik al aan hierboven. Dat je niet via een reisbureau gaat boeken betekent niet dat je niets vast gaat leggen. Hotels kun je al over een paar maanden gaan boeken, je hoeft niet te wachten tot de vlucht vast ligt tenzij je hier nog mee wilt schuiven.
Vrijwel iedereen hier doet het zo, is echt heel gemakkelijk.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Hallo Marianne,

Ik doelde op jou antwoord over het "flexibel" blijven. Als we besluiten een hotel te annuleren, om verder te reizen of juist minder ver, zijn er dan nog wel voldoende kamers beschikbaar in het hoogseizoen?

Sorry voor de verwarring.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Flexibel blijven kan tot op zekere hoogte mogelijk en handig zijn, bijvoorbeeld als de Tioga Pass onverhoopt afgesloten is (zoals eens door een brand het geval was). Dan zou je de overnachting in ML kunnen vervangen door een andere locatie. Dat lukt altijd wel. Op veel plaatsen zal het inderdaad lastig zijn op in het hoogseizoen op korte termijn iets anders te vinden. Maar ik bedoel vooral met flexibel zijn dat je nu nog de vrijheid hebt om iets te boeken en weer te wijzigen. Vaak boeken mensen via een reisbureau iets en dan blijken de hotels niet goed gelegen. Zoals bijvoorbeeld in Fresno zitten om Yosemite te bezoeken. Je bent dan wel goedkoper uit, maar je moet je afvragen of je dat wilt.

Kijk ook eens naar dit topic voor een vergelijkbare discussie.

Marianne
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Zelf vind ik het allemaal erg kort. Meestal probeer ik toch wel een paar dagen in elke stad te blijven, zodat we heel veel er van kunnen zien.
Maar dat is natuurlijk ieder zijn mening.

Wanneer je naar Anaheim gaat kun je bijvoorbeeld ook naar Disney's California Adventure, een uniek Disneypark in de wereld.

Gister heb ik op mijn blog nog iets gepost over Disneyland in Anaheim, misschien dat je dat leuk vindt om te lezen.

http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... yland.html
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Met NYC erbij was het inderdaad wat kort, maar met de huidige opzet zie ik helemaal geen probleem. Dit geeft voldoende tijd om van alles mee te pikken. Uiteindelijk weet je ook bij een eerste reis nog niet wat je het meest zal liggen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
theohol
Amerika-ontdekker

Bericht door theohol »

Wij willen iedereen bedanken voor de reacties op ons schema. Intussen hebben we al een heel aantal van de reisverhalen gelezen en hebben daar veel informatie uit gehaald. Het duurt voor ons nog wel even voordat het zover is, dus hebben we nog alle tijd om de tips en belevenissen van mede forum leden te bekijken.

Heeft er iemand nog tips voor een hotel in Las Vegas aan de Strip met kinderen?
Nu hebben we Circus Circus in gedachten...

Gr. Theo
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Omdat je nog tijd genoeg hebt moet je het myvegas topic eens lezen daarmee kun je punten winnen waarmee je gratis hotels, buffetten en shows kunt verdienen. Daar mee kun je gratis naar bijvoorbeeld mgm wat een veel luxr hotel is dan circus circus en met een erg mooi zwembad.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Onze kinderen vonden CC altijd erg leuk, maar het ligt niet gunstig en het is toch behoorlijk gedateerd. De prijs is wel prima natuurlijk. De laatste keer met de kinderen hebben we in Flamingo gezeten, dat ligt mooi centraal en het zwembad is voor kinderen ook leuk. Met kinderen is Excalibur ook wel aardig.

Lees inderdaad eens mee met alle Las Vegas topics.

Marianne
theohol
Amerika-ontdekker

Reis theohol: route + routetankstations en bezienswaardigheden

Bericht door theohol »

Hallo,

Na veel meegelezen te hebben met de diverse berichten op dit geweldige forum en jullie vele reacties op onze route, hebben wij uiteindelijk voor de volgende route gekozen welke voor ons de eerste rondreis door Amerika wordt welke wij in juli/augustus 2015 gaan maken.

Amsterdam - Phoenix (Huurauto ophalen)
Phoenix - Grand Canyon (via Sedona - Flagstaff)
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas (Hooverdam / Valley of Fire)
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes - Yosemite (via de Tioga Pas)
Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Morro Bay (Highway 1)
Morro Bay - Los Angeles
Los Angeles - Anaheim (Disney)
Los Angeles - Amsterdam (Huurauto inleveren)

Wat wij ons afvragen is of er ergens op internet (ik heb het op dit forum niet kunnen vinden) meer informatie is over tankstations en winkels (supermarkten) op de route. Wel heb ik via de site van Walmart de winkels op de route gezocht en gevonden, maar zijn er bijvoorbeeld ook nog andere winkelketens?
Ook zouden we graag horen of er onderweg nog ergens bezienswaardigheden zijn welke we niet mogen overslaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Gr. Theo

Note mod (Daniel): Topics samengevoegd om overzicht te bewaren en dubbele antwoorden te voorkomen.
Hockey
Amerika-expert

Re: Tankstations en bezienswaardigheden op de route

Bericht door Hockey »

theohol schreef:Wat wij ons afvragen is of er ergens op internet (ik heb het op dit forum niet kunnen vinden) meer informatie is over tankstations en winkels (supermarkten) op de route.
Ik denk dat dit zo vaag is dat niemand er een antwoord op kan geven. Wat bedoel je precies met "meer informatie over ..."?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer