Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KVWestUSA14: Self-Drive Rondreis ZuidWest USA juni 2014
-
KVWestUSA14
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis KVWestUSA14: Self-Drive Rondreis ZuidWest USA juni 2014
Goeiemiddag allen,
Komende juni 2014 reizen wij af voor een rondreis in het Zuidwesten van de VSA. We zullen van 05/06/2014 t.e.m. 20/06/2014 rondreizen aldaar.
Bij het plannen vroegen we ons enkel af hoeveel tijd we voor bepaalde plaatsen, parken of steden moeten voorzien, en of onze afstanden niet te groot zijn per dag, om nog voldoende van de parken te kunnen genieten.
Vooreerst vinden jullie hieronder ons reisschema:
05/06: Heenvlucht + San Francisco
06/06: SF
07/06: SF
08/06: Vertrek vanuit SF -> Yosemite NP; Bezoek Yosemite
09/06: Evt. nog bezoek Yosemite + Rit -> Sequioa NP
10/06: Bezoek Sequioa NP + Rit -> Hollywood, LA
11/06: Bezoek Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica
12/06: Rit LA -> Las Vegas; Bezoek Las Vegas (The Strip)
13/06: Rit Las Vegas -> Grand Canyon NP; Bezoek Grand Canyon
14/06: Bezoek Grand Canyon + Rit -> Page, Lake Powell
15/06: Bezoek Page, Antelope Canyon + Rit -> Monument Valley
16/06: Rit Monument Valley -> Arches NP, Moab, Bezoek Arches NP
17/06: Bezoek Arches NP + Rit-> Bryce Canyon NP
18/06: Bezoek Bryce Canyon NP + Rit -> Zion NP
19/06: Bezoek Zion NP + Rit -> Las Vegas
20/06: Terugvlucht vanuit Las Vegas
Zoals jullie zien rekenen we (bijna) telkens een bezoek aan een NP op de dag van aankomst, met telkens een overnachting ter plaatse, en dan nog de mogelijkheid tot bezoek in de loop van de volgende dag, met daarop een rit.
WE vroegen ons enkel af:
- Is Sequioa NP de moeite voor een stop-by, en dit voor maximaal enkele uren te bezoeken ? Hoeveel tijd te voorzien?
- Hoeveel tijd voor Yosemite NP?
- Is één dag voldoende om, zonder te gaan trekken en zeker niet naar de vallei te gaan, GRand Canyon te bezoeken?
- Wat vinden jullie van Arches NP, en ook hoeveel tijd ? Is het tussen Monument Valley & Bryce canyon de omweg waard ?
Bedankt,
Koenraad
Komende juni 2014 reizen wij af voor een rondreis in het Zuidwesten van de VSA. We zullen van 05/06/2014 t.e.m. 20/06/2014 rondreizen aldaar.
Bij het plannen vroegen we ons enkel af hoeveel tijd we voor bepaalde plaatsen, parken of steden moeten voorzien, en of onze afstanden niet te groot zijn per dag, om nog voldoende van de parken te kunnen genieten.
Vooreerst vinden jullie hieronder ons reisschema:
05/06: Heenvlucht + San Francisco
07/06: SF
08/06: Vertrek vanuit SF -> Yosemite NP; Bezoek Yosemite
09/06: Evt. nog bezoek Yosemite + Rit -> Sequioa NP
10/06: Bezoek Sequioa NP + Rit -> Hollywood, LA
11/06: Bezoek Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica
12/06: Rit LA -> Las Vegas; Bezoek Las Vegas (The Strip)
13/06: Rit Las Vegas -> Grand Canyon NP; Bezoek Grand Canyon
14/06: Bezoek Grand Canyon + Rit -> Page, Lake Powell
15/06: Bezoek Page, Antelope Canyon + Rit -> Monument Valley
16/06: Rit Monument Valley -> Arches NP, Moab, Bezoek Arches NP
17/06: Bezoek Arches NP + Rit-> Bryce Canyon NP
18/06: Bezoek Bryce Canyon NP + Rit -> Zion NP
19/06: Bezoek Zion NP + Rit -> Las Vegas
20/06: Terugvlucht vanuit Las Vegas
Zoals jullie zien rekenen we (bijna) telkens een bezoek aan een NP op de dag van aankomst, met telkens een overnachting ter plaatse, en dan nog de mogelijkheid tot bezoek in de loop van de volgende dag, met daarop een rit.
WE vroegen ons enkel af:
- Is Sequioa NP de moeite voor een stop-by, en dit voor maximaal enkele uren te bezoeken ? Hoeveel tijd te voorzien?
- Is één dag voldoende om, zonder te gaan trekken en zeker niet naar de vallei te gaan, GRand Canyon te bezoeken?
- Wat vinden jullie van Arches NP, en ook hoeveel tijd ? Is het tussen Monument Valley & Bryce canyon de omweg waard ?
Bedankt,
Koenraad
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Re: Self-Drive Rondreis ZuidWest USA juni 2014
jullie planning zit behoorlijk vol, maar ze is niet onmogelijk. Het hangt er ook een beetje van af wat jullie willen doen. Als jullie willen wandelen in de parken dan is dit onmogelijk. Als jullie echter enkel plannen om van het ene view point naar het andere te rijden dan is het minder een probleem (voor ons nog altijd véél te vol, maar anderen denken daar ongetwijfeld anders over).KVWestUSA14 schreef:
Om nu concreet te antwoorden op jouw vragen :
- Sequioa is heel mooi en het vergt niet al te veel tijd om "een idee" te krijgen. Je kan eventueel ook sequoia's zien in Mariposa Grove (Yosemite). (zie onze blog van afgelopen juni/juli)
- in Yosemite kan je makkelijk een week verblijven. Vergeet niet dat je er eigenlijk niet echt veel kan gaan doen als je niet bereid bent om te gaan wandelen. Jullie bezoek aan Yosemite vind ik dan ook een beetje nutteloos in dat korte tijdbestek.
- Grand Canyon : om de view points langs de South Rim af te rijden, snel eens uit te stappen en foto nemen is 1 dag voldoende. Voor een stuk zal je trouwens, verplicht, gebruik dienen te maken van de shuttlebussen. (zie onze blog van afgelopen december).
- Arches is een schitterend park, maar hier moet je écht wel de auto verlaten om de mooiste plaatsen te zien (zie onze blog van afgelopen december en deze video
- jouw allerlaatste vraag (Bryce-MV) snap ik niet...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zowel voor Yosemite als voor Sequoia (en vergeet Kings Canyon niet) moet je echt meer tijd uittrekken, zelfs als je niet wilt wandelen. De parken bestaan uit verschillende delen die allemaal de moeite zijn. Kijk voor beide parken eens naar ons 2013-verslag.
Het is ook jammer dat je met deze route de Tioga Pass mist.
Ik zou Arches vergeten en van de GC naar MV rijden, en dan via Page naar Bryce. Arches zeker de moeite waard mar jullie hebben er geen tijd voor.
Bekijk eens wat reisverslagen en lees je wat meer in wat de parken betreft. Dan krijg je een beeld bij wat er te doen is en hoeveel tijd het kost.
Marianne
Het is ook jammer dat je met deze route de Tioga Pass mist.
Ik zou Arches vergeten en van de GC naar MV rijden, en dan via Page naar Bryce. Arches zeker de moeite waard mar jullie hebben er geen tijd voor.
Bekijk eens wat reisverslagen en lees je wat meer in wat de parken betreft. Dan krijg je een beeld bij wat er te doen is en hoeveel tijd het kost.
Marianne
-
KVWestUSA14
- Amerika-newbie
We hebben het reisschema een beetje aangepast; wat vinden jullie hiervan:
05/06: Vlucht -> San Francisco (aankomst 15u15 lokale tijd)
07/06: SF (vertrek in vroege ochtend) -> Yosemite NP 312km, 4u09
08/06: Yosemite NP
09/06: Yosemite NP (vertrek in vroege ochtend) -> Sequioa NP (bezoek voor halve dag à Sequioa); 196km; 2u19
10/06: Sequioa NP (vertrek vroeg in de ochtend) -> Hollywood (Beverly Hills Blvd), Los Angeles; 318km, 3u45
11/06: Hollywood, LA (vertrek laat in de voormiddag) -> Las Vegas ; 454km, 4u30
12/06: Las Vegas (vertrek in de ochtend) -> (via Hoover Dam) Grand Canyon Village; 443km, 4u31
13/06: Grand Canyon NP
14/06: Grand Canyon Village (vertrek 's ochtends) -> Antelope Canyon NP (bezoek) + Bezoek Horseshoe Bend; overnachting in Page; 230km; 03u02
15/06: Page -> via Monument Valley -> Moab/Arches NP; 445km, 4u49 (enkel bedoeling om door Monument Valley te rijden en even te stoppen, maar niet om grote trektochten te maken)
16/06: Arches NP
17/06: Arches NP (vertrek vroeg in ochtend)-> Bryce Canyon NP; bezoek Bryce Canyon; 437km, 4u13
18/06: Bryce Canyon NP (vertrek 's ochtends) -> Zion NP, bezoek Zion NP; 137 km, 1u47
19/06: Zion NP -> (en pas laat op de dag terug naar) LAs Vegas
20/06: VErtrek vanuit Las VEgas
Op deze manier heb ik voor Yosemite, Grand Canyon & Arches NP een ruime anderhalve dag; heb ik voor Sequioa, Antelope Canyon en Bryce (enkel amphitheatre) een ruime halve dag, en voor Zion ook een ruime dag.
In LA willen we enkel graag Hollywood; sunset boulevard, en misschin eventjes Santa Monica zien, zeker meer niet; dat is alles.
Wat denken jullie? Is dit haalbaar om van deze parken een goede indruk te krijgen, en zoals gezegd wel in Yosemite, Grand Canyon en Arches, maar ook Zion , wat goed te gaan wandelen, zonder grote trektochten te maken (zker niet af te dalen in Grand Canyon) ?
Bedankt!
05/06: Vlucht -> San Francisco (aankomst 15u15 lokale tijd)
07/06: SF (vertrek in vroege ochtend) -> Yosemite NP 312km, 4u09
08/06: Yosemite NP
09/06: Yosemite NP (vertrek in vroege ochtend) -> Sequioa NP (bezoek voor halve dag à Sequioa); 196km; 2u19
10/06: Sequioa NP (vertrek vroeg in de ochtend) -> Hollywood (Beverly Hills Blvd), Los Angeles; 318km, 3u45
11/06: Hollywood, LA (vertrek laat in de voormiddag) -> Las Vegas ; 454km, 4u30
12/06: Las Vegas (vertrek in de ochtend) -> (via Hoover Dam) Grand Canyon Village; 443km, 4u31
13/06: Grand Canyon NP
14/06: Grand Canyon Village (vertrek 's ochtends) -> Antelope Canyon NP (bezoek) + Bezoek Horseshoe Bend; overnachting in Page; 230km; 03u02
15/06: Page -> via Monument Valley -> Moab/Arches NP; 445km, 4u49 (enkel bedoeling om door Monument Valley te rijden en even te stoppen, maar niet om grote trektochten te maken)
16/06: Arches NP
17/06: Arches NP (vertrek vroeg in ochtend)-> Bryce Canyon NP; bezoek Bryce Canyon; 437km, 4u13
18/06: Bryce Canyon NP (vertrek 's ochtends) -> Zion NP, bezoek Zion NP; 137 km, 1u47
19/06: Zion NP -> (en pas laat op de dag terug naar) LAs Vegas
20/06: VErtrek vanuit Las VEgas
Op deze manier heb ik voor Yosemite, Grand Canyon & Arches NP een ruime anderhalve dag; heb ik voor Sequioa, Antelope Canyon en Bryce (enkel amphitheatre) een ruime halve dag, en voor Zion ook een ruime dag.
In LA willen we enkel graag Hollywood; sunset boulevard, en misschin eventjes Santa Monica zien, zeker meer niet; dat is alles.
Wat denken jullie? Is dit haalbaar om van deze parken een goede indruk te krijgen, en zoals gezegd wel in Yosemite, Grand Canyon en Arches, maar ook Zion , wat goed te gaan wandelen, zonder grote trektochten te maken (zker niet af te dalen in Grand Canyon) ?
Bedankt!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit ziet er al beter uit. Is Sequoia een must? Het kost je heel veel tijd, alleen al aan reistijd. En voor de grootste sequoia's moet je de auto uit en een stuk lopen.
En is LA een must? Het ozu zo mooi zijn om van Yosemite via de Tioga Pass naar Death Valley te rijden en dan naar Las Vegas. Het is nu een flinke omweg voor LA en je hebt geen mooie route van Sequoia tot LA en naar Las Vegas.
Behalve Arches heb je ook nog Canyonlands bij Moab. Jammer om dat niet te oden en ook jammer om geen tijd te hebben voor Capitol Reef. Ik zou die lus weglaten.
Marianne
En is LA een must? Het ozu zo mooi zijn om van Yosemite via de Tioga Pass naar Death Valley te rijden en dan naar Las Vegas. Het is nu een flinke omweg voor LA en je hebt geen mooie route van Sequoia tot LA en naar Las Vegas.
Behalve Arches heb je ook nog Canyonlands bij Moab. Jammer om dat niet te oden en ook jammer om geen tijd te hebben voor Capitol Reef. Ik zou die lus weglaten.
Marianne
-
KVWestUSA14
- Amerika-newbie
Bedankt voor je advies;
Wel, het is zo,
Als we van Yosemite richting Las Vegas willen, dienen we sowieso tussenin nog een dagje tussenstop te maken; ergens t.h.v. Death Valley. Ik heb dan weer van anderen gehoord dat dit slechts wisselend een meerwaarde kan betekenen, plus het zal er in juni wel behoorlijk heet zijn, niet? Of is dit overbrugbaar ?
In die optiek, en ook omdat we ook graag toch iets van LA, en dan liefst Hollywood hadden meegepikt, en omdat in dat geval ook Sequioa 'on the route' ligt, denk ik dat dit mooi meegenomen kan zijn.
Langs de andere kant, stel dat we over de Tioga pas en zo via Death Valley naar Las Vegas gaan, dan zouden we netto 1 dag winnen (misschien anderhalve dag); maar dan is mijn vraag waar ik verder op het parcours dan deze 'gewonnen dag' best invul. Ik zou het spijtig vinden om de lus via Arches te moeten overlaten, vandaar dat ik daar een 'rustpauze', tis te zeggen, een extra nacht heb voorzien.
Wat denkt u?
Bedankt!
Wel, het is zo,
Als we van Yosemite richting Las Vegas willen, dienen we sowieso tussenin nog een dagje tussenstop te maken; ergens t.h.v. Death Valley. Ik heb dan weer van anderen gehoord dat dit slechts wisselend een meerwaarde kan betekenen, plus het zal er in juni wel behoorlijk heet zijn, niet? Of is dit overbrugbaar ?
In die optiek, en ook omdat we ook graag toch iets van LA, en dan liefst Hollywood hadden meegepikt, en omdat in dat geval ook Sequioa 'on the route' ligt, denk ik dat dit mooi meegenomen kan zijn.
Langs de andere kant, stel dat we over de Tioga pas en zo via Death Valley naar Las Vegas gaan, dan zouden we netto 1 dag winnen (misschien anderhalve dag); maar dan is mijn vraag waar ik verder op het parcours dan deze 'gewonnen dag' best invul. Ik zou het spijtig vinden om de lus via Arches te moeten overlaten, vandaar dat ik daar een 'rustpauze', tis te zeggen, een extra nacht heb voorzien.
Wat denkt u?
Bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis KVWestUSA14: Self-Drive Rondreis ZuidWest USA juni 2014
Zoals Marianne ook al aangaf, veel te weinig tijd voor Moab. Ja, misschien genoeg tijd voor Arches, maar je mist bv Canyonlands, dead horse state park, Goblin Valley SP, Capitol Reef, ik zou dat echt voor een volgende trip bewaren.Wat denken jullie? Is dit haalbaar om van deze parken een goede indruk te krijgen, en zoals gezegd wel in Yosemite, Grand Canyon en Arches, maar ook Zion , wat goed te gaan wandelen, zonder grote trektochten te maken (zker niet af te dalen in Grand Canyon) ?
Waarom wil je bij Bryce alleen het amphitheater zien?? Doe het toch goed bekijken als je er bent? Hetzelfde voor LA en Las Vegas, heb of neem je compleet geen tijd voor. En dan heb je ook nog de kans in LA dat een ritje Hollywood - Santa Monica zomaar 2u kan duren. Zo ook Monument Valley, daar rij je langs, kijkt even bij the view hotel naar de mittens en gaat weer verder. Ik snap dat niet helemaal. Je betaald grof geld voor een reis waar je zo echt van veel dingen veel te weinig ziet omdat je al doorgaat. Voor het idee, het is alsof je van Groningen naar Brussel rijd voor manneke pis te zien en dan alweer verder rijdt omdat je de dag erna in Parijs de Eiffeltoren wilt gaan bekijken en de dag erna naar de stranden van Normandie. Maar er is veel meer dan alleen manneke pis in Brussel, veel meer dan alleen de Eiffeltoren in Parijs, etc. etc.
Ik zou echt Arches schrappen. Dan van de GC naar Monument Valley. Dan Page - Bryce - Zion - Las Vegas. En dan dus een nacht bij MV en de keuze maken voor een dag meer LA of Las Vegas. Of de tioga pass nemen en Sequoia en LA schrappen en meer tijd voor Vegas en Zion nemen.
Voor Zion heb je nu zeg maar een half dagje, dat is eigenlijk te kort om echt goed te gaan wandelen. Maar je zou net voor de tunnel de Canyon overlook trail kunnen doen, dan naar de ingang bij Springdale om de bus te pakken en dan maar kijken wat je nog mee kunt pakken.
Ik zou in dit geval ook Sequoia schrappen en Tioga Pass pakken naar Yos. Voordeel is dat je aan een hele mooie kant het park binnen komt en direct een groot deel van het park kan zien. Het park is zeer uitgestrekt en je maakt lange afstanden in het park. Dit zowel te voet als met de auto.
2007: NJ, NY, CT, MA
2012: CA, AZ, UT, NV
2014: FL???
2012: CA, AZ, UT, NV
2014: FL???
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik sluit me aan bij Marianne.
Wat een omweg voor 1 dag LA. Persoonlijk zou ik trouwens langer in LA blijven.
Als je dan van daaruit naar LV rijdt, kan je onderweg Sequioa NP bezoeken en dan nog een overnachting plannen in Death Valley, zodat je ookd at park bezocht.
het is echt het mooiste park van de USU vinden wij, en je slaat het over terwijl je er zo dicht bij bent...
Wat een omweg voor 1 dag LA. Persoonlijk zou ik trouwens langer in LA blijven.
Als je dan van daaruit naar LV rijdt, kan je onderweg Sequioa NP bezoeken en dan nog een overnachting plannen in Death Valley, zodat je ookd at park bezocht.
het is echt het mooiste park van de USU vinden wij, en je slaat het over terwijl je er zo dicht bij bent...
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4617 Weergaves
-