Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis masterkev: Eindelijk! Onze camperreis
Re: Reis masterkev: Eindelijk! Onze camperreis
Lang geleden sinds de laatste update. De route is nog gelijk gebleven maar ik had wel weer een vraagje;
Als we van de Grand Canyon komen rijden we naar Needles en de dag erna naar LA. We willen graag een stukje Route 66 hierin meenemen. Welk stuk is dan het mooiste? Het stuk Seligman-Kingman of het stuk Needles-Essex-Ludlow. En maakt het veel verschil qua tijd/snelheid/uitzicht?
We hebben Needles puur gekozen qua ligging, zodat de rijtijd op beide dagen ongeveer gelijk is. Maar denken jullie dat Kingman leuker is om te overnachten?
Als we van de Grand Canyon komen rijden we naar Needles en de dag erna naar LA. We willen graag een stukje Route 66 hierin meenemen. Welk stuk is dan het mooiste? Het stuk Seligman-Kingman of het stuk Needles-Essex-Ludlow. En maakt het veel verschil qua tijd/snelheid/uitzicht?
We hebben Needles puur gekozen qua ligging, zodat de rijtijd op beide dagen ongeveer gelijk is. Maar denken jullie dat Kingman leuker is om te overnachten?
Mooiste stuk vind ik Kingman naar Topock via Sitgreaves pass. Seligman is wel een must stop en ook Hackberry tussen Seligman en Kingman. Van Needles rijd je langs de ABC hamlets naar Amboy voor Roys cafe. Daarna is een lang stuk zonder veel stops met lange treinen in het zicht naar Ludlow waar je nog weer verder kan op I40. Ik zou proberen ook even bij het Bagdad Cafe in Newberry Sprigs te stoppen.
Yeehaw
Yeehaw
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het stuk tussen Amboy en Barstow is wel heeeel erg slecht, wij hebben dat stuk vorig jaar gereden met een 34ft en ik moets een paar keer stoppen omdat de spiegel gewoon los trilde.
Zoals Yeehaw al aangaf het mooiste stuk is tussen Kingsman en Topock.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2013.html dag 7 en 9.
Wij reden van west naar oost maar dat maakt verder niet uit voor dat stuk van de route.
Wij reden van west naar oost maar dat maakt verder niet uit voor dat stuk van de route.
Is de Sitgreaves pass een beetje te doen met een camper? Het ziet er op Streetview prachtig, maar ook vrij smal uit.Yeehaw schreef:Mooiste stuk vind ik Kingman naar Topock via Sitgreaves pass. Seligman is wel een must stop en ook Hackberry tussen Seligman en Kingman. Van Needles rijd je langs de ABC hamlets naar Amboy voor Roys cafe. Daarna is een lang stuk zonder veel stops met lange treinen in het zicht naar Ludlow waar je nog weer verder kan op I40. Ik zou proberen ook even bij het Bagdad Cafe in Newberry Sprigs te stoppen.
Yeehaw
Rob zal er geen probleem mee hebben maar die weg is zo'n beetje als 50 jaar geleden. Smal inderdaad met wat switchbacks 5 miles voor en na de pass. Maar ik heb er wel meer RVs gezien hoor.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij hebben de Sitgraeves pass gereden met een 27 ft camper tijdens onze allereerste camperreis. Gewoon rustig aan doen, en dan is het prima te doe!
Is dat stuk nog wel de moeite dan? Of kan ik van Needles beter over de I-40 naar Anaheim. Het gaat mij meer om de sfeer, niet zo zeer dat ik 'een stuk Route 66' heb gereden.Rob schreef:Het stuk tussen Amboy en Barstow is wel heeeel erg slecht, wij hebben dat stuk vorig jaar gereden met een 34ft en ik moets een paar keer stoppen omdat de spiegel gewoon los trilde.
Wij hebben I40 daar maar een keer gereden en ik denk wel 5-6 keer via R66. Maar het is niet het interessantste gedeelte van R66 imo met uitzondering van Amboy en Roy's Cafe en je hebt ook nog Amboy Crater.
Bedankt voor de tips! Zitten er in onze trip nog meer scenic routes die we niet mogen missen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zult meestal weinig alternatieven hebben qua route. Met jullie stops heb je overal al de mooiste route te pakken. Je zou kunnen overwegen om van Bryce via Capitol Reef (met overnachting) naar Monument Valley te rijden. Dan heb je een prachtige route. Als je een nacht minder MV doet zou dat kunnen. Dan ga je na MV naar Page.
Ik zou voor de GC toch echt eens naar Mather kijken, voor beide nachten of eventueel alleen de tweede nacht, want het zal zeker op zaterdag niet zo handig zijn om met de camper naar de Village te gaan. Mather is een mooie, ruime camping, waar je regelmatig herten zult spotten.
Het zou eigenlijk wel mooi zijn om in Joshua Tree te overnachten in plaats van Needles. Je kunt ter plekke kijken of je dat haalt.
Marianne
Ik zou voor de GC toch echt eens naar Mather kijken, voor beide nachten of eventueel alleen de tweede nacht, want het zal zeker op zaterdag niet zo handig zijn om met de camper naar de Village te gaan. Mather is een mooie, ruime camping, waar je regelmatig herten zult spotten.
Het zou eigenlijk wel mooi zijn om in Joshua Tree te overnachten in plaats van Needles. Je kunt ter plekke kijken of je dat haalt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht