Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Johnaton: Klassiek ZW + Yellowstone Sept-Okt 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Johnaton: Klassiek ZW + Yellowstone Sept-Okt 2014

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik het nu zo laten. Ik denk dat je, mits je idd heel vroeg vertrekt, een goed beeld vd GC kunt krijgen. Ik twijfel of je bij Moab wel genoeg tijd hebt. Misschien capitol reef niet bezoeken, maar een extra dag Moab en dan van Moab naar Bryce rijden? Nogmaals het zijn persoonlijke keuzes natuurlijk.
Voor de rest is er ook weinig om te veranderen, of je moet echt dingen uitje route laten.

Als je pas tegen 1915 op Denver land heb je pas 30 min later je koffers en reken minimaal op een 45 min tussen landen en bij het autoverhuur bedrijf staan. Dus ga ervanuit dat als je geluk hebt dat je om 2030 wegrijd in je auto. Je hebt dan al wel niet al die douanedingen, want die heb je in Houston al gehad, maar Denver airport is qua oppervlakte een vd grootste vliegvelden ter wereld. Als je voor het centrum van denver kiest om te overnachten reken op 30min rijden. Ik zou iig niet kiezen om nog naar Cheyenne te rijden die avond want je hebt er die dag al een flinke reis opzitten.
Johnaton
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Johnaton »

Capitol reef hebben we der eigenlijk tussen gepropt omdat we geen zin hadden in een erg lange rit die dag.
We kunnen indien nodig perfect een halve dag langer in Moab blijven en dan ergens overnachten rond Capitol Reef zonder daar echt een "bezoek" van te maken, dat zien we dan ter plekke wel denk ik.

Betreffende aankomst op Denver; Ik vermoed inderdaad dat we niet zoveel zin meer zullen hebben om nog een stuk te rijden na aankomst, maar we houden die piste gewoon open, eten doen we sowieso wel ergens in Denver dus de kans is groot dat we daar dan ook meteen zullen willen crashen vermoed ik :wink: .

Even iets anders; heb je overal een vergunning nodig om te mogen vissen of zijn er plaatsen waar we passeren waar het mogelijk zou zijn om zonder vergunning even wat materiaal te huren voor een paar uren en in een mooi stroompje te gaan vliegvissen?
Afbeelding
Ann09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ann09 »

Dat wordt vast een mooie reis! Wij gaan 'm ongeveer andersom maken (SFO - SLC), aangezien we in juni gaan (is ook weer gunstiger i.v.m. Yellowstone). Eerst hadden we ook een nacht Capitol Reef/Torrey in de planning zitten, zodat we een volle dag langer in Moab hebben. Het is altijd moeilijk om vooraf te bepalen wat het beste is natuurlijk.

Veel plezier met de voorpret en voorbereidingen voor jullie grote dag en bijzondere reis! :D
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Brenda
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Brenda »

Hoi johnaton,

Leuk om jullie reis zo te zien!
Wij vertrekken een dag eerder en tot aan Jackson is onze planning hetzelfde.
Ook zitten we tegelijkertijd in Page.

Ik heb een vraag over je stop in Cody.
Je hebt het over rodeo in de avond. Heb je gevonden waar dat is?
Ik heb er zelf ook op gezocht, maar ik kan alleen maar vinden dat het 31 augustus stopt.
Hopelijk heb jij iets anders gevonden, ik hoor het graag!

Ik lees verder mee met je topic, wie weet komen er nog tips voorbij waar wij zelf wat aan hebben...

Succes met het verdere plannen!

Groetjes Brenda
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Brenda schreef: Ik heb een vraag over je stop in Cody.
Je hebt het over rodeo in de avond. Heb je gevonden waar dat is?
Ik heb er zelf ook op gezocht, maar ik kan alleen maar vinden dat het 31 augustus stopt.
Hopelijk heb jij iets anders gevonden, ik hoor het graag!
FAQ's
Frequently Asked Questions
What is the address for the rodeo grounds?
519 West Yellowstone Avenue, Cody

What is the address for the ticket office?
1031 12th Street, Cody
Bron: http://www.codystampederodeo.com/p/other/218
Groet,

Old Faithful
Brenda
Amerika-newbie

Bericht door Brenda »

Bedankt voor je reactie, maar dit soort website's had ik inderdaad al gevonden en er staat op dat het van 1 juni t/m 31 augustus is.
Vandaar dat ik mij dus afvraag of er half september ook nog rodeo is. (wanneer wij er zijn)

Groetjes Brenda
Laatst gewijzigd door markro op 21 jun 2014, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Omdat ik zelf ook in september in Yellowstone ben had ik dezelfde vraag als jij rondom het bezoeken van een rodeo. Voor zover ik weet is er na 31 augustus geen rodeo meer in de Cody area. Ik heb wat aanbieders aangeschreven en allen meldde dat ze er eind augustus mee ophouden.
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

@Brenda: Ik reageerde omdat ik dacht dat je op zoek was naar het adres van de rodeo vanwege
Brenda schreef: Je hebt het over rodeo in de avond. Heb je gevonden waar dat is?
.
Ik had even gemist dat jullie in september gaan. :oops:
Groet,

Old Faithful
Brenda
Amerika-newbie

Bericht door Brenda »

Maakt niet uit, dat was alleen op te maken uit het stukje dat we er tegelijk zaten... had het verder niet benoemd...

groetjes Brenda
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 21 jun 2014, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig bovenstaande berichten volledig te quoten --> quote verwijderd
Brenda
Amerika-newbie

Bericht door Brenda »

Mrvanilla schreef:Omdat ik zelf ook in september in Yellowstone ben had ik dezelfde vraag als jij rondom het bezoeken van een rodeo. Voor zover ik weet is er na 31 augustus geen rodeo meer in de Cody area. Ik heb wat aanbieders aangeschreven en allen meldde dat ze er eind augustus mee ophouden.
Ja jammer he! We lopen het net mis... Had mij wel heel erg leuk geleken om dat mee te maken... Kreeg eigenlijk stille hoop nadat ik dit schema inclusief rodeo voorbij zag komen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer