Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tessa236: 1ste keer Amerika, tips route westkust gevraagd.
-
Tessa236
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Tessa236: 1ste keer Amerika, tips route westkust gevraagd.
Hallo,
Wij zijn van plan om September 2014 een route in het Westen van Amerika te maken.
Aantal dagen staat nog niet vast, dus hier kan nog wat in gewijzigd worden.
Tot nu toe heb ik de volgende route kunnen bedenken:
Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs (198 km).
Dag 3: Palm Springs – via Joshua Tree – Scottsdale/Phoenix (496 km, 4 uur)
Dag 4: Scottsdale/Phoenix – Grand Canyon (373 km, 3,5 uur)
Dag 5: Grand Canyon – Lake Powell – Page (251 km)
Dag 6: Page – Bryce Canyon (262 km)
Dag 7: Bryce Canyon – Zion (85 mijl, 2 uur)
Dag 8: Zion - Las Vegas (170 mijl, 3 uur)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley (278 km)
Dag 11: Death Valley – Yosemite (515 km)
Dag 12: Yosemite (of misschien te lang??)
Dag 13: Yosemite - San Francisco (362 km)
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco – via Santa Cruz - Monterey (120 mijl, 2 uur)
Dag 16: Monterey – via Santa Maria - Santa Barbara (240 mijl, 4 uur)
Dag 17: Santa Barbara – Los Angeles (418 km)
Dag 18: Los Angeles (Universal Studio’s)
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles – Amsterdam
Dag 21 Amsterdam
Tips/suggesties zijn meer dan welkom. Dit wordt de eerste keer Amerika.
Alvast bedankt.
Groeten,
Tessa.
Wij zijn van plan om September 2014 een route in het Westen van Amerika te maken.
Aantal dagen staat nog niet vast, dus hier kan nog wat in gewijzigd worden.
Tot nu toe heb ik de volgende route kunnen bedenken:
Dag 9 Las Vegas
Dag 21 Amsterdam
Tips/suggesties zijn meer dan welkom. Dit wordt de eerste keer Amerika.
Alvast bedankt.
Groeten,
Tessa.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Tessa236: 1ste keer Amerika, tips route westkust gevraagd.
Waarom Scottsdale/Phoenix na Joshua Tree ? Dit zorgt enkel voor meer mijlen op de teller en brengt geen hoge meerwaarde naar voor. Je kan dan rijden via Sedona, maar tijd om er iets te doen heb je niet. Aangezien je maar kort in de GC bent zou ik toch eerder na Joshua Treek richting Needles of Kingman rijden om te overnachten. En 500 km op 4 uur lijkt me toch wat optimistisch ! Als je de snelweg neemt spaar je ongeveer 150 km uit, neem je ook een stukje route 66 spaar je nog steeds 110 km uit. Daarenboven zit je dan toch ook iets korter bij de GC dan vanuit Scottsdale.
Death Valley - Yosemite kan alhoewel het aangenamer is om een extra overnachting te hebben in bvb Mammoth Lakes. Maar jullie tijd in Yosemite is nu al niet enorm ruim dus misschien toch beter zo houden, alhoewel het in dat geval misschien beter is om in Lone Pine te overnachten ipv in Death Valley. Ik zou dan als het kan toch opteren voor een dag extra hier.
Monterey - Santa Barbara is te ver voor één dag als je voldoende tijd wil hebben voor de kustroute. Best is in Santa Maria/Pismo Beach te overnachten. (wat heeft overigens iedereen toch met Santa Barbara ?)
Death Valley - Yosemite kan alhoewel het aangenamer is om een extra overnachting te hebben in bvb Mammoth Lakes. Maar jullie tijd in Yosemite is nu al niet enorm ruim dus misschien toch beter zo houden, alhoewel het in dat geval misschien beter is om in Lone Pine te overnachten ipv in Death Valley. Ik zou dan als het kan toch opteren voor een dag extra hier.
Monterey - Santa Barbara is te ver voor één dag als je voldoende tijd wil hebben voor de kustroute. Best is in Santa Maria/Pismo Beach te overnachten. (wat heeft overigens iedereen toch met Santa Barbara ?)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hoi en welkom, naar mijn idee is het nét wat te veel. Wij deden verleden jaar ook 21 dagen in september en hadden maar net tijd genoeg voor dat wat we wilden zien. Aangezien je zegt dat het aantal dagen nog kan worden verschoven zou ik of een paar dagen eraan vast plakken, of je aankomst en vertrekplaats kunnen aanpassen (ik ga er dus vanuit dat je nog geen vliegticket hebt).
Je zou bijvoorbeeld kunnen starten in LA en eindigen in Phoenix (of Las Vegas). Zo hoef je geen rondje te maken wat je een aantal dagen reizen scheelt. Je zou op deze manier vanuit LA via de kustweg naar SF kunnen rijden, dan richting Yosemite en de Tioga Pass naar Death Valley, vervolgens Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon en Phoenix.
Voorbeeld:
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles (Universal)
Dag 4: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach - Monterey
Dag 6: Monterey - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Oakhurst
Dag 9 Oakhurst - Curry Village
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Curry Village - Mammoth Lakes/Bishop
Dag 12: Bishop - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Zion NP
Dag 16: Zion NP
Dag 17: Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 18: Bryce Canyon NP - Page
Dag 19: Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Phoenix
Dag 22: Phoenix - Amsterdam
Hoewel redelijk vol is dit misschien een optie. Joshua Tree en Palm Springs vervallen op deze manier, maar naar mijn idee gebruik je je dagen nuttiger en vooral efficiënter. Je ticket zal er niet veel duurder om zijn en als je goed oplet bij het huren van de auto zul je tussen CA en AZ geen one way fee hoeven te betalen.
Let wel op dat je op tijd gaat reserveren voor accommodatie in de National Parks (met name Yosemite en Grand Canyon). Het kan ook in september gauw vol zitten. Succes!
Je zou bijvoorbeeld kunnen starten in LA en eindigen in Phoenix (of Las Vegas). Zo hoef je geen rondje te maken wat je een aantal dagen reizen scheelt. Je zou op deze manier vanuit LA via de kustweg naar SF kunnen rijden, dan richting Yosemite en de Tioga Pass naar Death Valley, vervolgens Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon en Phoenix.
Voorbeeld:
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles (Universal)
Dag 4: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach - Monterey
Dag 6: Monterey - San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Oakhurst
Dag 9 Oakhurst - Curry Village
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Curry Village - Mammoth Lakes/Bishop
Dag 12: Bishop - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Zion NP
Dag 16: Zion NP
Dag 17: Zion NP - Bryce Canyon NP
Dag 18: Bryce Canyon NP - Page
Dag 19: Page
Dag 20: Page - Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon - Phoenix
Dag 22: Phoenix - Amsterdam
Hoewel redelijk vol is dit misschien een optie. Joshua Tree en Palm Springs vervallen op deze manier, maar naar mijn idee gebruik je je dagen nuttiger en vooral efficiënter. Je ticket zal er niet veel duurder om zijn en als je goed oplet bij het huren van de auto zul je tussen CA en AZ geen one way fee hoeven te betalen.
Let wel op dat je op tijd gaat reserveren voor accommodatie in de National Parks (met name Yosemite en Grand Canyon). Het kan ook in september gauw vol zitten. Succes!
Groetjes,
Daniel
Daniel
Het valt mij ook op dat vrijwel iedereen hier in de eerste opzet voor kiest. Misschien is het omdat de naam herkenbaarder is (via TV etc) dan Pismo Beach of Morro Bay?Marcopstal schreef: (wat heeft overigens iedereen toch met Santa Barbara ?)
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Tessa236
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marcopstal.
Santa Barbara inderdaad omdat het bekend klinkt, maar elk mooier/beter alternatief is welkom. Heb inderdaad al meerdere keren gezien dat de route Monterey - Santa Barbara op 1 dag te lang is. Dus maar even zoeken naar een alternatief.
Scottsdale/Phoenix na Joshua Tree is de route die ik regelmatig tegen kwam op internet, inderdaad ook een optie om direct richting Laughlin/Kingsman/Flaggman te gaan en dan dichter bij de GC.
Als ik je reactie zo lees is jouw tip dus langer in Yosemite te blijven?
Hoi Mrvanille. Dank je!
We willen graag eindigen aan de kust, vandaar de keuze om een rondje te gaan rijden. Rondje kan overigens ook vanaf San Francisco beginnen. We hebben inderdaad nog geen tickets en zijn eerst aan het oriënteren.
We zijn niet van plan om in de parken te gaan overnachten, maar bijv in een stadje vlakbij. Adviseer je dan evengoed om alvast accommodatie te boeken?
Santa Barbara inderdaad omdat het bekend klinkt, maar elk mooier/beter alternatief is welkom. Heb inderdaad al meerdere keren gezien dat de route Monterey - Santa Barbara op 1 dag te lang is. Dus maar even zoeken naar een alternatief.
Scottsdale/Phoenix na Joshua Tree is de route die ik regelmatig tegen kwam op internet, inderdaad ook een optie om direct richting Laughlin/Kingsman/Flaggman te gaan en dan dichter bij de GC.
Als ik je reactie zo lees is jouw tip dus langer in Yosemite te blijven?
Hoi Mrvanille. Dank je!
We willen graag eindigen aan de kust, vandaar de keuze om een rondje te gaan rijden. Rondje kan overigens ook vanaf San Francisco beginnen. We hebben inderdaad nog geen tickets en zijn eerst aan het oriënteren.
We zijn niet van plan om in de parken te gaan overnachten, maar bijv in een stadje vlakbij. Adviseer je dan evengoed om alvast accommodatie te boeken?
Ja, dit zou ik zeker doen. Zodra je je route enigzins vast hebt staan zou ik zeker en vast wat gaan reserveren. Voor Yosemite is iets boeken in dichtbijliggende plaatsen vaak net zo duur als in het park: Oakhurst, El Portal etc. Je verliest hier mee wel kostbare tijd (op en neer rijden kost je gauw een uur of meer). Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Wij sliepen voor Zion NP bijv. in Hurricane ipv het aan het park gelegend Springdale. Dit koste ons drie kwartier heen en drie kwartier terug. In dit geval was het wel een stuk voordeliger qua prijs. Nogmaals, das een keuze die je zult moeten maken.
Voor Grand Canyon zou je kunnen kijken naar Tusayan, wat aan het park ligt. Maar ook dan ben je vaak net zo duur uit als iets in het park. Voor iets goedkoper kun je kijken naar Flagstaff, maar dat ligt weer anderhalf uur van het park.
Als je aan de kust wilt eindigen zou je mijn voorgestelde route natuurlijk ook kunnen omdraaien. Met je eigen voorgestelde route verlies je veel tijd in de eerste dagen, die je goed kan gebruiken bv. rond Yosemite.
Wij sliepen voor Zion NP bijv. in Hurricane ipv het aan het park gelegend Springdale. Dit koste ons drie kwartier heen en drie kwartier terug. In dit geval was het wel een stuk voordeliger qua prijs. Nogmaals, das een keuze die je zult moeten maken.
Voor Grand Canyon zou je kunnen kijken naar Tusayan, wat aan het park ligt. Maar ook dan ben je vaak net zo duur uit als iets in het park. Voor iets goedkoper kun je kijken naar Flagstaff, maar dat ligt weer anderhalf uur van het park.
Als je aan de kust wilt eindigen zou je mijn voorgestelde route natuurlijk ook kunnen omdraaien. Met je eigen voorgestelde route verlies je veel tijd in de eerste dagen, die je goed kan gebruiken bv. rond Yosemite.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
LindaH
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hoi Tessa, leuk als eerste reis naar de westkust
! Dat was onze eerste reis ook.
Ik zou de kustroute als laatste pakken, van San Fransisco naar LA dus.
Verder zou ik kiezen voor of Zion of Bryce... want ik denk dat allebei teveel is. (mijn voorkeur gaat dan naar Zion omdat ik dit erg mooi vond)
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs
Dag 3: Palm Springs – via Joshua Tree – Kingman
Dag 4: Kingman (evt via stuk vd route 66 (erg mooi) - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon ( zou hier wel een dag voor uittrekken)
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page- Zion
Dag 8: Zion - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley
Dag 11: Death Valley –Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco – via route 1 - Monterey
Dag 16: Monterey – route 1 - Santa Barbara
Dag 17: Santa Barbara – Los Angeles
Dag 21 Amsterdam
Veel succes nog met plannen en veel plezier alvast
Ik zou de kustroute als laatste pakken, van San Fransisco naar LA dus.
Verder zou ik kiezen voor of Zion of Bryce... want ik denk dat allebei teveel is. (mijn voorkeur gaat dan naar Zion omdat ik dit erg mooi vond)
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs
Dag 3: Palm Springs – via Joshua Tree – Kingman
Dag 4: Kingman (evt via stuk vd route 66 (erg mooi) - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon ( zou hier wel een dag voor uittrekken)
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page- Zion
Dag 9 Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley
Dag 11: Death Valley –Yosemite
Dag 15: San Francisco – via route 1 - Monterey
Dag 16: Monterey – route 1 - Santa Barbara
Dag 17: Santa Barbara – Los Angeles
Dag 21 Amsterdam
Veel succes nog met plannen en veel plezier alvast
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
-
Tessa236
- Amerika-ontdekker
Hoi Linda,
Dank voor je reactie.
Wij willen inderdaad ook graag de kustroute als laatste doen, nog even paar dagen relaxen voordat we weer naar huis moeten.
Ben je ook in Bryce geweest, of alleen Zion?
Heb je nog goede tips voor hotels op de route? Heb je die ter plaatse geboekt of van tevoren al?
Ik krijg van meerdere een reactie dat de route Monterey - Santa Barbara te veel is op 1 dag. Heb je daar zelf ook ervaring mee?
Groetjes,
Tessa.
Mrvanilla, dank je voor de tips!
Dank voor je reactie.
Wij willen inderdaad ook graag de kustroute als laatste doen, nog even paar dagen relaxen voordat we weer naar huis moeten.
Heb je nog goede tips voor hotels op de route? Heb je die ter plaatse geboekt of van tevoren al?
Ik krijg van meerdere een reactie dat de route Monterey - Santa Barbara te veel is op 1 dag. Heb je daar zelf ook ervaring mee?
Groetjes,
Tessa.
-
Mandijtjuh
- Amerikafan
- Contacteer:
Als je graag bij de kust wilt eindigen zou ik of van Phoenix naar Los Angeles gaan of Las Vegas naar Los Angeles.
Optie voor Phoenix:
Dag 1: Amsterdam – Phoenix
Dag 2: Phoenix – Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon – Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion
Dag 9 Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley (of via Death Valley naar Lone Pine en dan volgende dag Lone Pine - Yosemite)
Dag 11: Death Valley – Yosemite
Dag 15: San Francisco - Monterey
Dag 16: Monterey - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - via Santa Barbara – Los Angeles
Dag 21 Amsterdam
Ik zou hotels zeker bij de parken ruim van te voren reserveren! Ook als je niet in het park zelf overnacht. Overnachten bij Yosemite is sowieso duur en zou kunnen kiezen voor Housekeeping Camp of Curry Village.. Dit is in het park zelf. Bij Zion zou ik persoonlijk kiezen voor een overnachting in Springdale en voor Bryce in Tropic (Bryce canyon Log Cabins is niet zo duur)
Monterey: Lone Oak Lodge (goedkoop en schoon hotel).
Optie voor Phoenix:
Dag 1: Amsterdam – Phoenix
Dag 2: Phoenix – Sedona
Dag 3: Sedona - Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon – Page
Dag 5: Page - Bryce
Dag 6: Bryce - Zion
Dag 7: Zion
Dag 9 Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley (of via Death Valley naar Lone Pine en dan volgende dag Lone Pine - Yosemite)
Dag 11: Death Valley – Yosemite
Dag 15: San Francisco - Monterey
Dag 16: Monterey - Pismo Beach
Dag 17: Pismo Beach - via Santa Barbara – Los Angeles
Dag 21 Amsterdam
Ik zou hotels zeker bij de parken ruim van te voren reserveren! Ook als je niet in het park zelf overnacht. Overnachten bij Yosemite is sowieso duur en zou kunnen kiezen voor Housekeeping Camp of Curry Village.. Dit is in het park zelf. Bij Zion zou ik persoonlijk kiezen voor een overnachting in Springdale en voor Bryce in Tropic (Bryce canyon Log Cabins is niet zo duur)
Monterey: Lone Oak Lodge (goedkoop en schoon hotel).
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
LindaH
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij zijn vorig jaar in Bryce en Zion geweest. En ja ieder zijn ding. Ik vond Zion veel mooier, groener, je loopt in het dal tussen metershoge rotsen/bergen... echt prachtig.Tessa236 schreef:Hoi Linda,
Dank voor je reactie.
Groetjes,
Tessa.
Voor hotels moet ik je teleurstellen omdat wij de kustroute destijds met een Camper hebben gemaakt.. Alleen voor Zion zou je ik in Springdale het Canyon Ranch Motel (http://www.canyonranchmotel.com) aanraden. En eten bij Bit en Spur (http://www.bitandspur.com) Heerlijk!!!
Nu gaan we voor de 2e x met een auto en alle hotels boek ik van te voren (via booking bvb) dan kan alles vaak nog kosteloos geannuleerd worden.
De kustroute hebben wij destijds dus met de camper gedaan. Wij hebben toen 3 x overnacht en heel rustig aan gedaan. De laatste stop toen vlak voor Los Angeles omdat we de volgende dag de camper moesten inleveren. Die had makkelijk overgeslagen kunnen worden. Waar we precies hebben overnacht weet ik niet meer..
Monterey - Santa Barbara lijkt mij goed te doen, volgens maps is het 4,5 uur rijden.. tel er eens 3 uur bij op voor je stops, eten en af en toe ff het strand bekijken/oplopen, gewoon s'morgens bij tijds weg.
Ik zou wel de 17 mile drive (als je die gaat rijden) de dag ervoor doen.
Groetjes Linda
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik ben het niet eens met het advies Monterey - Santa Barbara. Als je de stops die mogelijk zijn wil doen en je houdt rekening met trager verkeer dan is het veel interessanter om het bij Pismo Beach te houden. Het stuk tussen Monterey en Pismo Beach is ook het mooiste stuk.
Als je op de highway 1 blijft geeft maps overigens al meer dan 5 uur aan. Maar dan mag er geen vrachtwagen voor je zitten
Wat stops betreft kan je gerust 6 uur stops inlassen, zeker als je bvb Hearst Castle wil doen.
Point Lobos: ben je makkelijk 1,5 tot 2 uur kwijt
Nepenthe: 0,5 tot 1 uur
Jullia Pfeiffer Burns State Park: 1 uur
Piedras Blancas: 0,5 uur
Hearst Castle: 2 uur
Morro Bay en de Morro Rock: makkelijk 0,5 tot 1 uur
En dan zijn er nog de fotogenieke turnouts zoals de Bixbie bridge bvb. Ben je toch altijd snel 15 min kwijt.
Wat de keuze Zion of Bryce betreft: beide zijn zoooo verschillend, ik zou ze gewoon beide doen. En er kon toch nog een dag bij had ik gelezen. Gewoon doen zou ik zeggen.
Als je op de highway 1 blijft geeft maps overigens al meer dan 5 uur aan. Maar dan mag er geen vrachtwagen voor je zitten
Wat stops betreft kan je gerust 6 uur stops inlassen, zeker als je bvb Hearst Castle wil doen.
Point Lobos: ben je makkelijk 1,5 tot 2 uur kwijt
Nepenthe: 0,5 tot 1 uur
Jullia Pfeiffer Burns State Park: 1 uur
Piedras Blancas: 0,5 uur
Hearst Castle: 2 uur
Morro Bay en de Morro Rock: makkelijk 0,5 tot 1 uur
En dan zijn er nog de fotogenieke turnouts zoals de Bixbie bridge bvb. Ben je toch altijd snel 15 min kwijt.
Wat de keuze Zion of Bryce betreft: beide zijn zoooo verschillend, ik zou ze gewoon beide doen. En er kon toch nog een dag bij had ik gelezen. Gewoon doen zou ik zeggen.
Hoi Tessa,
Leuke eerste reis. Zoiets heb ik in 2009 ook gedaan. Ik denk alleen dat je een beetje veel hooi op je vork neemt. Mijn ervaring is tot nu toe dat je beter minder kunt zien maar wel genieten van wat je ziet dan zoveel mogelijk in 1 reis proppen. Als je gaat zoeken kun je oneindig blijven uitbreiden. Ik zet mijn mening in je eerste reisoptie en geef daarna wat een optie zou kunnen zijn
Je blijft dus niet in LA maar gaat eerst rijden?
Waarom niet direct naar Williams?
Geen overnachting bij de Grand Canyon?
Page kun je je ook prima een dag langer vermaken.
Effectief ben je hier dus maar 0,5 dag.
Ook hier vrij kort
Dag 9 Las Vegas
Dit is zonder stops al 5 uur rijden. Ook zonde dat je bijvoorbeeld Bodie niet mee pakt.
Ook Carmel bekeken?
Dag 21 Amsterdam
Ik zou ervoor kiezen om OF de kustplaatsen te laten voor wat het is OF een aantal parken. Ik denk zelf dat zowel de parken, boven de grand canyon, als LA, Vegas, San Franciso wat veel is en ervoor zorgt dat je je halve reis in de auto zit.
Je kunt ook kiezen voor een one way. Een voorbeeld:
1. Amsterdam - Phoenix (Vliegen)
2. Phoenix - Sedona (186 km - 2 uur)
3. Sedona - Grand Canyon (182 km - 2 uur)
4. Grand Canyon - Williams (96 km - 1 uur)
5. Williams - Las Vegas (348 km - 3u 11min)
6. Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas
9. Las Vegas - Death Valley (200 km -2u 12min)
10. Death Valley - Lee vining / Bridgeport (400 km - 4,5u)
11. Lee vining / Bridgeport - Yosemite (194 km - 2 uur (bodie in ochtend))
12. Bodie - Yosemite (161 km 2,5u)
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - Oakhurst (75km - 1,5u (via Mariposa))
16. Oakhurst - Carmel (283km - 3 uur)
17. Carmel - San Francisco (175 km - 2 uur)
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Amsterdam
Nog 2 voorbeelden:
http://america2009.muijsenberg.eu/
http://america2012.muijsenberg.eu/
Leuke eerste reis. Zoiets heb ik in 2009 ook gedaan. Ik denk alleen dat je een beetje veel hooi op je vork neemt. Mijn ervaring is tot nu toe dat je beter minder kunt zien maar wel genieten van wat je ziet dan zoveel mogelijk in 1 reis proppen. Als je gaat zoeken kun je oneindig blijven uitbreiden. Ik zet mijn mening in je eerste reisoptie en geef daarna wat een optie zou kunnen zijn
Je blijft dus niet in LA maar gaat eerst rijden?
Waarom niet direct naar Williams?
Geen overnachting bij de Grand Canyon?
Page kun je je ook prima een dag langer vermaken.
Effectief ben je hier dus maar 0,5 dag.
Ook hier vrij kort
Dag 9 Las Vegas
Dit is zonder stops al 5 uur rijden. Ook zonde dat je bijvoorbeeld Bodie niet mee pakt.
Ook Carmel bekeken?
Dag 21 Amsterdam
Ik zou ervoor kiezen om OF de kustplaatsen te laten voor wat het is OF een aantal parken. Ik denk zelf dat zowel de parken, boven de grand canyon, als LA, Vegas, San Franciso wat veel is en ervoor zorgt dat je je halve reis in de auto zit.
Je kunt ook kiezen voor een one way. Een voorbeeld:
2. Phoenix - Sedona (186 km - 2 uur)
4. Grand Canyon - Williams (96 km - 1 uur)
6. Las Vegas
7. Las Vegas
8. Las Vegas
10. Death Valley - Lee vining / Bridgeport (400 km - 4,5u)
11. Lee vining / Bridgeport - Yosemite (194 km - 2 uur (bodie in ochtend))
12. Bodie - Yosemite (161 km 2,5u)
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - Oakhurst (75km - 1,5u (via Mariposa))
16. Oakhurst - Carmel (283km - 3 uur)
18. San Francisco
19. San Francisco
Nog 2 voorbeelden:
http://america2009.muijsenberg.eu/
http://america2012.muijsenberg.eu/
-
Mandijtjuh
- Amerikafan
- Contacteer:
Sorry ik ben het niet eens met dirkmuis..
Waarvoor de overnachting in Williams? Beter meteen door van Grand Canyon naar Las Vegas..
En waarom van Yosemite naar Oakhurst? In jouw planning heb je al 2 volle dagen voor Yosemite volgens mij kun je beter meteen door naar de volgende "echte" bestemming..
Waarvoor de overnachting in Williams? Beter meteen door van Grand Canyon naar Las Vegas..
En waarom van Yosemite naar Oakhurst? In jouw planning heb je al 2 volle dagen voor Yosemite volgens mij kun je beter meteen door naar de volgende "echte" bestemming..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik ben het ook oneens met dirkmuis. Ik zet even mijn commentaar bij zijn lijstje
Je blijft dus niet in LA maar gaat eerst rijden? En waarom zou je niet eerst gaan rijden. Ik zou zelfs overwegen om die dag nog Joshua Tree te bezoeken en niet de dag erna.
Waarom niet direct naar Williams? Scottsdale-Phoenix was eerder reeds afgeraden, maar Williams is zeker geen optie. Of je stopt ergens rond Kingman of je rijdt door naar de GC zelf, dit in fucntie van het al dan niet bezoeken van Joshua Tree deze dag
Geen overnachting bij de Grand Canyon? Als er staat Grand Canyon dan is hier toch een overnachting ???????
Page kun je je ook prima een dag langer vermaken. Je kan je overal langer vermaken, maar in dergelijke opzet is dit meer dan voldoende tijd voor Page
Effectief ben je hier dus maar 0,5 dag. De effectieve tijd dat je in Bryce bent is te bekijken en afhankelijk van aankomst uur. Als je in Zion 2 nachten blijft hoef je pas in de vooravond Bryce te verlaten, meer dan voldoende tijd voor dit toch kleiner park
Ook hier vrij kort Dit was reeds aangegeven, Zion doe je best een nacht bij
Dag 9 Las Vegas
Dit is zonder stops al 5 uur rijden. Ook zonde dat je bijvoorbeeld Bodie niet mee pakt. Ook hier was reeds aangegeven dat een overnachting in bvb Mammoth Lakes is aangewezen.
Ook Carmel bekeken? Ik weet niet wat de opmerking mbt Carmel hier komt doen, dit ligt vlak naast Monterey
Dag 21 Amsterdam
2. Phoenix - Sedona (186 km - 2 uur) In een dergelijke reis niet echt DE meerwaarde, er is veel meer moois te zien
4. Grand Canyon - Williams (96 km - 1 uur) Williams is hier ABSOLUUT geen meerwaarde in
6. Las Vegas
7. Las Vegas Waarom zou je bijna 4 dagen aan Vegas besteden ?en zoveel andere zaken missen
8. Las Vegas
10. Death Valley - Lee vining / Bridgeport (400 km - 4,5u) Bodie kan best deze dag
11. Lee vining / Bridgeport - Yosemite (194 km - 2 uur (bodie in ochtend)) Op deze dag vertrek je best direct naar yosemite
12. Bodie - Yosemite (161 km 2,5u) Dit is al helemaal te gek om los te lopen. In Bodie kan je overigens niet eens verblijven
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - Oakhurst (75km - 1,5u (via Mariposa)) En wat is hier de meerwaarde van Oakhurst ???? Als je net 2 volle dagen in Yosemite hebt gezeten hoef je niet net naast het park terug te overnachten.
16. Oakhurst - Carmel (283km - 3 uur) Alleen naar de kust rijden om Carmel even te zien ?? Volgens mij totaal zinloos.
18. San Francisco
19. San Francisco
Je blijft dus niet in LA maar gaat eerst rijden? En waarom zou je niet eerst gaan rijden. Ik zou zelfs overwegen om die dag nog Joshua Tree te bezoeken en niet de dag erna.
Waarom niet direct naar Williams? Scottsdale-Phoenix was eerder reeds afgeraden, maar Williams is zeker geen optie. Of je stopt ergens rond Kingman of je rijdt door naar de GC zelf, dit in fucntie van het al dan niet bezoeken van Joshua Tree deze dag
Geen overnachting bij de Grand Canyon? Als er staat Grand Canyon dan is hier toch een overnachting ???????
Page kun je je ook prima een dag langer vermaken. Je kan je overal langer vermaken, maar in dergelijke opzet is dit meer dan voldoende tijd voor Page
Effectief ben je hier dus maar 0,5 dag. De effectieve tijd dat je in Bryce bent is te bekijken en afhankelijk van aankomst uur. Als je in Zion 2 nachten blijft hoef je pas in de vooravond Bryce te verlaten, meer dan voldoende tijd voor dit toch kleiner park
Ook hier vrij kort Dit was reeds aangegeven, Zion doe je best een nacht bij
Dag 9 Las Vegas
Dit is zonder stops al 5 uur rijden. Ook zonde dat je bijvoorbeeld Bodie niet mee pakt. Ook hier was reeds aangegeven dat een overnachting in bvb Mammoth Lakes is aangewezen.
Ook Carmel bekeken? Ik weet niet wat de opmerking mbt Carmel hier komt doen, dit ligt vlak naast Monterey
Dag 21 Amsterdam
2. Phoenix - Sedona (186 km - 2 uur) In een dergelijke reis niet echt DE meerwaarde, er is veel meer moois te zien
4. Grand Canyon - Williams (96 km - 1 uur) Williams is hier ABSOLUUT geen meerwaarde in
6. Las Vegas
7. Las Vegas Waarom zou je bijna 4 dagen aan Vegas besteden ?en zoveel andere zaken missen
8. Las Vegas
10. Death Valley - Lee vining / Bridgeport (400 km - 4,5u) Bodie kan best deze dag
11. Lee vining / Bridgeport - Yosemite (194 km - 2 uur (bodie in ochtend)) Op deze dag vertrek je best direct naar yosemite
12. Bodie - Yosemite (161 km 2,5u) Dit is al helemaal te gek om los te lopen. In Bodie kan je overigens niet eens verblijven
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite - Oakhurst (75km - 1,5u (via Mariposa)) En wat is hier de meerwaarde van Oakhurst ???? Als je net 2 volle dagen in Yosemite hebt gezeten hoef je niet net naast het park terug te overnachten.
16. Oakhurst - Carmel (283km - 3 uur) Alleen naar de kust rijden om Carmel even te zien ?? Volgens mij totaal zinloos.
18. San Francisco
19. San Francisco
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 30 apr 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi,
Ik zou dit doen om te voorkomen dat je een hele dag in de auto zit. Een tussenovernachting in Williams scheelt de dag erna 100 kilometer rijden.
De stop tussen Yosemite en Carmel zou ik doen omdat ik Mariposa in de route heb zitten. Dit gaat met pendelbussen en kost je met een trail erbij al snel een halve dag. Je wilt dan niet nog helemaal naar Carmel rijden. Ik zou dan in Oakhurst of ergens net buiten Yosemite overnachten.
Maar goed, het is puur mijn mening.
Ik ga niet op alles van bovenstaande post reageren, maar ik probeerde alleen maar aan te tonen hoe lang je effectief in een auto zit.
Dag 17: 4 uur auto
Heb je dan nog zin om bijvoorbeeld de 17 mile drive te doen.....
Ik zou dit doen om te voorkomen dat je een hele dag in de auto zit. Een tussenovernachting in Williams scheelt de dag erna 100 kilometer rijden.
De stop tussen Yosemite en Carmel zou ik doen omdat ik Mariposa in de route heb zitten. Dit gaat met pendelbussen en kost je met een trail erbij al snel een halve dag. Je wilt dan niet nog helemaal naar Carmel rijden. Ik zou dan in Oakhurst of ergens net buiten Yosemite overnachten.
Maar goed, het is puur mijn mening.
Ik ga niet op alles van bovenstaande post reageren, maar ik probeerde alleen maar aan te tonen hoe lang je effectief in een auto zit.
Dag 16: 4 uur autoDag 16: Monterey – via Santa Maria - Santa Barbara (240 mijl, 4 uur)
Dag 17: 4 uur auto
Heb je dan nog zin om bijvoorbeeld de 17 mile drive te doen.....
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Volgens mij heb je Santa Barbara verplaatst ? Dit ligt op amper 160 km van het centrum van LA.
Daarenboven als je alle posts goed leest dan zie je dat we adviseren om meer tijd te nemen tussen Vegas en Yosemite, alsook niet tot Santa Barbara te rijden omdat dit wat te ver ligt.
Maar in het zuidwesten moet je soms eens wat langer in de auto zitten dan 2 uur. Het is België of Nederland niet.
Daarenboven als je alle posts goed leest dan zie je dat we adviseren om meer tijd te nemen tussen Vegas en Yosemite, alsook niet tot Santa Barbara te rijden omdat dit wat te ver ligt.
Maar in het zuidwesten moet je soms eens wat langer in de auto zitten dan 2 uur. Het is België of Nederland niet.
Laatst gewijzigd door Marcopstal op 30 apr 2014, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Whaha je hebt gelijk. Carmel - Santa Barbara mist volgens mij. 
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Monterey - Santa Barbara is 370 km Carmel is 5 km minder.
-
Tessa236
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal voor de reacties.
Wij willen graag een combinatie van steden en natuur, met een nadruk op de steden. Vandaar de wat langere overnachtingen daar. Ook zijn we er zeker van dat we een rondje willen rijden.
We hebben inmiddels de route iets aangepast nav tips van dit forum en bekenden die de reis gedaan hebben.
Scottsdale overgeslagen en direct naar Kingman. Dan 1 overnachting in de Grand Cayon in de hoop een zonsondergang of zonsopgang mee te kunnen maken.
Dag erna rijden richting Lake Powell/Page, daar slapen. Zion hebben we besloten toch niet te overnachten, maar gewoon als drive through te gebruiken van BC naar Las Vegas.
De verblijfsduur in Las Vegas kan eventueel ingekort worden om dit ergens anders op de route te gebruiken (bijv. tussen Death Valley en Yosemite of toch nog Zion).
Ben benieuwd of jullie vinden dat er in de route nog dingen missen die je absoluut gezien moet hebben.
Dag 1: Amsterdam – Los Angeles Aankomst einde middag + overnight LA
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs (198 km) + eventueel bezoek JT + overnight Palm Springs
Dag 3: Palm Springs – via Joshua Tree (optioneel)– Kingman (233 mijl) + overnight Kingman
Dag 4: Kingsman – via route 66 - Grand Canyon (174 mijl, 2,5 uur) + overnight Tusayan
Dag 5: Grand Canyon – Lake Powell – Page (251 km) + overnight Page
Dag 6: Page – Bryce Canyon (262 km) + overnight BC NP
Dag 7: Bryce Canyon – Zion – Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 8: Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 9: Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley (278 km) + overnight Death Valley
Dag 11: Death Valley – Yosemite (515 km) + overnight Yosemite
Dag 12: Yosemite + overnight Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco (362 km) + overnight SF
Dag 14: San Francisco + overnight SF
Dag 15: San Francisco – via Santa Cruz - Monterey (120 mijl) + overnight Monterey
Dag 16: Monterey –Morro Bay (125 mijl) + overnight Morro Bay
Dag 17: Morro Bay – Los Angeles (201 mijl) + overnight LA
Dag 18: Los Angeles (Universal Studio’s) + overnight LA
Dag 19: Los Angeles (City) + overnight LA
Dag 20: Los Angeles – Amsterdam Flight home
Dag 21 Amsterdam
Wij willen graag een combinatie van steden en natuur, met een nadruk op de steden. Vandaar de wat langere overnachtingen daar. Ook zijn we er zeker van dat we een rondje willen rijden.
We hebben inmiddels de route iets aangepast nav tips van dit forum en bekenden die de reis gedaan hebben.
Scottsdale overgeslagen en direct naar Kingman. Dan 1 overnachting in de Grand Cayon in de hoop een zonsondergang of zonsopgang mee te kunnen maken.
Dag erna rijden richting Lake Powell/Page, daar slapen. Zion hebben we besloten toch niet te overnachten, maar gewoon als drive through te gebruiken van BC naar Las Vegas.
De verblijfsduur in Las Vegas kan eventueel ingekort worden om dit ergens anders op de route te gebruiken (bijv. tussen Death Valley en Yosemite of toch nog Zion).
Ben benieuwd of jullie vinden dat er in de route nog dingen missen die je absoluut gezien moet hebben.
Dag 1: Amsterdam – Los Angeles Aankomst einde middag + overnight LA
Dag 2: Los Angeles – Palm Springs (198 km) + eventueel bezoek JT + overnight Palm Springs
Dag 3: Palm Springs – via Joshua Tree (optioneel)– Kingman (233 mijl) + overnight Kingman
Dag 4: Kingsman – via route 66 - Grand Canyon (174 mijl, 2,5 uur) + overnight Tusayan
Dag 5: Grand Canyon – Lake Powell – Page (251 km) + overnight Page
Dag 6: Page – Bryce Canyon (262 km) + overnight BC NP
Dag 7: Bryce Canyon – Zion – Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 8: Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 9: Las Vegas + overnight Las Vegas
Dag 10: Las Vegas – Death Valley (278 km) + overnight Death Valley
Dag 11: Death Valley – Yosemite (515 km) + overnight Yosemite
Dag 12: Yosemite + overnight Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco (362 km) + overnight SF
Dag 14: San Francisco + overnight SF
Dag 15: San Francisco – via Santa Cruz - Monterey (120 mijl) + overnight Monterey
Dag 16: Monterey –Morro Bay (125 mijl) + overnight Morro Bay
Dag 17: Morro Bay – Los Angeles (201 mijl) + overnight LA
Dag 18: Los Angeles (Universal Studio’s) + overnight LA
Dag 19: Los Angeles (City) + overnight LA
Dag 20: Los Angeles – Amsterdam Flight home
Dag 21 Amsterdam
Gekozen omdat je dan een stop hebt op je eerste dag en niet direct 400 km moet rijden. In Sedona kun je bijvoorbeeldnaar het Slide Rock SP.
Wederom: Williams of Kingman o.i.d om de reis van 450 km in ieder geval op te knippen in 2 stukken. Ik zie dat zeker als meerwaarde omdat ik op mijn vakantie 5 uur rijden wil vermijden. Maar ieder zijn keuze
6. Las Vegas
Je besteed hier geen 4 dagen aan. Dag 5 heb je namelijk meer dan 3 uur gereden en dag 9 kun je vroeg vertrekken. Dan heb je 3,5 dag.
Maar goed, iedereen is vrij om deze dag ergens anders te plaatsen
8. Las Vegas
Correct, alleen heb je al 4,5 uur gereden (stops niet mee gerekend) en kan ik me voorstellen dat niet iedereen volle dagen bezig wilt zijn.
Ieders keuze, zie dag 11.
Foutje inderdaad. Deze dag is in mijn schema dus over en kan ergens anders ingedeeld worden.
13. Yosemite
14. Yosemite
Bezoeken van de Mariposa Grove. Maar als het je niet interesseert dan direct naar SF
17 mile drive, Highway 1 naar SF de volgende dag.
18. San Francisco
19. San Francisco
Zo zie je maar dat iedereen een mening heeft. Mijn ervaring is dat ik op vakantie ben en niet hele dagen in een auto wil zitten. 1 of 2 keer een afstand overbruggen vind ik oké maar de rest moet beperkt zijn en geniet ik liever van een wandeling o.i.d. Daarnaast is het zo dat mensen vaak vergeten dat je ook wel eens een (mid)dagje wilt uitrusten van alle indrukken.
Gekozen omdat je dan een stop hebt op je eerste dag en niet direct 400 km moet rijden. In Sedona kun je bijvoorbeeldnaar het Slide Rock SP.
Wederom: Williams of Kingman o.i.d om de reis van 450 km in ieder geval op te knippen in 2 stukken. Ik zie dat zeker als meerwaarde omdat ik op mijn vakantie 5 uur rijden wil vermijden. Maar ieder zijn keuze
6. Las Vegas
Je besteed hier geen 4 dagen aan. Dag 5 heb je namelijk meer dan 3 uur gereden en dag 9 kun je vroeg vertrekken. Dan heb je 3,5 dag.
Maar goed, iedereen is vrij om deze dag ergens anders te plaatsen
8. Las Vegas
Correct, alleen heb je al 4,5 uur gereden (stops niet mee gerekend) en kan ik me voorstellen dat niet iedereen volle dagen bezig wilt zijn.
Ieders keuze, zie dag 11.
Foutje inderdaad. Deze dag is in mijn schema dus over en kan ergens anders ingedeeld worden.
13. Yosemite
14. Yosemite
Bezoeken van de Mariposa Grove. Maar als het je niet interesseert dan direct naar SF
17 mile drive, Highway 1 naar SF de volgende dag.
18. San Francisco
19. San Francisco
Zo zie je maar dat iedereen een mening heeft. Mijn ervaring is dat ik op vakantie ben en niet hele dagen in een auto wil zitten. 1 of 2 keer een afstand overbruggen vind ik oké maar de rest moet beperkt zijn en geniet ik liever van een wandeling o.i.d. Daarnaast is het zo dat mensen vaak vergeten dat je ook wel eens een (mid)dagje wilt uitrusten van alle indrukken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht