Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jilladams: eerste keer Amerika september 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jilladams
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Jilladams: eerste keer Amerika september 2014

Bericht door Jilladams »

Hallo,

Wij gaan in september voor de eerste keer een rondreis door Amerika maken met een huurauto.
Graag wil ik weten of ons reisschema haalbaar is.

Dag 1. Amsterdam-> San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco
Dag 4. Ophalen huurauto-> naar yosemite
Dag 5. Yosemite aan het einde van de dag rijden naar Sequoia
Dag 6. Sequoia
Dag 7. Door Death Valley -> Las Vegas
Dag 8. Las Vegas
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. In de ochtend rijden naar Zion overnachten tussen Zion en bryce ( suggesties?)
Dag11. Bryce
Dag12. Capitool reef
Dag13. Arches
Dag14. Monument Valley
Dag15. Antilope canyon
Dag16. Grand canyon
Dag17. Grand canyon
Dag18. Joshua tree
Dag19. San Diego
Dag20. San Diego sea world
Dag21. Los Angeles
Dag22. Los Angeles universal studio's
Dag23. Los Angeles -> Amsterdam

Wanneer we de nationale parken bezoeken willen we 's avonds van het ene park richting het andere rijden en dan halverwege ongeveer overnachten.
Ook zouden wij graag het 'spookstadje' Bodie willen bezoeken en natuurlijk een stukje route 66 meenemen.

Iemand suggesties/ opmerkingen ?
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jilladams: eerste keer Amerika september 2014

Bericht door avsboz »

M.u.v. Sequoia is de route logisch opgebouwd. Alleen lijkt het me (veel) te veel voor een periode van 23 dagen.

Voor Yosemite is een nacht echt te weinig. Grote sequoias kan je ook in Yosemite zien (mariposa grove). Dus ip van een nacht in de buirt van Sequoia zou ik (minimaal een extra overnachting in Yosemite plannen. Dan dag 4 via Oakhurst het park in en eerst langs Mariposa Grove gaan (let wel: dit ligt niet bij het plaatsje Mariposa!). Dan overnachten in de valley of vlak daar buiten, El Portal.

Dag 5 gebruiken voor de valley. Dag 6 dan via Tioga road, voa Body, Mono Lakee naar bijv. Bishop. Dag 7 van Bishop door Death Valley naar LV. Twee drukke reisdagen, maar gelet op je wensen lijstje ontkom je daar niet aan.

Voor Moab en omgeving neem je echt te weinig tijd. Ook sla je Zion zowat over. Daar zou ik zeker een dag extra doen. Je zou wat weg kunnen laten. Bijvoorbeeld de lus via Torrey en Moab of het deel in San Diego. Vwb de twee dagen GC, ga je daar een rondvlucht dien of veel wqandelen. Anders heb je aan een overnachting IN het park genoeg.Standaard rondje wat je vaker ziet is ongeveer:

LV -Zion (via VoF)
Zion
Zion - Bryce
Bryce - Page
Page -MV
MV - GC (eventueel 2 nachten gc)
GC - Needles (r66)
Needles - Palm Springs (r66)
dan naar SD en verder

als je SD zou overslaan, dan zou ik die dagen besteden voor zion en Moab. Nogmaals de volgorde is wel goed, het is alleen wat veel voor 23 dagen.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

mij lijkt het ook allemaal iets te veel.
beter dit over 2 jaren verdelen.

voor nu zou ik inderdaad sequoia eruit halen en 1 nacht extra in yosemite. De bomen staan ook in dit park.
via de tioga pass, via death valley naar LV.
verder zou ik moab eruit halen.
1 dag extra in zion. Van zion kun je dan in enkele dagen via bryce, page, MV naar de GC.
tijd winnen kunnen je inderdaad ook door San Diego eruit te halen.

succes.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Om echt volledig advies te krijgen is het noodzakelijk om de route in een van - naar te schrijven. Het is immers noodzakelijk de overnachtingsplaatsen te kennen.

Vanuit Sequoia kan je niet op één dag via Death Valley naar Las Vegas, er liggen immers wat bergen in de weg, tenzij je uiteraard nergens stopt. Daarnaast mis je zo ook de Tioga Pass en Mono Lake welke beide toch echt de moeite zijn.

Of 1 volle dag Yosemite voldoende is hangt af van de wensen. Indien jullie enkel de sights willen zien en geen wandelingen maken ok, willen jullie ook echt wandelingen maken dan volstaat dit uiteraard niet.

Op dag 10 kan je best in Zion overnachten (Springdale) om dan de volgende dag naar Bryce te rijden. Daar volstaat een halve dag + overnachting. Is de tijd in Zion voldoende ? dat hangt opnieuw af van wat je wil doen daar.

San Diego eruit halen zou zonde zijn. Deze stad heeft heel veel te bieden en is eigenlijk de mooiste van allemaal.

Dag 1. Amsterdam-> San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco
Dag 4. San Francisco - Yosemite
Dag 5. Yosemite
Dag 6. Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 7. Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 8. Death Valley - Las Vegas
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas - Zion
Dag11. Zion - Bryce
Dag12. Bryce - Capitool reef
Dag13. Capitol Reef - Moab (Arches)
Dag14. Moab - Monument Valley
Dag15. Monument Valley - Page (Antilope canyon)
Dag16. Page - Grand canyon
Dag17. Grand canyon
Dag18. Grand Canyon - Palm Springs (Joshua tree )
Dag19. Palm Springs - San Diego
Dag20. San Diego sea world
Dag21. San Diego - Los Angeles
Dag22. Los Angeles universal studio's
Dag23. Los Angeles -> Amsterdam

Persoonlijk zou ik adviseren om Capitol Reef en Arches eruit te alten als ergens anders meer tijd wil besteden. Je zou ook nog kunnen schuiven met je dag GC, maar ook dit hangt weer af van wat je exact wil doen.

Het is een druk schema, doch uiteindelijk wel haalbaar.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Jilladams
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jilladams »

Super bedankt allemaal!! Ik ga eens opnieuw mijn route plannen/ bekijken. En dan hebben we een extra reden om nog eens terug te gaan :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer