Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Alcazar79: rondje LA - LA
Reis Alcazar79: rondje LA - LA
Werd een tijdje geleden getipt over dit forum en wat ze zeiden klopt: Dit is wat een forum moet zijn. Veel informatie waar je écht iets aan hebt. Komt goed uit, want op 31-7 vliegen wij met zn tweetjes voor het eerst naar de VS en vliegen op 24-8 weer terug. Nu vind ik het heel moeilijk een planning te maken, dus na veel lezen kwam ik op het volgende:
31-7 's middags aankomst LA
1-8 LA
2-8 LA
3-8 Palm Springs
4-8 Laughlin
5-8 Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
7-8 Monument Valley
8-8 Page
9-8 Bryce
10-8 Zion
11-8 Zion
12-8 LV
13-8 LV
14-8 LV
15-8 Death Valley
16-8 Yosemite
17-8 Yosemite
18-8 SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 Monteray
22-8 Santa Barbara
23-8 LA
24-8 terugvlucht Nederland
Ik zou zeggen, schiet er maar op. Ik wil de komende tijd bij de plaatsen ook de activiteiten gaan zetten, maar dit leek mij een goede eerste aanzet...
Alvast onwijs bedankt!!!
Groetjes
Dimitri
1-8 LA
2-8 LA
3-8 Palm Springs
4-8 Laughlin
5-8 Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
7-8 Monument Valley
8-8 Page
9-8 Bryce
10-8 Zion
11-8 Zion
12-8 LV
13-8 LV
14-8 LV
15-8 Death Valley
16-8 Yosemite
17-8 Yosemite
18-8 SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 Monteray
22-8 Santa Barbara
23-8 LA
Ik zou zeggen, schiet er maar op. Ik wil de komende tijd bij de plaatsen ook de activiteiten gaan zetten, maar dit leek mij een goede eerste aanzet...
Alvast onwijs bedankt!!!
Groetjes
Dimitri
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Alcazar79: rondje LA - LA
Hoi,
Schrijf het een volgende keer iets anders op. Dan zien wij de reisdagen ook wat sneller en beter.
Dus
3-8 Los Angeles - Palm Springs
4-8 Palm Springs - Laughlin
5-8 Laughlin - Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
7-8 Grand Canyon - Monument Valley
Etc etc etc
Opzich een leuke trip. Je gaat vast een mooie tijd hebben.
Paar vraagjes. Ik neem aan dat de dag Palm Springs - Laughlin is bedoeld voor Joshua Tree NP. Vergis je daar niet in de hitte. Ik zou ook al wat verder rijden tot bv Kingman.
Wat zijn je plannen voor de Grand Canyon? Als je niet afdaalt zou je evt al op dag 2 in de middag naar monument valley kunnen rijden.
De rit death valley - yosemite is erg lang. Je hebt eigenlijk sowieso al het minumum voor Yosemite. Ik zou misschien niet overnachten in death valley, maar in Lone Pine of Bishop.
De eerste dagen ben je grote kans al vroeg wakker ivm het tijdsverschil. Misschien dus op dag2 al naar Palm Springs en alle dagen LA op het einde zetten?.
Schrijf het een volgende keer iets anders op. Dan zien wij de reisdagen ook wat sneller en beter.
Dus
Wordt dan:3-8 Palm Springs
4-8 Laughlin
5-8 Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
7-8 Monument Valley
3-8 Los Angeles - Palm Springs
5-8 Laughlin - Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
Etc etc etc
Opzich een leuke trip. Je gaat vast een mooie tijd hebben.
Paar vraagjes. Ik neem aan dat de dag Palm Springs - Laughlin is bedoeld voor Joshua Tree NP. Vergis je daar niet in de hitte. Ik zou ook al wat verder rijden tot bv Kingman.
Wat zijn je plannen voor de Grand Canyon? Als je niet afdaalt zou je evt al op dag 2 in de middag naar monument valley kunnen rijden.
De rit death valley - yosemite is erg lang. Je hebt eigenlijk sowieso al het minumum voor Yosemite. Ik zou misschien niet overnachten in death valley, maar in Lone Pine of Bishop.
De eerste dagen ben je grote kans al vroeg wakker ivm het tijdsverschil. Misschien dus op dag2 al naar Palm Springs en alle dagen LA op het einde zetten?.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Goed te zien dat je al veel gestudeerd hebt op het forum.
Route ziet er zeer goed uit.
(ik heb ze even in een van/naar schema gezet, zo zie je beter je reisdagen)
Dag 16 DV-Yosemite: dit is wel te veel voor op 1 dag te doen. Onderweg: Alabama Hills, Mono Lake, eventueel Bodie, en dan de Tioga Pass waar je ook wel regelmatig gaat willen stoppen.
Ik zou hier al een stukje doorrijden na DV.
1-8 LA
2-8 LA
3-8 LA - Palm Springs
5-8 Lauglin - Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
8-8 Monument Valley - Page
9-8 Page - Bryce
10-8 Bryce - Zion
11-8 Zion
12-8 Zion - LV
13-8 LV
14-8 LV
15-8 LV - Death Valley - Lone Pine/Bishop
16-8 Lone Pine/Bishop - Yosemite
17-8 Yosemite
18-8 Yosemite - SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 SF - Monterey
22-8 Monterey - Santa Barbara (persoonlijk zou ik vroeger stoppen vb Morro Bay, over het stuk Monterey-San Simeon kan je wel een hele dag doen, er is veel te zien)
23-8 Santa Barbara - LA
Groetjes,
Ingrid
Route ziet er zeer goed uit.
(ik heb ze even in een van/naar schema gezet, zo zie je beter je reisdagen)
Dag 16 DV-Yosemite: dit is wel te veel voor op 1 dag te doen. Onderweg: Alabama Hills, Mono Lake, eventueel Bodie, en dan de Tioga Pass waar je ook wel regelmatig gaat willen stoppen.
Ik zou hier al een stukje doorrijden na DV.
1-8 LA
2-8 LA
3-8 LA - Palm Springs
5-8 Lauglin - Grand Canyon
6-8 Grand Canyon
8-8 Monument Valley - Page
9-8 Page - Bryce
10-8 Bryce - Zion
11-8 Zion
12-8 Zion - LV
13-8 LV
14-8 LV
15-8 LV - Death Valley - Lone Pine/Bishop
16-8 Lone Pine/Bishop - Yosemite
17-8 Yosemite
18-8 Yosemite - SF
19-8 SF
20-8 SF
21-8 SF - Monterey
22-8 Monterey - Santa Barbara (persoonlijk zou ik vroeger stoppen vb Morro Bay, over het stuk Monterey-San Simeon kan je wel een hele dag doen, er is veel te zien)
23-8 Santa Barbara - LA
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou maar één stop doen tussen LA en de Grand Canyon. De dag die je dan wint kun je tussen death Valley en Yosemite zetten. Zie voor die route ons 2004-verslag of ons 2006-verslag.
Verder prima route zo!
Marianne
Verder prima route zo!
Marianne
Marianne, Ingrid, PSV Wally: Onwijs bedankt alvast voor de tips qua route. Leuk om te lezen dat de route er op het eerste gezicht al goed uitziet. Kom op ongeveer 4000 km uit en ik denk dat dat wel te doen is in 3,5 week...
Met een kleine aanpassing wordt het zo:
31-7: Amsterdam - LA
1-8: LA
2-8 LA - Kingman
3-8: Kingman - Grand Canyon
4-8: Grand Canyon (helikoptervlucht, vandaar de extra dag hier)
5-8: Grand Canyon - Monument Valley
6-8: Monument Valley - Pyne
7-8: Pyne - Bryce
8-8: Bryce - Zion
9-8: Zion
10-8: Zion - LV
11-8: LV
12-8: LV
13-8: LV - Lone Pine
14-8: Lone Pine - Yosemite
15-8: Yosemite
16-8: Yosemite
17-8: Yosemite - SF
18-8: SF
19-8: SF
20-8: SF - ???
21-8: ??? - Santa Barbara
22-8: Santa Barbara - LA
23-8: LA
24-8: LA - Amsterdam
Ik twijfel alleen over de dagen tussen 6-8 t/m 9-8. Aantal NP's die wel de moeite waard zijn, maar wordt het niet te druk? Ik zie dat een hoop mensen dit wel zo doen, iemand ervaring ermee of dit te doen is (of juist niet??)
De vraagtekens die vanaf SF naar Santa Barbara staan, worden wel later ingevuld. Ik heb al veel mooie verhalen gehoord van de weg en de stadjes langs de kustlijn, dus keuze te over. Iemand een tip??
Zeg het maar, is dit een beter iets??
Alvast bedankt weer voor de hulp!!!
Met een kleine aanpassing wordt het zo:
31-7: Amsterdam - LA
1-8: LA
2-8 LA - Kingman
3-8: Kingman - Grand Canyon
4-8: Grand Canyon (helikoptervlucht, vandaar de extra dag hier)
5-8: Grand Canyon - Monument Valley
6-8: Monument Valley - Pyne
7-8: Pyne - Bryce
8-8: Bryce - Zion
9-8: Zion
10-8: Zion - LV
11-8: LV
12-8: LV
13-8: LV - Lone Pine
14-8: Lone Pine - Yosemite
15-8: Yosemite
16-8: Yosemite
17-8: Yosemite - SF
18-8: SF
19-8: SF
20-8: SF - ???
21-8: ??? - Santa Barbara
22-8: Santa Barbara - LA
23-8: LA
24-8: LA - Amsterdam
Ik twijfel alleen over de dagen tussen 6-8 t/m 9-8. Aantal NP's die wel de moeite waard zijn, maar wordt het niet te druk? Ik zie dat een hoop mensen dit wel zo doen, iemand ervaring ermee of dit te doen is (of juist niet??)
De vraagtekens die vanaf SF naar Santa Barbara staan, worden wel later ingevuld. Ik heb al veel mooie verhalen gehoord van de weg en de stadjes langs de kustlijn, dus keuze te over. Iemand een tip??
Zeg het maar, is dit een beter iets??
Alvast bedankt weer voor de hulp!!!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je met Pyne, Page bedoelt, is het prima.
Planning voorbeeld:
5-8: vm uitzichtpunten GC richting Desert View - tegen de middag naar MV + bezoek MV (duur +/- 2 à 3 u)
6-8: 's ochtends naar Page, daar ben je tegen de middag, dan bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend
7-8: 's ochtends naar Bryce, daar ben je tegen de middag, nm bezoek aan de uitzichtpunten en een kleine wandeling
8-8: 's ochtends naar Zion, onderweg Overlook Trail (bij Zion), nm vallei
9-8: Zion vallei
Prima te doen dus.
Groetjes,
Ingrid
Planning voorbeeld:
5-8: vm uitzichtpunten GC richting Desert View - tegen de middag naar MV + bezoek MV (duur +/- 2 à 3 u)
6-8: 's ochtends naar Page, daar ben je tegen de middag, dan bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe Bend
7-8: 's ochtends naar Bryce, daar ben je tegen de middag, nm bezoek aan de uitzichtpunten en een kleine wandeling
Prima te doen dus.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt daar zo nog een paar 100km bij tellen met wat je nog allemaal op en neer gaat rijden in de steden en parken, pin je niet vast op het aantal km's.Kom op ongeveer 4000 km uit en ik denk dat dat wel te doen is in 3,5 week...
Super Ingrid, bedankt voor de hulp!!! Zo wordt het allemaal wat inzichtelijker!!!ingrid14 schreef:Als je met Pyne, Page bedoelt, is het prima.
Planning voorbeeld:
Prima te doen dus.
Groetjes,
Ingrid
Daar hou ik ook wel rekening mee hoor, maar dit was een grove schatting...PSVwally schreef:Je kunt daar zo nog een paar 100km bij tellen met wat je nog allemaal op en neer gaat rijden in de steden en parken, pin je niet vast op het aantal km's.Kom op ongeveer 4000 km uit en ik denk dat dat wel te doen is in 3,5 week...
Is er ergens nog een "draadje" over leuke slaapplaatsen bij Zion, Page en Yosemite??
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Bovenaan het forum vind je de link naar de hotelbeoordelingen, die gegeven zijn door de forumleden:
http://beoordelingen.allesamerika.com/
Markro..... bedankt !!!!markro schreef:Bovenaan het forum vind je de link naar de hotelbeoordelingen, die gegeven zijn door de forumleden:
Vraagje: Bij de Grand Canyon ga ik een helikoptervlucht maken en wil ik naar de Grand Canyon Skywalk. Ik zie dat een hoop mensen overnachten in Flagstaff. Zijn er nog andere opties wat niet langer dan 1,5 uur rijden is van deze excursies die ik wil doen of heeft iemand tips rond dit gebied om te overnachten? Hoe ver is het eigenlijk van Flagstaff naar GC?
Alvast bedankt weer!
Alvast bedankt weer!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De skywalk wordt meestal afgeraden. Je zit er niet in de buurt, en het is duur.
Voor een helikoptervlucht kun je het beste in het park of in Tusayan (daar is het vliegveld) overnachten. zie voor accommodatie in het park http://www.grandcanyonlodges.com.
In Flagstaff overnachten als uitvalsbasis voor de GC is niet handig. Zie voor afstanden en reistijden googlemaps (gebruik Grand Canyon Village voor de South Rim).
Marianne
Voor een helikoptervlucht kun je het beste in het park of in Tusayan (daar is het vliegveld) overnachten. zie voor accommodatie in het park http://www.grandcanyonlodges.com.
In Flagstaff overnachten als uitvalsbasis voor de GC is niet handig. Zie voor afstanden en reistijden googlemaps (gebruik Grand Canyon Village voor de South Rim).
Marianne
Omdat het gebied voor mij nog erg onbekend is, lijkt het mij wel raadzaam om redelijk dicht bij wat mooie hotspots/wandelingen te zitten. Ik ga wel ff op internet speuren.
Bedankt alvast voor de tip, maar wie overnacht ergens anders en zo ja?? Waar???
Bedankt alvast voor de tip, maar wie overnacht ergens anders en zo ja?? Waar???
Marianne, je hebt gelijk zie ik nu! Thnks... is inderdaad een onwijs eind ja...van Flagstaff naar visitor centreMartin & Marianne schreef:De skywalk wordt meestal afgeraden. Je zit er niet in de buurt, en het is duur.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien moet je eens op http://www.ontdek-amerika.nl kijken voor wat meer info over de parken die je aandoet. Daar staan ook diverse leuke wandelingen op.
De skywalk ligt overigens dichterbij Las Vegas dan bij Grand Canyon Village...ik zou niet naar die skywalk gaan.
De skywalk ligt overigens dichterbij Las Vegas dan bij Grand Canyon Village...ik zou niet naar die skywalk gaan.
Ik zit met een klein dilemma.
Ik heb in mijn reisschema een dag over. Waar kan ik deze extra dag het beste doorbrengen?
-Bij de GC heb ik een aankomstdag, een volle dag en een vertrekdag gepland
-Bij Page heb ik aankomstdag en een overnachting gepland
-Bij Bryce idem
-Bij Zion (Hurricane) heb ik 2 overnachtingen gepland
-Tussen SF en LA heb ik 2 overnachtingen gepland
Heb dus wel wat opties en jullie de ervaringen
Ik heb in mijn reisschema een dag over. Waar kan ik deze extra dag het beste doorbrengen?
-Bij de GC heb ik een aankomstdag, een volle dag en een vertrekdag gepland
-Bij Page heb ik aankomstdag en een overnachting gepland
-Bij Bryce idem
-Bij Zion (Hurricane) heb ik 2 overnachtingen gepland
-Tussen SF en LA heb ik 2 overnachtingen gepland
Heb dus wel wat opties en jullie de ervaringen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor 2 stops tussen Las Vegas en Yosemite gaan. Dan heb je en overnachting in Deaht Valley wat ik heel bijzonder vind, en een in bijvoorbeeld Mammoth Lakes of Lee Vining. Je hebt dan tijd om naar Bodie te gaan. Het geeft je ook meer tijd voor de Tioga Road. Zie voor de route en Bodie ons 2013-verslag.
Marianne
Marianne
@Marianne: Dus vanuit LV naar Stovepipe Wells (overnachting) en vervolgens naar Mammoth Lakes toe. Is dat te doen de dag erna naar Bodie en dan terug over Tioga Pass naar Yosemite??
Hoor graag van je... en alvast bedankt
Hoor graag van je... en alvast bedankt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1716 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne