Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Samantaatje: 2e Amerikareis
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Samantaatje: 2e Amerikareis
Hallo allemaal!
Vorig jaar hebben mijn man en ik onze eerste reis naar Amerika gemaakt. We hebben in het najaar met een camper rond gereden, de volgende route: San Francisco - Yosemite - Bodie - Death Valley - Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Sedona - Slide Rock State Park - Route 66 via Kingman naar Havasu - Palm Springs - San Diego - Los Angeles.
Helaas hebben we een aantal NP's niet kunnen bezoeken door de Shutdown.
Maar we hebben het virus ook te pakken en denken er over om volgend jaar wederom naar Amerika te gaan, en eigenlijk weer dezelfde hoek maar dan nu in het voorjaar, nog zoveel te zien/beleven/doen daar! Dus ik heb een nieuwe route in elkaar zitten draaien en zou er graag jullie mening over horen. We willen graag terug naar Yosemite (vorig jaar de Panorama Trail gelopen in najaar, willen nu graag de watervallen zien in het voorjaar!), terug naar Zion (vorig jaar Angels Landing gedaan, maar willen ook graag nog The Narrows doen!) en de parken verder naar het oosten nu bekijken (Arches/Canyonlands/Capitol Reef).
Voor de vorige reis heb ik veel aan de info op dit forum gehad! Graag zou ik ook nu weer van jullie kennis gebruik maken.
Ik heb de route vooralsnog zo uitgestippeld. Graag jullie commentaren. Waar meer/minder tijd besteden?
Dag 1 Amsterdam - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - camper ophalen - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 7 Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 8 Sequoia / KC NP - Joshua Tree NP
Dag 9 Joshua Tree
Dag 10 Joshua Tree NP - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Mesa Verde
Dag 14 Mesa Verde (hier al meteen door naar Arches?)
Dag 15 Mesa Verde - Arches
Dag 16 Arches
Dag 17 Arches - Canyonlands
Dag 18 Canyonlands - Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - Dixie National Fores
Dag 21 Dixie National Forest - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Amsterdam
Dag 25 Terugkomst Amsterdam
Vorig jaar hebben mijn man en ik onze eerste reis naar Amerika gemaakt. We hebben in het najaar met een camper rond gereden, de volgende route: San Francisco - Yosemite - Bodie - Death Valley - Las Vegas - Valley of Fire - Zion - Bryce - Page - Monument Valley - Sedona - Slide Rock State Park - Route 66 via Kingman naar Havasu - Palm Springs - San Diego - Los Angeles.
Helaas hebben we een aantal NP's niet kunnen bezoeken door de Shutdown.
Maar we hebben het virus ook te pakken en denken er over om volgend jaar wederom naar Amerika te gaan, en eigenlijk weer dezelfde hoek maar dan nu in het voorjaar, nog zoveel te zien/beleven/doen daar! Dus ik heb een nieuwe route in elkaar zitten draaien en zou er graag jullie mening over horen. We willen graag terug naar Yosemite (vorig jaar de Panorama Trail gelopen in najaar, willen nu graag de watervallen zien in het voorjaar!), terug naar Zion (vorig jaar Angels Landing gedaan, maar willen ook graag nog The Narrows doen!) en de parken verder naar het oosten nu bekijken (Arches/Canyonlands/Capitol Reef).
Voor de vorige reis heb ik veel aan de info op dit forum gehad! Graag zou ik ook nu weer van jullie kennis gebruik maken.
Ik heb de route vooralsnog zo uitgestippeld. Graag jullie commentaren. Waar meer/minder tijd besteden?
Dag 1 Amsterdam - SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF - camper ophalen - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 7 Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 8 Sequoia / KC NP - Joshua Tree NP
Dag 9 Joshua Tree
Dag 10 Joshua Tree NP - Grand Canyon
Dag 11 Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 13 Monument Valley - Mesa Verde
Dag 14 Mesa Verde (hier al meteen door naar Arches?)
Dag 15 Mesa Verde - Arches
Dag 16 Arches
Dag 17 Arches - Canyonlands
Dag 18 Canyonlands - Capitol Reef
Dag 19 Capitol Reef
Dag 20 Capitol Reef - Dixie National Fores
Dag 21 Dixie National Forest - Zion
Dag 22 Zion
Dag 23 Zion - Las Vegas
Dag 24 Las Vegas - Amsterdam
Dag 25 Terugkomst Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 2e Amerika Reis
Prachtige route! Bryce hebben jullie wel bezocht? Je zou tussen Moab en Capitol Reef naar het Needles deel van Canyonlands kunnen gaan en dan via de prachtige 95 naar Capitol reef, maar dan heb je eigenlijk wel een extra overnachting nodig. Wij deden dat vorig jaar, zie daarvoor ons reisverslag.
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Samantaatje: 2e Amerikareis
Ik weet niet hoeveel tijd je moet berekenen voor Mesa Verde, maar ik zou sowieso proberen om die extra nacht Moab te realiseren.
Verder een prachtige route!
Verder een prachtige route!
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-ontdekker
We willen dit keer in het voorjaar gaan Marianne, vorig jaar zijn we in het najaar gegaan (dat is overigens ook prima bevallen, maar met name voor Yosemite lijkt ons de beleving wat anders in het voorjaar).
We hebben Bryce wel bezocht vorig jaar, heeft dit keer niet per se erbij, kunnen we die tijd elders besteden.
Bedankt voor de tip.
We hebben Bryce wel bezocht vorig jaar, heeft dit keer niet per se erbij, kunnen we die tijd elders besteden.
Bedankt voor de tip.
-
- Amerika-ontdekker
Is April te vroeg om te gaan of is het beter om in mei te gaan? (met het weer) Voor ons is het al snel te warm.
Afgelopen jaar half sept-half okt gegaan en dat was meer als heet genoeg
Wat raden jullie aan wat betreft campings in de Nationale Parken?
Yosemite zullen we zeker moeten proberen te reserveren, maar geldt dit ook voor Sequoia/Arches/Canyonlands/Capitol Reef?
Afgelopen jaar half sept-half okt gegaan en dat was meer als heet genoeg

Wat raden jullie aan wat betreft campings in de Nationale Parken?
Yosemite zullen we zeker moeten proberen te reserveren, maar geldt dit ook voor Sequoia/Arches/Canyonlands/Capitol Reef?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
April is vroeg voor Yosemite en Sequoia. Er kan dan zelfs nog sneeuw vallen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je erg vroeg wilt gaan, draai dan de route om zodat je Yosemite en Sequoia op het laatst hebt. Het is lastig om het weer daar te voorspellen, maar er is inderdaad risico op sneeuw.
Zie hier een foto van eind maart. Er is begin deze maand nog meer gevallen.
Als je nog voor Memorial day bent zul je behalve Yosemite niet veel hoeven te reserveren denk ik. In Sequoia hangt het misschien af van welke campings open zijn. Als er nog veel gesloten zijn zal de rest veel drukker zijn. Kijk regelmatig eens hoeveel er nog vrij is, dan kun je zien of het nodig is om op een bepaald moment toch te reserveren.
Marianne
Zie hier een foto van eind maart. Er is begin deze maand nog meer gevallen.
Als je nog voor Memorial day bent zul je behalve Yosemite niet veel hoeven te reserveren denk ik. In Sequoia hangt het misschien af van welke campings open zijn. Als er nog veel gesloten zijn zal de rest veel drukker zijn. Kijk regelmatig eens hoeveel er nog vrij is, dan kun je zien of het nodig is om op een bepaald moment toch te reserveren.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hm... Sneeuw is nou ook weer niet helemaal waar we op rekenen
Overigens hadden we dit najaar in oktober ook sneeuw op de Tioga Road (gelukkig wel open toen..)
Wanneer zouden jullie adviseren om dan te gaan in het voorjaar, wanneer het nog niet al te druk is en niet al te heet? Verder opschuiven naar mei/juni?

Wanneer zouden jullie adviseren om dan te gaan in het voorjaar, wanneer het nog niet al te druk is en niet al te heet? Verder opschuiven naar mei/juni?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het niet verder opschuiven, maar in de periode voor Memorial Day gaan, dus eind april tot eind mei. Jullie hebben de Tioga road niet in de planning. Wel heb je het risico dat eind mei de Glacier Point road nog gesloten is. De Kings Canyon Scenic Byway gaat meestal eind april open (zie http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/r ... itions.htm), dus dat moet normaal gesproken lukken.
Het wordt in mei/juni al aardig heet in de omgeving van Moab etc. Wij zaten er vorig jaar in die periode en het was nog wel te doen, maar ik had met sommige wandelingen al moeite vanwege de warmte. Ik vind het ook prettig als het wat koeler is.
Marianne
Het wordt in mei/juni al aardig heet in de omgeving van Moab etc. Wij zaten er vorig jaar in die periode en het was nog wel te doen, maar ik had met sommige wandelingen al moeite vanwege de warmte. Ik vind het ook prettig als het wat koeler is.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ok, dank Marianne!
We hebben de Tioga Road nu idd niet in de route. En Glacier Point hebben we vorig jaar bezocht, dus dat is ook niet zo erg mocht die nog gesloten zijn.
Dan gaan we het toch maar op april/mei houden denk ik zoals de planning al was. Maar inderdaad misschien wel een optie om de route om te draaien..
We hebben de Tioga Road nu idd niet in de route. En Glacier Point hebben we vorig jaar bezocht, dus dat is ook niet zo erg mocht die nog gesloten zijn.
Dan gaan we het toch maar op april/mei houden denk ik zoals de planning al was. Maar inderdaad misschien wel een optie om de route om te draaien..
-
- Amerika-ontdekker
Hebben jullie tips ten aanzien van overnachtingsplaatsen?
We zitten het liefst in de nationale parken zelf, houden van rust en hebben verder eigenlijk geen faciliteiten nodig, behoudens af en toe een camping met een laundry.
Een deel van de campings van vorig jaar is prima bevallen, maar voor het nieuwe deel waar we nog niet geweest zijn heb ik eigenlijk geen idee.
Welke campings zijn goede uitvalsbasissen voor wandelingen etc?
San Francisco - Hotel
Yosemite - 1 vd Pines Campground
Kings Canyon / Sequoia- ??
Joshua Tree NP - Jumbo Rock Campground
Grand Canyon - Mather Campground
Monument Valley - Gouldings Campground
Mesa Verde - ??
Arches - ??
Canyon Lands - ?? Canyonlands RV Park?
Capitol Reef - ??
Dixie National Forest - ??
Zion - Watchman
Las Vegas - Hotel
We zitten het liefst in de nationale parken zelf, houden van rust en hebben verder eigenlijk geen faciliteiten nodig, behoudens af en toe een camping met een laundry.
Een deel van de campings van vorig jaar is prima bevallen, maar voor het nieuwe deel waar we nog niet geweest zijn heb ik eigenlijk geen idee.
Welke campings zijn goede uitvalsbasissen voor wandelingen etc?
San Francisco - Hotel
Yosemite - 1 vd Pines Campground
Kings Canyon / Sequoia- ??
Joshua Tree NP - Jumbo Rock Campground
Grand Canyon - Mather Campground
Monument Valley - Gouldings Campground
Mesa Verde - ??
Arches - ??
Canyon Lands - ?? Canyonlands RV Park?
Capitol Reef - ??
Dixie National Forest - ??
Zion - Watchman