Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Milka!: rondreis West USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Milka!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Milka!: rondreis West USA

Bericht door Milka! »

Hallo,

Wij zijn na onze huwelijksreis naar Florida in oktober 2013 een beetje besmet met het USA virus. Dit jaar zouden wij graag een rondreis door het westen van de USA maken .
Dit is wat we tegen kwamen op internet:
http://www.fox.nl/individuele-reizen/ve ... het-westen

Doel is om rond 25 mei weg te gaan.

Nu vraag ik me af of alles los boeken nog goedkoper is dan dit ?
Hoe zit het met meebrengen van medicatie op een vlucht? Vorige keer heeft het reisbureau alles geregeld ( als het meezit gaan er dit keer geen injecties mee het vliegtuig in)
Is het mogelijk om de terugvlucht van een andere luchthaven plaats te laten vinden?
Huur auto kan neem ik aan via Alamo (sunny cars)
De Esta is nog geldig toch?

Er komen vast nog meer vragen op maar dit was het voor nu :)
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: rondreis West USA

Bericht door avsboz »

Wil je alleen weten of het goedkoper kan, of wil je een kwaltatief betere reis ? Dit is een typisch geval van een reisbureau-reis, welke alle vakjes lijkt aan te vinken. Tot dat je naar de overnachtingsplaatsen kijkt en de (onlogische) route welke je afleg om van punt naar punt te racen. De door jou genoemde link staat te boek als een 14 daagse reis, maar je bent slecht effectief 11 dagen echt in de US. De keuze van overnachtingsplaatsen bij reisorganisaties zijn vaak ingegeven door de meest goedkopen plaatsen te kiezen, waarbij de instmarge voor hen het hoogst zijn.

Puzzle zelf een mooie route in elkaar. Zet op een rijtje je graag wilt zien en kijk dan hoeveel tijd daar voor nodig is. Op dit forum vindt je tal van mooie voorbeelden. Dat zelf plannen en uitzoeken maakt onderdeel uit van de voorpret :thumbup:

Meenemen van medicatie tijdens de vlucht is geen probleem. De laatste keer hebben we diverse medicijen, inclusief spuiten, naalden etc met handbagage meegenomen. Voor de zekereheid een doktersverklaring en medisch paspoort erbij.

ESTA's zijn 2 jaar geldig, mids je geen ander paspoort hebt gekregen ondertussen. Je moet wel even je reisgegevens aanpassen (datum en plaats van eerste overnachting).

Veel plezier met de voorpret !
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

Dank je voor het antwoord.. Met de rondreis ( reisbureaureis) hadden we inderdaad het gevoel dat we aan het racen waren ( wij wilden naar Cocoa Beach en niet naar een pretpark dus was eigenlijk onlogisch dat we in Orlando 3 dagen verbleven).

Een vliegreis boeken via internet hoe doe je dat het beste? Bepaalde sites / speciale tijden om te boeken?
Ook de plek in het vliegtuig is niet onbelangrijk is dit ook te reserveren?
Hotels kan je via Booking.com doen neem ik aan?

Heb alleen ervaring met het boeken van reizen online binnen Europa dus meer ook niet. :)
snaphaan89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door snaphaan89 »

de reis die wij willen maken is ook een beetje gebasseerd op de reis van fox, misschien een idee om mijn topic in de gaten te houden!

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=52195
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Boeken van vliegreizen zie: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=30

Maar bepaal eerst je pioriteiten, wat je wilt zien, welke route. Als je begint met vastleggen van je vluchten, dan beperkt je dat enorm in het kunnen schuiven, finetunen of aanpassen van route, lengte etc. Zorg eerst dat je in hoofdlijnen er uitbent wat je route gaat worden en boek pas daarna je vluchten, waarbij aankomst en en vertrekluchthaven best verschillend mogen zijn.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Willen jullie steden, parken of een combi van zien? Kijk bv eens op http://www.ontdek-amerika.nl dan weet een beetje wat je in de parken kunt doen. Het voordeel van zelf boeken is dat je vaak idd wat dichter bij of in de parken terecht komt. Je wilt bv. voor Yosemite niet in Fresno komen te zitten en voor Zion niet in st. George.
Een vliegreis boeken via een reisbureau kan soms gunstig zijn, soms ook in combinatie met auto. Maar dat hoeft dus niet. Vliegtickets zijn nog veranderlijker dan het weerk. De complete reizen van reisbureaus zijn vaak reizen waar je veel in de auto zit en relatief weinig tijd hebt om echt iets bekijken omdat je 's avond 400km verderop in een hotel moet zitten.
Ik weet niet helemaal wat reis hier aangeboden wordt, maar zitten hier ook overnachtingen bij en is dit pp? Dus moet je het keer 2 doen dan hangt t van de overnachtingplekken af of het gunstig is. Ik reken gemiddeld zo'n €800 tot €1000 per week voor alles, dat is dan wel incl. tickets en autohuur.
Milka!
Amerika-ontdekker

Re: Reis Milka!: rondreis West USA

Bericht door Milka! »

Rondreis West Amerika

Amsterdam - San Francisco ( 28 mei)
San Francisco
San Francisco - Yosemite Park (30 mei)
Yosemite Park
Yosemite Park - Las Vegas (1 juni)
Las Vegas
Las Vegas - Bryce Canyon 3 juni
Bryce Canyon - Monument Valley 4 juni
Monument Valley
6
7
8
9
10
11 Los Angeles
12 Los Angeles
13 Los Angeles - Amsterdam

Tussen 5 en 10 juni dus een loos gat nog geen invulling voor...
Is dit te doen? Zouden graag ook door Death Valley rijden maar dan moet het wel te doen zijn.
Huren trouwens een Camper voor het rijden tussen San Francisco en LA.
3 dagen LA om bij te komen..
Suggesties zijn welkom :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het goed is als je eens wat andere routes hier bekijkt. Lees ook eens wat reisverslagen zodat je een beeld krijgt van wat er overal te doen is en hoeveel tijd dat kost.
Tussen Yosemite en Las Vegas is een extra overnachting aan te raden. Je zult na moeten gaan of je van de camperverhuurder door death valley mag rijden.
Als dat niet mag zou je in Lee Vining kunnen overnachten en vandaar in 1 dag naar Las Vegas kunnen rijden.
Tussen Las Vegas en Bryce kom je door Zion. Dit park is ook zeer de moeite waard.
Jammer dat je nu pas met de camper komt; een camping in Yosemite vinden zal nu moeilijk zijn, die had op 15 januari gereserveerd moeten worden. Je kunt eens kijken of er nog iets vrij is, zie daarvoor http://www.nps.gov/yose onder fees & reservations.
Hou er ook rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat de Tioga Pass nog gesloten is eind mei/begin juni.

Drie dagen LA om bij te komen? Waarvan? Zorg dat je voldoende tijd voor de parken uittrekt, dan geniet je meer en hoef je ook niet uit te rusten aan het eind van de rondreis, dat is jammer van de tijd die je ook voor de parken kunt gebruiken.
Zie voor een reis in mei/juni ons 2013-verslag, misschien kun je er wat ideeën uit opdoen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jan 2014, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

Helaas kwam mijn man ( mijn idee was het niet) om met de camper te gaan.. We zouden deze pas vanaf de laatste dag in SF hebben en dan inleveren in LA.
Mijn idee was om met de auto te gaan ( ben je ook iets vrijer in hotelkeuze / route)
Wij willen graag 3 dagen in LA zijn (strand etc.)
Ook wil ik graag naar San Diego Zoo ( ze schijnen daar een mooi vogelverblijf te hebben :) )
Zijn dus nog druk bezig met de route / vervoer.
En ik ga de reisverslagen even doorlezen :)
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Milka! schreef:Een vliegreis boeken via internet hoe doe je dat het beste? Bepaalde sites / speciale tijden om te boeken?
Mijn vriend en ik gaan deze zomer voor het eerst naar Amerika en hebben iedere dag vliegtickets vergeleken. Zo zie je dat het elke dag veel kan schelen!
Wij kregen als tip om 's avonds (of zelfs 's nachts!) de tickets te boeken omdat het dan goedkoper zal zijn..

Netjes ons wekkertje gezet om 02:00 uur.. :geek: En wat bleek?! Het scheelde 150 euro per persoon ! Vond het best veel geld en raad het daarom ook iedereen aan. Wij hoorden nog dan je tussen 02:00 en 04:00 op dinsdagnacht het goedkoopste kon.. Dit niet geprobeerd maar kan de nacht aanbevelen, het scheelde behoorlijk!

Succes met vergelijken en zoeken :thumbup:
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

28-mei: Amsterdam - San Francisco
29-mei: San Francisco
30-mei: San Francisco - Yosemite National Park (Curry Village)
31-mei: Yosemite National Park
1-juni: Yosemite National Park - Lee Vining ( indien pass niet gesloten is)
2-jun : Lee Vining - Las Vegas
3-jun : Las Vegas
4-jun: Las Vegas - Zion
5-jun: Zion - Bryce Canyon
6-jun: Bryce Canyon
7-jun: Bryce Canyon - Grand Canyon
8-jun: Grand Canyon
9-jum: Grand Canyon - ?
10-jun: ? -San Diego
11-jun: San Diego - Los Angeles
12-jun: Los Angeles
13-jun: Los Angeles
Amsterdam

