Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Odenxia: LA - SF - LV
Reis Odenxia: LA - SF - LV
Hallo,
Wij zijn bezig met het plannen van onze eerste rondreis in Amerika. We hebben wel het eea al aan hotels geboekt.
Voorlopig hebben we het volgende staan:
30-8 Aankomst Los Angelos - Eerste nacht nog niks geboekt
31-8 t/m 2-9 overnachting Carlsbad (Seaworld , San Diego zoo)
2-9 t/m 3-9 overnachting Santa Barbara
3-9 t/m 5-9 overnachting Prismo beach
5-9 t/m 6-9 overnachting Pacific grove
6-9 t/m 8-9 overnachting Oakland ( SF , Alcatraz Island)
8-9 t/m 9-9 overnachting Santa Rosa (California Redwoods)
9-9 nog niets geboekt
10-9 vliegen we van SF naar LV
10-9 nog niets geboekt
11-9 t/m 13-9 overnachting Ranch zion national park (Zion , Bryce canyon)
13-9 nog niets geboekt
14-9 overnachting Cameron trading post (Grand canyon)
15-9 t/m 18-9 overnachting LV
18-9 vertrek LV - Amsterdam
Het enige wat echt vast staat zijn de vliegtickets. Alle hotels hebben we geboekt op basis van gratis annuleren.
Graag zouden we wat tips krijgen over bezienswaardigheden waar we absoluut heen moeten en over ons reisschema.
Wij zijn bezig met het plannen van onze eerste rondreis in Amerika. We hebben wel het eea al aan hotels geboekt.
Voorlopig hebben we het volgende staan:
30-8 Aankomst Los Angelos - Eerste nacht nog niks geboekt
31-8 t/m 2-9 overnachting Carlsbad (Seaworld , San Diego zoo)
2-9 t/m 3-9 overnachting Santa Barbara
3-9 t/m 5-9 overnachting Prismo beach
5-9 t/m 6-9 overnachting Pacific grove
6-9 t/m 8-9 overnachting Oakland ( SF , Alcatraz Island)
8-9 t/m 9-9 overnachting Santa Rosa (California Redwoods)
9-9 nog niets geboekt
10-9 vliegen we van SF naar LV
10-9 nog niets geboekt
11-9 t/m 13-9 overnachting Ranch zion national park (Zion , Bryce canyon)
13-9 nog niets geboekt
14-9 overnachting Cameron trading post (Grand canyon)
15-9 t/m 18-9 overnachting LV
18-9 vertrek LV - Amsterdam
Het enige wat echt vast staat zijn de vliegtickets. Alle hotels hebben we geboekt op basis van gratis annuleren.
Graag zouden we wat tips krijgen over bezienswaardigheden waar we absoluut heen moeten en over ons reisschema.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Odenxia: LA - SF - LV
Waarom Carlsbad als overnachting als je vooral San Diego bezoekt. Dit levert jullie enkel per dag 1,5 uur extra in de wagen op (zonder files). Neem gewoon een hotel in San Diego. Daar is immers meer dan genoeg te zien en te doen.
Jullie bezoeken blijkbaar LA zelf niet ? 2 nachten Santa Barbara lijkt mij in ieder geval niet direct nuttig.
Waarom 2 overnachtingen in Pismo Beach ? Je gaat toch de kustroute niet op en af rijden ??? 1 nacht is hier meer dan voldoende.
Bewust voor Oakland gekozen ? Goed, er zijn daar ook goede buurten, maar Oakland staat gekend als de stad met de meeste misdaad in de San Francisco Bay Area. Toen ik er in 2006 een weekje was, was er toch minstens één moord per dag. Verder is dit niet zo ideaal gelegen om San Francisco te bezoeken, tenzij je het openbaar vervoer neemt (BART). Zorg er dan wel voor dat je hotel vlakbij het station zit.
Bryce Canyon bezoeken vanuit Zion is niet aangewezen. Je bent dan al gauw 2 uur onderweg, enkele rit + je mist de mooiste momenten. Als je toch nog enkele dagen Vegas hebt dan zou ik:
10-9 LV - Zion
11-9 Zion
12-9 Zion - Bryce
13-9 Bryce - Page
14-9 Page - Grand Canyon
15-9 Grand Canyon - LV
Alhoewel een extra dag GC ook welkom zou zijn.
Jullie bezoeken blijkbaar LA zelf niet ? 2 nachten Santa Barbara lijkt mij in ieder geval niet direct nuttig.
Waarom 2 overnachtingen in Pismo Beach ? Je gaat toch de kustroute niet op en af rijden ??? 1 nacht is hier meer dan voldoende.
Bewust voor Oakland gekozen ? Goed, er zijn daar ook goede buurten, maar Oakland staat gekend als de stad met de meeste misdaad in de San Francisco Bay Area. Toen ik er in 2006 een weekje was, was er toch minstens één moord per dag. Verder is dit niet zo ideaal gelegen om San Francisco te bezoeken, tenzij je het openbaar vervoer neemt (BART). Zorg er dan wel voor dat je hotel vlakbij het station zit.
Bryce Canyon bezoeken vanuit Zion is niet aangewezen. Je bent dan al gauw 2 uur onderweg, enkele rit + je mist de mooiste momenten. Als je toch nog enkele dagen Vegas hebt dan zou ik:
10-9 LV - Zion
11-9 Zion
12-9 Zion - Bryce
13-9 Bryce - Page
14-9 Page - Grand Canyon
15-9 Grand Canyon - LV
Alhoewel een extra dag GC ook welkom zou zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En overnacht voor de GC in het park; je hebt er al zo weinig tijd, ga dan wel op een goede locatie zitten. Zie daarvoor http://www.grandcanyonlodges.com. Een alternatief is iets in Tusayan.
Ligt de vlucht van SF naar LV al vast? En hoe laat zijn jullie dan in LV? Jammer hoor, van de mooie rit van SF naar LV via Yosemite en death Valley.
Bij een vroege aankomst zou je kunnen overwegen om nog door te rijden naar Zion (Spprigndale). Waar is die ranch? Aan de oostkant van het park? Ik zou kiezen voor iets in Springdale. en voor Bryce inderdaad bij Bryce zelf overnachten. Zie mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan die parken in september.
Marianne
Ligt de vlucht van SF naar LV al vast? En hoe laat zijn jullie dan in LV? Jammer hoor, van de mooie rit van SF naar LV via Yosemite en death Valley.
Bij een vroege aankomst zou je kunnen overwegen om nog door te rijden naar Zion (Spprigndale). Waar is die ranch? Aan de oostkant van het park? Ik zou kiezen voor iets in Springdale. en voor Bryce inderdaad bij Bryce zelf overnachten. Zie mijn 2011-verslag voor mijn bezoek aan die parken in september.
Marianne
Hmmmm, bezoeken aan Seaworld en de Zoo in het Labor Day weekend. Zal druk zijn en vergeet Carlsbad voor die overnachting. Erg onhandig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een ander topic wordt een route beschreven waarbij ook weinig tijd is voor het stuk van SF naar LV, maar dat wordt toch met de auto gedaan.
Als jullie de binnenlandse vlucht nog niet hebben geboekt dan zou ik daar toch serieus over nadenken.
Ik heb jullie route ven in een schema per dag opgeschreven, dan is het wat beter te zien hoe lang je overal zit.
30-aug naar Los Angeles
31-aug Los Angeles - San Diego
1-sep San Diego
2-sep San Diego - Santa Barbara
3-sep Santa Barbara - Pismo Beach
4-sep Pismo Beach
5-sep Pismo Beach - Oakland
6-sep Oakland
7-sep Oakland
8-sep Oakland - Santa rosa
9-sep Santa rosa - San francisco
10-sep San francisco - Las Vegas (vlucht)
11-sep Las Vegas - Zion
12-sep Zion
13-sep Zion
14-sep Zion - Cameron Trading Post
15-sep Cameron Trading Post - Las vegas
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
18-sep Las Vegas - Amsterdam
Met wat aanpassingen zou je zoiets kunnen doen:
30-aug naar Los Angeles
1-sep San Diego
4-sep Pismo Beach SF
5-sep SF
6-sep SF
7-sep SF - Yosemite
8-sep Yosemite - Lee Vining
9-sep Lee Vining - Death Valley
10-sep Death Valley - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Bryce
13-sep Bryce - Page
14-sep Page - Grand Canyon
15-sep Grand Canyon - Las vegas
16-sep Las vegas
17-sep Las vegas
18-sep Las vegas - Amsterdam
Ga je toch vliegen dan kun je het uitstapje ten noorden van SF laten staan natuurlijk. Ik zou wel een overnachting in Bryce doen. Je kunt daarna overnachten in Page, maar ook 2 nachten Zion houden en van Bryce naar de GC rijden.
Marianne
Als jullie de binnenlandse vlucht nog niet hebben geboekt dan zou ik daar toch serieus over nadenken.
Ik heb jullie route ven in een schema per dag opgeschreven, dan is het wat beter te zien hoe lang je overal zit.
30-aug naar Los Angeles
1-sep San Diego
4-sep Pismo Beach
5-sep Pismo Beach - Oakland
6-sep Oakland
7-sep Oakland
8-sep Oakland - Santa rosa
9-sep Santa rosa - San francisco
11-sep Las Vegas - Zion
12-sep Zion
13-sep Zion
14-sep Zion - Cameron Trading Post
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
Met wat aanpassingen zou je zoiets kunnen doen:
30-aug naar Los Angeles
1-sep San Diego
4-sep Pismo Beach SF
5-sep SF
6-sep SF
7-sep SF - Yosemite
8-sep Yosemite - Lee Vining
9-sep Lee Vining - Death Valley
10-sep Death Valley - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Bryce
13-sep Bryce - Page
14-sep Page - Grand Canyon
16-sep Las vegas
17-sep Las vegas
18-sep Las vegas - Amsterdam
Ga je toch vliegen dan kun je het uitstapje ten noorden van SF laten staan natuurlijk. Ik zou wel een overnachting in Bryce doen. Je kunt daarna overnachten in Page, maar ook 2 nachten Zion houden en van Bryce naar de GC rijden.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties.
We hebben naar aanleiding van jullie commentaar en tips wat aanpassingen gedaan.
Aangezien we de eerste week ook van het strand willen genieten hebben we de overnachtingen in Carlsbad laten staan.
13 sep hebben we nog steeds open staan. Als jullie daar nog tips voor hebben.
De vlucht van SF naar LV stond al vast dus konden we niet wijzigen.
30-aug naar Los Angeles
31-aug Los Angeles - Carlsbad
1-sep Carlsbad
2-sep Carlsbad - Santa Barbara
4-sep Pismo Beach - Pacific Grove
5-sep Pacific Grove - Ukiah
6-sep Ukiah - Fort Bragg
7-sep Fort Bragg - Santa Rosa
8-sep Santa rosa - San Francisco
9-sep San francisco
10 sep LV - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Page
13-sep
14-sep Cameron Trading Post
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
We hebben naar aanleiding van jullie commentaar en tips wat aanpassingen gedaan.
Aangezien we de eerste week ook van het strand willen genieten hebben we de overnachtingen in Carlsbad laten staan.
13 sep hebben we nog steeds open staan. Als jullie daar nog tips voor hebben.
De vlucht van SF naar LV stond al vast dus konden we niet wijzigen.
30-aug naar Los Angeles
1-sep Carlsbad
2-sep Carlsbad - Santa Barbara
4-sep Pismo Beach - Pacific Grove
5-sep Pacific Grove - Ukiah
6-sep Ukiah - Fort Bragg
7-sep Fort Bragg - Santa Rosa
8-sep Santa rosa - San Francisco
9-sep San francisco
10 sep LV - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Page
13-sep
14-sep Cameron Trading Post
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
Ik snap deze route niet. Je vliegt naar LA, om direct af te zakken naar het zuiden. Daar verblijf je 1 dag voor het strand, vervolgens rij je weer naar het noorden, door LA heen naar Santa Barbara. Om de dag daarna een ritje van anderhalf te gaan maken naar Pismo Beach. De rit daarna is logisch, maar daarna vraag ik me af waarom jullie die kant op gaan.
Als je goed advies wil is het handig dat jullie je keuzes toelichten zodat wij deze kunnen begrijpen.
Als je goed advies wil is het handig dat jullie je keuzes toelichten zodat wij deze kunnen begrijpen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Wat gaan jullie in godsnaam in Cameron Trading Post gaan zoeken ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die Cameron trading Post begrijp ik ook niet. Ik had je hierboven al aangeraden om in het park te overnachten als je naar de Grand Canyon wilt. De link daarvoor had ik ook al gegeven.
Voor de extra dag die je hebt zou je eens naar mijn 2011-verslag kunnen kijken. Die route lijkt vanaf Las Vegas veel op het stuk dat jullie gaan doen. Had je al naar het verslag gekeken? En niets dat je aanspreekt? Een mogelijke invulling is een overnachting in Bryce (tussen Zion en Page), of een overnachting in Monument Valley. Je zou ook kunnen overwegen om 2 nachten Page te doen. Je kunt daar een bezoek brengen aan Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam, Toadstool Hoodoos, Buckskin Gulch etc. Zie voor beschrijvingen http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik had in mijn vorige post al een voorstel gegeven voor de invulling van het laatste stuk. We kunnen beter adviseren en meedenken als je aangeeft waarom je onze suggesties wel of niet meeneemt.
Marianne
Voor de extra dag die je hebt zou je eens naar mijn 2011-verslag kunnen kijken. Die route lijkt vanaf Las Vegas veel op het stuk dat jullie gaan doen. Had je al naar het verslag gekeken? En niets dat je aanspreekt? Een mogelijke invulling is een overnachting in Bryce (tussen Zion en Page), of een overnachting in Monument Valley. Je zou ook kunnen overwegen om 2 nachten Page te doen. Je kunt daar een bezoek brengen aan Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam, Toadstool Hoodoos, Buckskin Gulch etc. Zie voor beschrijvingen http://www.ontdek-amerika.nl.
Ik had in mijn vorige post al een voorstel gegeven voor de invulling van het laatste stuk. We kunnen beter adviseren en meedenken als je aangeeft waarom je onze suggesties wel of niet meeneemt.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In San Diego heb je met 1 dag niet genoeg als je de zoo en Seaworld wilt bezoeken.
(en Carlsbad is niet echt een goede overnachtingsplaats, op papier 30 min rijden naar Sea World, maar het ligt aan een druk stuk Interstate, dus 45 min rijden is realistischer, beter is iets in San Diego zelf om te overnachten)
Voor LA is er geen tijd in jullie schema.
Cameron is geen goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Grand Canyon.
Op de kaart lijkt het alsof je dicht bij GC National Park zit, maar dat is niet zo. Je zit er dicht bij de rand maar naar Grand Canyon Village is 1u15 rijden.
In Cameron zelf is buiten enkele kraampjes en 1 winkel niets te doen.
Ik zou het stuk boven SF vergeten en meer tijd voor San Diego en LA nemen.
Na Zion zou ik Bryce invoegen.
30-aug naar Los Angeles
1-sep Carlsbad
2-sep Carlsbad
3-sep Carlsbad - LA
4-sep LA
5-sep LA - Santa Barbara
6-sep Santa Barbara - Pismo Beach
7-sep Pismo Beach - Pacific Grove
8-sep Pacific Grove - San Francisco
9-sep San Francisco
10-sep San Francisco - Las Vegas (vlucht)
10 sep LV - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Bryce
13-sep Bryce - Page
14-sep Page - Grand Canyon (overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge)
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
(en Carlsbad is niet echt een goede overnachtingsplaats, op papier 30 min rijden naar Sea World, maar het ligt aan een druk stuk Interstate, dus 45 min rijden is realistischer, beter is iets in San Diego zelf om te overnachten)
Voor LA is er geen tijd in jullie schema.
Cameron is geen goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Grand Canyon.
Op de kaart lijkt het alsof je dicht bij GC National Park zit, maar dat is niet zo. Je zit er dicht bij de rand maar naar Grand Canyon Village is 1u15 rijden.
In Cameron zelf is buiten enkele kraampjes en 1 winkel niets te doen.
Ik zou het stuk boven SF vergeten en meer tijd voor San Diego en LA nemen.
Na Zion zou ik Bryce invoegen.
30-aug naar Los Angeles
1-sep Carlsbad
2-sep Carlsbad
3-sep Carlsbad - LA
4-sep LA
5-sep LA - Santa Barbara
6-sep Santa Barbara - Pismo Beach
7-sep Pismo Beach - Pacific Grove
8-sep Pacific Grove - San Francisco
9-sep San Francisco
10-sep San Francisco - Las Vegas (vlucht)
10 sep LV - Zion
11-sep Zion
12-sep Zion - Bryce
13-sep Bryce - Page
14-sep Page - Grand Canyon (overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge)
16-sep Las vegas
17-sep Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Een overnachting bij Bryce kan ik je zeker aanraden. Ik denk dat Bryce wel één van de mooiste parken was tijdens mijn vakantie vorige maand.
Wij hadden 2 overnachtingen bij Bryce en konden na de 2e overnachting nog mooi een zonsopkomst meepakken, heel mooi.
Als je bij GC niet meer in het park zelf kunt overnachten, overweeg dan Tusayan. Dit is nog geen 10 minuten met de auto.
Wij hadden 2 overnachtingen bij Bryce en konden na de 2e overnachting nog mooi een zonsopkomst meepakken, heel mooi.
Als je bij GC niet meer in het park zelf kunt overnachten, overweeg dan Tusayan. Dit is nog geen 10 minuten met de auto.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wanneer je naar Carlsbad gaat kunt je ook naar Sealife gaan, bij het Legoland resort.
Hier in mijn blog heb ik er over geschreven:
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... lsbad.html
Hier in mijn blog heb ik er over geschreven:
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl ... lsbad.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3659 Weergaves