Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Remmert: planning LA v.v. vanaf begin mei
Reis Remmert: planning LA v.v. vanaf begin mei
Beste lezers,
Leuk dat jullie mijn post willen lezen.
Ik zou graag jullie mening willen weten over de volgende planning.
Dag 1: Aankomst laat in de middag LA
Dag 2: Vertrek naar San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego --> Tucson
Dag 5: Tucson
Dag 6: Tucson --> Sedona
Dag 7: Sedona --> Grand Canyon + evt. bezoek
Dag 8: Grand Canyon --> Page
Dag 9: Page + bezoek Antilope --> Bryce
Dag 10: Bryce NP
Dag 11: Bryce --> bezoek Zion NP --> St. George
Dag 12: St. George --> bezoek Hoover Dam --> Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas --> Death Valley
Dag 15: Death Valley --> Mammoth Lakes
Dag 16: Mammoth Lakes --> via Tioga Pass ?? --> El Portal
Dag 17: El Portal + bezoek Yosemite NP
Dag 18: El Portal --> San Fransisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco
Dag 21: San Fransisco --> Monterey
Dag 22: Monterey --> Pismo Beach
Dag 23: Pismo Beach --> Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara --> Los Angeles + bezoek Hollywood
Dag 25: Los Angeles + bezoek Universal Studio
Dag 26: Los Angeles --> Amsterdam
Groet,
Remco
Leuk dat jullie mijn post willen lezen.
Ik zou graag jullie mening willen weten over de volgende planning.
Dag 1: Aankomst laat in de middag LA
Dag 2: Vertrek naar San Diego
Dag 3: San Diego
Dag 4: San Diego --> Tucson
Dag 5: Tucson
Dag 6: Tucson --> Sedona
Dag 7: Sedona --> Grand Canyon + evt. bezoek
Dag 8: Grand Canyon --> Page
Dag 9: Page + bezoek Antilope --> Bryce
Dag 10: Bryce NP
Dag 11: Bryce --> bezoek Zion NP --> St. George
Dag 12: St. George --> bezoek Hoover Dam --> Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas --> Death Valley
Dag 15: Death Valley --> Mammoth Lakes
Dag 16: Mammoth Lakes --> via Tioga Pass ?? --> El Portal
Dag 17: El Portal + bezoek Yosemite NP
Dag 18: El Portal --> San Fransisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco
Dag 21: San Fransisco --> Monterey
Dag 22: Monterey --> Pismo Beach
Dag 23: Pismo Beach --> Santa Barbara
Dag 24: Santa Barbara --> Los Angeles + bezoek Hollywood
Dag 25: Los Angeles + bezoek Universal Studio
Dag 26: Los Angeles --> Amsterdam
Groet,
Remco
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Remmert: planning LA v.v. vanaf begin mei
Hallo,
Ben je al eens eerder in dit gebied geweest? De planning is nl een beetje anders dan anderen en je neemt op sommige plekken niet echt veel tijd. Bv de omweg voor een dag Tucson, maar ook het stuk tussen dag 8 en 12 ga je best hard doorheen. Overnacht voor Zion in Springdale of uiterlijk Hurricane. St George ligt echt te ver weg....voor Zion zou je best een dagje extra kunnen uittrekken.
Ook de dag Pismo Beach - Santa Barbara is wat vreemd. Ik vind SB een leuke stad, maar een paar uur is ruim voldoende. Ik zou vanuit Pismo naar Solvang rijden en daar een wat laat ontbijt nemen, dan doorrijden naar SB en dan zorgen dat je al naar LA bent voor de echte spits begint.
Paul
Ben je al eens eerder in dit gebied geweest? De planning is nl een beetje anders dan anderen en je neemt op sommige plekken niet echt veel tijd. Bv de omweg voor een dag Tucson, maar ook het stuk tussen dag 8 en 12 ga je best hard doorheen. Overnacht voor Zion in Springdale of uiterlijk Hurricane. St George ligt echt te ver weg....voor Zion zou je best een dagje extra kunnen uittrekken.
Ook de dag Pismo Beach - Santa Barbara is wat vreemd. Ik vind SB een leuke stad, maar een paar uur is ruim voldoende. Ik zou vanuit Pismo naar Solvang rijden en daar een wat laat ontbijt nemen, dan doorrijden naar SB en dan zorgen dat je al naar LA bent voor de echte spits begint.
Paul
Hai Paul,
Bedankt voor je reactie.
We gaan idd de 1e keer naar Amerika.
De reden dat we naar SB gaan is dat we de laatste week echt rustig aan willen doen. Aangezien het toch "vakantie" is.
Zoals je ziet gaan we van SB naar LA en kunnen dus best voor de meeste drukte daar zijn denk ik.
De dagen tussen dag 8 en 12 zijn, denk ik, aardig te doen. Mede omdat we een volle dag in Bryce hebben om het te bezoeken.
Groet,
Remco
Bedankt voor je reactie.
We gaan idd de 1e keer naar Amerika.
De reden dat we naar SB gaan is dat we de laatste week echt rustig aan willen doen. Aangezien het toch "vakantie" is.
Zoals je ziet gaan we van SB naar LA en kunnen dus best voor de meeste drukte daar zijn denk ik.
De dagen tussen dag 8 en 12 zijn, denk ik, aardig te doen. Mede omdat we een volle dag in Bryce hebben om het te bezoeken.
Groet,
Remco
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar bij Bryce kun je met de auto langs alle viewpoints, waar dat bij Zion dus niet mogelijk is. Daar moet je de shuttlebus pakken bij de ingang of in Springdale. Zion is hoe je het ook wendt of keert een wandelpark en een stuk groter dan Bryce en neemt meer tijd in beslag. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
Klik hier voor de openingsdata van de laatste jaren van de tioga road/pass http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Rij dag 12 overigens via Valley of fire, prachtig park.
Klik hier voor de openingsdata van de laatste jaren van de tioga road/pass http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Rij dag 12 overigens via Valley of fire, prachtig park.
Paul,
Mooie site! Was bij mij niet bekend.
Leuk. En bedankt voor de tips!
Remco
Mooie site! Was bij mij niet bekend.
Leuk. En bedankt voor de tips!
Remco
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Eens met de opmerkingen van PSVwally.
De omweg naar Tucson voor 1 dag zou ik niet doen.
Je hebt er zeker 2 dagen nodig (Saguaro East, Saguaro West, Arizona & Sonora Desert Museum, Mission San Xavier, Pima Air & Space Museum, ...
Dag 7: Sedona --> Grand Canyon + evt. bezoek Zeker al bezoeken op deze dag, je komt anders tijd te kort. Overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge ofwel in Tusayan
Dag 8: Grand Canyon --> Page vm uitzichtpunten richting Desert View + tegen de middag door naar Page, deze dag nog proberen Horseshoe Bend of Antelope Canyon te doen
Dag 9: Page + bezoek Antilope --> Bryce vm Horseshoe Bend of Antelope Canyon en dan naar Bryce, bezoek uitzichtpunten + kleine wandeling
Dag 10: Bryce - Zion (bryce is een veel kleiner park dan Zion, dus nacht Bryce en 2 nachten Zion) (overnachten voor Zion in Springdale)
Dag 11: bezoek Zion NP
Dag 12: Springdale --> bezoek Hoover Dam --> Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
De omweg naar Tucson voor 1 dag zou ik niet doen.
Je hebt er zeker 2 dagen nodig (Saguaro East, Saguaro West, Arizona & Sonora Desert Museum, Mission San Xavier, Pima Air & Space Museum, ...
Dag 7: Sedona --> Grand Canyon + evt. bezoek Zeker al bezoeken op deze dag, je komt anders tijd te kort. Overnachten in het park vb Bright Angel of Maswik Lodge ofwel in Tusayan
Dag 8: Grand Canyon --> Page vm uitzichtpunten richting Desert View + tegen de middag door naar Page, deze dag nog proberen Horseshoe Bend of Antelope Canyon te doen
Dag 9: Page + bezoek Antilope --> Bryce vm Horseshoe Bend of Antelope Canyon en dan naar Bryce, bezoek uitzichtpunten + kleine wandeling
Dag 10: Bryce - Zion (bryce is een veel kleiner park dan Zion, dus nacht Bryce en 2 nachten Zion) (overnachten voor Zion in Springdale)
Dag 11: bezoek Zion NP
Dag 12: Springdale --> bezoek Hoover Dam --> Las Vegas
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
He Ingrid,
ik zal ze eens rustig op m'n gemak bekijken.
Tnxs voor de tips.
Remco
ik zal ze eens rustig op m'n gemak bekijken.
Tnxs voor de tips.
Remco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de dagen LA in het begin doen zodat je zo laat mogelijk in Yosemite bent. De kans op een open Tioga Pass is dan groter. Wanneer ben je in je huidige schema in Yosemite? Heb je rekening gehouden met het Memorial Day weekend? Je zult zo snel mogelijk moeten reserveren voor dat weekend.
Ik zou ook 2 nachten Zion (Springdale) en 1 nacht Bryce aanhouden. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. En mei/juni is geweldig voor Yosemite maar het zal druk zijn. Ga bij voorkeur in het park overnachten, dan heb je in elk geval de rustige vroege en late uren in het park, en geen files en parkeerproblemen. In ons 2013-verslag kun je een idee krijgen van het park in die periode.
Marianne
Ik zou ook 2 nachten Zion (Springdale) en 1 nacht Bryce aanhouden. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce. En mei/juni is geweldig voor Yosemite maar het zal druk zijn. Ga bij voorkeur in het park overnachten, dan heb je in elk geval de rustige vroege en late uren in het park, en geen files en parkeerproblemen. In ons 2013-verslag kun je een idee krijgen van het park in die periode.
Marianne
Op Memorial Day zitten we tussen SF en LA in.
We hebben ook rekening gehouden met de Tioga Pass. Als deze dicht is hebben we een lange dag voor de boeg over de Senora Pass. Lijkt ons een stuk leuker dan Bakersfield.
Remco
We hebben ook rekening gehouden met de Tioga Pass. Als deze dicht is hebben we een lange dag voor de boeg over de Senora Pass. Lijkt ons een stuk leuker dan Bakersfield.
Remco
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is niet zeker dat de Sonora Pass dan open is. Wellicht moet je nog verder naar het noorden (de 88).
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1657 Weergaves
-
Laatste bericht door Kovi