Mijn huiswerk voor vandaag zit erop.. Manlief is van het camper verhaal af ( je hebt meer vrijheid met een auto en we kunnen midden in Yosemite verblijven) De tickets gaan we binnenkort kijken... Welke plaats kunnen we op de ? plaatsen.
Monument Valley vonden we nu niet de moeite waard.. Liever langer in Bryce Canyon dan kort iets zien. Mijn collega was hier 1 dag langer geweest dan gepland.
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

Is Cattail Cove State Park een leuke plek tussen Grand Canyon en San Diego?
Is San diego veel leuker dan LA ( van wat ik heb horen zeggen wel)?
Ivo Ruigt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ivo Ruigt »

Tussen Grand Canyon en San Diego zou je evt kunnen overnachten in Palm Springs. Dan heb je een flink stuk gereden al, en hoef je nog hooguit 2 ,5 uur de dag erna. Echter Grand Canyon - Palm Spings zal gauw 8-9 uur rijden zijn (even uit mijn geheugen, hebben vorig jaar de andere kant op gedaan.
Ik vond Palm Springs een leuke stad, gezellig. Als je op tijd in de stad bent of de volgende dag nog tijd hebt voordat je naar San Diego rijdt zou je daar nog de Aerial tram kunnen nemen (ff googlen voor details). Je gaat dan naar een enorme hoogte boven de stad de bergen in en je kunt daar even ontsnappen van de warmte van de stad.

Ja ik vind San Diego 10x leuker dan LA, maar meningen daarover verschillen. In San Diego is behalve de Zoo genoeg te doen. Denk aan een dagje bij La Jolla Cove, de stranden er vlakbij, evt. SeaWorld, Coronado Island etc.

Wij gaan dit jaar weer terug naar West Amerika, en bezoeken ook zeker weer San Diego (al komt dat mede door daar wonende familie).

Tot slot, ik zou deze reis echt zeker weten niet via reisbureau doen, maar fijn zelf regelen. Hiermee kun je ook veel makkelijker leuke plekjes opzoeken. Zou zou ik als ik jullie was tussen Bryce en Grand Canyon een overnachting nemen in Page, en daar Horsehoe Bend bezoeken en evt. als je tijd hebt Antelope Canyon

En de laatste tip: op de zuidrim van de Grand Canyon een overnachting boeken in het park. Ik kan je een cabin in de BRight Angel Lodge van ahrte aanbevelen. Echt maar 25 meter lopen om op de rand van de Canyon te staan. Groostet voordeel, tussen 16 en 19 en tussen 6 en 9 ben je in het park zonder dat hetd ruk is, en geniet je het meeste van het imposante van de Canyon.

Succes met plannen (kijk gerust ons reisverslag van vorig jaar, misschien heb je er iets aan, al hebben we de route andersom gereden)
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Milka!
Amerika-ontdekker

Bericht door Milka! »

onze reis tot nu toe.. Waarschijnlijk blijven we een nacht / dag langer dus we kunnen overnachten in San Diego.

28-mei: Amsterdam – San Francisco
29-mei: San Francisco
30-mei: San Francisco – Yosemite National Park (Curry Village) (191 mijl)
31-mei: Yosemite National Park
1-juni: Yosemite National Park – Lee Vining ( indien pass niet gesloten is) (196 Mijl) / Barstow (334 mijl)
2-jun : Lee Vining / Barsstow – Las Vegas (334 mijl / 151 mijl)
3-jun : Las Vegas
4-jun: Las Vegas – Zion (164 mijl)
5-jun: Zion – Bryce Canyon (85 mijl)
6-jun: Bryce Canyon
7-jun: Bryce Canyon – Grand Canyon (167 mijl)
8-jun: Grand Canyon
9-jun: Grand Canyon – Yucca Valley
10-jun: Yucca Valley -San Diego (141 mijl)
11-jun: San Diego – Los Angeles (121 mijl)
12-jun: Los Angeles
13-jun: Los Angeles
Amsterdam
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je kunt ook overwegen om te eindigen in San Diego.
Dan kun je een overnachting in Death Valley en Page toevoegen aan je route.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik zou inderdaad eindigen in San Diego en LA vergeten of San Diego overslaan. Op deze manier heb je nauwelijks tijd voor San Diego die je beter ergens anders kan besteden.

De meeste mensen hebben voor Bryce Canyon aan een goeie halve dag voldoende. Bryce Canyon is in verhouding een klein NP. Ik zou dan ook de volle dag Bryce Canyon omruilen voor een volle dag Zion NP.

Persoonlijk zou ik ook Page verkiezen boven LA ofwel San Diego.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer