Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Kalaman : hoodoos en slot canyons april 2014

Bericht door NenE »

@kalaman
Als je last hebt van het Jello-effect probeer dan eens een ND Filter. Dan zijn deze trillinger er niet meer (ook niet op YouTube). Zie deze video voor uitleg: http://vimeo.com/74307382
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Kijk er al naar uit jullie te volgen!
Wat is "new wave"?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Als je van Page komt 1 mijl voorbij Glen Canyon Dam links. Daar zou een rotsformatie zijn die op de Wave lijkt, maar veel kleiner is.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Jean-Paul : daarvoor dienen en zijn er gelukkig diverse Amerika-fora :wink:

@NenE : dat is gewoon het ei van Columbus. Bedankt voor deze link. We kijken of we het ook kunnen toepassen vóór onze reis in "windy April" :thumbup:

@Leen, Lilo : klopt helemaal. Vermits we de echte Wave al een beetje beu gezien zijn :wink: :wink: , gaan we die eens gaan bekijken. Het is trouwens niet enkel een "wave" maar ook andere mooie rotsstructuren.
Alhoewel we wel denken dat de White Domes bij Canaan Mountain van een heel andere (lees : mooiere) orde zullen zijn. Maar die bij Page zijn heel makkelijk bereikbaar terwijl de White Domes een, lastige, hike vergen van zo'n 9 uur. Dat wordt dus een serieuze opwarmer op onze 2e dag :shock: .
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Dat wordt weer een mooi tripje! Ik kijk er naar uit om jullie te volgen!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

dat wordt weer werken aan de blog, Sabrina, tot diep in de nacht :wink:
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

kalaman schreef:@Jean-Paul : daarvoor dienen en zijn er gelukkig diverse Amerika-fora :wink:

@NenE : dat is gewoon het ei van Columbus. Bedankt voor deze link. We kijken of we het ook kunnen toepassen vóór onze reis in "windy April" :thumbup:

@Leen, Lilo : klopt helemaal. Vermits we de echte Wave al een beetje beu gezien zijn :wink: :wink: , gaan we die eens gaan bekijken. Het is trouwens niet enkel een "wave" maar ook andere mooie rotsstructuren.
Alhoewel we wel denken dat de White Domes bij Canaan Mountain van een heel andere (lees : mooiere) orde zullen zijn. Maar die bij Page zijn heel makkelijk bereikbaar terwijl de White Domes een, lastige, hike vergen van zo'n 9 uur. Dat wordt dus een serieuze opwarmer op onze 2e dag :shock: .
Op je blog heb je een klein kaartje van de volledige route staan maar ik kan hem helaas niet groter maken.
Heb je dit kaartje misschien nog ergens wat groter online staan?
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

kalaman schreef:dat wordt weer werken aan de blog, Sabrina, tot diep in de nacht :wink:
Daar vertrouw ik idd wel weer op! Vorige reis kwam jullie update altijd zo regelmatig, volgens mij rond 10.30. Heerlijk om elke ochtend te lezen. Bijzondere plekken deze keer. Hopelijk zit het weer mee!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Jean-Paul : ik heb een link toegevoegd op onze blog.

@Sabrinacom : tot nog toe in het Zuidwesten al altijd schitterend weer gehad in april, absoluut onze favoriete maand voor deze regio. We hopen dus op hetzelfde :thumbup: .
Het zijn inderdaad allemaal totaal nieuwe plekken, met uitzondering van Anticline en Needles Overlook (al zullen die wellicht sneuvelen de dag zelf...). De hike naar Druid Arch zelf deden we in december voor een stuk de dag van Chesler Park. Het was de bedoeling om dan verder te gaan naar Druid Arch, maar een Ranger verwittigde ons dat die meer dan waarschijnlijk niet bereikbaar zou zijn omwille van ijs/sneeuw. Een beetje met spijt in het hart hebben dat dan niet gedaan, maar op het eigenste moment gepland voor april :wink: .
Er zullen nog wel meer plekken geschrapt worden want we kunnen dit onmogelijk allemaal doen. Bovendien moeten we ook nog de laatste road conditions afwachten, want we zijn niet van plan om opnieuw een modderbad te nemen zoals vorig jaar... :shock:
Wat de blog betreft : we proberen alvast om opnieuw dagelijks verslag uit te brengen. Volgende week op de Hurtigruten trouwens ook, al zal dat misschien wel niet zo makkelijk zijn (beperkt internet).
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kleine updates

Afbeelding
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Dat ziet er weer geweldig uit Kalaman! :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Afbeelding

eindelijk begonnen met het roadbook voor vertrek...binnen een dikke 2 weken...

nog wat kleine updates gedaan aan het schema en zoals al eerder gezegd : het is niet de bedoeling dat we alles gaan doen wat hier vermeld staat.
We beslissen soms de dag zelf wat we al dan niet doen.

vraagje voor de forumleden die beiden gedaan hebben : wat geniet de voorkeur, Edmaiers Secret of Buckskin Gulch?
tineke57
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door tineke57 »

Kan je niet helpen, Rudi. Nog geen van beide gedaan. Ziet er weer een mooi programma uit. Ga jullie met plezier weer elke dag volgen :D.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

kalaman schreef:
vraagje voor de forumleden die beiden gedaan hebben : wat geniet de voorkeur, Edmaiers Secret of Buckskin Gulch?
Met verre voorsprong de Buckskin Gulch! Eigenlijk zijn ze niet met elkaar te vergelijken. Voor Edmaiers Secret heb je veel minder tijd nodig, en hoewel het 'secret' heet is het helemaal niet moeilijk te vinden. De brainrocks zijn wel mooi, maar die heb je in relatief korte tijd gezien. Ik zie Buckskin Gulch meer als een dayhike, of stevige halve dag.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Lilo schreef:Met verre voorsprong de Buckskin Gulch! Eigenlijk zijn ze niet met elkaar te vergelijken.
dat begon ik eigenlijk ook al van langs om meer te denken. Vooral het feit dat we vorig jaar 2x naar The Wave geweest zijn en de omgeving daar al een beetje gezien/verkend hebben vrees ik ook dat Edmaiers misschien wel een ontgoocheling zou kunnen zijn... :( .
Zonder andere argumenten van forumleden zal het dus waarschijnlijk wel de slotcanyon worden...als onze voeten/benen tegen dan nog mee willen :wink: .
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij vonden Edmaiers Secret heel erg mooi. Okay, het kan de vergelijking met The Wave en White Pocket absoluut niet doorstaan, maar zeker als je iets zoekt dat wat minder tijd in beslag neemt dan is Edmaiers Secret naar onze mening een prima bestemming. Het is natuurlijk niet voor niets dat we er inmiddels al 2x zijn geweest.

Maar eh..... je vraag is dus: Edmaiers Secret, of Buckskin Gulch? En dan gaan wij zonder enige twijfel voor Buckskin Gulch, al jarenlang een van onze absolute favorieten in het zuidwesten. Er is maar één nadeel, je zegt elke keer: nog één stukje verder, even nog voorbij die bocht lopen, een klein stukje nog ....... Je kan gewoonweg niet stoppen daar, zo mooi is het. Omdraaien in Buckskin Gulch, omdat je nu eenmaal ook dat hele stuk weer terug moet lopen, is een van mijn moeilijkste momenten in het zuidwesten geweest :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We gaan ook naar de White Domes wat overal beschreven wordt als één van de mooiste wandelingen (wel vrij stevig...) die men in de regio kan doen. Een mengeling van Zion + The Wave + White Pockets....écht slecht kan dit dus niet zijn :wink: . Ook om die reden is Edmaiers dan ook al geschrapt (voor dit jaar althans...) en wordt het dus Buckskin Gulch.

Vermits we van plan zijn om nu eindelijk ook eens naar Lower Antelope Canyon te gaan zullen we dus niet echt veel vóór de middag bij de trailhead kunnen zijn.
Maar als ik het goed begrijp zou dat niet echt een probleem mogen zijn vermits je zo ver gaat als je wilt?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Je kan inderdaad zo ver lopen als je wilt, dus hoeveel je van Buckskin Gulch kan zien hangt af van je beschikbare tijd en je voeten. Mijn wandeltempo ligt helaas niet al te hoog, vandaar dat wij toch wel een groot deel van de dag nodig hebben gehad alleen voor Buckskin Gulch. Ik zou het jammer hebben gevonden als we pas tegen de middag bij de trailhead zouden zijn aangekomen, dan blijft er toch wel weinig tijd over om lekker ver de canyon in te gaan. Maar dat kan natuurlijk wel deels worden gecompenseerd als jullie sneller lopen dan ik.

De White Domes spreken ons ook enorm aan. Maar ik twijfel heel erg of die wandeling voor mij niet te zwaar zal zijn, ik vermoed dat we dit toch over gaan slaan. Als jullie daar in april wel heen gaan, dan kunnen wij mooi even 'mee kijken' hoe jullie dit gaan ervaren.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:De White Domes spreken ons ook enorm aan. Maar ik twijfel heel erg of die wandeling voor mij niet te zwaar zal zijn, ik vermoed dat we dit toch over gaan slaan. Als jullie daar in april wel heen gaan, dan kunnen wij mooi even 'mee kijken' hoe jullie dit gaan ervaren.
We kijken er ook enorm naar uit want deze hike wordt dusdanig bejubeld dat we eigenlijk niet anders kunnen dan het doen :wink: .
Waarschijnlijk gaan we echter wel niet de loop Squirrel Canyon-Water Canyon doen. De meningen over Squirrel zijn immers nogal verdeeld én het is nog eens 2 uur extra.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Jullie bedoelen toch de White Domes bij Canaan Mountain? Ziet er inderdaad wel erg indrukwekkend uit! Ben benieuwd naar jullie ervaringen. WIj zijn namelijk in de zomer in die hoek. Waarschijnlijk te heet dan, maar toch iets om in de gaten te houden.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer