Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JacquelineStolsz: start Denver, eind San Francisco, hulp gevr
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis JacquelineStolsz: start Denver, eind San Francisco, hulp gevr
Beste forum-leden,
Wij zijn bezig met onze 2e rondreis naar de USA. 2 maanden terug dachten we nog dat we weer een beetje dezelfde reis wilde doen, maar na wat zoeken, veel leeswerk op dit forum en dankzij Floortje hebben we nu toch besloten om een andere route te nemen. We komen er alleen niet zo uit wat we het beste kunnen doen. Waar kunnen we overnachten en wel park is zeker de moeite waard om te zien, hoe lang moeten we uitrekken voor een park enz. Onze vorige reis was tijdens de shutdown en we zijn niet overal lang gebleven om zoveel mogelijk te zien. Nu willen we het anders aanpakken en volgend jaar mei of juni gaan en langer de tijd nemen voor bijvoorbeeld de parken.
Wat we in ieder geval willen zien is:
Start in Denver, Rocky Mountains, Mount Rushmore, Yellowstone, Moab, Las Vegas, Bryce Canyon/Zion, Yosemite, Sequoia en eindigen in SAN Francisco wellicht daarna nog een paar dagen Hawaii.
Heeft iemand ideeën hoe we de route het beste kunnen plannen en hoeveel dagen we het beste voor de parken uit kunnen trekken. We houden erg van hinken dus willen graag trails lopen. We denken eraan om ongeveer 26 dagen te gaan.
Graag jullie advies. Groetjes, Jacqueline
Wij zijn bezig met onze 2e rondreis naar de USA. 2 maanden terug dachten we nog dat we weer een beetje dezelfde reis wilde doen, maar na wat zoeken, veel leeswerk op dit forum en dankzij Floortje hebben we nu toch besloten om een andere route te nemen. We komen er alleen niet zo uit wat we het beste kunnen doen. Waar kunnen we overnachten en wel park is zeker de moeite waard om te zien, hoe lang moeten we uitrekken voor een park enz. Onze vorige reis was tijdens de shutdown en we zijn niet overal lang gebleven om zoveel mogelijk te zien. Nu willen we het anders aanpakken en volgend jaar mei of juni gaan en langer de tijd nemen voor bijvoorbeeld de parken.
Wat we in ieder geval willen zien is:
Start in Denver, Rocky Mountains, Mount Rushmore, Yellowstone, Moab, Las Vegas, Bryce Canyon/Zion, Yosemite, Sequoia en eindigen in SAN Francisco wellicht daarna nog een paar dagen Hawaii.
Heeft iemand ideeën hoe we de route het beste kunnen plannen en hoeveel dagen we het beste voor de parken uit kunnen trekken. We houden erg van hinken dus willen graag trails lopen. We denken eraan om ongeveer 26 dagen te gaan.
Graag jullie advies. Groetjes, Jacqueline
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis JacquelineStolsz: start Denver, eind San Francisco, hulp gevr
Het eerste deel hebben wij gedaan, vanuit Boulder direct de peak to peak highway naar Estes park en het RMNP in. Als je wil kun je daar een nacht blijven en het park wat uitgebreider zien. Dan zijn we door de Devill's gulch naar Fort Collins gereden, Is wel een leuk stadje om te overnachten. dan naar Hill City, daar kun je je zeker drie dagen bezig houden in de omgeving, is een klein maar gezellig cowboystadje. Daarna zijn we naar Cody gereden, maar je kunt ook naar Deadwood. Onderweg de Devill's Tower. Een lange rit maar heel mooi door de Bighorn Mountains. In Cody is er wel wat te beleven en te bekijken. Dan naar Yellowstone en daar kun je je ook minstens drie dagen uitleven, Langer kan zeker ook, hangt er vanaf wat je allemaal wil doen en zien. En dan naar Jackson Hole met onderweg Grand Theton, is ook zeer mooi, kun je eens naar Jenny Lake, met de boot naar de overkant en terugwandelen langs het meer, niet zo heel lang maar heel mooi. Jackson Hole is ook een leuke overnachtingsplek, vlak voor je er bent, is er een kerkje met een raam achter het altaar met zicht op de bergen, dat is heel mooi. Daarna hebben we een lange trek naar Salt Lake City gedaan, is goed voor een dag, maar ik denk dat je voor Moab beter een andere route neemt. Hopelijk heb je hier wat aan.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als ik jullie verlanglijstje zie dan denk ik direct aan een trip van een week of 6.
Alleen al de tijd nodig voor de parken als je wat wandelingen wil doen.
Yellowstone 4 dagen
Moab 3 dagen
Bryce 1 dag
Zion 2 dagen
Yosemite 3 dagen
Sequoia 1 dag
Jullie gaan dan aan Page, Monument Valley, Grand Canyon en Death Valley voorbij.
Totaal 14
Neem dan nog al je transferts, Yellowstone ligt best wel een eind ver en ook Mount Rushmore is een eind. Neem 3 dagen van Denver naar Yellowstone en 2 terug richting Utah. Totaal 5
Daarbij dan nog een dag Denver, twee SF, twee Vegas = ook totaal 5
Dan komen we al aan 24 + je wil nog naar Hawai voor enkele dagen. (Is best ook nog wel een aantal uurtjes vliegen)
Kortom, zo iets kan je vergeten op 26 dagen.
Misschien stel je om te beginnen best eens een reisroute op van dag tot dag.
Alleen al de tijd nodig voor de parken als je wat wandelingen wil doen.
Yellowstone 4 dagen
Moab 3 dagen
Bryce 1 dag
Zion 2 dagen
Yosemite 3 dagen
Sequoia 1 dag
Jullie gaan dan aan Page, Monument Valley, Grand Canyon en Death Valley voorbij.
Totaal 14
Neem dan nog al je transferts, Yellowstone ligt best wel een eind ver en ook Mount Rushmore is een eind. Neem 3 dagen van Denver naar Yellowstone en 2 terug richting Utah. Totaal 5
Daarbij dan nog een dag Denver, twee SF, twee Vegas = ook totaal 5
Dan komen we al aan 24 + je wil nog naar Hawai voor enkele dagen. (Is best ook nog wel een aantal uurtjes vliegen)
Kortom, zo iets kan je vergeten op 26 dagen.
Misschien stel je om te beginnen best eens een reisroute op van dag tot dag.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Eens met Marcopstal. Dit is allemaal wat veel.
In grote lijnen wat wel kan:
Denver - South Dakota - Yellowstone - Moab - Las Vegas
Denver - Moab - Las Vegas - Yosemite - SF
Groetjes,
Ingrid
In grote lijnen wat wel kan:
Denver - South Dakota - Yellowstone - Moab - Las Vegas
Denver - Moab - Las Vegas - Yosemite - SF
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar ons 2004-verslag en ons 2013-verslag. Bij beide zie je delen van je wensen. Wij trekken ook graag tijd uit om te wandelen dus je kun een aardig beeld krijgen van de tijd die je dan nodig hebt. zie ook mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden in verschillende parken.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
hallo,
lijkt me ook veel, ook en vooral door ,,we houden van hiken", en daar kruipt tijd in. zou in ieder geval hawaiï voor een volgende keer laten, denk ook aan de enorme jetlag die je er gratis bijkrijgt bij een terugkeer uit hawaiï.
als je echt wat tijd wil steken in wandelen is er de keuze uit bv :
- denver south dakota yellowstone grand teton, een kilometerarme trip die ik ooit deed in 3 weken, met veel wandelingen ook in de prachtige black hills
- uit te breiden tot moab en las vegas zoals ingrid al schreef
of eventueel rondje denver south dakota yellowstone grand teton salt lake city moab bryce grand canyon ( noord bv) monument valley mesa verde en terug richting denver, dit ooit gedaan in 4 weken
verder trekken richting yosemite en san francisco zal het stapplezier enorm beperken.
Jacques
lijkt me ook veel, ook en vooral door ,,we houden van hiken", en daar kruipt tijd in. zou in ieder geval hawaiï voor een volgende keer laten, denk ook aan de enorme jetlag die je er gratis bijkrijgt bij een terugkeer uit hawaiï.
als je echt wat tijd wil steken in wandelen is er de keuze uit bv :
- denver south dakota yellowstone grand teton, een kilometerarme trip die ik ooit deed in 3 weken, met veel wandelingen ook in de prachtige black hills
- uit te breiden tot moab en las vegas zoals ingrid al schreef
of eventueel rondje denver south dakota yellowstone grand teton salt lake city moab bryce grand canyon ( noord bv) monument valley mesa verde en terug richting denver, dit ooit gedaan in 4 weken
verder trekken richting yosemite en san francisco zal het stapplezier enorm beperken.
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Allemaal heel erg bedankt voor de tips en het advies. Hier kunnen we wat mee. We wisten dat het erg ambitieus is, maar dachten dat het wel zou lukken. Niet dus
dat wordt het schema aanpassen. Hawaiin laten vervallen, maar we willen sowieso naar Yellowstone en Moab.
Weet iemand of we vanuit Denver dwars door de Rocky Mountains naar Yellowstone kunnen reizen? Of moeten we per se omhoog via Cheyenne en Rapid city? Verder iemand advies over de Rocky Mountains is het de moeite waard? En wat is een handige route in Yellowstone? Via het oosten naar binnen en dan een stukje omhoog en vervolgens via het zuiden / Grand Teton het park verlaten? Zien we dan het meeste van het park of missen we dan mooie trails en bezienwaardigsheden?
Jacqueline

Weet iemand of we vanuit Denver dwars door de Rocky Mountains naar Yellowstone kunnen reizen? Of moeten we per se omhoog via Cheyenne en Rapid city? Verder iemand advies over de Rocky Mountains is het de moeite waard? En wat is een handige route in Yellowstone? Via het oosten naar binnen en dan een stukje omhoog en vervolgens via het zuiden / Grand Teton het park verlaten? Zien we dan het meeste van het park of missen we dan mooie trails en bezienwaardigsheden?
Jacqueline
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je kan vanuit Denver de Rocky Mountains kruisen via de 70 naar de 15, doch dit is een flinke omweg. Je kan ook iets hoger de 80 nemen naar Salt lake City.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt de Rocky Mountains (de bergketen die tot in Canada doorloopt) en je hebt Rocky Mountain NP. Jij bedoelt het laatste waarschijnlijk. Daar kun je inderdaad doorheen rijden. Kijk daarvoor eens op bijvoorbeeld http://www.mapquest.com. Googlemaps werkt nu niet omdat die rekening houdt met afgesloten wegen in de winter.JacquelineStolsz schreef: Weet iemand of we vanuit Denver dwars door de Rocky Mountains naar Yellowstone kunnen reizen?
Op de NPS-site kun je per park een kaart van het park bekijken en ook zien wat je waar kunt doen (onder het pan your visit-deel). Zie voor RMNP en voor Yellowstone http://www.nps.gov/romo en http://www.nps.gov/yell. Lees ook wat reisverslagen om te zien hoe anderen hun tijd in de parken ingedeeld hebben. Je kunt dan ook zien of het je aanspreekt of niet.
Om te zien wat er allemaal mogelijk is kun je het beste eens beginnen met een schema van dag tot dag.
Marianne
Nog iets om rekening mee te houden: als je begin mei richting Yellowstone gaat kunnen delen van het park nog niet toegankelijk zijn (afgesloten wegen) en veel voorzieningen zijn nog gesloten tot eind mei/begin juni.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In Mei en begin juni kan ook in de Rocky Mountains nog het een en ander gesloten zijn ivm sneeuwval. Bv de trail ridge road..toch wel belangrijk om te weten als je die route door de rockies evt wilt doen, dus pas op het einde vd vakantie.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In de post van ingrid14 staan twee in mijn ogen goede opties. Ik wil daar een derde aan toevoegen in de vorm van een route die iemand met mijn hulp vorig jaar heeft samengesteld. Misschien kan die dienen als inspiratiebron. In elk van de opties zul je iets moeten laten vallen, omdat nu eenmaal niet alles kan in 26 dagen.
1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion - Zion
16 Zion - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas Las Vegas
19 Las Vegas Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes Yosemite
21 Yosemite Yosemite
22 Yosemite San Francisco
23 San Francisco San Francisco
24 San Francisco Naar huis
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion - Zion
16 Zion - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas Las Vegas
19 Las Vegas Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes Yosemite
21 Yosemite Yosemite
22 Yosemite San Francisco
23 San Francisco San Francisco
24 San Francisco Naar huis
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel Old Faithful! Lijkt me een mooie route en er zit veel in wat wij willen zien. Inderdaad kan niet alles, maar dan houden we wat over voor een volgende reis
Ik ga nog eens verder puzzelen aan de hand van jouw route en de tips en adviezen van de overige forum-leden. Ik ben zo al een heel eind geholpen, erg fijn.
Zodra we weten wat de route gaat worden laat ik het jullie weten, maar ik vlak niet uit dat ik al eerder wat van me laat horen met nog wat vragen

Ik ga nog eens verder puzzelen aan de hand van jouw route en de tips en adviezen van de overige forum-leden. Ik ben zo al een heel eind geholpen, erg fijn.
Zodra we weten wat de route gaat worden laat ik het jullie weten, maar ik vlak niet uit dat ik al eerder wat van me laat horen met nog wat vragen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
He jaqueline,
wij doen de reis precies in de andere volgorde. Voor detail http://5staten2014.blogspot.nl
wij doen de reis precies in de andere volgorde. Voor detail http://5staten2014.blogspot.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hallo,
mooie route van old faithfull, hou zoals ook al vermeld werd zeker rekening met sneeuw ( mei/begin juni) in grand teton en yellowstone
Jacques
mooie route van old faithfull, hou zoals ook al vermeld werd zeker rekening met sneeuw ( mei/begin juni) in grand teton en yellowstone
Jacques
-
- Amerika-ontdekker
Hi Bonkers, wat leuk dat jullie die route gaan doen zag net op jullie blog dat jullie een hotellijst hebben toegevoegd, Altijd handig voor andere forum-lezers (lees: ons
) Ik zie dat jullie dit jaar gaan, wij willen volgend jaar waarschijnlijk zelfde periode gaan dus ben heel benieuwd hoe de route jullie bevalt en of jullie bij terugkomst nog leuke tips hebben. Hebben jullie alles zelf geboekt of met behulp van een reisbureau?
Jacques, had inderdaad al gezien dat er sneeuw kan liggen begin juni. We willen eigenlijk wel mei/juni gaan, maar waarschijnlijk na Memorial Day, las ergens op het forum dat het dan erg druk is dus ik denk dat we begin juni vertrekken. Of kunnen we misschien beter in september gaan? Vorig jaar zijn we in oktober geweest en toen waren alle watervallen al opgedroogd, dus dat was erg jammer.
Groetjes, Jacqueline

Jacques, had inderdaad al gezien dat er sneeuw kan liggen begin juni. We willen eigenlijk wel mei/juni gaan, maar waarschijnlijk na Memorial Day, las ergens op het forum dat het dan erg druk is dus ik denk dat we begin juni vertrekken. Of kunnen we misschien beter in september gaan? Vorig jaar zijn we in oktober geweest en toen waren alle watervallen al opgedroogd, dus dat was erg jammer.
Groetjes, Jacqueline
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het weekend van Memorial Day is inderdaad erg druk. Watervallen zijn in juni vaak op hoogtepunt vanwege de smeltende sneeuw. Een ander voordeel van juni zijn de lange dagen in vergelijk met september. Er wordt meestal geprobeerd om wegen als Trailridge Road in RMNP op Memorial Day open te hebben. Je kunt wel nog te maken krijgen met tijdelijke sluiting i.v.m. sneeuwval. Dat is echter een kleine kans en die heb je in september ook. Het enige nadeel dat ik voor juni kan bedenken is de mogelijkheid dat hooggelegen wandelpaden vanwege de sneeuw van afgelopen winter nog niet toegankelijk zijn (die worden immers niet geruimd
.) In Yosemite zal dat dit jaar waarschijnlijk erg meevallen, omdat er deze winter tot nu toe historisch weinig sneeuw is gevallen. Ik verwacht dat jullie niet zo veel met dit probleem te maken zullen krijgen. Dus als je het mij vraagt: Juni.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn erg enthousiast geraakt over de route van Old Faithfull en willen die reis nu als uitgangspunt nemen voor onze reis. GC hebben we laten vervallen (zijn we vorig jaar 3 dagen geweest, dus slaan we nu over). In plaats daarvan gaan we direct van Zion naar LV. We vragen ons alleen af of het mogelijk is om een andere startplaats te nemen. Salt lake city is prima, maar dan moeten we omhoog rijden naar Yellowstone en vervolgens weer naar beneden. Weten jullie of er in de buurt van Yellowstone nog een andere plaats ligt met vliegveld?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt mij geen bezwaar om in SLC te beginnen, je rijdt niet dezelfde weg. Als je in SLC begint kun je eventueel via Craters of the Moon naar Yellowstone rijden, en terug via Grand Teton. Je kunt eens kijken naar Bozeman of Jackson, maar dat zijn kleinere vliegvelden met ook minder keuze aan huurauto's.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja je hebt gelijk Marianne. Ik had even snel op de routeplanner gekeken en dan zie je dat je omhoog gaat en praktisch delzefde weg weer terug, maar dat doe je helemaal niet. Ik had op een ander topic gelezen dat het een goed idee is om in Yellowstone elke overnachting in ander hotel/cabin te doen zodat je het park elke dag op een andere locatie kan bezoeken. Dus dat gaan we nu uitzoeken en dan komt de route vanzelf goed
. Thanx!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1257 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-