Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Tipsy goes Texas & New Mexico (2014)
Zou voor Alamogordo gaan om te overnachten zeker als je de avond (zonsondergang) mee wil pakken.
Guadeloupe Mountains NP op de weg naar Big Bend dan ligt het meer op de route.
Zie ons verslag van 2005: http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html
Guadeloupe Mountains NP op de weg naar Big Bend dan ligt het meer op de route.
Zie ons verslag van 2005: http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bedankt Rob, ik had jullie verslag al eens gelezen (natuurlijk
) maar lees het nu nog eens een extra keertje.
Heb trouwens gezien dat er bij de grotten (white city) ook nog een hotel is de Rodeway Inn, daar kunnen we de dag er na dan ook wel wat tijd mee sparen om 's morgens te gaan wandelen in de Guadelupe Mountains.

Heb trouwens gezien dat er bij de grotten (white city) ook nog een hotel is de Rodeway Inn, daar kunnen we de dag er na dan ook wel wat tijd mee sparen om 's morgens te gaan wandelen in de Guadelupe Mountains.
Ik zou ook na de balloons naar Alamogordo rijden en minimaal tijd besteden aan Valley of Fires SP en in de namiddag White Sands bezoeken.
De volgende dag via Cloudcroft en Artesia naar Carlsbad Caverns. 's middags de caverns bezoeken en wachten tot de bats uitvliegen. Rodeway Inn in White's cityy hebben we overnacht. Is slechts 7 miles van het CC visitor center. Basic en daarnaast is een soort hamburger restaurant met veel opperhoofden aan de muur. Van White's City rijd je zo naar Guadaloupe Mnt (de foto in mijn avatar is van El Capitan daar). En daarna kan je naar Big Bend rijden.
De volgende dag via Cloudcroft en Artesia naar Carlsbad Caverns. 's middags de caverns bezoeken en wachten tot de bats uitvliegen. Rodeway Inn in White's cityy hebben we overnacht. Is slechts 7 miles van het CC visitor center. Basic en daarnaast is een soort hamburger restaurant met veel opperhoofden aan de muur. Van White's City rijd je zo naar Guadaloupe Mnt (de foto in mijn avatar is van El Capitan daar). En daarna kan je naar Big Bend rijden.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Bedankt Yeehaw, ondertussen de Rodeway Inn geboekt en op basis van de antwoordjes van Rob en jou de planning aangepast (guadeloupe mountains op weg naar BB)
Ondertussen heb ik ook een kleinschalige ranche gevonden in Hill Country, ik plaats de link even hier omdat ik denk dat er misschien nog wel wat andere mensen iets aan hebben ook
http://www.wbarr.com/index.htm
Ondertussen heb ik ook een kleinschalige ranche gevonden in Hill Country, ik plaats de link even hier omdat ik denk dat er misschien nog wel wat andere mensen iets aan hebben ook
http://www.wbarr.com/index.htm
Die ranch ziet er leuk uit. Geen ervaring zelf mee...
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ben ondertussen ook aan het rondkijken voor hotels, want dat vind ik heel leuk om uit te zoeken.
Val net van mijn stoel bij het bekijken van Austin: bijna alle downtown hotels zijn (voor oktober!!!) al uitverkocht, bvb ook die Radisson die Liz aanbeveelt! amai...
heb er nu maar twee geboekt, dan kan ik nog kiezen (the Hampton inn& suites capitol/university (meer dan 300 dollar maar heel goede reviews) and the Embassy Suites Downtown (meer dan 200 dollar, minder sjieke, maar ik denk iets betere ligging)... ik denk dat je van beide te voet naar het centrum kan en die embassy suites zit ook vlakbij de vleermuizen. Iemand ervaring met één van deze hotels?
En, voor wie nog Austin-plannen heeft: ik denk dat tijdig boeken hier de boodschap is!
Val net van mijn stoel bij het bekijken van Austin: bijna alle downtown hotels zijn (voor oktober!!!) al uitverkocht, bvb ook die Radisson die Liz aanbeveelt! amai...
heb er nu maar twee geboekt, dan kan ik nog kiezen (the Hampton inn& suites capitol/university (meer dan 300 dollar maar heel goede reviews) and the Embassy Suites Downtown (meer dan 200 dollar, minder sjieke, maar ik denk iets betere ligging)... ik denk dat je van beide te voet naar het centrum kan en die embassy suites zit ook vlakbij de vleermuizen. Iemand ervaring met één van deze hotels?
En, voor wie nog Austin-plannen heeft: ik denk dat tijdig boeken hier de boodschap is!
In Austin logeren we in the Habitat Suites maar die is helaas niet in het centrum.
Van 3 tot 5 oktober en van 10 tot 12 oktober 2014 is het beroemde en druk bezochte Austin City Limits Music Festival.
Hotels zijn meestal al een jaar daarvoor uitverkocht; in het centrum is dan sowieso geen enkele kamer meer te krijgen.
Ik zou er speciaal voor naar toe gaan, maar als je niet per sé voor dit muziekfeest komt, dan kun je de stad beter mijden.
Hotels zijn meestal al een jaar daarvoor uitverkocht; in het centrum is dan sowieso geen enkele kamer meer te krijgen.
Ik zou er speciaal voor naar toe gaan, maar als je niet per sé voor dit muziekfeest komt, dan kun je de stad beter mijden.
16x USA / 30 staten
- Tipsy_1
- Amerika-expert
oei, en wat houdt dat dan in? ik neem aan dat de stad even mooi is alleen met veel optredens? En op die plaatsen dus drukker?
Het ACL Music Festival speelt zich geheel af in Zilker Park met 130 bands verdeeld over 8 podia.
Iedere dag komen er tussen de 65.000 en 70.000 mensen, die allemaal moeten eten, drinken en slapen.
Het is dus veel drukker dan normaal in de stad.
Als je dat geen bezwaar vindt, houdt niets je tegen om mijn prachtige stad Austin te bezoeken (ja, het voelt inmiddels als mijn stad
Ik ga er gelukkig in september weer naar toe.
Iedere dag komen er tussen de 65.000 en 70.000 mensen, die allemaal moeten eten, drinken en slapen.
Het is dus veel drukker dan normaal in de stad.
Als je dat geen bezwaar vindt, houdt niets je tegen om mijn prachtige stad Austin te bezoeken (ja, het voelt inmiddels als mijn stad

16x USA / 30 staten
- Tipsy_1
- Amerika-expert
mmm, misschien voegt het wel een extra dimensie aan onze trip toe he.
Dat het in een stad druk is, stoort niet zo he... en ja, Austin is de muziekstad he
dus allicht houden we het gewoon zo. Die ene keer een duurder hotel, dat is geen drama. De rest van de hotels valt goed mee. En ik heb al gratis vluchten
Veel typischer kan het wel niet, dit muziek festival in Austin en Balloon fiesta in Albuquerque.

Dat het in een stad druk is, stoort niet zo he... en ja, Austin is de muziekstad he

dus allicht houden we het gewoon zo. Die ene keer een duurder hotel, dat is geen drama. De rest van de hotels valt goed mee. En ik heb al gratis vluchten
Veel typischer kan het wel niet, dit muziek festival in Austin en Balloon fiesta in Albuquerque.

Goeie keus dan
Muziek is waar het allemaal om gaat in Austin, daarom kom ik er zo graag!

Muziek is waar het allemaal om gaat in Austin, daarom kom ik er zo graag!
16x USA / 30 staten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Leuk dat je de Balloonfiesta ga bezoeken. In 2012 hebben we deelgenomen. 3 op reis (Cris Zeegers) heeft daar nog een reportage van gemaakt. Kijk hier maar eens. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveri ... t#00:24:21 Koop gerust kaartjes om het terrein op te gaan. Je mag daar als publiek tussen de ballonnen doorlopen dat zie je nergens meer. Zorg ervoor dat je om 6:30 uiterlijk op het terrein bent en ga uit van behoorlijke reistijd er naar toe. 75.000 bezoekers op een ochtend is niets bijzonders. Er rijden ook pendelbussen. 'Misschien is dat nog niet zo'n verkeerde optie. Die bussen hebben net als de piloten hun eigen lanes zodat ze niet ergens in het verkeer vast komen te zitten. Veel plezier al vast.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
bedankt!!! we gaan er zeker vroeg voor op staan.
Heb de holiday inn vlakbij geboekt dus hopelijk kunnen we er zelfs lopen naar toe.
Heb de holiday inn vlakbij geboekt dus hopelijk kunnen we er zelfs lopen naar toe.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Die aan Alemeda Blv? Dan is te voet goed te doen.Tipsy_1 schreef: Heb de holiday inn vlakbij geboekt dus hopelijk kunnen we er zelfs lopen naar toe.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
yep de die!
moet nog wel eens bezien hoe het juist zit met tickets.
Ik wil die als dat kan liefst vooraf bestellen maar als ik doorklik op de site kan ik ze toch nergens bestellen...?
moet nog wel eens bezien hoe het juist zit met tickets.
Ik wil die als dat kan liefst vooraf bestellen maar als ik doorklik op de site kan ik ze toch nergens bestellen...?

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Leuk dat jullie naar het Balloon fiesta gaan! Bij ons paste het toen net niet in het schema en waren we een week ervoor in Albuquerque. Had het graag gezien.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Tickets voor de entree koop je gewoon ter plaatse aan de kassa volgens mij. Ik ging namelijk altijd via de piloteningang aan de achterzijde.
Met n beetje mazzel zitten in dat hotel ook piloten en vraag je of je met hun mee mag rijden. In sept komt de lijst met deelnemende piloten beschikbaar. Kijk bij http://www.balloonfiesta.com/pilots-and-crew en dan bij pilot search 2014.

- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Moet je nu kaartjes kopen voor het luchtballon festival?
Wij waren er in 1996 (ik weet is al heeeel lang geleden)
We parkeerden gewoon ergens langs de weg. De luchtballons stijgen op (ik weet niet als dit het juiste vakjargon is maar je weet wel wat ik bedoel) en dan hangen ze dus in de lucht. Dat kan je van verder af zeker ook zien. En al helemaal als jullie vlakbij slapen.
Groetjes,
Ingrid
Wij waren er in 1996 (ik weet is al heeeel lang geleden)
We parkeerden gewoon ergens langs de weg. De luchtballons stijgen op (ik weet niet als dit het juiste vakjargon is maar je weet wel wat ik bedoel) en dan hangen ze dus in de lucht. Dat kan je van verder af zeker ook zien. En al helemaal als jullie vlakbij slapen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ja wij willen wel graag het terrein op
denk dat dat ook bijzonder is!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1574 Weergaves
-
Laatste bericht door Roosuithoorn